Pagina 1 van 1

Al twee jaar geen reactie Telfort

Geplaatst: 05 aug 2010 16:14
door michelleblesing
Dag allemaal,

Twee jaar geleden had ik een sim-only abonnement bij Telfort tot deze onverwachts werd afgesloten. Na de klantenservice gebeld te hebben werd duidelijk dat mijn nieuwe adres niet goed was doorgekomen en dat ik een betalingsachterstand had van EUR 83,- Dit was vreemd omdat ik wel een andere brief van Telfort had ontvangen. Er zou in ieder geval meteen een acceptgiro gestuurd worden zodat ik het bedrag kon overmaken. In plaats van de acceptgiro kreeg ik een aanmaning van een incassobureau (Lindorff) voor een bedrag van EUR 119,-. Deze heb ik direct betaald en opnieuw naar Telfort gebeld. Zij vertelde dat ik een brief moest sturen. In deze brief vertelde ik dat ik niet langer klant wilde zijn omdat ik het niets eens ben met deze manier van handelen. Op deze brief heb ik nooit respons gehad maar mijn abonnement was wel afgesloten.

Een aantal maanden erna probeerde ik een credit card aan te vragen maar kreeg als reactie dat dit niet geaccepteerd kon worden wegens een BKR registratie. Weer ben ik met Telfort gaan bellen en kreeg ik te horen dat ik een brief moest sturen. Op deze brief (aangetekend + e-mail) kreeg ik opnieuw geen respons. Echter werd mijn credit card aanvraag daarna geaccepteerd. Ik ging er daardoor vanuit dat het normaal was bij Telfort om niet te reageren maar wel het probleem op te lossen. Afgelopen week (2 jaar later) had ik een eerste gesprek voor een hypotheekaanvraag waarin duidelijk werd dat ik nog steeds bij het BKR geregistreerd sta. Toen ik Telfort belde hadden zij geen gegevens meer en moest ik opnieuw een brief sturen.

Door de adreswijziging is deze kleine administratieve fout uitgelopen tot een groot probleem. Het zou namelijk betekenen dat ik de komende 3 jaar geen huis zou kunnen kopen en dat alles door EUR 83,-.

Wanneer ik naar Telfort bel/e-mail of een brief verstuur krijg ik geen respons zelfs bij een aangetekende brief niet. Als iemand weet hoe ik dit het beste aan kan pakken dan hoor ik het graag!

Bedankt!

Re: Al twee jaar geen reactie Telfort

Geplaatst: 05 aug 2010 16:55
door arthuro
Lijkt mij een typisch geval voor de Geschillencommissie. Zo te lezen heb je betaald wat je (terecht of niet) hebt moeten betalen en hopelijk heb je dat ook nog op papier. Ik denk dat je dan wel sterk staat. Ook gezien de reactie en de niet opgevolgde respons. Maar veel weet ik er eerlijk gezegd niet vanaf. Kijk eens op de website van de Geschillencommissie.

Succes!

Re: Al twee jaar geen reactie Telfort

Geplaatst: 05 aug 2010 20:34
door T-Mobile_opzeggen
Hoi

Het lijkt exact hetzelfde probleem dat ik heb met T-Mobile. Daar gaat het ook om een luttel bedrag van 56 euro, en een niet door hen verwerkte adreswijziging, waarna ze zonder enig bericht BKR registratie doen. Zie de poll T-Mobile en BKR.

Lees die van mij eens door. Ik heb letterlijk en per aangetekende brief en per email aan de directie gevraagd om alle details te geven.

Schijnt te helpen, want ik heb al een telefoontje gehad dat de boel in beweging zit.

Succes en groetjes

Re: Al twee jaar geen reactie Telfort

Geplaatst: 05 aug 2010 23:11
door michelleblesing
Thanks voor de reacties Arthuro en T-mobile opzeggen ;) Door het lezen van alle verhalen over dit onderwerp besef ik me dat ik mijn factuur geeneens heb ingezien. Ik schrok toen zo erg van mijn eerste aanmaning, dat ik deze heb betaald en meteen een brief ben gaan schrijven. Maar aangezien ik nooit een factuur heb gezien, laat staat een BKR aanmelding :| zal ik dit zeker nog even gaan aankaarten bij Telfort (als ze besluiten om een keer te antwoorden).

Nogmaals bedankt!

Re: Al twee jaar geen reactie Telfort

Geplaatst: 06 aug 2010 00:04
door T-Mobile_opzeggen
alles opvragen, Marielle ! Letterlijk alles. Want een BKR registratie kan wel 6 jaar blijven hangen, en je blokkeren in kopen van huis enzo.
Zonder dat je alle moeite hebt gedaan om alle facturen en bewijzen van Telfort te krijgen, kan je niet naar de Geschillen commissie. Bovendien, als Telfort dezelfde streken uithaalt als T-Mobile, dan hebben ze fouten gemaakt bij de BKR procedure, en kan je ook nog een klacht indienen bij het BKR bestuur, om je registratie te verwijderen, en Telfort te sanctioneren. Doen... en ook opzeggen natuurlijk ;-)

Re: Al twee jaar geen reactie Telfort

Geplaatst: 06 aug 2010 09:48
door Telfort webcare
@michelleblesing

U heeft uw ongenoegen op meerdere fora kenbaar gemaakt. Inmiddels is uw klacht door ons in behandeling genomen via Klachtenoplossing.nl. Er wordt uitgezocht wat zich destijds heeft afgespeeld.

Daphne