Al twee jaar geen reactie Telfort
Geplaatst: 05 aug 2010 16:14
Dag allemaal,
Twee jaar geleden had ik een sim-only abonnement bij Telfort tot deze onverwachts werd afgesloten. Na de klantenservice gebeld te hebben werd duidelijk dat mijn nieuwe adres niet goed was doorgekomen en dat ik een betalingsachterstand had van EUR 83,- Dit was vreemd omdat ik wel een andere brief van Telfort had ontvangen. Er zou in ieder geval meteen een acceptgiro gestuurd worden zodat ik het bedrag kon overmaken. In plaats van de acceptgiro kreeg ik een aanmaning van een incassobureau (Lindorff) voor een bedrag van EUR 119,-. Deze heb ik direct betaald en opnieuw naar Telfort gebeld. Zij vertelde dat ik een brief moest sturen. In deze brief vertelde ik dat ik niet langer klant wilde zijn omdat ik het niets eens ben met deze manier van handelen. Op deze brief heb ik nooit respons gehad maar mijn abonnement was wel afgesloten.
Een aantal maanden erna probeerde ik een credit card aan te vragen maar kreeg als reactie dat dit niet geaccepteerd kon worden wegens een BKR registratie. Weer ben ik met Telfort gaan bellen en kreeg ik te horen dat ik een brief moest sturen. Op deze brief (aangetekend + e-mail) kreeg ik opnieuw geen respons. Echter werd mijn credit card aanvraag daarna geaccepteerd. Ik ging er daardoor vanuit dat het normaal was bij Telfort om niet te reageren maar wel het probleem op te lossen. Afgelopen week (2 jaar later) had ik een eerste gesprek voor een hypotheekaanvraag waarin duidelijk werd dat ik nog steeds bij het BKR geregistreerd sta. Toen ik Telfort belde hadden zij geen gegevens meer en moest ik opnieuw een brief sturen.
Door de adreswijziging is deze kleine administratieve fout uitgelopen tot een groot probleem. Het zou namelijk betekenen dat ik de komende 3 jaar geen huis zou kunnen kopen en dat alles door EUR 83,-.
Wanneer ik naar Telfort bel/e-mail of een brief verstuur krijg ik geen respons zelfs bij een aangetekende brief niet. Als iemand weet hoe ik dit het beste aan kan pakken dan hoor ik het graag!
Bedankt!
Twee jaar geleden had ik een sim-only abonnement bij Telfort tot deze onverwachts werd afgesloten. Na de klantenservice gebeld te hebben werd duidelijk dat mijn nieuwe adres niet goed was doorgekomen en dat ik een betalingsachterstand had van EUR 83,- Dit was vreemd omdat ik wel een andere brief van Telfort had ontvangen. Er zou in ieder geval meteen een acceptgiro gestuurd worden zodat ik het bedrag kon overmaken. In plaats van de acceptgiro kreeg ik een aanmaning van een incassobureau (Lindorff) voor een bedrag van EUR 119,-. Deze heb ik direct betaald en opnieuw naar Telfort gebeld. Zij vertelde dat ik een brief moest sturen. In deze brief vertelde ik dat ik niet langer klant wilde zijn omdat ik het niets eens ben met deze manier van handelen. Op deze brief heb ik nooit respons gehad maar mijn abonnement was wel afgesloten.
Een aantal maanden erna probeerde ik een credit card aan te vragen maar kreeg als reactie dat dit niet geaccepteerd kon worden wegens een BKR registratie. Weer ben ik met Telfort gaan bellen en kreeg ik te horen dat ik een brief moest sturen. Op deze brief (aangetekend + e-mail) kreeg ik opnieuw geen respons. Echter werd mijn credit card aanvraag daarna geaccepteerd. Ik ging er daardoor vanuit dat het normaal was bij Telfort om niet te reageren maar wel het probleem op te lossen. Afgelopen week (2 jaar later) had ik een eerste gesprek voor een hypotheekaanvraag waarin duidelijk werd dat ik nog steeds bij het BKR geregistreerd sta. Toen ik Telfort belde hadden zij geen gegevens meer en moest ik opnieuw een brief sturen.
Door de adreswijziging is deze kleine administratieve fout uitgelopen tot een groot probleem. Het zou namelijk betekenen dat ik de komende 3 jaar geen huis zou kunnen kopen en dat alles door EUR 83,-.
Wanneer ik naar Telfort bel/e-mail of een brief verstuur krijg ik geen respons zelfs bij een aangetekende brief niet. Als iemand weet hoe ik dit het beste aan kan pakken dan hoor ik het graag!
Bedankt!