Pagina 1 van 1

UPC zucht......

Geplaatst: 06 aug 2010 19:16
door dummydum
Mijn, bij UPC gekochte router heeft het na 6 maanden opgegeven, bedraad werkt hij nog wel. maar draadloos, waar ik het moden voor gekocht heb werkt nu met de snelheid van een telefoonaansluiting. Ik ben al een paar dagen met helpdeskmedewerkers van UPC bezg (wij zijn er om u te helpen!!!!) maar kom er niet uit. Zij hebben zelfs het lef om mij door te sturen naar Sitecom omdat het een Sitecom router is. Sitecom geeft (volgens mij terecht) de opmerking dat support en garantie door UPC (de verkopers van het apparaat) gelevert dient te worden. Helaas heb ik de aankoopnota niet meer, maar alle gegevens staan in het systeem van UPC, inclusief de aankoop van de Router.
Mijn laatste gesprek met een van de medewerkers van de helpdesk was vandaag en deze man vertelde mij dat ik maar naar een filiaal van UPC moest gaan, waar ze MISSCHIEN de router gingen omwisselen.
Hierna heb ik aangegeven dat ik dat wilde gaan doen, maar dat ik als ze de router niet zouden omwisselen deze door het filiaal zou gooien. De Helpdeskmedewerker wilde toen het gesprek beƫindigen omdat ik hem bedreigd zou hebben. Dit heb ik op geen enkel moment gedaan, maar luisteren is een kunst, dat blijkt maar weer.
Ik ga a.s. maandag naar UPC Amsterdam met mijn niet correct werkende router
Even kijken hoe ze daar reageren, ze zouden door de helpdeskmedewerker op de hoogte gesteld worden.

Re: UPC zucht......

Geplaatst: 06 aug 2010 19:49
door SirPeter
Is het al geprobeerd om de draadloze frequentie(kanaal) te wijzigen van de sitecom modem? Het komt namelijk voor dat wanneer draadloos erg langzaam is en het bekabelde internet wel snel, dat er andere netwerken storen met die van u.

Als dit niet geprobeerd is raad ik het aan om dat te doen. Zeer zeer zeer grote kans dat het probleem daarmee verholpen gaat worden. Raadpleeg de handleiding van de sitecom om in de modem met een netwerkkabel in te loggen.

Re: UPC zucht......

Geplaatst: 06 aug 2010 20:05
door dummydum
Ja hoor alle kanalen zijn al geprobeerd.
Ik ben net teruggebeld door UPC en er zit schot in de zaak, het lijkt er op dat de router omgewisseld gaat worden

Re: UPC zucht......

Geplaatst: 11 aug 2010 10:26
door dummydum
Nog maar een zucht erbij....
Gisteren ben ik gebeld door UPC (ja echt) alleen wilden ze weer weten of ik alles geprobeerd had! Zet dat toch een keer in het overzicht dat jullie voor je neus krijgen!!!!! Wederom het hele riedeltje doorgegeven en ja hoor ik :evil: krijg een retourdoos! Dan moet ik mijn router terugsturen en krijg ik binnen 10 dagen, dit is geen grapje, een andere router. Dan zit ik dus in totaal 17 dagen zonder draadloos netwerk. Een pc kan ik bekabelen, maar mijn pc boven en mijn draadloze printer kan ik niet gebruiken. Wij zijn er om u te helpen, dat is altijd de melding die ik krijg als ik UPC bel, nou BEGIN DAAR DAN EENS EEN KEER MEE!!!!!!
Ik ben het in ieder geval spuugzat.

Re: UPC zucht......

Geplaatst: 11 aug 2010 11:53
door Henri42
Dummy doe je aan bridge, ook bij dat spel moet je geduld hebben.

Je hebt een werkende pc met internet, kun je echt geen 10 dagen zonder een 2* pc met internet en zonder draadloze printer?, zet er een draadje aan :)

Re: UPC zucht......

Geplaatst: 11 aug 2010 15:57
door dummydum
Beste henri42
Ik weet ook wel dat ik een draadje kan gebruiken, maar ik betaal behoorlijk voor mijn abo bij UPC, dan leveren ze niet en laten ze je maar wachten en wachten en wachten enz. enz. in de hoop dat je het probleem zelf oplost. Dat is op zich helemaal niet moeilijk, een router plaatsen en het probleem is opgelost. Ik begrijp totaal niet waarom dit zo'n probleem moet opleveren. Het is en blijft gewoon een ^%$#*% bedrijf

B.t.w. ik heb zelf al een router gekocht, natuurlijk niet bij UPC, maar wacht nu nog steeds op de retourdoos van UPC

Re: UPC zucht......

Geplaatst: 11 aug 2010 19:14
door Henri42
dummydum schreef:Beste henri42
Ik weet ook wel dat ik een draadje kan gebruiken, maar ik betaal behoorlijk voor mijn abo bij UPC, dan leveren ze niet en laten ze je maar wachten en wachten en wachten enz. enz. in de hoop dat je het probleem zelf oplost. Dat is op zich helemaal niet moeilijk, een router plaatsen en het probleem is opgelost. Ik begrijp totaal niet waarom dit zo'n probleem moet opleveren. Het is en blijft gewoon een ^%$#*% bedrijf

B.t.w. ik heb zelf al een router gekocht, natuurlijk niet bij UPC, maar wacht nu nog steeds op de retourdoos van UPC

vreemd jij krijgt een router van UPC, jij koopt erzelf een en nu gaan we over een doosje neuzelen , keep strong en sleutel er een kabeltje aan, :)

Re: UPC zucht......

Geplaatst: 13 aug 2010 18:17
door Hasjroker1
Misschien zit er ergens een breedandsignaal bij je in de buurt. Gelicenseerde radiozendamateurs mogen op die frequentie ATV n andere modes bedrijven. Legaal. Maar eerder ben ik bang dat je modem niet lekker meer werkt. In dat geval moet je bij UPC zijn. Nu is de klantvriendelijkheid van deze provider ver beneden pijl. Zolang dat tuig maar kan verkopen vinden ze alles best. Je zal er een losse hotspot aan kunnen hangen. Dan werkt het wel. Als je ooit in de gelegenheid komt kan je beter overstappen naar XS4ALL. Die hebben wel goede service.
Sterkte er verder mee. UPC is en blijft een grote elende.

Gr. A.

Re: UPC zucht......

Geplaatst: 14 aug 2010 00:18
door SirPeter
Als er een zendmast in de buurt is dan is de provider niet verantwoordelijk dat het draadloze verbinding bagger is.

Re: UPC zucht......

Geplaatst: 08 sep 2010 17:49
door dummydum
Laatste zucht!!
Uiteindelijk ben ik bij de "special care" afdeling van UPC gekomen, ze hebben mij een nieuwe router toegestuurd en ik heb de oude naar hun teruggestuurd zodat ze hem kunnen nakijken en wat bleek..... de router was defect...
Gut o gut hoe vaak heb ik dat niet al verteld aan UPC.
Wat mij wel opvalt is dat er hier mensen op dit draadje zitten die het gek vinden dat je probeerd je recht te halen.
En een router die door UPC geleverd is speciaal voor draaloos internet moet volgens de fabrikant (Sitecom) 2 jaar zonder problemen werken, sterker nog hij zou volgens hun 10 jaar probleemloos moeten zijn.
Ik moet bij problemen ook niet bij de fabrikant zijn, maar bij de verkoper van het product, die moet er wettelijk gezien voor zorgen dat alles goed gaat.
Hulde aan het special care team van UPC, alleen jammer dat zo'n team nodig is, dit hele simpele probleem had natuurlijk gewoon door de helpdesk van UPC opgelost moeten worden

Re: UPC zucht......

Geplaatst: 08 sep 2010 18:08
door CaptainSlow
Wat mij wel opvalt is dat er hier mensen op dit draadje zitten die het gek vinden dat je probeert je recht te halen.
Als je hierbij doelt op Henri42, die vind elke kritiek op UPC gek, en is al jaren onder verschillende namen bezig klagers over UPC af te z....en.
Negeren werkt het best. (althans voor jezelf, want hij houdt nooit op)

Re: UPC zucht......

Geplaatst: 09 sep 2010 13:39
door Henri42
CaptainSlow schreef:
Wat mij wel opvalt is dat er hier mensen op dit draadje zitten die het gek vinden dat je probeert je recht te halen.
Als je hierbij doelt op Henri42, die vind elke kritiek op UPC gek, en is al jaren onder verschillende namen bezig klagers over UPC af te z....en.
Negeren werkt het best. (althans voor jezelf, want hij houdt nooit op)

Hi Slowy, jij vond bovenstaande lijn van belang, kom eens met iets dat op inhoud lijkt :)
Als Slow problemen met m,n naam heeft kan hij zich van commentaar onthouden.
Nee ik vind niet de kritiek op UPC gek, ook ik heb weleens een probleempje, het valt mij op dat na een mailing met [email protected] eea recht gezet wordt:)

Re: UPC zucht......

Geplaatst: 17 sep 2010 08:31
door Luminard
Wat ik gek vind is dat UPC de router volgens jullie draadloos moet ondersteunen terwijl ik vind dat UPC dat helemaal niet kan en dus terecht heeft doorverwezen naar de fabrikant Als de router bij UPC gekocht word moet dat worden ondersteunt terwijl als iemand dezelfde router koopt bij de bijvoorbeeld de Media Markt niet de helpdesk van de MediaMarkt bellen voor diezelfde ondersteuning UPC is in dit geval de leverancier-winkelier en Sitecom de fabrikant Zij hebben hiervoor een klantenservice die de klanten goed helpt en die hebben ze niet voor niets Namelijk voor product ondersteuning van hun product. Als de router dan defect blijkt te zijn kunt u dat weer neerleggen bij UPC waar u de router gekocht heeft

Re: UPC zucht......

Geplaatst: 06 okt 2010 19:48
door dummydum
Ja ik reageer inderdaad op Henri42, ik heb sterk de indruk dat hij/zij werkt voor UPC :lol:

Re: UPC zucht......

Geplaatst: 06 okt 2010 20:00
door CaptainSlow
dummydum schreef:Ja ik reageer inderdaad op Henri42, ik heb sterk de indruk dat hij/zij werkt voor UPC :lol:
Dat geloof ik niet, maar waarschijnlijk heeft hij thuis wel een altaartje met het UPC logo er boven :lol:

Re: UPC zucht......

Geplaatst: 07 okt 2010 09:51
door Henri42
Slowy en Dummy, ik heb geen relatie met UPC ,wij nemen al meer dan 10 jaar hun diensten af met uiteraard af en toe probleempjes zoals alle providers probleempjes hebben, financieel heb ik nooit problemen met UPC gehad.

De betalingen gaan via een internet factuur, na accordering volgt de betaling, hoe simpel kan het allemaal zijn :)

Re: UPC zucht......

Geplaatst: 12 nov 2010 17:17
door dummydum
Wel erg opvallend dat jij overal waar kritiek op upc komt vooraan staat om dat met onzinargumenten tegen te spreken :evil:

Re: UPC zucht......

Geplaatst: 12 nov 2010 19:58
door Henri42
dummydum schreef:Wel erg opvallend dat jij overal waar kritiek op upc komt vooraan staat om dat met onzinargumenten tegen te spreken :evil:

onzin? komt zeker niet in je straatje uit, vraag maar wat je wilt weten :)