Pagina 1 van 1

hoge kosten door onbedoeld bellen in het buitenland

Geplaatst: 08 aug 2010 13:50
door psychopumpkin
ik kreeg gisteren ineens een bericht van Simpel, de provider waarbij ik mijn telefoonabonnement heb afgesloten, dat ik een rekening van 927 euro heb van de maand juli. door te kijken naar mijn lopende kosten zie ik dat ik in één dag circa om de vier minuten naar dezelfde persoon heb gebeld, van 12 uur 's middags tot 6 uur 's avonds. in deze periode was ik in Indonesië, dus de kosten van al die telefoontjes waren enorm. ik heb echter al deze telefoontjes niet bewust gepleegd en neem aan dat mijn telefoon dus uit zichzelf steeds opnieuw dit nummer heeft gebeld. ondertussen zit ik echter wel met de kosten! is er iemand die me advies kan geven over hoe ik dit moet aanpakken?

Re: hoge kosten door onbedoeld bellen in het buitenland

Geplaatst: 08 aug 2010 13:52
door Bosjesman
verkeerde forum

Re: hoge kosten door onbedoeld bellen in het buitenland

Geplaatst: 08 aug 2010 17:16
door skuld
Bosjesman schreef:verkeerde forum
Nee hoor, op de kast door een telefoonrekening! (en logisch!)

Re: hoge kosten door onbedoeld bellen in het buitenland

Geplaatst: 08 aug 2010 17:17
door skuld
Maar om ook even serieus te reageren....
Ik vrees dat je provider niets kan doen.
Jij had immers een telefoon die (mogelijk) constant uit belde, niet zij.....
Hoe dan ook, kan me voorstellen dat je hier echt ongelukkig van wordt.

Re: hoge kosten door onbedoeld bellen in het buitenland

Geplaatst: 08 aug 2010 20:47
door Radar
Dit topic is van het subforum over meubels hierheen verplaatst.

Re: hoge kosten door onbedoeld bellen in het buitenland

Geplaatst: 08 aug 2010 20:50
door tennis
TROS Radar schreef:Dit topic is van het subforum over meubels hierheen verplaatst.
@admin
Er bestaat al een topic, op dit forum!
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5#p1029405

Re: hoge kosten door onbedoeld bellen in het buitenland

Geplaatst: 05 sep 2010 10:50
door robert1973
Simpel doet niet wat ze beloven !!!!!

Ik had mijn veertienjarige puber dochter een simpel abonnement afgesloten voor Euro 10,= per maand, waarop ik een belplafond had ingesteld van Euro 15,= per maand. Hierdoor kon ze nooit meer dan Euro 25,= per maand bellen.
De meeste pubers hebben namelijk geen rem op hun belgedrag.
In Spanje is haar mobieltje gestolen, en bij terugkomst bleek de rekening te zijn opgelopen tot Euro 170,=. Ik heb gelijk naar Simpel gebeld en gevraagd hoe het mogelijk is als je een belplafond van Euro 15,= instel, er dan voor Euro 170,= gebeld kan worden? Dat kon niet zeiden ze in eerste instantie, de enigste mogelijkheid was dat ze gebeld was, en daar hadden ze geen controle over.
Dit was onjuist, er is gewoon gebed op haar nummer, dit kon je ook zien als je inlogde op haar account. Samen met de klachtenservice hebben we hier naar gekeken, en toen gaf ze toe dat er inderdaad was gebeld, maar dat we hier toch verantwoordelijk voor waren, en ze verwees naar de voorwaarden. Tevens moesten de kosten toch echt wel betaald worden werd mij verteld.
Waarom dan een belplafond!!!!

Het contract loopt tot februari 2012, maar ik neem geen nieuwe simkaart, ik heb het contract opgezegt, en weer een gewoon prepaid kaartje gekocht.Dan ben ik tenministe wel zeker van de kosten, en niet zoals Simpel beweert dat je door een belplafond in te stellen ook de kosten in de hand kan houden.

Gr Robert