LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gaatjes in shirt

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Reilje
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2013 11:26

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door Reilje »

Hallo,
Ik heb dit probleem ook!
Maar door afwasmiddel?
Als ik vetvlekken in mijn kleding heb, doe ik er altijd afwasmiddel op, dan in de wasmachine en weg vetvlekken. Ik heb daardoor nog nooit gaatjes in mijn kleding gekregen. Laat overigens het afwasmiddel ook wel eens indrogen en was de kleding dan pas, ook geen gaatjes!
Dus het moet toch iets anders zijn.


wiskid schreef:Het gaat wel om het geval van gaatjes rond de buikstreek waar de meesten last van hebben.
Dit komt door afwasmiddel of handenwasmiddel waarvan de residu indroogt op deze plek.
Wasmiddel doet er niet toe. Deze zijn wel doorontwikkeld nu in 2013.
Afwasmiddel heeft niet de aandacht van de fabrikant op het gebied van kwetsbaarheid voor dunne t- shirts. Het t shirt met opgedroogde residu wassen, wast de aangetaste vezels in het gebied eruit.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb het toch ja nieuwsgierig,geprobeerd met oud shirtje maar gebeurde niks...paar keer gedaan...anders zou ik het ook gehad moeten hebben in truien?? Bij mij dus riem...of misschien bij iemand anders scherpe knoop?vd broek

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje schreef:Ik heb het toch ja nieuwsgierig,geprobeerd met oud shirtje maar gebeurde niks...paar keer gedaan...anders zou ik het ook gehad moeten hebben in truien?? Bij mij dus riem...of misschien bij iemand anders scherpe knoop?vd broek
Bij mijn apotheek lopen de dames allemaal in dezelfde shirts. Kom toevallig met iemand achter de balie in gesprek over zo'n shirt (privé verhaal) en ze zegt: ja, de shirts zijn wel goed maar we komen met onze buiken telkens tegen laden aan op die hoogte en dat veroorzaakt de gaatjes. Omdat ik wel bij de leverancier wilde klagen, vandaar haar uitleg. En die leverancier is mijn zoon.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tenormin schreef:
rozemarijntje schreef:Ik heb het toch ja nieuwsgierig,geprobeerd met oud shirtje maar gebeurde niks...paar keer gedaan...anders zou ik het ook gehad moeten hebben in truien?? Bij mij dus riem...of misschien bij iemand anders scherpe knoop?vd broek
Bij mijn apotheek lopen de dames allemaal in dezelfde shirts. Kom toevallig met iemand achter de balie in gesprek over zo'n shirt (privé verhaal) en ze zegt: ja, de shirts zijn wel goed maar we komen met onze buiken telkens tegen laden aan op die hoogte en dat veroorzaakt de gaatjes. Omdat ik wel bij de leverancier wilde klagen, vandaar haar uitleg. En die leverancier is mijn zoon.

Jou zoon.. :lol: nou bereid hem vast voor :lol: weet ie dat ie klacht krijg

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door tenormin »

Jou zoon.. :lol: nou bereid hem vast voor :lol: weet ie dat ie klacht krijg
Weet hij al een tijdje. Reactie: zeker te dikke buiken :lol: Nee, zonder dollen, de baliemedewerksters waren unaniem: het gebeurt gewoon met elk shirt (van welk bedrijf dan ook): de apotheek moet iets aan de ladenkasten gaan doen, schijnen niet glad te zijn. Dus heeft niets met wasmachine te maken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja,apo zal denken wat is nu goedkoper,nw shirts of lades vervangen...
Denk dat je zoon dan wel weer nieuwe order krijgt!!!

Gaten shirt niet netjes toch :wink:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Hier ook een tijd lang gehad wilde niet geloven dat onze zuinige Miele een kleding hater was toch uit voorzorg vervangen uiteraard weer een Miele maar wel dit keer een bovenlader.

En de gaten zijn niet anders te verklaren want zitten zowel in mijn kleding als van de vrouw maar ook bij de 4 kids :shock:

nelh
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2013 16:55

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door nelh »

Ook ik heb al jaren gaatjes in mijn T-shirts.

Altijd ongeveer op dezelfde plek.
Draag geen riemen, geen scherpe randen van keukenblad, buroblad. gebruikt geen zalfjes en zweet niet rond dit plek.

na dit forum gelezen te hebben lijkt afwas of schoonmaakmiddel de meest logische verklaring. maar waarom dan altijd rond de buikstreek. en als dat inderdaad zo is.

of is het toch van de ritsen.
Van mij mag Radar dit eens goed onderzoeken. Want ik ben echt niet de enige.

ik baal er wel van. soms heb ik kleding nog maar 1x gedragen.

Ik zal er eens foto's van maken.

ZeoD
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:46

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door ZeoD »

Hallo allemaal en vooral Radar,

Iemand (Radar of de consumentenbond ofzo) moet hier iets aan doen!

Het is belachelijk dat dit gebeurt, ik kan me dit alleen van de laatste paar jaar herrinneren. Het onstaat door wrijving van de riem, de autogordel, het aanrecht, door zeep, door je knoop of rits.... etc. etc.
Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat de kwaliteit van de shirtjes tegenwoordig K*T met hoofdletters is. Grote kans dat bedrijven dit express doen: slechte kwaliteit shirts leveren (slecht = met enkel draad gebreid, synthetisch, dun, zo dun dat het doorzichtig is, etc.). Niemand wil natuurlijk met gaten in z'n shirt lopen dus wat doe je? Je koopt maar weer nieuwe. Iedereen blijft dit doen want je wilt er toch leuk uitzien.

Topstrategie van die bedrijven! Productie kost natuurlijk niets in die landen waar onze kleding vandaan komt, en door die slechte kwaliteit moet iedereen elk seisoen drie keer z'n halve garderobe vervangen.

En dan zou je zeggen dan koop je toch niet meer bij H&M? Maar ze doen er allemaal aan mee, ook de dure merken waar je je scheel voor betaald:
Ik heb dit gehad met shirts van de H&M, van VERO MODA, van ONLY, WE, ESPRIT, S. OLIVER, MEXX, GSTAR, REPLAY, noem het maar op.

ALSTUBLIEFT RADAR, CONSUMENTENBOND, WIE DAN OOK: MAAK HIER EEN EINDE AAN!!! Ga achter een merk aan wat iedereen draagt en pak ze op die slechte kwaliteit, het internet staat hier voor mee, doe een onderzoek, geeft ze slechte publiciteit. Alleen dat laatste kan ervoor zorgen dat ze betere kwaliteit gaan leveren.

Yorrak
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2014 13:29

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door Yorrak »

Zelf nooit geen last gehad.
Mijn T shirts (die mij te groot waren geworden) doorgesluisd naar mijn dochter die ook altijd last heeft van gaatjes in haar shirts. Er waren zelfs gloednieuwe bij, nog geen dag heeft ze ze aan en vallen er meteen al gaatjes is.
Ook bij broeken met elastiek in de band, zonder knoop/rits en riem vallen er gaatjes in de shirts en zoals gezegd op het forum: bij bloesjes NIETS AAN DE HAND.
Goedkoop ( € 5.00) of duurkoop (€ 40.00 of meer) het maakt allemaal niets uit. Heb haar nu voorgesteld om aan de achterkant van het t shirt plakvliseline te strijken. Even afwachten of dit resultaat oplevert. Raar probleem waar je steeds meer over hoort

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door ruud_a »

wiskid schreef:Het gaat wel om het geval van gaatjes rond de buikstreek waar de meesten last van hebben.
Dit komt door afwasmiddel of handenwasmiddel waarvan de residu indroogt op deze plek.
Wasmiddel doet er niet toe. Deze zijn wel doorontwikkeld nu in 2013.
Afwasmiddel heeft niet de aandacht van de fabrikant op het gebied van kwetsbaarheid voor dunne t- shirts. Het t shirt met opgedroogde residu wassen, wast de aangetaste vezels in het gebied eruit.
ik snap nu tenminste ook, waar al die gaatjes in de handdoek in de keuken vandaan komen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door tenormin »

Yorrak schreef: Heb haar nu voorgesteld om aan de achterkant van het t shirt plakvliseline te strijken. Even afwachten of dit resultaat oplevert. Raar probleem waar je steeds meer over hoort
Waarom aan de achterkant? De gaatjes komen toch aan de voorkant, althans, dat is wat ik overal lees.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door Jolijn »

tenormin schreef:
Yorrak schreef: Heb haar nu voorgesteld om aan de achterkant van het t shirt plakvliseline te strijken. Even afwachten of dit resultaat oplevert. Raar probleem waar je steeds meer over hoort
Waarom aan de achterkant? De gaatjes komen toch aan de voorkant, althans, dat is wat ik overal lees.
Yorrak zal bedoelen: aan de binnenkant van de voorkant.
Deze tip heb ik ook onlangs gekregen; kan nog een resultaten melden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door tenormin »

Oh, zo moet het worden vertaald @Jolijn. Tja, lezen is moeilijk voor me. Ik gebruik ook plakvliseline, niet voor T-shirts met gaatjes, die krijg ik niet, maar voor losgeraakte zomen van broeken en gordijnen; ben te lui om te naaien :lol: Helpt goed trouwens, zelfs in de was blijft het prima plakken. Ik bedoel: als het uit de was komt zit alles nog steeds goed :mrgreen:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door tenormin »

Alsof het een doodzonde is om, per ongeluk, iets verkeerd te 'quoten'. Het stopt in ieder geval de gaatjes in T-shirts niet. Op 'het andere forum' word je doodgegooid met die gaatjes maar tot zover: ik heb allerlei dingen voorbij zien komen, van "ja, dat zou kunnen" tot volstrekte idioterie. Ik blijf bij mijn idee: dat het eendradige T-shirts moeten zijn; een gaatje is dan het eerste wat er in komt. Geen wasmachine die gaat kiezen voor de voorkant van een T-shirt.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door Jolijn »

tenormin schreef:Alsof het een doodzonde is om, per ongeluk, iets verkeerd te 'quoten'. Het stopt in ieder geval de gaatjes in T-shirts niet. Op 'het andere forum' word je doodgegooid met die gaatjes maar tot zover: ik heb allerlei dingen voorbij zien komen, van "ja, dat zou kunnen" tot volstrekte idioterie. Ik blijf bij mijn idee: dat het eendradige T-shirts moeten zijn; een gaatje is dan het eerste wat er in komt. Geen wasmachine die gaat kiezen voor de voorkant van een T-shirt.
De kwaliteit van de T-shirts + iets dat wrijving veroorzaakt.

adejaki
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2014 21:04

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door adejaki »

:oops: :mrgreen: Het is inderdaad een mysterie de gaatjes in wasgoed. Bij heel veel machines dure/minder dure, gebeurt dit. De fabrikanten willen hierop niet reageren. Het heeft niets te maken met ceinturen of riemen of zittend beroep. Het wasgoed zit van voren en van achteren onder de gaatjes, ook bij het eerste keer wassen van nieuwe artikelen. Hopelijk wil Radar hier een keer aandacht aan besteden.
Ik word er moedeloos van en het kost je steeds nieuwe kledingstukken dus heel veel geld. Het is namelijk niet netjes in mijn beroep om met kleding te lopen waarin gaatjes zitten.
groet adejaki

Truike
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2014 15:36

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door Truike »

Wat gek, dit had ik vroeger nooit! Dit overkomt mij sinds een jaar of vier/vijf en zo te zien ben ik niet de enige...wellicht is het mogelijk om dit probleem eens voor te leggen bij fabrikanten want dit moet toch echt iets met kwaliteit te maken hebben. Het maakt ook niks uit of je een duur of goedkoop shirt draagt, het gebeurt bij allebei...om radeloos van te worden!
Koop ik laatst een stapel nieuwe shirts om weer netjes op mijn werk te verschijnen, zitten er na een of twee keer dragen weer gaatjes in...
Niet leuk...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door tenormin »

Wat de reden ook is (voor mij een raadsel als het niet door hoe het geweven is zou komen); het kan de wasmachine niet zijn. Iedereen die voelt in de trommel: geen braampjes of wat dan ook. Neem ook niet aan dat er iemand een handje spijkers in gooit :mrgreen: , dus zal het wel een raadsel blijven. Fora staat vol met deze klacht.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Gaatjes in shirt

Ongelezen bericht door ruud_a »

misschien wordt het veroorzaakt door de stugge rand van de broek/ rok, waar de kleding langs schuurt?

Gesloten