Pagina 1 van 1
D-reizen maakt veel fouten!
Geplaatst: 09 aug 2010 14:08
door Rosii87
Ik heb bij D-reizen een reis naar Turkije geboekt. Mijn vriend en ik zijn studenten en hebben gespaard voor deze reis. Ik heb nadrukkelijk gekeken naar de vliegtijden. Vroeg vertrek en late aankomst. Als je via internet boekt, kan je niet zien met welke vliegtuigmaatschappij je vliegt, dat zie je pas bij de bevestiging. In de bevestiging klopten ook nog de vliegtijden. De laatste dag zouden we pas rond 21.00 uur vliegen. Toen ik 6 weken later de tickets kon ophalen, bleken de tijden anders te zijn. In plaats van 8 dagen vakantie, hadden we nu 6 dagen vakantie. Bij het reisbureau vertelde ze mij dat dit door Onur-air kwam, die verandert de tijden.
In eerste instantie was ik boos op Onur-air. Tot dat ik in Turkije aankwam en dit verhaal vertelde aan de reisleidster van Floow-travel. Zij vond dit heel erg raar, want al maanden vertrekt het vliegtuig op zaterdag om 6.30 in de ochtend en de tijd 21.00 in de avond kwam haar niet bekend voor. Tijdens de hele vakantie bleek, niet alle bij ons, maar ook bij andere vakantiegangers, dat d-reizen ontzettend veel fouten maakt. Dit is dus puur een 'fout' om klanten te lokken. Want wie wil er nou voor een 8 daagse reis betalen terwijl je er 6 voor terug krijgt??
Andere fouten:
- Je in een hotel plaatsen terwijl het hotel vol is.
- Een appartement krijgen terwijl je voor een studio betaald hebt
- Vergissing in de naam van het hotel, waardoor je niet in een 3 sterren terecht komt, maar in een 5 sterren en meer moet bijbetalen.
- Mondeling en zwart op wit bevestigen dat bijvoorbeeld de airco is inbegrepen. Bij aankomst blijkt dit niet zo te zijn.
- Halfpension, maar avondeten vanaf de volgende dag en niet bij aankomst.
En nog veel meer...
Wees dus op je hoede als je bij D-reizen boekt!
Re: D-reizen maakt veel fouten!
Geplaatst: 09 aug 2010 20:26
door Zante
D-Reizen is een grote organisatie, het lijkt me niet dat ze erop uit zijn om hun klanten te misleiden.
De vlucht is vrij simpel. Je boekt een chartervlucht en daarvan zijn de tijden onder voorbehoud en die mogen tot kort voor vertrek (zelfs als de tijden al op je ticket staan) wijzigen. Dus daar staat D-Reizen buiten, dergelijke wijzigingen komen van de luchtvaartmaatschappij. Verder is zowel de eerste als de laatste dag van je vakantie een reisdag volgens de ANVR voorwaarden, dus je moet er vanuit gaan dat je deze dagen kwijt bent aan reizen.
Een overboeking hoeft niet de schuld van D-Reizen te zijn. Het kan ook dat het hotel te veel boekingen heeft aangenomen. Hotels en luchtvaartmaatschappijen doen dat heel vaak, omdat ze ervan uit gaan dat er een gedeelte geannuleerd wordt. Gebeurd dat niet, dan hebben ze kamers/stoelen tekort.
D-Reizen zal misschien fouten gemaakt hebben (want er werken tenslotte mensen, mensen maken fouten), maar het zijn geen oplichters.
Ik ben ook een student, en daardoor weet ik dat ik via internet moet boeken. Boeken via direct sellers is vrijwel altijd goedkoper, voor een tussenpersoon als een reisadviseuse betaal je tenslotte!
Re: D-reizen maakt veel fouten!
Geplaatst: 09 aug 2010 22:15
door geengast
Zante schreef:
Ik ben ook een student, en daardoor weet ik dat ik via internet moet boeken. Boeken via direct sellers is vrijwel altijd goedkoper, voor een tussenpersoon als een reisadviseuse betaal je tenslotte!
Daar denkt de consumentenbond toch anders over. In hun test van april/mei dit jaar bleek dat 8 van de 10 keer het stenen reisbureau goedkoper was dan de directseller/internet!
Re: D-reizen maakt veel fouten!
Geplaatst: 09 aug 2010 22:32
door Roosje1957
Zante schreef:Boeken via direct sellers is vrijwel altijd goedkoper, voor een tussenpersoon als een reisadviseuse betaal je tenslotte!
Als het een reservering bij een organisatie is, die ook via een reisbureau verkocht wordt, is de prijs exact hetzelfde.
Het enige dat je evt. meer betaalt, is het verschil in de administratiekosten. Dus echt geen tientallen euro's voordeel, hoor!
Bij een stenen reisbureau boeken heeft voor velen toch het voordeel dat als je iets niet snapt, of er gaat iets niet goed tijdens je vakantie, je het reisbureau hiervoor aan het werk kunt zetten.
Dus niet zelf mailen en hopen dat je antwoord krijgt.
Re: D-reizen maakt veel fouten!
Geplaatst: 10 aug 2010 09:20
door sprookje
Iedereen weet dat ik ook geen fan ben van d-reizen Rosii87,maar nu overdrijf je.
En dan steeds dat gezeur over vliegtijden en 8 dagen boeken en maar zes krijgen pff en maar zagen!
Re: D-reizen maakt veel fouten!
Geplaatst: 10 aug 2010 09:33
door Henri42
Roosje1957 schreef:Zante schreef:Boeken via direct sellers is vrijwel altijd goedkoper, voor een tussenpersoon als een reisadviseuse betaal je tenslotte!
Als het een reservering bij een organisatie is, die ook via een reisbureau verkocht wordt, is de prijs exact hetzelfde.
Het enige dat je evt. meer betaalt, is het verschil in de administratiekosten. Dus echt geen tientallen euro's voordeel, hoor!
Bij een stenen reisbureau boeken heeft voor velen toch het voordeel dat als je iets niet snapt, of er gaat iets niet goed tijdens je vakantie, je het reisbureau hiervoor aan het werk kunt zetten.
Dus niet zelf mailen en hopen dat je antwoord krijgt.
Jij schat de vrouwen en mannen bij D Reizen wel erg hoog, bij elke vraag duiken ze in brochures, parate kennis is aan hun niet besteed.
De internet boekingsbedrijven geven je per omgaande antwoord op je vragen
Het onderstaande bericht van de service dienst bewijst het weer, je hebt voor alles een klanten-boekingsnummer nodig, de verspilde tijd in hun verkoopkantoren zijn van geen belang:(
Re: D-reizen maakt veel fouten!
Geplaatst: 10 aug 2010 10:11
door klsd-reizen
Geachte heer of mevrouw,
Wij vinden het vervelend te vernemen dat u niet tevreden bent over
D-reizen. Wij zouden uw bevindingen graag willen onderzoeken, hiervoor hebben wij echter uw boekinggegevens nodig.
Wij verzoeken u vriendelijk contact met onze afdeling Klantenservice op te nemen via telefoonnummer 023-5542599 of
[email protected] onder vermelding van “Forum Tros Radar”.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Klantenservice D-reizen
Re: D-reizen maakt veel fouten!
Geplaatst: 10 aug 2010 13:00
door Juist ja
sprookje schreef:En dan steeds dat gezeur over vliegtijden en 8 dagen boeken en maar zes krijgen pff en maar zagen!
Mijn idee. Hoeveel topics zijn hier al niet over? Mensen begrijpen nog steeds niet dat een 8-daagse vakantie 2 reisdagen heeft, gewoon conform ANVR Voorwaarden. Wil je niet het risico lopen dat vluchttijden wijzigen boek dan lekker een lijndienstvlucht en losse accommodatie. Ben je direct van het probleem af.....maar ja, de prijs hè......
Re: D-reizen maakt veel fouten!
Geplaatst: 10 aug 2010 13:55
door rozemarijntje
d reizen is niet meer en niet minder als een tussenpersoon,dat zou je moeten weten,immers ze kijken op jou verzoek naar de goedkoopste touroperator.
nou dan hebben ze die gevonden dan bespreken ze het hotel met je als je die nog niet kent...en dan zal er in de gegeven wel staan dat er airco is enz en al je klachen...
als je klachten hebt...moet je niet naar d reizen gaan maar naar de hostess terplekke!!! die moet er wat aan doen,die hostess is niet van d reizen maar van de touropatour waar je meer rijst,corondon??corondon staat zo en zo bekent om zijn fouten....maar dat ter zijde,dat het hotel vol is komt door hun corondon dus...eten weten ze ook allang zullen ze meer klachten over gehad hebben,daar kan D REIZEN niks aan doen...
nogmaals dat is gewoon een tussenpersoon en die verkoopt gewoon de reizen.
over dat avond eten is normaal ,ligt er aan hoe laat je aankomt...
als je dus had willen klagen ben je nu te laat....
nou ja je kan het nog bij de operatour proberen maar geef je weinig kans..
zoiets moet gelijk gebeuren..
dan het vliegen,ook daar is d reizen niet voor verantwoordelijk!
dat de maatschappijn ineens de tijden veranderd dat mag..sterker ze mogen 2 vluchten omgooien naar 1 en een hele andere tijd geven,charter..dat is nu eenmaal zo...
en van het gezeur je houd maar 6 dg over...als je met de auto naar spanje gaat hou je toch ook minder dagen over of mis ik iets..
wordt er een beetje moe van...iedereen die echt de dagen er wil zijn die hij wil boek dan bv 10 ..dan weet je zeker dat je er 8 bent...klaar is kees...
of zich wat meer verdiepen in alles....
en nee ik werk niet bij d reizen! dat kunnen mensen wel beamen ,als het goed is
Re: D-reizen maakt veel fouten!
Geplaatst: 10 aug 2010 14:12
door inekevanvliet
ik ben met d reizen naar portugal geweest
met hun een appartement uitgezocht
toen de prijs vergeleken scheelde 200 pp
met die prijzen check die hun doen bij d reizen geboekt en met oad geweest
zat 15 dg in een 4 sterren appartement in albuferia voor een zeer goede prijs
heb dit geboekt in ridderkerk
heel vriendelijk geholpen
volgend jaar dus weer daar
Re: D-reizen maakt veel fouten!
Geplaatst: 10 aug 2010 16:40
door Henri42
Algarve Portugal boeken bij Primavera, D-Reizen kan aan die prijzen niet tippen en je zit bij een echt reisburo en geen agancy.
D lui laten je hun prijzen zien op een voor geprogrammeerde vergelijkingssite, hoe duurder zij verkopen des te meer winst, maar iedereen moet het zelf weten,
Re: D-reizen maakt veel fouten!
Geplaatst: 10 aug 2010 21:41
door Zante
Roosje1957 schreef:Zante schreef:Boeken via direct sellers is vrijwel altijd goedkoper, voor een tussenpersoon als een reisadviseuse betaal je tenslotte!
Als het een reservering bij een organisatie is, die ook via een reisbureau verkocht wordt, is de prijs exact hetzelfde.
Het enige dat je evt. meer betaalt, is het verschil in de administratiekosten. Dus echt geen tientallen euro's voordeel, hoor!
Bij een stenen reisbureau boeken heeft voor velen toch het voordeel dat als je iets niet snapt, of er gaat iets niet goed tijdens je vakantie, je het reisbureau hiervoor aan het werk kunt zetten.
Dus niet zelf mailen en hopen dat je antwoord krijgt.
Een organisatie die ook via een reisbureau verkoopt is geen direct seller. Een direct seller verkoopt zijn reizen alléén rechtstreeks aan de klant. De reisorganisatie hoeft dan geen tussenpersoon te betalen, en dat scheelt ook weer voor jou als klant.
Re: D-reizen maakt veel fouten!
Geplaatst: 10 aug 2010 21:45
door Zante
Henri42 schreef:Algarve Portugal boeken bij Primavera, D-Reizen kan aan die prijzen niet tippen en je zit bij een echt reisburo en geen agancy.
D lui laten je hun prijzen zien op een voor geprogrammeerde vergelijkingssite, hoe duurder zij verkopen des te meer winst, maar iedereen moet het zelf weten,
Precies. Hoe hoger het bedrag, hoe meer commissie voor hun. En wie betaalt die commissie uiteindelijk? Juist. Jij als klant!
Re: D-reizen maakt veel fouten!
Geplaatst: 11 aug 2010 00:38
door rozemarijntje
waar je ook boekt,reisburo of online er wordt geld verdiend...
Re: D-reizen maakt veel fouten!
Geplaatst: 11 aug 2010 12:06
door Juist ja
rozemarijntje schreef:waar je ook boekt,reisburo of online er wordt geld verdiend...
Zou ook raar zijn als ze het voor niets doen....
Re: D-reizen maakt veel fouten!
Geplaatst: 11 aug 2010 14:47
door rozemarijntje
ja toch?
er wordt genoeg marge opgehaald hoor,of het nou online is of het reisburo...denk zelfs dat ze met internet nog meer marge eruit halen...