LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe stuit ik een verjaring van een ongeluk?

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
gopatje

Hoe stuit ik een verjaring van een ongeluk?

Ongelezen bericht door gopatje »

Goedemiddag,
Ik heb een vraag. In 2000 heb ik een ongeval gehad in een circustent. Dit kwam door een niet goed gezekerde steunpaal die door baldidige jongeren opeens naar beneden kwam. Ik heb hierbij een hersenschudding opgelopen en wat schade aan mijn nek. Hier ben ik toen een paar weken van thuis geweest en heb ik meerdere maanden bij fysio gelopen. In 2004-2005 heb ik de zaak opnieuw laten heropenen. Ik heb toen voor geleden materiële en immateriële schade een vergoeding gehad. Daarbij heb ik de afspraak gemaakt dat ik binnen 5 jaar na de betaling hierop kan terug komen of de verjaring kan stuiten. Dit is november 2010. Nu zit ik met wat materiële schade (speciale nekkussns en ibuprofen op sommige momenten) en deze wil ik samen met de stuiting van de verjaring oppakken. Kan iemand mij tips geven welke letselschade adviseur ik hier het beste bij kan hebben en waarom?
Van een onafhankelijke Stichting begreep ik ook dat het terug komen op immaterieel letsel niet meer mogelijk is (door bewijzen) en dat alleen maar materiële schade verhaald kan worden. Heeft iemand hier ook ervaringen mee?

Dank je
Patrick

pit50

Re: Hoe stuit ik een verjaring van een ongeluk?

Ongelezen bericht door pit50 »

1. Heb je de eerste keer geen bijstand van een belangenbehartiger gehad? Zo ja, dan is het het beste en het eenvoudigst om die te benaderen;
2.Het klinkt als een financieel niet heel belangrijke zaak (met respect voor je schade, maar een belangenbehartiger zal hier een uurtje werk aan hebben...).
3. als je een rechtsbijstandverzekering hebt (en had) of bijvoorbeeld lid bent van ANWB of vakbond is dat praktisch en goedkoop.
4. Verjaring stuiten is eenvoudig. Ik neem aan dat je hebt gecorrespondeerd met een verzekeraar. Schrijf die een brief met de mededeling dat je nog schade hebt en die wilt vorderen en vraag om een bevestiging dat daarmee de vordering tegen de client is gestuit en bewaak wel dat men meteen dat bevestigt.
5 formeel is het namelijk het beste om de vordering bij de wederpartij zelf te stuiten
6 of wel of niet (meer) immateriele schade gevorderd kan worden hangt af van de afspraken die zijn gemaakt. Die zullen op papier staan en daar blijkt precies uit wat er wel of niet kan. Is zo dus niets over te zeggen.
Laatst gewijzigd door pit50 op 12 aug 2010 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

.
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 01 sep 2010 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

pit50

Ongelezen bericht door pit50 »

@chocomelk
dat heb ik wel, maar - met respect- ik denk niet dat dat heel nuttig is omdat er heel veel forumverhalen zijn rondom die topics en het eigenlijk een rommelige hoop mededelingen is. Ik zie ook geen vragen maar in feite alleen mededelingen...
Als er een duidelijke vraag met onderliggende feiten zou zijn....

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

.
Laatst gewijzigd door jeanne-veghel op 09 sep 2010 08:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Willy.T

Ongelezen bericht door Willy.T »

"gopatje"]Goedemiddag,
Kan iemand mij tips geven welke letselschade adviseur ik hier het beste bij kan hebben en waarom?
Van een onafhankelijke Stichting begreep ik ook dat het terug komen op immaterieel letsel niet meer mogelijk is (door bewijzen) en dat alleen maar materiële schade verhaald kan worden. Heeft iemand hier ook ervaringen mee.

@gopatje
Misschien kan die onafhankelijke stichting je ook helpen met bovenstaande vragen?
Ze zijn onafhankelijk, dus een betere bestaat bijna niet.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

,

Gesloten