Pagina 1 van 1
Travelbird veranderd achteraf aanbieding ?
Geplaatst: 10 aug 2010 19:10
door Twittenberg
Beste Radar forumleden,
Graag zou ik jullie het volgende voor willen leggen, misschien kunnen jullie mij advies geven over wat ik het beste kan doen (volgens mij niks, want zij staan natuurlijk super sterk).
Gisteren heb ik een reis geboekt naar Istanbul, omdat het een super goede aanbieding was, had ook de site van Corendon bekeken voor wat achtergrond informatie. De deal was; ticket, hotel, ontbijt, lunch, tours etc allemaal inclusief voor E199. Op de website van Corendon werd dezelfde reis aangeboden, maar dan moest je de tours erbij kopen voor 100E. Inclusief alles zou ik E260 kwijt zijn bij Travelbird.
Nu wordt ik vanavond om 17:45 ongeveer gebeld door Travelbird dat de reis doorgaat, maar dan zonder de excursies. Als ik de excursies wel wil moet ik 100E bij betalen, of ik kan de reis 'kosteloos' annuleren.
Ik vroeg of ze dat konden maken, mij in principe niet leveren wat ik heb 'gekocht', en daarnaast mij hiervoor 3 uur de tijd te geven (tot 21.00 vanavond) om te beslissen. Met de reden dat 'zij' binnen 8 werkuren terug mogen komen op een aanbieding???
Zoals ik al zei, hun algemene voorwaarden zijn waarschijnlijk waterdicht.
Maar Travelbird biedt dus helemaal geen zogenaamde 'aanbiedingen' aan, er is dus helemaal geen korting tov een website als Correndon waar hun de reis uiteindelijk ook gewoon boeken (er wordt op de Travelbird website verwezen naar de website van Corendon).
Graag jullie advies, ik heb heel waarschijnlijk helemaal niks om me op te beroepen ofzo, maar dan heb ik het iig geprobeerd!
Alvast bedankt voor jullie advies
Re: Travelbird veranderd achteraf aanbieding ?
Geplaatst: 10 aug 2010 19:22
door Twittenberg
De email die ik net lees:
Beste Heer/Mevrouw heer/mevrouw TWittenberg,
Gister heeft u via de website Travelbird een reservering gemaakt voor het arrangement naar Istanbul. Helaas heeft er op de actiepagina foutieve informatie gestaan waar wij u hierbij over willen informeren.
Tijdens de reis worden er een aantal excursies gemaakt die tegen een tarief van 99,- euro per persoon worden aangeboden. Helaas zijn de kosten voor dit pakket niet op de actiepagina vermeld (en zijn niet bij de reis inbegrepen). Het excursiepakket is ter plaatse en optioneel bij te boeken. Het pakket is een vergoeding voor alle entreekosten van de bezienswaardigheden, lunches op dag 2 en 3, fooien voor de belboys in de hotels en restaurants. Normaal gesproken zijn de kosten van dit pakket 139,- euro.
Wij zijn van mening u over deze fout te informeren en bieden u de volgende keuzes;
- de reis door te laten gaan en eventueel ter plaatse het optionele excursiepakket a 99,- euro per persoon bij te boeken,
- de reis kosteloos te annuleren.
Een van onze medewerkers zal telefonisch contact met u opnemen om bovenstaande mogelijkheden met u door te spreken. U kunt ook telefonisch contact met ons opnemen voor verdere vragen over uw reservering.
Onze welgemeende excuses voor het eventuele ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Daan van Luipen
E-Business Manager
Corendon International Travel B.V.
Singaporestraat 82
1175 RA Lijnden
Re: Travelbird veranderd achteraf aanbieding ?
Geplaatst: 11 aug 2010 14:05
door teskoert
Hallo,
Ik heb gisteravond dezelfde mail gehad en dat viel me wel zwaar tegen. Die waanzinnige aanbieding is niet meer zo waanzinnig als dat het leek. Ik heb dus ook nog niks bevestigd of gedaan en wacht effe af.
Ik vind eigenlijk niet dat wij hier de dupe van mogen zijn.
Iemand advies ?
Re: Travelbird veranderd achteraf aanbieding ?
Geplaatst: 11 aug 2010 15:37
door Mr.Sunshine1
Kwestie van de "kleine lettertjes" lezen. In het waarschijnlijk pagina's lange bestand met de voorwaarden staat vast dat Travelbird de reis eenzijdig mag aanpassen of de prijs mag veranderen tot een bepaalde datum.
Re: Travelbird veranderd achteraf aanbieding ?
Geplaatst: 11 aug 2010 18:06
door Twittenberg
Ik heb de reis inmiddels geannuleerd, met het excursiepakket erbij kwam ik duurder uit dan wanneer ik het rechtstreeks bij Corendon boek. En je hebt bij Travelbird dus echt geen poot om op te staan, ze dekken zich volledig in. Ik boek normaal gesproken mijn reizen altijd helemaal los (tickets, hotels, excursies), maar dit was zo'n scherpe aanbieding (alleen achteraf dus toch niet). Ik ga wel naar Istanbul, maar boek gewoon alles zelf.
Zoals ik de Algemene Voorwaarden nu lees, biedt Travelbird dus helemaal geen speciale acties aan, het zijn gewoon acties van reisaanbieders die via Travelbird worden aangeboden voor 1 dag, bij de reisaanbieder zelf (o.a. Corendon) is de actie zelfs veel langer geldig dan 1 dag.
Travelbird heeft dus geen toegevoegde waarde voor consumenten als je het mij vraagt, is gewoon een afzetkanaal voor reisaanbieders.
Fijne reis voor de mensen die toch gaan, het lijkt me echt een hele mooie stad!
Re: Travelbird veranderd achteraf aanbieding ?
Geplaatst: 11 aug 2010 18:34
door tennis
Hier is een uittreksel van de voorwaarden van Travelbird:
Alle door Travelbird bevestigde boekingen zijn definitief, tenzij de aanbieder anders aangeeft. TravelBird heeft een bemiddelende rol en stuurt een boeking slechts door naar de aanbieder van het arrangement. De boeking zelf is een transactie tussen de aanbieder en de klant die de boeking maakt.
De algemene voorwaarden van de aanbieder zijn dan ook van kracht. Deze voorwaarden kunt u opvragen bij de aanbieder. Aanbieders behouden zich het recht voor om een boeking te weigeren.
Re: Travelbird veranderd achteraf aanbieding ?
Geplaatst: 13 aug 2010 15:25
door michelk
heb dezelfde reis geboekt en e-mail gekregen.
Ik vind dat zij moeten opdraaien voor de gemaakte fout. Zij presenteren veel informatie over de betreffende excursies en wanneer dit extra kost moet je extra goed opletten dat je de juiste info weergeeft. Wanneer dit niet het geval is, komt dit voor rekening van de aanbieder (travelbird of corendon maakt mij niet uit....hun probleem).
wij als consumenten mochten er vanuit gaan dat de reis inc excursies zou zijn aangezien 400 eu 2 personen 5 dagen in een land waarin tijdens laagseizoen vrijwel niets is te doen, het bedrag redelijkerwijs klopt!
in dat geval is het aanbod en aanvaarding en kan de aanbiedende partij er niet meer onderuit. Ondernemersrisico he.......deze fout maken ze niet snel meer.
ben benieuwd of er iemand is die bovenstaande zou kunnen bevestigen. Dan kan iedereen zijn poot stijf houden en gaan we goedkoop op vakantie!
anders annuleer ik hem...
Re: Travelbird veranderd achteraf aanbieding ?
Geplaatst: 13 aug 2010 19:25
door tennis
Lees nog eens dit berichtje van mij rustig:
tennis schreef:Hier is een uittreksel van de voorwaarden van Travelbird:
Alle door Travelbird bevestigde boekingen zijn definitief, tenzij de aanbieder anders aangeeft. TravelBird heeft een bemiddelende rol en stuurt een boeking slechts door naar de aanbieder van het arrangement. De boeking zelf is een transactie tussen de aanbieder en de klant die de boeking maakt.
De algemene voorwaarden van de aanbieder zijn dan ook van kracht. Deze voorwaarden kunt u opvragen bij de aanbieder. Aanbieders behouden zich het recht voor om een boeking te weigeren.