Vage zonegrens maakt abonnement op OV-chip onbruikbaar
Geplaatst: 10 aug 2010 21:58
Een (voor mij) nieuwe OV-chipgrap.
Ik heb een NS-jaartrajectkaart met aansluitend drie zones voor de bus, en reis niet op saldo. Ik gebruik de maximale afstand met de bus, ik stap uit bij de halte die als zonegrens staat gemarkeerd.
Bij de eerste keer in- en uit-checken in de bus leek alles goed te gaan. Dat was maar schijn, je hebt als reiziger geen inzicht in de transacties op de kaart.
Wat is het geval?
De zonegrens ligt voor de OV-chip een klein stukje (100 meter? misschien wel 200 meter?) voor de bushalte, in een weiland of zo. Dat betekent dat ik zonder het te weten of te kunnen controleren een stukje in een nieuwe (de vierde) zone reis, waar het abonnement niet meer geldig is.
Ik mag als reiziger toch veronderstellen dat de informatie op het haltebordje klopt. Bovendien reis ik al twee jaar zo (zonder inchecken).
Nu is mijn saldo dus negatief. En dan wordt de OV-chip geblokkeerd, ondanks het abonnement. Inmiddels heeft de klantenservice van Connexxion in eerste instantie mijn klacht niet willen vastleggen, ben ik door een ander voor leugenaar uitgemaakt, heb ik dagelijks stevige discussies met buschauffeurs (de overige reizigers zullen mij inmiddels niet graag zien instappen) en moet ik maar hopen dat ze niet al te boos worden.
Aanvullen van het saldo zou mij 40 euro per maand meer kosten....
Enig lichtpuntje: Bij 9292 namen ze mijn klacht wel serieus, en hebben ze zelfs al hun excuses aangeboden dat het bij Connexxion zo lang duurt.
En dan te bedenken dat deze buslijn volgende maand door een andere vervoerder wordt overgenomen. Opnieuw beginnen dan?
Ik heb een NS-jaartrajectkaart met aansluitend drie zones voor de bus, en reis niet op saldo. Ik gebruik de maximale afstand met de bus, ik stap uit bij de halte die als zonegrens staat gemarkeerd.
Bij de eerste keer in- en uit-checken in de bus leek alles goed te gaan. Dat was maar schijn, je hebt als reiziger geen inzicht in de transacties op de kaart.
Wat is het geval?
De zonegrens ligt voor de OV-chip een klein stukje (100 meter? misschien wel 200 meter?) voor de bushalte, in een weiland of zo. Dat betekent dat ik zonder het te weten of te kunnen controleren een stukje in een nieuwe (de vierde) zone reis, waar het abonnement niet meer geldig is.
Ik mag als reiziger toch veronderstellen dat de informatie op het haltebordje klopt. Bovendien reis ik al twee jaar zo (zonder inchecken).
Nu is mijn saldo dus negatief. En dan wordt de OV-chip geblokkeerd, ondanks het abonnement. Inmiddels heeft de klantenservice van Connexxion in eerste instantie mijn klacht niet willen vastleggen, ben ik door een ander voor leugenaar uitgemaakt, heb ik dagelijks stevige discussies met buschauffeurs (de overige reizigers zullen mij inmiddels niet graag zien instappen) en moet ik maar hopen dat ze niet al te boos worden.
Aanvullen van het saldo zou mij 40 euro per maand meer kosten....
Enig lichtpuntje: Bij 9292 namen ze mijn klacht wel serieus, en hebben ze zelfs al hun excuses aangeboden dat het bij Connexxion zo lang duurt.
En dan te bedenken dat deze buslijn volgende maand door een andere vervoerder wordt overgenomen. Opnieuw beginnen dan?