Pagina 1 van 1

Biedfabriek

Geplaatst: 11 aug 2010 11:58
door pbapol
Geachte Trosradar,

Gisteren kregen wij van een gerechtsdeurwaarder opeens een e-mail dat er een openstaande vordering stond van Biedfabriek.
Wij waren hier zeer verbaasd over omdat wij nooit een factuur hebben gekregen van Biedfabriek.
Op 26 mei 2010 hebben wij geboden op de site voor een hotelbon, dit voor €19,48.
Wij kregen een mail van hun met de bevestiging dat wij de bieding hadden gewonnen en dat zij contact met ons op zouden nemen. Gisteren, 10 augustus kregen wij dus de vordering van de gerechtsdeurwaarder dat wij het bovengenoemde bedrag plus €5,- administratiekosten binnen 8 dagen na dagtekening moesten betalen anders werden de kosten gevorderd met nog eens minimaal €37,- aan extra kosten. Ook voegden zij als bijlage de 'zogenaamde' verstuurde e-mails bij.
Hierop hebben wij onze e-mailaccount geraadpleegd in outlook. Hier konden wij geen enkele e-mail vinden met daarin een factuur van biedfabriek. Ze zouden ons zelfs nog eens daarna een herinnering hebben verstuurd, ook nooit gezien.
Wij hebben een gmailaccount waarnaar de factuur zou zijn verstuurd. Inloggen op gmail.nl leverde zoals genoemd ook geen resultaat op, deze mails hebben wij nooit gekregen. Alle ooit gekregen mails stonden nog ongeopend in postvak-in omdat wij nooit inloggen op gmail.nl maar via outlook werken, een zoekopdracht naar e-mails van biedfabriek leverde ons alleen het resultaat op dat wij ons hadden geregistreerd bij biedfabriek en de mail van de gewonnen bieding van de hotelbon.

Wij hebben het bedrag incl. €5 euro adm. kosten maar betaald om van het wellus/nietus spelletje af te zijn.

Wij willen graag weten of mensen hier ook rare en vervelende ervaringen mee hebben gehad.

Peter

Re: Biedfabriek

Geplaatst: 31 aug 2010 22:24
door Eef1971
Beste Peter,

Ik heb geen slechte ervaring met biedfabriek.
Ik heb namelijk laatst ook bij Biedfabriek geboden op een sauna arrangement. Ik kreeg idd net als jij direct een bevestigingsmail dat ik had gewonnen.
De volgende dag kreeg ik via de mail wat aanvullende info en m'n factuur. Heb toen niet meteen betaald, maar ja had toch 14 dagen de tijd... :)
Nadat ik betaald had, kreeg ik via de mail mijn waardebon en info hoe ik moest reserveren bij de sauna.

De sauna was overigens perfect dus al met al positieve ervaring.

Evelien

Re: Biedfabriek

Geplaatst: 31 aug 2010 22:31
door pbapol
Beste Evelien,

Heel mooi dat jij wel alles hebt gekregen.
Tot op heden hebben wij zelf nog helemaal geen voucher gekregen. Terwijl wij wel het geld plus de 5 euro admin kosten hebben betaald.
Echt belachelijk gewoon!

Groeten Peter

Re: Biedfabriek

Geplaatst: 20 sep 2010 20:48
door Redactie BiedFabriek
Beste Peter,

Vervelend dat u de zaak als raar heeft ervaren. Zowel de factuur als de herinnering hebben wij naar het door u opgegeven mailadres gestuurd.
Wanneer u contact met ons had opgenomen en het probleem had uitgelegd hadden we hier vast en zeker uitgekomen.

In de meeste gevallen leveren wij zelf de waardebon na ontvangst van de betaling (afhankelijk van de aanbieder). In uw geval hebben wij de aanbieder opdracht gegeven u de bon te leveren. Vanzelfsprekend hebben wij navraag gedaan en als het goed is heeft u zelfs 2x de bon ontvangen.

Inmiddels hebben wij betaling middels iDEAL ingezet om deze misverstanden tegen te gaan.

Met vriendelijke groet,
Redactie BiedFabriek

P.S. Goed om te horen dat je de werking van BiedFabriek als prettig hebt ervaren, Evelien. Daar doen we het voor.

Re: Biedfabriek

Geplaatst: 21 sep 2010 12:10
door pbapol
Beste redactie van Biedfabriek,

Wij hebben toen wij de deurwaardersbrief kregen contact met hen opgenomen met de vraag hoe dit kon. Wij kregen toen te horen dat jullie tot twee maal toe een factuur zouden hebben verzonden. Deze hebben wij zoals in mijn eerdere reactie nooit gekregen. Wij moesten toen gewoon de extra admin kosten betalen. Dat is niet zoals jullie nu zeggen 'er onderling uit komen'. Zou graag alsnog in contact willen komen met jullie om de 5 euro admin kosten kwijt te schelden.
Heel goed dat er nu gelijk via ideal betaald kan worden, kan er ook geen misverstand meer over bestaan.

Groeten Peter

Re: Biedfabriek

Geplaatst: 21 sep 2010 12:31
door brenda229
het is weer bijzonder dat iemand een account aan maakt voor een positief bericht!
ik heb daar altijd mijn vraagtekens bij.
Het zou wel heeeeeeeeeeeel toevallig zijn dat net iemand een account aan maakt en zijn eerste bericht gelijk positief is.

Re: Biedfabriek

Geplaatst: 28 feb 2011 15:46
door aaf79
Ik was zelf al op internet aan het zoeken naar info over de biedfabriek omdat ik niet direct een voucher ontving. Maar nadat ik even op hun site keek stond daar een telefoonnummer op. Ik ben net erg netjes geholpen en ga nu spotgoedkoop eersterangs naar Mary Poppins! En, ja er bestaan ook positieve mensen!