LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediuscard zogenaamde creditcard

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
tuctuc

Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door tuctuc »

8)
Laatst gewijzigd door tuctuc op 18 jan 2013 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Overigens bestaan er ook pre-paid credit cards (maar volgens mij niet in Nederland), en dan echt met MasterCard of VISA functie. In Amerika en in Duitsland kun je die dingen i.i.g. kopen, bijv. bij de supermarkt. Je koopt een prepaidcard met een bepaald tegoed (bijvoorbeeld 100 euro) en je betaalt een klein bedrag (4-5 euro) aan administratiekosten, en je kunt overal (online of offline) betalingen doen alsof het een "gewone" MasterCard of VISA is. De winkelier ziet in ieder geval het verschil niet tussen de prepaid card en een "gewone".

Even googlen levert trouwens op dat je deze in Nederland nu kennelijk ook kunt krijgen: http://g.moneybookers.com/mastercard/nl/

Marjolein v. velde
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2010 14:48

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door Marjolein v. velde »

Mij leek de Mediuscard juist wel erg handig dus ik ben ok een beetje gaan kijken en vind er toch ook wel een heleboel goede verhalen over! Kijk maar eens op www.prepaid-debitcard.nl Daar zie je allerlei reacties van mensen..

petervanling
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2010 18:44

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door petervanling »

Ik was aan het googlen op internet om uit te vinden of de Mediuskaart oplichting is of echt een bancair product

Ik heb in juni de kaart aangevraagd en binnen 2 weken gekregen, vervolgens eur 150 op de kaart gestort om te testen of
het dan werkte en kreeg een bericht terug dat dat binnen 4 dagen het geval zou zijn

het is nu 23 augustus en dus 2 maanden later en de kaart werkt nog steeds niet. Ik heb inmiddels een e-mail of 10 gestuurd zonder enige reactie en ik heb diverse keren gebeld met het opgegeven nummer in Nederland en Duitsland maar beiden zeggen een "callcenter" te zijn wat voor Mediuskaart werkt en zij kunnen slechts algemene informatie geven, als je te lang aandringt wordt de hoorn erop gegooid.

Daarnaast zei het callcenter wel dat ik geen uitzondering was maar dat hij dagelijks 10tallen mensen aan de lijn krijgt met hetzelfde verhaal

Kortom dit ruikt naar oplichting , mijn eur 150 lijk ik kwijt te zijn

traveller2010
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2010 13:34

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door traveller2010 »

ik heb de mediuscard ook onlangs aangevraagd en ook binnen enkele dagen ontvangen, hierna dien je wel een aantal handelingen te doen om de kaart volledig te kunnnen gebruiken. in eerste instantie kun je maar voor 1000 euro maximum aan transacties doen. Echter indien je nogmaals je id kaart en bewijs van woonadres (bijv energienota) opstuurt beschik je binnen een paar dagen over een hogere transactie limiet zodat je de kaart in principe overal voor kunt gebruiken.
Ik heb hem zonder problemen gebruikt voor online bestellingen, ook twee vliegtickets gekocht. Je kunt hem ook gebruiken voor autohuur omdat deze exact werkt als een (credit)mastercard, men ziet geen verschil, alleen je moet er rekening mee houden voldoende geld erop te storten welke de borg, huur en eventuele extra kosten dekt.
Ik ben het niet eens met de stelling dat een gewone bankpas hetzelfde is want met een gewone bankpas kun je geen auto huren, sommige airline sites (direct bij de maatschappij) accepteren geen bankpassen en soms ook geen ideal, paypal of iets dergelijks. Ik denk dat het een goede aanvulling is t.o.v. je eigen bankpas en je kunt geen schuld op de kaart maken. Je kunt uitgeven tot wat je erop stort. De kosten zijn inderdaad iets hoger,je betaalt iets van 39 euro voor de pas en nog eens 39 euro voor een jaar abonnement. Ik ben nu aan het kijken wat er mogelijk is met een moneybookers prepaid mastercard, deze is iets goedkoper en je betaalt geen kosten voor het opladen via ideal. dat vind ik wel een nadeel van medius, dit maakt het allemaal wat duurder, verder geen oplichting,problemen, nadelen als je maar rekening houdt waar het voor bedoeld is.

pdldave
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2010 10:11

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door pdldave »

Medius card......

Als je makkelijk van je geld afwil, neem dan een mediuscard, ze claimen 39,90 per jaar te kosten, nou geloof mij, ze kosten dus per direct het dubbele, je moet namelijk een eerste storting doen van minimaal 79,80, ik dacht...weet je wat ik stort dan wel 80,- mooi rond bedrag, maar nee hoor, dat was niet genoeg voor een eerste storting, dat werd gelijk 81,- . Na de storting ga je natuurlijk even bij je online overzicht kijken en dan schrik je.......je ziet natuurlijk dat je die 81 euro hebt overgemaakt, maar bij de afschrijvingen zie je de jaarlijkse kosten a 39,90 staanmaar ook nog een keer een afschrijving van 39,90 voor het maken van de kaart en voor het versturen van de kaart. Geloof mij dat ik heb staan vloeken, ze maken de kaart voor je, ze sturen hem op voor je, en daar moet je 39,90 voor betalen???? OPGELICHT!!! geen ander woord voor.

Wie is er nou gek, ik waarschijnlijk, je gaat per betaling die je met die kaart gaat doen extra kosten betalen, aan mediuscard natuurlijk en dan moet je ook nog een extra 39,90 betalen voor het maken van die kaart en voor de postzegel, mij mond valt weer open van verbazing.

Mensen.....trap er niet in, DOE HET NIET , zonder ook maar 1 ding te hebben gekocht ben je al 79,80 kwijt , ik had ze er een mail over verzonden, hoe ik er over dacht en ik krijg als antwoord dat ik een vervelende mail heb gestuurd. Het zal wel aan mij liggen, ik heb het niet goed gelezen, maar ik heb de fout gemaakt en u moet deze dus niet maken, NIET DOEN, er zijn goedkoper oplossingen, neem moneybookers.com hier kost het uiteindelijk maar 10 euro per jaar in plaats van 79,80 zeggen dat het 39,90 kost en gewoon het dubbele pakken is in mijn ogen mensen gewoon geld afnemen, je dan verschuilen achter de kosten zoals ze op de site vermeld staan is gewoon wachten op mensen zoals ik , geloven wat er op de home site staat en het dus maar doen om er dan achter te komen wat je gedaan hebt. Ik heb het nog niet eens over de bijkomende kosten gehad bij medius...............die mensen gaan slapend rijk worden geloof mij.

pdldave
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2010 10:11

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door pdldave »

als toevoeging wil ik een link toevoegen, let op : mediuscard vermeld ook hier alleen de jaarlijkse kosten van € 39,90 de kosten voor het versturen en maken van de kaart worden hier niet vermeld, LET DUS OP MENSEN, ze nemen die extra € 39,90 direct van je tegoed af zodat je direct 79,80 kwijt bent ipv 39,90.

de goedkopere uitgever staat er gelijk naast, en zoals je ziet zijn ze in alle kosten veel goedkoper, dus wil je een prepaid CreditCard (Debitcard) kies dan zeker voor Moneybookers, veel goedkoper.

http://www.creditcard-vergelijk.nl/verg ... d-card.htm

tuctuc

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door tuctuc »

8)
Laatst gewijzigd door tuctuc op 18 jan 2013 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Gewoon een "echte" credit card nemen. Dat is nog altijd de meest eenvoudige constructie. Als je er dan nog 1 neemt waarbij aan het einde van de maand de betalingen automatisch van je bankrekening worden geschreven heb je ook geen last van hoge rentekosten mocht je een keer vergeten te betalen.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door Wim2007 »

tuctuc schreef:Mijn conclusie is: je betaalt hoge kosten voor een service die elke normaal bankpas ook kan voor een stuk minder geld.
En dat is bepaald niet het enige wat over deze zogenaamde credit card gezegd kan worden. Wie hierover het forum van de Consumentenbond raadpleegt zou tot de conclusie kunnen komen: bezint eert ge begint. Zie: http://www.consumentenbond.nl/forum/vie ... hp?t=11387

carlvz
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2011 10:04

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door carlvz »

Onprofesionele organisatie, ik denk zelfs onbetrouwbaar. Vorig jaar per abuis € 1.200,- overgemaakt op hun rekening bij de ABN AMRO in Nederland, aantoonbaar niet voor Mediuscard bedoeld. Geprobeerd via mijn bank terig te vorderen, noppes. Tig emails, telefoontjes en zelfs € 300 aan advocaten kosten (Anwalt in Duitsland, direct aan het hoofd kantoor) helaas centen kwijt.
Niet betrouwbaar en onprofesioneel.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan beter lid worden van de ANWB. Vervolgens de VISA creditcard gebruiken die je bij het lidmaatschap kan aanvragen. I.t.t. andere creditcardmaatschappijen hoef je geen vragenreeks in te vullen over je inkomen etc. Totale kosten circa 20 euro per jaar incl. ANWB lidmaatschap. Deze creditcard is als beste getest door de Consumentenbond. Onderdeel van ICS (International card Services). Neem nooit een creditcard van Laser Cards (Gamma bouwmarkt etc). Daar zijn veel klachten over.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je hoeft verder niets meer te doen. Ingevolge de wet Kopen op Afstand had je het recht de kaart terug te sturen en dat is gebeurd. Daarmee is de kous af. De kaart is verder ook niet geactiveerd, wat noodzakelijk is om de kaart te kunnen gebruiken. Contact opnemen met dit bedrijf is niet mogelijk.

Het enige wat het incassobureau kan doen, is een procedure starten bij de kantonrechter in Nederland. Maar dat zullen ze niet doen (kansloos).

Het stomste wat je nu zou kunnen doen, is dat incassobureau of advocatenbureau betalen "om er maar van af te zijn". Daarmee beloon je slecht gedrag en ben je een hoop geld kwijt.

Via http://www.consuwijzer.nl kun je meer te weten komen over je rechten als consument.

Hello Kitty
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2011 16:03

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door Hello Kitty »

Ik heb geen medius card besteld, maar krijg wel brieven van een Anwalt Mascher Legal, waarin staat dat ik moet betalen voor een kaart die ik niet heb. Volgens de briefschrijver incasseert hij in opdracht van Transact network ltd.
Het briefpapier ziet er nep uit en op internet zie ik dat Transact Network de enige klant is van deze Anwalt.
De kosten zijn inmiddels 121,80, maar ben niet van plan dit te gaan betalen.

Ik heb drie weken geleden ook gebeld met Transact Network en ik moest de brief doormailen, dan zouden zij het verder uitzoeken. Dit heb ik gedaan, maar tot op heden niets gehoord. Nu ben ik weer ga zoeken naar hun telefoonnummer zie ik dat ze in Gibraltar zitten, terwijl ze drie weken geleden nog in Duitsland zaten.

Heel vreemd allemaal. Dit riekt naar oplichting, terwijl ik hierboven lees dat mensen daadwerkelijk een kaart hebben ontvangen. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen, dus als iemand tips heeft of ervaring dan hoor ik het graag.

Dizza
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2011 17:54

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door Dizza »

Hello Kitty schreef:Ik heb geen medius card besteld, maar krijg wel brieven van een Anwalt Mascher Legal, waarin staat dat ik moet betalen voor een kaart die ik niet heb. Volgens de briefschrijver incasseert hij in opdracht van Transact network ltd.
Het briefpapier ziet er nep uit en op internet zie ik dat Transact Network de enige klant is van deze Anwalt.
De kosten zijn inmiddels 121,80, maar ben niet van plan dit te gaan betalen.

Ik heb drie weken geleden ook gebeld met Transact Network en ik moest de brief doormailen, dan zouden zij het verder uitzoeken. Dit heb ik gedaan, maar tot op heden niets gehoord. Nu ben ik weer ga zoeken naar hun telefoonnummer zie ik dat ze in Gibraltar zitten, terwijl ze drie weken geleden nog in Duitsland zaten.

Heel vreemd allemaal. Dit riekt naar oplichting, terwijl ik hierboven lees dat mensen daadwerkelijk een kaart hebben ontvangen. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen, dus als iemand tips heeft of ervaring dan hoor ik het graag.
Hey Hello kitty,

Wij hebben precies hetzelfde probleem. Zelf hebben wij nog contact opgenomen met het advocatenkantoor. Het was allemaal heel erg onduidelijk maar ze bleven hameren op het feit dat we moesten betalen. Wij doen dit natuurlijk niet en de "duitse" advocaat kon eerst heel slecht Nederlands maar naderhand werd zijn Nederlands beduidend beter. Daarnaast hebben wij aangegeven dat wij niet betalen en dat ze maar bewijs moeten toesturen dat wij het hebben besteld. Mag ik vragen op welke naam het bij jullie is besteld?

Daarnaast zitten er redelijk wat spelfouten in de vraag en antwoord en heb ik meteen ook een Whois lookup gedaan op de MediusCard.com

wner-contact: P-TQE240
owner-organization: MediusCard AG
owner-fname: Thomas
owner-lname: Eckerle
owner-street: Westendstrasse 185
owner-city: Muenchen
owner-zip: 80686
owner-country: DE
owner-phone: +49.1711900065
owner-email: [email protected]

We hebben ook het de rechtsbijstand gebeld hierover en zij gaven aan dat het een zeer raar bedrag is en raadde ons aangifte te doen bij de politie. Dit wilde we doen maar dit kon helaas niet omdat er eigenlijk nog niets aan de hand is. Daarnaast hebben we ook nooit wat ondertekent. Wij gaan dit bedrag in ieder geval niet betalen.

conniehoosbeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2011 14:07

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door conniehoosbeek »

Hallo, wij hebben ook een brief ontvangen van het advocaten kantoor Mascher-Legal, volgens hen had onze dochter van 11 jaar een card besteld. Het bedrag is ook 121,80 maar we vinden in de mailbox van haar geen mails die ze zogenaamd als aanmaning verstuurd hebben. Ook refereren ze naar ons ip adres, heel dubieus allemaal. Ook ben ik bang dat iemand nu die mastercard gebruikt.. Heeft iemand al een antwoord gehad van deze oplichters?
Groet, Connie

Hello Kitty
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2011 16:03

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door Hello Kitty »

Ik heb zojuist een bericht gekregen van de Medius card support Service dat zij op een bepaalde datum en tijdstip een bevestiging per mail van de bestelling van de Medius Card hebben verstuurd. En tja, dat ik daar niet op gereageerd heb is volgens hen mijn eigen fout.
Zij hopen met dit antwoord mij te hebben geholpen.
Nou niet dus!

Ik heb geen card besteld. Ik wist niet eens wat het was tot de dag dat ik gesommeerd werd te betalen.

In de brief staat dat ze een rechtszaak gaan beginnen en dat ik maar beter kan betalen, want de extra kosten hiervoor zijn hoog en zouden voor mijn rekening komen.
Ik begin nu toch wel slapeloze nachten te krijgen van dit gedoe. Weet iemand of het echt mogelijk is dat zij uitvoeren waarmee ze dreigen?? En zou een rechter deze idioten in het gelijk kunnen stellen?

Ik vind deze hele zaak een enorme inbreuk op mijn privacy en levensgenot. Hoe kan dit gestopt worden?

boycap1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2011 11:54

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door boycap1971 »

beste

ik heb helaas wel deze kaart bewust besteld ,zelfs een kopie van me paspoort opgestuurd ,in het begin zou de kaart gratis zijn,want zo hebben ze in het jaar 2010 geïntroduceerd in nederland,vervolgens moet ik een eerst storting doen van 100 euro,dat heb ik nooit gedaan,omdat ik las bij veel mensen.als zij een storting deden ,dan werd er van de saldo op je kaart eerst ,79.90 afgehouden,en dat was voor kaart kosten 39.90 ,ofzo stom plastic kaartje drukken 40 euro kost,en jaar tarief voor de kaart 39.90,vervolgens kreeg ik na een tijd een ,amateuristische mail
met een zielig verhaal van hun ,dat ook hun kosten hebben,en dat ze anders niet hun personeel kunnen betalen,en dat wilde ik toch niet op me geweten hebben,en als ik niet zou betalen ,dat ze helaas een advocaten kantoor moeten inschakelen,dat was in jan die mail .ik heb vervolgens eens contact gezocht met de AFM (autoriteit financiele markten) daar kwamen ze achter ,dat medius prepaid mastercard niet in nederland vermeld stond ,dus ze zijn illegaal.hun adviseerde ook ,om geen cent te betalen aan ze ,ze zeiden ook ,wij kennen dat bedrijf niet,en als een bedrijf hier in nederland wil vestigen .dan worden ze eerst getoets,vandaag 20 juni kreeg ik een brief uit duitsland ,van het advocaten kantoor MASCHER-LEGAL en dat ze in opdracht van transact network ltd een vordering willen innen voor een bedrag van 121.80 ,betaal ik dus niet ,en dat staat er nog bij ,deze vordering wordt aan mij overgedragen ,volgens het duits burgelijk wetboek ,en moet betalen
voor 1 augustus

ik ga zo meteen weer eens met de AFm bellen kijken of ze onderhand al meer weten ,van dit bedrijf


mensen ik adviseer niet in zee te gaan .met deze oplichters

mvg

boycap1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2011 11:54

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door boycap1971 »

beste mensen


ik heb net weer contact gehad met de AFM ,ze raden ten strengste af om NIET te betalen ,is pure bang makerij,ook al komt het tot een zaak ,medius heeft geen poot om op te staan,ze verzoeken ook om hun (AFM ) te bellen ,en deze door te geven aan hun,MEDIUS MASTER CARD IS NIET BEKEND IN NEDERLAND,dus ze opereren illegaal in nederland ,werd net weer bevestigd door de AFM


dus mensen geef u klacht door aan de AFM ,ik mag hier niet het nummer vermelden van de AFM,gewoon fff google en intoetsen,en dan komt de site naar voren

hoe meer klachten er binnen stromen,des te sterker ze staan

AntonDeM
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2011 17:42

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door AntonDeM »

Beste Lezers

ik heb dus met nog 2 andere lotgenoten zo'n MediusCard besteld.
maar die werkt dus totaal niet, kunnen er geen geld opstorten en
er dus ook geen gebruik van maken. nukrijgen wij meteen een dreigbrief
van een duitse Advocaat die even 121,40 euro's wilt vangen, maar wij willen
dus helemaal niet betalen voor een product dat niet werkt. het is niet gegund
maar wel fijn dat er meerdere lotgenoten zijn, die de dupe zijn van deze
oplichters zo kunnen wij dus ook als het moet gezamelijk een advocaat van onze
kant met hun laten onderhandelen.


mvg Anton

Gesloten