LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

student538

Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door student538 »

Iemand in de buurt heeft hier een mosquito. Een ding die meestal gebruikt word om jongeren mee weg te jagen. Ik hoor als ik op mijn tuin zit dit irritante geluid. Ik heb gelezen dat het een bereik heeft van 20 meter. Ik kan het in mijn huis ook horen deze ultra hoge toon. Wat kan ik hier aan doen? Ik wil ook niet van mijn huis in een straal van 20 meter gaan vragen of iemand zo een ding heeft. En laat staat dat je daar een eerlijk antwoord op krijgt. Hoe kun je dit geluid goed lokaliseren? Ik heb wel wat rond gelopen maar kan het moeilijk waarnemen waar het precies vandaan komt!
Laatst gewijzigd door student538 op 16 aug 2010 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door dhc »

Tja,

als je niet wilt rondvragen en je vertrouwt de antwoorden niet...dan is er maar één oplossing:
OORDOPJES

bachanaal
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:15

Re: Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door bachanaal »

irritante geluiden kan beschouwd worden als een bron van overlast en kan altijd aangifte van gedaan worden. bijv. een kraaiende haan die overlast geeft moet dan meestal weg. zelf heb ik eens last gehad van de wasmachine van de buren die 24/24/ 7 dagen per week aanstond met veel gepiep. maar er viel toen niet veel aan te doen en ben zelf maar verhuisd. o.a. een mogelijkheid is bij de rijdende rechter in amsterdam informatie in te winnen. op kantoor daar zitten deskundigen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door dhc »

kan altijd aangifte van gedaan worden
Ja? en wat denk je dan dat oom agent doet?
Juist, niets!

Over welk strafbaar feit hebben we het dan...als niemand het kan horen....

student538

Re: Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door student538 »

Sorry hoor DHC maar de oplossing oordopjes kopen vind ik een goedkoop advies. Ik heb vanavond maar keiharde muziek gedraaid voor de gehele buurt (heb ik spijt van en niet netjes van mij eigenlijk). Maar toen was de ultrasone toon in ieder geval verdwenen. Die pieptoon was redelijk hard ik werd er gek van. Ik kan mij behoorlijk daaraan irriteren, sorry ben een mens. Komende tijd probeer ik mij minder snel te irriteren.

Zo heb je ook mensen buiten zitten die luid kwebbelen tot 3 uur in de nacht. Mensen maak wat minder lawaai!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door tennis »

Hebben dan andere mensen geen last van?
Als je het hoort, dan moeten andere het ook horen.
Misschien heb je met het draaien van jou harde muziek niet alleen buren gestoord, maar ook het piepende geluid, wat misschien in jou oor zit/zat , verdreven!
Tinnitus?

Tinnitus, oorsuizen of fantoomgeluid is het horen van sis-, fluit-, brom- of pieptonen in één of beide oren. De waarneming wordt door de lijder gedaan maar niet door anderen (95%)

Bron
wikipedia

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door Amyl »

dhc ... ts is niet de enige die over deze techniek klaagt, was laatst nog in het nieuws dat een halve wijk er gek van werd en slapeloze nachten van had, toen moest de 'door de gemeente geinstalleerde' paal toch wel weggehaald worden.

Ik weet niet of je weet om wat voor toon het gaat, maar dat is echt een bijster irritant geluid.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door tennis »

Amyl schreef:dhc ... ts is niet de enige die over deze techniek klaagt, was laatst nog in het nieuws dat een halve wijk er gek van werd en slapeloze nachten van had, toen moest de 'door de gemeente geinstalleerde' paal toch wel weggehaald worden.

Ik weet niet of je weet om wat voor toon het gaat, maar dat is echt een bijster irritant geluid.

TS heeft nog niet verteld, of ook andere last van hebben.
Amyl, ik weet niet hoe oud je bent, maar dit geluid kunnen alleen jonge mensen
horen, dus blijkbaar ben je nog van de jonge generatie.
Ik denk ook niet, dat een halve wijk slapeloze nachten van het geluid gehad heeft.
Voor wie is dit bedoeld?
Ja, voor de hangjongeren, welke misschien een hele wijk uit de slaap halen!

student538

Re: Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door student538 »

Ik zal het probleem nader omschrijven. Aan de andere kant van het park was overlast van jongeren. Daar was na 23.00 uur een zeer snerpend geluid te horen. De zijde waar ik woon van het park was dit geluid niet te horen. Kennelijk hebben de hangjongeren zich hier heen verplaatst. Met als gevolg dat ik DAG & NACHT een zeer horde pieptoon moet aanhoren. Dit is beslist geen aanstellerij. De pieptoon is hier in een straal van wel 300 meter te horen. Ik vraag me af wat voor soort apparatuur hier voor gebruikt wordt. Of kan het iets anders zijn? Een lantaarn paal waarmee iets is? Ik noem maar wat.

DHC: Jammer dat je zo reageert op mijn bijdrage's. Vind ik niet leuk van jouw. Onderbouw dan iets, dat doe je ook niet. Ik vind jouw een zeurpiet is geen goede manier van kritiek leveren. Daar kan ik niets mee.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door tennis »

student538 schreef:De zijde waar ik woon van het park was dit geluid niet te horen. Kennelijk hebben de hangjongeren zich hier heen verplaatst. Met als gevolg dat ik DAG & NACHT een zeer horde pieptoon moet aanhoren. Dit is beslist geen aanstellerij. De pieptoon is hier in een straal van wel 300 meter te horen. Ik vraag me af wat voor soort apparatuur hier voor gebruikt wordt. Of kan het iets anders zijn? Een lantaarn paal waarmee iets is? Ik noem maar wat.
Deze uitspraken moet je eens nader toelichten.
De zijde waar ik woon van het park was dit geluid niet te horen. Kennelijk hebben de hangjongeren zich hier heen verplaatst.
Dan heb je toch ook geen last van?
De pieptoon is hier in een straal van wel 300 meter te horen.
Ik had jou al eens gevraagd, of dit niemand anders hoort ?

Als dit zo is, dan moet je met de gemeente kontakt zoeken, want zij moeten daar iets van weten, of dit nader onderzoeken.
Maar voor mij blijft het toch een raar verhaal met opnieuw tegensprekende zinnen.

student538

Re: Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door student538 »

Ik zal wel gek zijn dat ik die toon alleen hier in de buurt hoor.

Park West was overlast van hangjongeren ook daar zo een hoge frequent geluid werd er uitgezonden.

In Park Oost was het NIET te horen die hoge toon. De hangjongeren gingen NIET meer naar Park West. Maar naar Park Oost omdat je daar het signaal niet hoorde. Maar nu is die ultra hoge toon ook in Park Oost te horen en dus in mijn huis. Ik word hier knetter gek van die toon. Politie doet niets omdat die die hoge toon niet hoort. Maar die politie agent is ook 50 jaar terwijl ik er naar gevraagd had iemand die jonger is er op af te sturen.

Gemeente gaat onderzoek instellen maar dat laat heel lang op zich wachten. Tot die tijd ga ik maar elders wonen.

Ik heb verschillende mensen gevraagd een postbode hoorde het geluid hier en daar wel. Andere mensen horen het signaal niet. Dus nogmaals als ik in de buurt van mijn huis ben hoor ik die pieptoon als ik mij elders bevind (meer dan 300 meter afstand) dan hoor ik het niet.

Op de plek waar de hangjongeren zich bevinden (op een bruggetje) hoor ik het signaal heel duidelijk.

stofzuigertje

Re: Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor het maken van Muziek is een vergunning noodzakelijk dus ook deze hoge toon die pubers moet wegjagen.

Als de gemeente die vermoedelijk de plaatser is geen vergunning heeft waar U na aanvraag binnen 3 maanden tegen kunt protesteren heeft mag dit niet.

U mag deze als je dit kunt vinden uitschakelen voor nachtrust.
Naast deze student zullen ook kinderen overlast hebben en niet kunnen slapen en slechter op school presteren.

Dus zoek de bron en protesteer bij de eigenaar en vermoedelijk is dat de gemeente die de overlast in park zo probeerde te verhelpen, maar raadsleden zijn ouder dus horen zelf niets!

Via SP en vooral www.rood.sp.nl want die kunnen je helpen met dit soort overlast gevende "muziek" zonder vergunning.

U mag een schade claim indienen omdat je als Student niet goed kon studeren en met slechte nachtrust minder goed gepresteerd zal hebben.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door tennis »

stofzuigertje schreef:Voor het maken van Muziek is een vergunning noodzakelijk dus ook deze hoge toon die pubers moet wegjagen.

Als de gemeente die vermoedelijk de plaatser is geen vergunning heeft waar U na aanvraag binnen 3 maanden tegen kunt protesteren heeft mag dit niet.

U mag deze als je dit kunt vinden uitschakelen voor nachtrust.
Naast deze student zullen ook kinderen overlast hebben en niet kunnen slapen en slechter op school presteren.

Dus zoek de bron en protesteer bij de eigenaar en vermoedelijk is dat de gemeente die de overlast in park zo probeerde te verhelpen, maar raadsleden zijn ouder dus horen zelf niets!

Via SP en vooral http://www.rood.sp.nl want die kunnen je helpen met dit soort overlast gevende "muziek" zonder vergunning.

U mag een schade claim indienen omdat je als Student niet goed kon studeren en met slechte nachtrust minder goed gepresteerd zal hebben.

Het is wettelijk niet geregeld, dat er voor dit apparaat een vergunning nodig is.
Het is ook niet bewezen, dat TS een geluid van een Mosquito hoort.

U mag een schade claim indienen omdat je als Student niet goed kon studeren en met slechte nachtrust minder goed gepresteerd zal hebben
Wat een onzin!
Waar kan ik een claim indienen, omdat mijn nachtrust door hangjongeren is gestoord?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door dhc »

[quoteTot die tijd ga ik maar elders wonen][/quote]

Zo, probleem opgelost.....

Enne. D!RK/Gozik/enz/enz/

Je hebt jezelf weer overtroffen, zelden zo'n quatsch-antwoord gelezen!
De gemeente heeft geen vergunning nodig om "muziek te maken" en uitschakelen kun je niet!
Wat denk je, dat je nog in Rusland woont?
Ik denk dat ik bij jou maar een schadevergoeding ga indienen: Ik heb buikpijn gekregen van het lachen om jouw onzin!

student538

Re: Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door student538 »

de Gemeente is langs geweest. Ze hebben een straat verderop iemand met een katten verjager geconstateerd. Deze veroorzaakt een superieur hoge pieptoon. Echter deze huis bevind zich hemelsbreed op 123 meter afstand en volgens de gemeente heeft zo een apparaat een bereik van circa 20 meter.

Dus weer niet verder.

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door Amyl »

Tennis,

Ja ik ben ook nog onder de 30, doch ik ken ook mensen boven die leeftijd die dat geluid wel kunnen horen... ligt er misschien aan hoeveel gehoorschade je al hebt opgelopen voor die tijd, dan kun je er doorheen snurken.

Misschien vergeet je in jouw post ook even dat mensen kleine kinderen hebben die dat geluid horen en daardoor niet konden slapen? Zodoende wel een halve wijk treffende? Die paal moest op de schop, ik zeg alle palen op de schop, je kunt het middel namelijk niet tot de doelgroep beperken. Ik heb in elk geval liever een festival naast de deur, dan die pokkentoon. Bovendien verplaats je zo de hanggroep alleen naar een andere plek en los je het hangen zelf niet op.

Dus tenzij ze hangen voor een seniorenflat waar alleen 30+ers werken
weg met die palen.

student538

Re: Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door student538 »

Er zijn ook nog andere mensen die een snerpend geluid hebben gehoord. Er zijn ook bouw werkzaamheden kan daar ook zo een geluid vandaan komen?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door tennis »

Amyl schreef: Misschien vergeet je in jouw post ook even dat mensen kleine kinderen hebben die dat geluid horen en daardoor niet konden slapen? Zodoende wel een halve wijk treffende?
Kunnen de kleine kinderen dan wel slapen, als de hangjongeren daar bezig zijn?
Het euvel is niet de palen, maar jongeren welke geen opvoeding hebben, en de gemeentes geld moeten uitgeven, voor politie, of in dit geval voor een paaltje!

student538

Re: Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door student538 »

Een hoge frequent geluid uitzenden is geen oplossing. Je moet met elkaar praten. Je kunt het ook zo doen zodra de jongeren overlast geven zij een boete te geven per overtreding. Zet er anders een camera neer. Het is verboden in Nederland keiharde muziek te draaien waar een ander last van heeft, zo ook de hoge tonen. Het moet niet uitmaken of je nu een geluid maakt van 10KHz of van 19KHz.

student538

Re: Mosquito geluiden ultra hoge toon/ultrasone geluid

Ongelezen bericht door student538 »

vandaag is er een meet dienst bij mij langs geweest. Op dit apparaat stond weergegeven dat er een 16KHz toon is. Deze toon geeft 12dB aan. Dit wat normaal gesproken niet voor komt.

Gesloten