LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rekening na 3 jaar centrica

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
loonley59
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2010 12:35

rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door loonley59 »

ik krijg na 3 jaar een rekening van centrica in de bus
die ik nog volgens hun zou moeten betalen
het is een rekening over 2007
nu is mijn vraag kunnen ze dit zomaar doen
ik had voor 6 maanden gas en elektra afgenomen van hun
en alles is netjes betaald
behalven de eind afrekening van €174.94 volgens hun krijegen ze nog een bedrag van €300 van mij
en nu hebben ze ook al intrum justitia er opgezet waardoor de kosten nu al €440 is
het is wel raar dat ze na 3 jaar ineens hiermee komen
wat kan ik hier tegen doen

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door pbarendse »

Niets. De stuitingstermijn hiervoor is volgens mij vijf jaar (al ben ik er niet zeker van) en als de eindafrekening inderdaad niet betaald is hebben ze terecht nog een vordering op u. Die zult u gewoon moeten betalen.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

klopt.. het is nog niet verjaard. Het is een contractuele vordering waar 5 jaar voor staat. Neemt niet weg dat eventuele incassokosten niet terecht zijn. Ik zou de 300 euro overmaken aan de leverancier en het incassobureau in zijn sop laten gaarkoken, die moeten het maar uitzoeken met de opdrachtgever.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door tennis »

behalven de eind afrekening van €174.94 volgens hun krijegen ze nog een bedrag van €300 van mij
en nu hebben ze ook al intrum justitia er opgezet waardoor de kosten nu al €440 is
Volgens mij, heb je voor de vorderingen van intrum justitia ook een, misschien meerdere aanmaningen gehad, welke je hebt negeerd te betalen.
Zit ik goed of fout?

loonley59
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2010 12:35

Re: rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door loonley59 »

bedankt hier kan ik wat mee

loonley59
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2010 12:35

Re: rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door loonley59 »

tennis schreef:
behalven de eind afrekening van €174.94 volgens hun krijegen ze nog een bedrag van €300 van mij
en nu hebben ze ook al intrum justitia er opgezet waardoor de kosten nu al €440 is
Volgens mij, heb je voor de vorderingen van intrum justitia ook een, misschien meerdere aanmaningen gehad, welke je hebt negeerd te betalen.
Zit ik goed of fout?

nee ik heb in die 3 jaar niets vernomen
tot vorige week ineens toen kreeg ik bericht dat er nog iets openstond
gelijk gemailt en kreeg toen een overzicht van hun
en de betalingen die ik gedaan had kwam over een
dus ik snap er helemaal niets meer van

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ik begrijp het even niet meer... Is de eindafrekening nu wel, of niet betaald?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door tennis »

loonley59 schreef:
tennis schreef:
behalven de eind afrekening van €174.94 volgens hun krijegen ze nog een bedrag van €300 van mij
en nu hebben ze ook al intrum justitia er opgezet waardoor de kosten nu al €440 is
Volgens mij, heb je voor de vorderingen van intrum justitia ook een, misschien meerdere aanmaningen gehad, welke je hebt negeerd te betalen.
Zit ik goed of fout?

nee ik heb in die 3 jaar niets vernomen
tot vorige week ineens toen kreeg ik bericht dat er nog iets openstond
gelijk gemailt en kreeg toen een overzicht van hun
en de betalingen die ik gedaan had kwam over een
dus ik snap er helemaal niets meer van

Dus vorige week een brief, dat er nog iets openstond, en direct daarna van intrum justitita?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door ronald g »

Kan zijn dat het contract niet afgemaakt is, immers u heeft maar 6 maanden de diensten afgenomen niet het jaar wat er voor staat. De extra vordering zal een standaard afkoop bedrag betreffen. Verjaring is niet aan de orde want stuiting heeft op tijd plaats gevonden. Helaas u kunt hier niets tegen doen en zal moeten betalen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door tennis »

ronald g schreef:Kan zijn dat het contract niet afgemaakt is, immers u heeft maar 6 maanden de diensten afgenomen niet het jaar wat er voor staat. De extra vordering zal een standaard afkoop bedrag betreffen. Verjaring is niet aan de orde want stuiting heeft op tijd plaats gevonden. Helaas u kunt hier niets tegen doen en zal moeten betalen.

Dat zou kunnen, maar het is dan toch frappant, dat er na een vordering, geen aanmaning is?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door ronald g »

Intrum justitia heeft de vordering over genomen die proberen alles. Als er sprake is van een adreswijziging komen aanmaningen vaak niet aan, zo niet dan zijn die aanmaningen echt wel verstuurt en aangekomen. Onder het motto geen contract meer gaan die vaak ongelezen bij het afval. Dus de afrekening wordt niet voldaan en de boete voor opzeggen ook niet. Staat i.j. dan op de stoep vindt iedereen dat onterecht want ik heb geen aanmaningen gekregen. Zo werkt het helaas niet.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door tennis »

ronald g schreef:Intrum justitia heeft de vordering over genomen die proberen alles. Als er sprake is van een adreswijziging komen aanmaningen vaak niet aan, zo niet dan zijn die aanmaningen echt wel verstuurt en aangekomen. Onder het motto geen contract meer gaan die vaak ongelezen bij het afval. Dus de afrekening wordt niet voldaan en de boete voor opzeggen ook niet. Staat i.j. dan op de stoep vindt iedereen dat onterecht want ik heb geen aanmaningen gekregen. Zo werkt het helaas niet.

Ik ben het met jou helemaal eens, en ik denk ook, dat TS niet alles heeft verteld!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

ronald g schreef:Intrum justitia heeft de vordering over genomen die proberen alles. Als er sprake is van een adreswijziging komen aanmaningen vaak niet aan, zo niet dan zijn die aanmaningen echt wel verstuurt en aangekomen. Onder het motto geen contract meer gaan die vaak ongelezen bij het afval. Dus de afrekening wordt niet voldaan en de boete voor opzeggen ook niet. Staat i.j. dan op de stoep vindt iedereen dat onterecht want ik heb geen aanmaningen gekregen. Zo werkt het helaas niet.
ik ken genoeg bedrijven met zo'n pauper administratie dat ik best wil geloven dat de eindafrekening nooit is gemaakt. Vervolgens geven ze het volledig uit handen aan een incassobureau. Zo werkt het natuurlijk niet. Mijn advies is alleen die 300 euro betalen (met bewijs van de eindafrekening)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Centrica=OXXIO

Dus dan weten de meeste lezers op dit forum wel genoeg. Verder vind ik de uitleg op Consuwijzer behoorlijk onduidelijk. Verjaringstermijn 2 jaar maar na die 2 jaar kun je toch nog gedwongen worden om te betalen???

"Moet ik mijn oude energierekeningen nog betalen?

Sinds 2004 staat in de wet hoe lang uw energiebedrijf nog van u kan vragen dat u een rekening betaalt.
Bent u voor 14 juli 2004 klant geworden bij uw energiebedrijf?

Dan kan uw energiebedrijf u na vijf jaar niet meer via de rechter dwingen om uw rekening nog te betalen. Dit heet een verjaringstermijn van vijf jaar.

Bent u na 14 juli 2004 klant geworden bij uw energiebedrijf?
Dan kan uw energiebedrijf u na twee jaar niet meer via de rechter dwingen uw rekening nog te betalen. Dit heet een verjaringstermijn van twee jaar.
Uw energiebedrijf kan u nog wel op andere manieren dwingen te betalen

Uw energiebedrijf kan u dan nog wel op andere manieren dwingen uw oude rekening te betalen. Het mag u bijvoorbeeld afsluiten van gas en elektriciteit totdat u de rekening hebt betaald. En het mag u een aanmaningsbrief sturen. Dat betekent dat uw energiebedrijf u formeel nog eens vraagt om de rekening te betalen. En dat betekent dat het bedrijf opnieuw de tijd heeft om u via de rechter te dwingen om uw oude rekening te betalen. De verjaringstermijn is weer opnieuw ingegaan.
Wat kan ik hier aan doen?

Bent u het niet eens met de naheffing die u volgens uw energiebedrijf nog moet betalen? Dan kunt u ons stappenplan volgen:

* Ik ben het niet eens met mijn jaarafrekening, wat kan ik doen?
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... an_ik_doen

WoonEnergieService
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 aug 2010 08:53

Re: rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door WoonEnergieService »

Beste loonley59,

Uw forumbericht van 15 augustus jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met uw afrekenening en de overdracht naar Intrum Justitia. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Laila
WE medewerker

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Woonenergie is trouwens ook verbonden met Oxxio
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=84250

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door tennis »

Bob Schurkjens schreef:Woonenergie is trouwens ook verbonden met Oxxio
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=84250
Ik denk, je hebt het verkeerde topic geplaatst, want dit is hetzelfde als hier!

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Ja ja, je wordt door de hond gebeten of anders door de kat gekrabt. Hoe je het ook wendt of keert, het is ene pot nat.
Maar even naar de vraagsteller. Kijk even op http://www.consuwijzer.nl om een antwoord op uw vraag te krijgen. Hier weet men daar blijkbaar weinig van. De leverancier moet binnen twee maanden na de afrekenperiode een eindafrekening aanbieden.

adrie2
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:12
Contacteer:

Re: rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door adrie2 »

Beste Laila, loonley59, e.a.

Ik zou graag zien dat jullie hier vermelden op welke wijze centrica/woonenergie dit probleem heeft aanpakt c.q. opgelost.

Zelf had ik in het verleden ook een probleem met de jaarafrekening.
Woonenergie had ten onrechte foutieve meterstanden gebruikt waardoor ik een aanzienlijk bedrag moest bijbetalen. Toen ik om correctie van de afrekening verzocht werd ik door de klantenservice zeer slecht geholpen. Ondanks toezegging dat de rekening aangepast zou worden kreeg ik een rekening die niet gecorrigeerd bleek! Dit circus herhaalde zich om de twee maanden en contacten via de telefoon, e-mail en post leverden niets dan ergernis op.
Toen ik het zat was heb ik het probleem voorgelegd aan mijn verhuurder, de Woningbouwcorporatie, die heeft vervolgens contact opgenomen met Woonenergie.
Pas daarna werd mijn probleem serieus genomen en heeft Woonenergie haar fout hersteld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Maar alles bij elkaar kostte het bijna één jaar voordat ik het te veel betaalde terug had.

Ik ben daarom erg benieuwd of de klantenservice van Woonenergie inmiddels haar "leven heeft verbeterd".

willem kommer
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jan 2008 16:24

Re: rekening na 3 jaar centrica

Ongelezen bericht door willem kommer »

ook ik heb dit mee gemaakt loopt nu bij de rechter alles netjes betaald netjes opgezegt ik had een antikraak pand ik heb aangegeven dat het post adres niet meer bestaat omdat het gesloopt is verzocht hun mij de eind afrekening en wat er mischien opstond naar mij te steuren afrekening netjes gehad ook betaald plotseling een brief na een jaar dat ik nog 300 honderd euro moest betalen van justia de haag ik wacht nu op uislag van rechter is al 3 keer uitgesteld het is bij centrica een zooitje

Gesloten