| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SNS bij betalingen buitenland geen specificatie.
SNS bij betalingen buitenland geen specificatie.
Een waarschuwing voor SNS-klanten!
Dat u bij een pinbetaling bij bijv. LIDL bij tegenrekening en begunstigde niets heeft staan op uw (computer-)bankafschrift, daar zou ik niet van wakker liggen.
Maakt u echter geld over, dan kunt u - net als wij - in de problemen komen.
Wij werden gemaand voor een luttel bedrag, door een antiquariaat uit Berlijn waar we een boek hadden gekocht. Het enige wat ik kon aantonen was, dat ik dat bedrag had betaald. Niet aan wie!
Dat staat niet ingevuld.
Nooit, bij geen enkele betaling aan het buitenland!
Na maandenlang hierover corresponderen liet de SNS me weten, dat zij voldoen aan alle wettelijke eisen.
De Nederlande Bank kon ook niks voor me betekenen, verwees mij door naar Autoriteit Financiële Markten en die vervolgens weer naar Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Hun klachtenregeling is een regelrecht ontmoedigingsbeleid, na het invullen van ettelijke vellen moest ik een PDF downloaden en vervolgens uitprinten en opsturen...
Op dat moment besloot ik het via deze weg te gaan aankaarten.
Pas dus op met het overmaken van geld naar het buitenland, als u de SNS-bank heeft.
Dat u bij een pinbetaling bij bijv. LIDL bij tegenrekening en begunstigde niets heeft staan op uw (computer-)bankafschrift, daar zou ik niet van wakker liggen.
Maakt u echter geld over, dan kunt u - net als wij - in de problemen komen.
Wij werden gemaand voor een luttel bedrag, door een antiquariaat uit Berlijn waar we een boek hadden gekocht. Het enige wat ik kon aantonen was, dat ik dat bedrag had betaald. Niet aan wie!
Dat staat niet ingevuld.
Nooit, bij geen enkele betaling aan het buitenland!
Na maandenlang hierover corresponderen liet de SNS me weten, dat zij voldoen aan alle wettelijke eisen.
De Nederlande Bank kon ook niks voor me betekenen, verwees mij door naar Autoriteit Financiële Markten en die vervolgens weer naar Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Hun klachtenregeling is een regelrecht ontmoedigingsbeleid, na het invullen van ettelijke vellen moest ik een PDF downloaden en vervolgens uitprinten en opsturen...
Op dat moment besloot ik het via deze weg te gaan aankaarten.
Pas dus op met het overmaken van geld naar het buitenland, als u de SNS-bank heeft.
-
stofzuigertje
Re: SNS bij betalingen buitenland geen specificatie.
Bedrag en Iban code kreeg ik op de ASN bank wel.
Dus geen rekening nummer of naam maar wel hun Iban en Bic code!
Dit bedrag en deze codes zijn meestal voldoende.
Dus geen rekening nummer of naam maar wel hun Iban en Bic code!
Dit bedrag en deze codes zijn meestal voldoende.
Nee, ook dat niet.
Een deel de gegevens stonden in het vak 'mededelingen'. (niet het ibannr!)
De velden 'begunstigde' en 'tegenrekening' waren echter leeg.
Ik moet overigens meteen rechtzetten dat DNB wel degelijk hier 'iets' mee doet, die belden mij vanochtend (toevallig?).
Dit is niet onwettig overigens, hier schiet de wet tekort.
Het is de wetgeving die de SNS niet kan dwingen hun administratiesystemen beter te laten werken.
Andere banken zullen het wel correct doen?
Het was ook mijn doelstelling mede-SNS-ers te waarschuwen!
Een deel de gegevens stonden in het vak 'mededelingen'. (niet het ibannr!)
De velden 'begunstigde' en 'tegenrekening' waren echter leeg.
Ik moet overigens meteen rechtzetten dat DNB wel degelijk hier 'iets' mee doet, die belden mij vanochtend (toevallig?).
Dit is niet onwettig overigens, hier schiet de wet tekort.
Het is de wetgeving die de SNS niet kan dwingen hun administratiesystemen beter te laten werken.
Andere banken zullen het wel correct doen?
Het was ook mijn doelstelling mede-SNS-ers te waarschuwen!
-
Ad Verkaad
Als ik het forum zo lees, is de SNS-bank één groot tranendal... Goed dat ik er geen rekeninghouder ben.
Het is maar, wat je daarvan wilt maken!Ad Verkaad schreef:Als ik het forum zo lees, is de SNS-bank één groot tranendal... Goed dat ik er geen rekeninghouder ben.
Kan ook bij iedere andere bank zijn,hoor!
Neen, ik ben ook niet bij de SNS!