Pagina 1 van 1

nog een "T-Mobile" gedupeerde door Lelijke Bkr registratie

Geplaatst: 16 aug 2010 12:02
door T-Mobile gedupeerde
Hallo Allemaal,

Ik heb een grote probleem zoals meerdere mensen hebben met T-Mobile. Sinds 2008 ben ik ook een lid geworden van de Club T-Mobile gedupeerden. Ik zal jullie vertellen waarom en wil ik van u horen of ik ergens een fout heb gedaan of niet. Ik heb een a2 codering door een slordig bedrag van 45 euro. en sterker nog omdat zij de posten continue naar mijn oude adres hebben gestuurd.

Hier is het verhaal:

Ik heb in 2006 een abonnement afgeloten bij T-Mobile tegen betaling van vaste kosten per maand en daarnaast de gebruikskosten. Naast dit abonnement heb ik van T-Mobile een toestel gekregen. Dit abonnement heb ik tot het eind van 2008 gebruikt. Binnen deze periode heb ik aan T-mobile mijn alle facturen voldaan. Terwijl mijn maandelijkse vaste kosten om minder dan € 30 waren, heb ik in sommige gevallen meer dan € 200 aan facturen voldaan.

In het laatste jaar van mijn contract heb ik de POSTadres bij T-Mobile gewijzigd. In plaats van mijn woonadres wou ik mijn posten naar een andere adres ontvangen maar LET OP: Ik heb mijn woonadres gegevens niet gewijzigd. De laaste betalingen waren zonder problemen. Maar tegen mijn verbaazing heb ik van Lindorff gehoord dat mijn LAATSTE factuur niet betaald was. Dit omdat ze in hun administratie mijn adres gegevens niet hebben veranderd.(postadres :out! Woonadres:in)

Hierna (in de maand van laatste betaling) heb ik mijn postadres bezocht. In november 2008 heb ik van de eigenaar van mijn oude postadres te horen gekregen dat de incassobureau brieven heeft gestuurd en dat dit belangrijk kon zijn. Toen ik dit hoorde heb ik gelijk mijn posten van mijn postadres opgehaald en in contact gekomen met Lindorff. Het ging om een oorspronkelijke bedrag van € 45(leuk he!) en met alle kosten is het gestegen naar € 95(nog leuker). Tijdens mijn gesprek met Lindorff heb ik laten weten dat ik de betaling via internet zal uitvoeren. Toen ik vroeg over een mogelijke registratie bij Bkr hebben ze mij verwezen naar T-Mobile BKR afdeling. Weer snel heb ik via mail (ze hebben geen telefoonnummer) met T-mobile in contact gekomen.

In mijn mail heb ik gezegd dat het hier om een kleine bedrag ging en dat ik een goede klant van T-mobile was(contract was afgelopen). Ze hebben mijn email beantwoord en hebben ze in het kort laten weten (ik heb de naam van de medewerker) dat ze mijn registratie zouden verwijderen. De zin luidt als volgt:

“Houdt u er rekening mee dat de daadwerkelijke verwijdering van de negatieve registratie bij BKR om administratieve redenen een aantal dagen kan duren. “
Nadat ik dit positieve antwoord heb gekregen, heb ik mijn dank-mail gestuurd en heb netjes laten weten dat ik heel dankbaar ben.
Twee weken na de mail hierboven, heb ik weer via mail gevraagd wat de situatie was van mijn registratie. Toen heb ik gehoord dat het hier om een typefout ging en dat ze mijn registratie niet zouden verwijderen. Ik heb hierop aantal maanden bezwaar gemaakt maar elke keer heeft T-mobile deze geweigerd.
Ten eerste dames en heren,
• Betekenis van een Typefout:
Een typefout of tikfout, vaak afgekort als typo naar het Engelse typographical error, is een vergissing die wordt gemaakt tijdens het typen. Het zijn geen fouten die gemaakt worden door onwetendheid of te geringe kennis van de taal of spelling, maar fouten die worden gemaakt doordat een vinger verkeerd neerkomt op een toets van het toetsenbord of, in het verleden, van de schrijfmachine. Typefouten worden vooral zichtbaar als er letters ontbreken of te veel zijn, of als een letter vervangen is door een (op het toetsenbord ernaast gelegen) leesteken. Als het aantal letters klopt, wordt over veel typefouten heengelezen, vooral als slechts een paar letters van plaats verwisseld zijn (dit kan gebeuren bij snelle typers die met meerdere vingers typen, door de toetsen net in de verkeerde volgorde aan te slaan). Typo's komen dus niet voor in geschreven handschrift.
Dus het kan geen typefout zijn. Omdat ik daar geen fouten in de zin tegenkom.

• T-Mobile kon met mij nog steeds in contact komen omdat ik bij hun alleen mijn POSTadres gegevens heb veranderd. Als wij logisch denken, kan T Mobile in zulke gevallen op zoek gaan naar mijn woonadres (omdat ze niks van mij horen). Dit is nooit gebeurd. Alle brieven gingen naar mijn POSTADRES. Zelfs de incassobureau heeft deze postadres gebruikt. Ik was tot laatste moment woonachtig bij mijn toenmalige woonadres in Lelystad.

• Het laatste bedrag wat ik op de acceptgiro van Incassobureau heb gezien, was € 95 en dit was een aanmaning.T Mobile kan mij pas bij Bkr negatief registreren als het bedrag dat door mij niet betaald werd, mijn toekomstige overkredieteringsituaties kan beinvloeden. In mijn geval is daarvan geen sprake. Het gaat hier om een gering bedrag van 95 euro(oorspronkelijk 45 euro). Tevens zijn ze verplicht om mij in te lichten ( schriftelijk of mondelijk) voordat ze mij registreren. Dat hadden ze kunnen doen door mij te bellen via mijn mobiel(ik had mijn mobiel gebruikt to de laatste moment) of door de posten te sturen naar mijn woonadres( het is nooit gebeurd). (Zie Bkr reglement art. 29)

Ik heb met hun geprobeerd in contact te komen maar het is niet makkelijk. Ze hebben geen telefoonnummers. De mails worden nauwelijks beantwoord door de klantenservice. Ik wil heel graag weten waarom ze zo moeilijk doen om dit te verwijderen. Trouwens heb ik in de gedachten dat ze dit niet willen doen omdat ik niet meer bij hun een klant ben.

Het is voor mij erg moeilijk omdat ik in een korte termijn trouwplaningen heb, en zoals iedereen weet heeft iedereen een huis nodig als je gaat trouwen. Dat gaat bij mij niet lukken omdat ik deze onnodige bkr melding heb staan. Ik zou deze registratie misschien begrijpen als het ging om een bedrag van 10.000 euro maar dat is ook niet het geval. Het is een slordig bedrag van 45 euro.

Nu wil ik met het management van t Mobile in contact komen maar ik weet niet hoe. Kan iemand mij hiermee helpen? Heeft iemand ervaring hiermee?

Please!!! Het is erg belangrijk voor mij, ik heb geen andere mogelijkheid meer aangezien de huurprijzen dramatisch hoog zijn en ik met mijn salaris van 1300 euro deze huurprijs niet kan betalen. Ik moet een huis kopen.

Dank je wel T Mobile, Je hebt het weer gedaan. We zijn een mens in jullie ogen alleen als wij een klant zijn van jullie, zo niet dan leven wij niet meer volgens jullie..

Re: nog een "T-Mobile" gedupeerde door Lelijke Bkr registratie

Geplaatst: 16 aug 2010 23:45
door T-Mobile_opzeggen
@ T-Mobile gedupeerde

lees na hoe ik het heb aangepakt. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=83695
ik zat in de zelfde sores.

Bellen en mailen met leidinggevenden van T-Mobile kan (je vindt met handig googlen en slim combineren alle namen en mailadressen) maar geeft geen reactie. De centrale persoon van T-Mobile Incasso, waar je je pijlen op moet richten, staat in mijn thread. Als je goed googlet vind je ook zijn 06 op zijn huisadres. En anders weet http://www.facebook.com%2Fpeople%2FJohannes-Jeronimus%2F100000506821407 raad!

Maar ik heb succes gehad door die man van T-Mobile een paar keer heel concreet en letterlijk en puntsgewijs via aangetekende brief en email te vragen om alle bewijs te leveren van wanneer en hoe ze je hebben geïnformeerd en gewaarschuwd over de BKR registratie, precies zoals het BKR reglement vereist. http://www.bkr.nl%2Fwrite%2FBestanden%2FBKR_Algemeen_Reglement_2010_def_20091223_excl._tarieven_voor_publicatie_bkr.nl.pdf
Daar heeft T-Mobile namelijk fouten in gemaakt.

En vervolgens stuur je de reactie van T-Mobile naar het BKR-bestuur in Tiel met het verzoek om op grond van (overtreding van) BKR reglement hun deelnemer T-Mobile te straffen. Zie mijn voorbeeld.

Bij mij was 2 dagen na die brief aan BKR de A2 code door T-Mobile weggehaald.
Inmiddels heeft BKR gebeld dat het probleem is opgelost.

Maar oplossen is nog geen genoegdoening voor de maandenlange ellende die ik had omdat ik met een achterstand van 56 euro geen hypotheek kon krijgen. Omdat ze de koop van een mooi huis hebben belemmerd, zal ik ze nog via andere procedures flink lastig maken.

Re: nog een "T-Mobile" gedupeerde door Lelijke Bkr registratie

Geplaatst: 17 aug 2010 12:03
door stofzuigertje
Tevens zie antwoorden Kassa!

U heeft door Post en Woon adres te geven zelf voor deze fout gezorgd!

Geef altijd 1 adres op en of het woon of post is maakt niets uit!
Schade wegens BKR, U wist dat U dit had bij het zoeken van woning en had dit eerder moeten regelen.

Dus als je schade bij hun gaat claimen, zij kunnen zelfde doen bij U omdat U hun goede naam aantast en zelf ook een fout heeft gemaakt door 2 adressen op te geven en te laat te betalen!

Re: nog een "T-Mobile" gedupeerde door Lelijke Bkr registratie

Geplaatst: 19 aug 2010 18:27
door T-Mobile_opzeggen
@ stofzuigertje

Sorry, stofzuigertje, maar al die gewone Henks en Ingrids maken zulke fouten. Die snappen al die kleine lettertjes niet, zijn telkens de klos, en voelen zich door die grote bedrijven uitgezogen. Henk en Ingrid vergeten wel eens wat, betalen een rekening wel eens te laat, en ze weten niet eens wat BKR is, en dus krijgen ze geen startershypotheek. Daarom zijn ze ook boos. En laten zich hier horen.

En ja, je hebt van de voorbeeldige stellen, je kent ze wel van de media: die brave boekhouder Johannes en toegewijde schooljuf Mirjam, met een standaard 3-ton doorzonhoekwoninkje aan het eind van een schoon straatje in een forensendorpje, met de vuilcontainers netjes naast elkaar, en de beide auto's precies in het parkeervak voor de deur. Zulke mensen hebben op ons belastinggeld gestudeerd, doen alles weloverwogen, krijgen hun dubbele salaris automatisch, betalen hun rekeningen automatisch, hebben een i-phone van de zaak, gaan op dinsdagavond sportief hardlopen en op donderdagavond naar de fitness. Op tijd naar bed, want 's morgens weer vroeg in streepjespak naar het werk om daar met andermans geld te spelen.

Sorry, stofzuigertje, maar wij gewone mensen maken nu eenmaal fouten. Het zou daarom fair zijn als T-Mobile zich menselijk opstelt, en niet als blind gestuurde secondenteller met geautomatiseerd krediet management proces om de forward flow te verkopen, om daarmee de financiële resultaten voor de aandeelhouders op te krikken.