| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Alle verzekeringen oversluiten om een bromfietsverzekering??
Alle verzekeringen oversluiten om een bromfietsverzekering??
Toen ik een bromfietsverzekering bij Univé wou afsluiten, kreeg ik te horen dat dat wel mogelijk was, maar...... dan moest ik wel al mijn andere verzekeringen bij Univé onderbrengen. Volgens mij is hier dan sprake van koppelverkoop en dat is volgens mij in Nederland niet toegestaan.
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?
Re: Alle verzekeringen oversluiten om een bromfietsverzekering??
Nee, dat is geen koppelverkoop! Bromfietsverzekeringen zijn een serviceprodukt.
Nu er nog maar zeer weinig aanbieders zijn en de kosten van beheer ten opzichte van de verdiensten veels te hoog zijn, vind ik het een logische zaak.
Als je dat niet wilt, dan verzeker je je bromfiets daar waar je andere verzekeringen lopen. (als dat al gaat). Een losse bromfietspolis sluiten kan alleen nog zonder enige service en ondersteuning (bijv via internet).
Nu er nog maar zeer weinig aanbieders zijn en de kosten van beheer ten opzichte van de verdiensten veels te hoog zijn, vind ik het een logische zaak.
Als je dat niet wilt, dan verzeker je je bromfiets daar waar je andere verzekeringen lopen. (als dat al gaat). Een losse bromfietspolis sluiten kan alleen nog zonder enige service en ondersteuning (bijv via internet).
ik heb nog wel enkele verzekeringen bij Univé lopen, maar men eiste zowat van mij, dat ik de overige verzekeringen ook bij hen onderbracht. Ik heb daarom mijn bromfietsverzekering dus ook elders ondergebracht en heb gelijk gemeld dat ik mijn huidige verzekeringen die nu nog bij Univé lopen, ook bij hen vandaan haal. Ik ben na 35jaar verzekerd te zijn geweest bij Univé (het vroegere DLG) niet meer tevreden over de door hen geleverde service. Deze laatste stunt vond ik toch wel de beroemde druppel.
Dat zou ik ook doen. Jammer dat je soms van die stomme antwoorden krijgt maar jij bent gelukkig een nuchter mens