LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankgiroloterij brief met card

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Teigetje78

Bankgiroloterij brief met card

Ongelezen bericht door Teigetje78 »

Vandaag een brief binnen gekregen van de Bankgiroloterij, normaal gooi ik ze zo weg. Was nu weer eens benieuwd wat er in stond.

Exacte zin uit de brief:
U hoeft alleen maar uw cardnummer ... in te vullen op www.bankgiroloterij.nl/storting. Na het invullen van uw nummer ziet u direct het bedrag dat u gestort krijgt.

Ik dat doen he, ja als er een miljoen op kan staan :P

Maar wat denk je, moooi niet natuurlijk, ik moet eerst een lot kopen bij ze. Dan pas zie ik wat er op het kaartje staat en ik gestort kan krijgen.

Echt super oplichterij dit, ik ben blij dat ik niet meer meespeel bij ze. (Blijf gewoon alle reclame van ze krijgen jammer genoeg)

De volgende keer gaan die enveloppen zo weer de papierbak in.

1 vraag aan Radar: Is er nou echt helemaal niks aan deze belachelijke praktijken te doen????

aquino

Re: Bankgiroloterij brief met card

Ongelezen bericht door aquino »

Ik kieper het meteen weg ook heb ik bedrijven aangeschreven, zoals Neckerman etc. dat het zonde is van hun geld catalogi te sturen. Ze zijn allemaal doof voor deze verzoeken :mrgreen:

peter48

Ongelezen bericht door peter48 »

Ik geloof dat er niets aan is te doen. Als je ooit klant bent geweest, mogen ze je reclame sturen. Ben je ooit klant geweest?

Wat trouwens beter is dan het in de prullenbak te gooien, is om de brief te versnipperen en de card kapot te maken, beide terug in de envelop te doen en het geheel terug te sturen naar de loterij (wel even de gegevens op de brief en card onherkenbaar maken). Het terugsturen is gratis, dus de loterij verliest geld met de postkosten. Hoe meer mensen dit doen, hoe meer geld de loterij verliest; al veel mensen doen dit.

sultan

Ongelezen bericht door sultan »

Ik kieper dit soort reclame,- zoals postcodeloterij,bankgiroloterij etc.-, nooit weg maar voorzie ze van de tekst "ongewenste reclame" en "retour afzender"en gooi ze in de TNT brievenbus. Het werkt,want meestal na 1 of 2 retourzendingen ben je uit hun adressenbestand.Overigens vraag ik me ook af of Radar daar niet eens een uitzending aan zou moeten wijden? Er zullen altijd mensen zijn die in hun onschuld/naïviteit hierin trappen en dan maandelijks een bedrag kwijt zijn aan deze onzin,terwijl ze het niet kunnen missen.

LiarsDie

Ongelezen bericht door LiarsDie »

Deze reclame heb ik ook ontvangen. In 't begin vond ik het wel amusant, om te zien hoe ze proberen alles er zo echt mogelijk uit te laten zien. Totdat ik me realiseerde dat deze brief ook op de mat valt bij mensen die de moderne tijd niet meer kunnen bijbenen. Mensen die moeite hebben met credit-, pin-, en chipcards.

De aanhef van de brief is "Betreft: een eerste storting". Ze krijgen een kaart die lijkt op een combinatie van de 3 bovengenoemde kaarten (er zit een "chip" op, een "magneetstrip", verificatiecode, geldigheidsdatum zoals op creditcards, pasnummer, en CVC-code. Er staan zelfs instructies op als de kaart gevonden wordt (meldnummer: 20cent p/m!) en als je je handtekening er niet op zet, zou hij ongeldig zijn.

Om te zien hoeveel je wint, moet je het kaartnummer op een website intoetsen, samen met (kleinere letters op de achterkant brief) "de ontbrekende gegevens". Ik zou wel willen weten welke gegevens je moet ophoesten, maar ben terughoudend om de code in te toetsen.

Google op de woorden: BankGiroLoterij reclame ...en je ziet dat dit bedrijf een geschiedenisje heeft met dit soort praktijken.

In één woord: smerig.

Trouwens, het kan kloppen dat de reclame terecht komt bij ex-klanten. Eén van mijn huisgenoten heeft zich 5 jaar geleden laten inpakken door een gladde colporteur. Kaart staat op diens naam.

Heeft iemand een chip- of paslezer voorhanden om te zien of de magneetstrip echt is, en wat voor informatie deze bevat?

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

Kreeg nooit reclame van de BGL tot we mee gingen spelen met de Postcodeloterij. Ze zitten ook op hetzelfde adres.
Op de site staan mooie dingen zoals een gedragscode maar nergens hoe je de ongewenste mailings kan stoppen.

aavanputten

Ongelezen bericht door aavanputten »

Ah dat is het dus. Ik stoor me hier enorm aan want krijg ook plots reclame van BGL sinds we meespelen met postcodeloterij. Ik ben erg zuinig op mijn persoonsgegevens en heb me verbaasd over hoe ze eraan kwamen. Dit zal het zijn. Ik heb keurig het plastic van het kaartje en papier gescheiden voor het weggooien natuurlijk :mrgreen:

JoanneD

Ongelezen bericht door JoanneD »

Ik heb tot op heden nog nooit een lot gekocht van de Bankgiroloterij en heb nog nooit meegedaan. En zelfs dan weten ze je te vinden.

Vandaag kreeg ik een mail...jawel, e-mail.
Ik hoef alleen maar mijn persoonlijke code in te voeren als ik op de link heb geklikt. Ik ben niet van plan om de link aan te klikken want ik wil helemaal geen miljoen winnen. Onderaan de mail staat dit dan nog;

U kunt uw deelname stopzetten wanneer u wilt.

Veel geluk!

Boudewijn Poelmann
Voorzitter

PS Reageer vóór 20 september 16.00 uur, dan bent u zeker van een geldbedrag op uw rekening!

:?

De snelste manier om die miljoen op je kaart te krijgen is om het geld wat je anders aan de bankgiroloterij (en andere kansspelen) zou storten op een aparte rekening te zetten.

Maar mag dit zomaar? Dit is toch vrij agressief!

Januaris

Ongelezen bericht door Januaris »

ik ben er op ingegaan met die card.

moest inderdaad eerst inschrijven en kreeg daarna te zien dat ik 10 euro gewonnen had.
het was in de laatste dagen van augustus, dus per 31 augustus werd er voor die maand nog even € 8.25 afgeschreven, en een week later voor de maand september ook al
maar waar die € 10.- blijft......?
tot op de dag van vandaag heb ik nog niets gezien.
en op mijn vraag in een contact formulier per e-mail wordt ook niet gereageerd.

dus ik heb de opzeggings brief snel verstuurd, en als het goed gaat speel ik in oktober niet meer mee.

je zult het ook altijd zien, je begint te zeuren en er volgt actie
vandaag 22- 9 staat die € 10.- opeens op mijn rekening.
als ze mijn deelname nu maar wel stopzetten.???
Laatst gewijzigd door Januaris op 22 sep 2010 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

kreeg er vandaag wer eentje!!
en twee mnd terug ook eentje met een soort creditcard..na hetgeintje over de tel..kunne ze het helemaal vergeten!
ik gelijk weggedaan...2 weken later heel groot erop herrinering..eerst schrik je je dood herrrinering..is het weet ik veel wie het nou weer was bankgiro?sponsor...
ze kunnen beter stoppen met dit soort dingen en het geld geven aan de mensen...wat kost het wel niet,als ik lid wil worden,doe ik dat zelf wel en daar heb ik geen brief voor nodig....hoop dat ze dit eens lezen....over opdringen gesproken..

Psyche

Ongelezen bericht door Psyche »

Ik ben lid van de Bankgiroloterij en hoop snel een bevestiging van mijn ex-lidmaatschap. Inmiddels was ik wel gewend aan die brieven die je een extra gratis lot aanbieden. Die 'cards' heb ik tot nu toe maar niet gebruikt omdat ik het niet vertrouwde. Maar tot nu toe had ik het redelijk langs me heen laten gaan en wilde nog een paar maandjes met mijn 'basis' lot mee spelen.

Maar onlangs kreeg ik een brief die echt 'mijn klomp brak'. Ik heb onmiddellijk een opzeggingsbrief terug gestuurd.
De brief die ik een paar weken terug had gekregen was ronduit schandalig. Zo bevatte de brief een zogenaamd overzicht van mijn rekening met bijschriften en afschriften. Met daarop onderaan een zogenaamde '500.000' euro die op mijn rekening was bijgeschreven en een 'GEFELICITEERD!' als bijvoegsel...ik dacht nog dat ik dat niet kon vertrouwen en dat ik niet meteen kon juichen... en dat was maar goed ook. Ik opende een bijgeleverde brief waarop iets in deze trant stond: 'Wat als dit je echt overkwam! Koop nu een extra lot! Extra kansen!' of iets in die trant. RAZEND was ik. Wat een smerige truuk! Dat was echt DE DRUPPEL!

sjanhermans

Ongelezen bericht door sjanhermans »

Ook ik heb zo'n kaart gehad met 10 euro gewonnen. Heb eerst over augustus en ook over september 8,25 euro moeten betalen maar die 10 euro daar wacht ik ondanks diverse telefoontjes nog altijd op.

Hannelies

Ongelezen bericht door Hannelies »

Ik heb ook al verscheidene van deze brieven gehad.
Bij andere bedrijven die me ongewilde post bleven sturen heb ik de enveloppe ongeopend teruggestuurd met "met onbekende bestemming vertrokken" of "overleden" erop. Nooit meer wat van gehoord :-)

ced1972

Ongelezen bericht door ced1972 »

Ik erger mij dood aan de dure huis aan huis reclame van eigenlijk alle loterijen, maar na vandaag wilde ik toch hieromtrent mijn mening op loslaten.
Vandaag kreeg ik van de Bankgiroloterij een brief dat lijkt op post die je normaal ontvangt wanneer je een nieuwe bankpas ontvangt en ja hoor daar zat inderdaad een hele mooie pas in. Een pas die moet lijken op een creditkaart, die je moet activeren op het internet. Natuurlijk kun je meteen prijzen winnen, zonder dat ik al een betaling heb gedaan voor een lot. Het kan zelf oplopen tot een miljoen, die je zomaar krijgt omdat je lid word. Ik heb zelf jarenlang meegespeeld met de Bankgiroloterij en nooit een Euro en vroeger een Gulden gewonnen. Heb uiteindelijk opgezegd en heb daarna nog vrij regelmatig reclame ontvangen, allemaal kwamen op hetzelfde neer , je weer lid maken van de Bankgiro loterij. Ik heb allerlei dure reclame post ontvangen en elke keer vraag ik mezelf af, WAAR BETALEN ZE DIT ALLEMAAL VAN ?
Ik kreeg vandaag een brief met een pas (met chip) en ik gooi het rechtstreeks in de prullenbak, en ik weet zeker dat velen dat doen. Zou het niet mooier zijn als dit geld daadwerkelijk werd gebruikt om goede doelen te steunen en niet die dure reclame te maken ! Of laat meer mensen een klein prijsje winnen, al is het maar 10 euro. Ik ben bang dat ik de Bankgiro loterij en ook de Postcode loterij in hetzelfde schuitje moet plaatsen als elk ander bedrijf die er alles aan doen om geld van jou naar hun over te hevelen, en ik druk me nog voorzichtig uit. Al met al, belachelijk en het zou moeten stoppen. Dit soort loterijen moeten ophouden met dit soort praktijken en terug gaan naar de basis van hun doel, het steunen van goede doelen. Ben benieuwd naar andere meningen.
Laatste vraag, in de brief worden prijzen genoemd van 10 euro tot aan een miljoen aan prijzen, die je meteen zou kunnen winnen als je alleen je kaart activeert op het internet. Is het mogelijk dat Radar een onderzoek doet als er inderdaad mensen zijn die deze bedragen meteen ontvangen als ze hun pas activeren, ben daar reuze benieuwd naar, is dat niet het geval, dan is dit toch gewoon bedrog ! Ik blijf het volgen.
Cedric

stap50per

Ongelezen bericht door stap50per »

er is nooit zomaar iets gratis

dus weggooien die hande;

rozemarijntje

ik heb hem ook weer gehad voor de zoveelste keer,
doorknippen die handel en goed! ....
slaat ook nergens op..als deze kaart niet door u geactiveerd wordt is er niks aan de hand,nee de code staat er groot op en wel op mijn naam dus al hij gejat wordt??dan zit ik er aan vast....mafferds...
gelijk doorgeknipt opzouten met die handel...waar ga je geld heen nou naar dit soort campagnes...

pima

Ongelezen bericht door pima »

doe de brief dan ook gelijk in de papierversnipperaar, want ook daarop staat de code en je naamgegevens.

rozemarijntje

juist ,ik doe dat altijd,maar daarom zei ik al verknip hem goed enz,niet iedereen heeft zo'n ding...
maar net kreeg ik weer een andere brief..alles staat erop,ik werd echt pislink....bankrekening wat ze nog hebben,tel,enz enz enz...nokken.
ik was in staat om te bellen maar ja heeft het zin?ze stalken je gewoon man daar wordt je niet goed van
en nou zag ik gistreen op tv vriendenloterij en het is het zelfde tekentje als de postcode en al die andere sponser en bank...dus nr 4 komt eraan....
daar word je toch zout van....of ligt het aan mij?

pima

Ongelezen bericht door pima »

Komt allemaal van hetzelfde adres in Amsterdam (van Eeghenstraat 70) alleen de telefoon en faxnummers zijn anders. Ook de wervings methode's zijn nagenoeg identiek.
Fax sturen met opzegging en intrekken machtiging , bel me niet register inschakelen, alle post ongeopend retour zenden. En als je gebeld wordt meteen melden geen interesse en in hun bel meniet register laten zetten.

stekel

Ongelezen bericht door stekel »

Van alles wat uit de van Eeghenstraat komt riekt naar oplichting. Ik zeg nooit doen. Afzeggen voor die post is http://www.postfilter.nl of http://www.infofilter.nl

Gesloten