LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

pck schreef:Hallo,

Weet iemand of er inmiddels al wat meer bekend is?
Al iemand wat te horen gekregen van het bezwaar?
Hoi,

Zie de reactie van Ed en mij.
We hebben een brief gekregen waar ze een handtekening vragen voor uitstel wat betreft het bezwaarschrift omdat ze er langer over doen. Dit omdat er meer klachten zijn binnengekomen dan verwacht.

De vraag is alleen wat te doen want je betaald wel weer rente. En niemand die nog weet hoe of wat.

pck
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2010 20:57

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door pck »

Heeft iemand een goede bezwaarbrief voor mij.
Dan zal ik het ook gaan indienen, hoe meer hoe beter!

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

...
Laatst gewijzigd door diamondvoodoo op 24 sep 2010 12:00, 2 keer totaal gewijzigd.

ed_crocket
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2010 06:46

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door ed_crocket »

Hoi Diamondvoodoo,
Hier hebben we wat aan. Tevens heb ik me direct gemeld bij steunpuntkinderopvangtoeslag.nl
Bedankt voor je inzet!!!
Groet
Ed

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

...

Overigens belachelijk dat door fraudeurs en de laksheid en administratie van de belastingdienst de burger moet boete. En vervolgens nog rente moet betalen ook.

koolmees7
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2010 21:40

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door koolmees7 »

Dinsdag kreeg ik telefoon van Covog (Justitie, die verklaring omtrent het gedrag afgeeft) En die meneer kon mij niet een verklaring omtrent het gedrag geven voor 2007.

Maar hij vertelde mij dat Koah ongeveer 1000 gedupeerden heeft.
En dat de heer A. Mekkaoui er met 16 miljoen euro vandoor is. Het heeft in de krant gestaan, en is dus ergens terug te vinden.
Dat zijn dus onze centen die hij heeft.

Het lijkt mij een goed idee om met z'n allen een groep te vormen.
En als we een groep hebben kunnen we verder komen met juridische hulp.

Ik heb een Hyves aangemaakt onder de naam: gedupeerden van koah.
Samen zullen we sterk staan en eerder juridische hulp kunnen inschakelen.

DUS BESTE MENSEN DIE OOK GEDUPEERD ZIJN DOOR KOAH, MELD JE AAN!!!!!

lsjoerds
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2010 15:45

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door lsjoerds »

Volgens mij is dit de beste aanpak inzake de rente:
je laat het bezwaar gewoon lopen en gaat akkoord met uitstel. In je akkoordverklaring maak je het voorbehoud dat je de gevolgen van de extra rente NIET accepteert omdat de vertraging niet door jou wordt verzoorzaakt.
Als de beslissing op bezwaar gunstig is heb je geen renteprobleem.
Als de beslissing op bezwaar ongunstig is doe je een beroep op het voorbehoud.

Ook het volgende:
als er mensen zijn die een goede bezwaarbrief willen kan dat via mijn email adres: [email protected]. Mijn brief ging over de VOG.
In het geval dat mijn bezwaar wordt verworpen zal ik in beroep gaan bij de rechter (burgerrechter of belastingrechter).
Lex

chan-tal1109
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2010 14:39

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door chan-tal1109 »

Hallo
Ook ik ben gedupeerd door koah en moet over 2007 veel geld terug aan de belastingdienst betalen,
Helaas heb ik zelf geen bankgegegvens meer van 2007 weet iemand nog het rekeningnr van koah?
gr chantal

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Beste mede-mens(en).

Ik heb van de belastingdienst begrepen dat er inmiddels een balletje is opgegooid in de politiek. Verwacht er geen wonderen van maar e weet maar nooit.

marcel79
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 aug 2010 20:16

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door marcel79 »

Is er al iemand die antwoord heeft gekregen op zijn/haar bezwaarschrift?

lsjoerds
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2010 15:45

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door lsjoerds »

1. Mijn bezwaarschrift is van 13 september 2010 (aangetekend verzonden= 7 euro).

2. Bevestiging va ontvangst van de Belastingdienst op 27 september 2010 en tevens: zolang uw bezwaar in behandeling is , hoeft u niet te betalen.

3. op 26 oktober schrijft de belastingdienst: de datum waarop u de terugvordering moest overmaken is inmiddels verstreken. Wij hebben geen betaling van u ontvangen. Daarom verrekenen wij het terug te betalen bedrag met uw voorschot.

4. Belastingtelefoon gebeld (gratis!) en een schriftelijke reactie gekregen op 29 oktober 2010 (= snel!): uw bezwaar is in onze administratie niet aanwezig. Graag alles opnieuw sturen, u krijgt alvast uitstel van betaling.

5. 1 november alle documenten opnieuw ingediend (weer aangetekend= weer 7 euro).

Enfin, trek je eigen conclusie.
Gr, Lex

valentinoxx
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2011 16:36

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door valentinoxx »

Geachte mensen,
Als u van de belastingdienst een brief hebt ontvangen met de mededeling dat u de kinderopvangtoeslag terug moet betalen omdat u geen vog (verklaring goed gedrag) of deze te laat hebt aangevraagd? Dan is er goed nieuws voor u!!!!!!!! De rechter heeft namelijk in een een zaak bepaald dat deze persoon niets hoeft terug te betalen!!!!!!!!!!!! De belastingdienst is gewoon een instelling die gewoon geld wil zien en mensen bang maakt! Span een zaak tegen ze als u terug moet betalen!!! U hebt grote kans dat u zult winnen!!! In de aanvraagformulieren kinderopvangtoeslag staat namelijk nergens dat u een vog moet overleggen.

babs07
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 nov 2010 23:10

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door babs07 »

hallo allemaal,

ik heb met afschuw alle verhalen zitten lezen.. :evil:
ik zit in het zelfde schuitje alleen dan bij gastouderburo de appelbloesem.
inmiddels bestaan hun ook niet meer natuurlijk.
de bd wist in 2008 al dat hun fout zaten maar toch hebben ze netjes de opvangtoeslag toegekend, zowel in 2008 en 2009.
kan nu ook alles terug betalen... :(

De giessenboertjes
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2010 23:15

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door De giessenboertjes »

Voor alle gedupeerden:

Zie: http://www.gedupeerdenkinderopvangtoeslag.nl/

Hier is heel veel info te vinden en voorbeeldbrieven.

De belastingdienst is heel onwettig bezig!!!!

jeani
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2009 01:04

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door jeani »

zucht.....bericht gehad dan eindelijk deze week.....kreeg van 2007 terug......en een dag later bericht.....2008 terug betalen..hier meer dan een jaar op bezwaar schriften moeten wachten in totaal dus bijna 16 maand!! gaat lekker he , kan en mag toch allemaal!..... nog maar een diepe zucht !!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jeani schreef:zucht.....bericht gehad dan eindelijk deze week.....kreeg van 2007 terug......en een dag later bericht.....2008 terug betalen..hier meer dan een jaar op bezwaar schriften moeten wachten in totaal dus bijna 16 maand!! gaat lekker he , kan en mag toch allemaal!..... nog maar een diepe zucht !!
Het compenseerd hopelijk een beetje met wat je terug krijgt en wat je moet betalen.

jeani
Berichten: 136
Lid geworden op: 31 dec 2009 01:04

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door jeani »

toch wat meer terug betalen dan eerst krijgen he , maar goed...... heeft lang genoeg geduurd dit! , ik wens een ieder dan ook echt veel succes ,ik blijf het hier volgen!

momastra
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:56

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door momastra »

hallo,

Heeft er iemand nog iets vernomen van de belastingdienst over dit onderwerp?
Ook wij zitten in hetzelfde schuitje.
Moeten over 10 maanden terugbetalen omdat de VOG dateert van okt 2007.
Hebben vorig jaar bezwaar aangetekend en bericht gehad dat dit allemaal lang ging duren. Nu krijg ik vandaag een brief van de belastingdienst dat ze weer verschillende documenten nodig hebben om het bezwaar te behandelen.
Ik wordt er langzamerhand moedeloos van.

Heeft er iemand nog tips, of hebben jullie je gezamenlijk gebundeld om hierin iets te ondernemen?

Groeten
Monique

Species8472
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2011 23:55

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door Species8472 »

Tip: je tijd besteden om de gevraagde documenten te verzamelen en op te sturen in plaats je tijd te besteden om naar mogelijkheden te zoeken dat je deze tijd NIET hoeft te besteden om de gegevens te verzamelen...

marco123456
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door marco123456 »

Hallo mede gedupeerden,

Ik zit ook in hetzelfde schuitje....Darkom stelde destijdsvoor om toeslag van het hele jaar op te geven, geen probleem.....nu moet ik van 1-1-07 tot 1-11-07 terug betalen.
Nu heb ik bezwaar ingediend omdat de belasting mij om de VOG van de oppasoma vroeg. Ik heb uiteraard aangegeven hier niet veranwoordelijk voor te zijn. Nu vragen ze de contracten op. De ingangsdatum van mijn contract is 1-1-07, de tekendatum is 1-11-07. Geeft dit problemen?

GR

Marco

Gesloten