Pagina 1 van 2

Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 19 aug 2010 13:33
door Blade77
Beste lezers,

ik heb een enorm slechte ervaring met Ben Telecom. Ik had vanaf januari 2010 een abonnement en gelijk een probleem over mobiel internet. Het werkte niet goed. Klachten gemaild (dan krijg je een ticketnr) niet of nauwelijks reactie op gehad,kreeg je wel een reactie dan was het 6 weken nadat je de klacht had gemaakt. Schriftelijk geven ze antwoord op 1 vraag en zeggen daarin dat ze niet op je andere vragen in kunnen gaan. Ze zijn zo klant onvriendelijk. In ieder geval vanwege het hele gedoe met internet heb ik het vanaf maart stop gezet. Op eens kreeg ik toch kosten over maart en andere maanden. Ik had 3G en Data (edge) uitgezet en elke keer als ik buiten mijn wifi kwam,kreeg ik een melding dat de pagina niet geopend kon worden omdat er geen internet verbinding actief was. Dus onmogelijk dat ik internet via Ben gebruikte. Ik heb telefonisch ook om specificatie van het internet gebruik met tijden gevraagd, kreeg ik een bull verhaal over dat een Iphone zichzelf update en dat op verschillende tijdstippen doet en zodoende een verzameltijdstip word gebruikt en niet te achterhalen waaraan de data is verbruikt. Per mail over ditzelfde helemaal geen reactie gekregen. Over februari kreeg kosten van internet buiten de bundel terwijl ik wel een bundel had toen,en dan durven ze te blijven beweren dat zij geen fouten maken en dat daar alles volgens het beleid verloopt. Waar het mij het meest om gaat, ze hebben niet eens moeite genomen om mijn klacht te bekijken. Ik heb daarom een filmpje over het mobiel internet op youtube gezet. Ik hoop hiermee te bereiken dat meer mensen deze klacht en andere klachten bij Ben herkennen en ze uiteindelijk hierover aangepakt worden.

Mvg,
Ruben

http://www.youtube.com/watch?v=0XSgHdonztk

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 19 aug 2010 19:12
door atesli
Heel goed mogelijk dat je foon inderdaad updates ophaald.
Dus helemaal geen BULLverhaal van de KS van BEN.

Weet niet wat je met je overdreven aktie denkt te bereiken,
maar ik denk helemaal niets.

Succes

ATESLI

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 19 aug 2010 21:39
door Blade77
Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 19 aug 2010 21:53
door atesli
denk je nou echt dat iemand dat bijna 12 minuten durende saaie filmpje van jou heeft bekeken?

Begrijp wel dat je een enorm probleem hebt met BEN en dat je er niet van kan slapen maar jou aanpak werkt meer op de lachspieren.

Maar wat voor onterechte kosten heb je gehad in februari en maart?
En doe ook maar gelijk april,mei,juni,juli...heb je augustus ook al binnen?
Doe die er ook maar bij.

Rechtsbijstand er al bij gehaald? Advocaat?

Wees eens wat duidelijker en wat zijn je bewijzen, waar komt BEN mee?

Geloof niet dat je het hele verhaal eerlijk verteld.
Telecoms zijn soms wat traag maar je bent al 8 maanden bezig.
Heb je screen shots of bijlagen?

Heb dit soort gevallen vaker meegemaakt en vaak blijkt het gewoon aan de gebruiker te liggen die geen facturen kan lezen en gebruik heeft gemaakt van SMS diensten of het versturen van MMS wat zo kan gebeuren met een iphone.
(is zelfs bij mij gebeurd)

Staat op je factuur het bedrag bij "overige kosten "?

ATESLI

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 19 aug 2010 22:05
door Blade77
Ik laat enkel zien dat Ben internet berekent terwijl dit niet kan..verhaal en filmpje zijn helder zat lijkt mij.
Ik verwacht niks van Ben,maar ik waarschuw mensen dat Ben internet in rekening bengt terwijl dit niet kan.
Oplichting noemen ze dat..idd ieder zijn eigen mening,maar dan moet je wel weten waar je over praat..minimaal mijn bevindingen onderbouwd kunnen weerleggen..nogmaals zonder internet profiel van een bepaalde provider kun je geen verbinding maken met de betreffende provider,dit alleen schijnt moeilijk te begrijpen te zijn voor bepaalde mensen.. Maargoed de mensen weten hoe t werkt,zullen het verhaal waarderen

Atlesi,jij kan vinden wat je wil,saai maar wel onderbouwd,en gaat erom dat Ben weet wat ze onterecht hebben berekent.Mensen die interesse hebben kunnen printsceens toegestuurd krijgen.Ik durf te wedden dat je niet hebt gekeken en praat als een kip zonder kop,blijf jij maar denken dat zonder profiel je op internet kan..

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 19 aug 2010 22:12
door Blade77
Atesli leer eens lezen ,bij februari hebben ze kosten buiten de bundel laten vallen terwijl ik een bundel had op dat moment... Printscreens kunnen mensen krijgen,ik ga mijn gegevens niet zo online zetten...het 06 nr op de video is al uit de lucht,probeer jij maar bij Ben in de &@€&@& te zitten


Ben reageerd alleen dat je volgens art 9.5 verantwoordelijk bent voor gemaakte kosten met je simkaart.. En kijken voor de rest niks na

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 19 aug 2010 22:30
door atesli
Hoe zeker weet je dan dat het in je bundel had moeten zitten?
Wat voor overige kosten heb je op je factuur dan?

Dus ...WELKE kosten hebben ze buiten je bundel berekend in februari?
En in maart,april,mei,juni,juli en augustus?

Graag meer duidelijkheid, beetje makkelijk om te zeggen dat BEN een oplichtend bedrijf is, ik wil meer..bewijs.

Onderbouw je post eens beter.....

En wat bedoel je met &@€&@&?

ATESLI

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 19 aug 2010 22:49
door Blade77
Atesli geef eens antwoord op een simpele vraag,kun jij internetten zonder internetprofiel?Met wat maak je dan verbinding? Ben geeft bij data gebruik vanaf maart tot en met juni (einde van mijn abbo) verbruikte kb's..

Enne dat ik mijn verhaal niet eerlijk zou vertellen,en wat jij gelooft of niet,is jouw probleem...printscreens zullen idd volgen.Rechtsbijstand is er mee bezig. Enne kosten staan echt onder data vermeld.Ik zal kijken of ik straks of morgen printscreens opgeload krijg..

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 30 aug 2010 18:40
door deriktor
Ik maak momenteel iets soortgelijks mee. Ik ben nu een jaar tevreden klant van Ben en heb nog nooit dataroaming op mijn Iphone aan gezet. Nu schijnt het inderdaad zo te zijn dat door een update vanuit Apple ook de telefoons die hun internet uit hebben staan zonder toestemming onzichtbaar de update downloaden. Dit vind ik een heel raar fenomeen, ik vraag mij ook af hoe ik dit downloaden moet uitschakelen. Ik heb Ben gebeld voor mijn eerste megarekening van maarliefst 300,- Euro (kwam door 1 weekend ongewenst mobiel internet in buitenland) en gelukkig erkende ze het probleem en hebben ze 250 Euro er van de rekening kunnen halen. Ik heb toen ook gelijk de mobiel internet optie uit mijn abonnement gehaald. Nu heb ik weer een dikke internet rekening dit keer van 150E. Ik ben benieuwd wat ik nu weer geinternet heb!

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 06 sep 2010 16:29
door Blade777
@ direktor

welke update moet dat zijn geweest? Als je bij Mobiele datanetwerk,bij apn gebruikersnaam enzo alles leeg hebt staan waar moet hij dan verbinding meemaken?

Ik heb dit gegoogled en ben nergens tegengekomen dat de iphone uitzichzelf onzichtbaar update. Dus ik ben benieuwd op welke manier dit plaats vind.

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 05 okt 2010 20:44
door deriktor
@ blade
Ik weet niet om wat voor update dit gaat. Dit was gaande in het weekend van 23 t/m 25 juli. Schijnbaar hebben hier meer mensen last van gehad. Ik persoonlijk ken iig "via via" iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt.
Ja, ik begrijp er niets van. Ik heb altijd dataroaming uit staan en bewust geen internetopties ingesteld. Toch werd er maand na maand data afgeschreven.

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 08 okt 2010 00:01
door berndv
dataroaming uitzetten zal weinig uithalen. Dit is bedoeld voor in het buitenland(roaming), om daar geen internet te kunnen gebruiken.

Maar ja, als je apn en alles leeg is, is het vreemd.

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 08 okt 2010 01:41
door kooskoekedoos
Hier ook precies hetzelfde probleem gehad, en dezelfe uitleg gekregen. Abonnement liep al 8 maanden, en ineens stond er data verbruik binnen nl op mijn rekenening, terwijl ik ook de instellingen leeg heb gelaten.

Uitleg van Ben klantenservice was ook dat de iPhone blijkbaar automatisch overschakelt en dingen download. Bijvoorbeeld als de wifi wegvalt. Ging bij mij maar om 0,79 cent dus heb het zo gelaten omdat ik geen zin had in een discussie maar wel gelijk vanuit Ben internet volledig uit laten zetten.

@ deriktor volgens mij heb jij hetzelfde laten doen en daarom hoef je ook niet akkoord te gaan met de tweede internet rekening. Je hebt de mogelijkheid immers door Ben uit laten schakelen

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 27 okt 2010 21:44
door Mattie88
Ik ben met jullie eens!!!!

ik heb ook dezelfde probleem en nog steeds dat er staat teveel data gebruik terwijl ik niet eens gebruik maak van hun internet, heb nu al bijna 400 euro alleen aan de internet van Ben betaald, voor aankomend maand heb ik een rekening van 600 euro alleen aan data gebruik terwijl niet eens van gebruik heb gemaakt, heb een klacht ingediend als er niks aan gedaan word ga ik gewoon naar de Geschillencommissie Telecommunicatie

ik vind het gewoon belachelijk!!! 600 euro alleen data gebruikt!!!

kan iemand mij adviezen geven???

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 01 nov 2010 00:10
door kooskoekedoos
Heb je het gebruik van internet al laten blokkeren?

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 01 nov 2010 18:07
door Danger01
Hoi ook ik heb al problemen met Ben.

Afgelopen vrijdag 29 oktober ontvang ik mijn simpakket en nokia C3 ik heb een ben regelmatig abonnement. Nu kreeg ik gister 31 oktober een mail.

Je rekening van deze maand is snel opgelopen. Daarom vraagt Ben je om een voorschot van € 200,- over te maken op rekening 073.39.74.775 t.n.v. Ben.
Vermeld hierbij alsjeblieft je klantnummer en/of 06 nummer. Ben moet deze regel hanteren om misbruik te voorkomen. Als je dit niet betaalt, zal Ben binnenkort je simkaart (tijdelijk) blokkeren.
Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met de klantenservice van Ben, op nummer 0900-0401405 (€ 0,35 per gesprek).
De groeten van Ben.


Deze mail kreeg ik om 08.45

Ik had zeggen en schrijven 15 smsjes verstuurd en 5 keer gebeld.... Ook heb via onze eigen netwerk UPC internet geprobeerd. Ik heb geen abonnement voor internet.

om 13.15 uur"ontvang ik deze mail en ben ik geblokkeert.... Binnen 2 dagen?!?!?
Dit klopt voor geen meter

"Ben heeft nog geen voorschot van je ontvangen en je rekening is nog hoger opgelopen. Daarom gaat Ben je (tijdelijk) blokkeren, om misbruik te voorkomen.
Deze blokkade zal Ben voor je opheffen, zodra de betaling van het voorschot van € 200,- is ontvangen. Je kunt dit bedrag overmaken op rekening 073.39.74.775 t.n.v. Ben. Vermeld hierbij alsjeblieft je klantnummer en/of 06 nummer.
Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met de klantenservice van Ben, op nummer 0900-0401405 (€ 0,35 per gesprek).
De groeten van Ben.


Vanmorgen gebeld en wat krijg voor een antwoord, juist het internet....
en wilde ze nog beweren dat mijn nokia C3 niet bij hun vandaan kwam.

En ze kunnen me pas rond 20 november verder helpen i.v.m factuur :? :shock:

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 01 nov 2010 18:12
door GodsSon
Blijkbaar ben je dus aan het internetten geweest via Ben, blokkeer het ook als je het niet gebruikt. Lijkt me vrij makkelijk om op te lossen en lijkt me geheel eigen schuld in dit geval.

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 01 nov 2010 18:40
door Danger01
ik kan niet via Ben internetten want die staat niet aan.... Ik ben via UPC onze eigen internet provider aan het internetten geweest en dat was alleen even kijken wat hij deed. Mijn man heeft dit gedaan en hij weet wel degelijk wat hij doet.

Oja ik kan ook nog gewoon op internet

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 03 nov 2010 12:40
door lievemoeder
mich24 schreef:Wat sneu dat je het op die manier oplost.
Sneu dat je zo moet reageren op een helder verhaal waar de provider niets aan doet.
Het is al heel erg jammer dat je als consument ver moet gaan om je terechte gelijk te halen.

Re: Ben Telecom licht de boel op!

Geplaatst: 03 nov 2010 12:49
door Guardian72
@ deriktor - maar is dit een punt van BEN of van Apple?

Want, waarom is het mogelijk zonder internet toch verbinding te maken?
Is dat een optie in de telefoon?