LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbelle winst voor Dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
quattro

Dubbelle winst voor Dexia

Ongelezen bericht door quattro »

Het volgende is het geval,

Eigenlijk heeft Legio dubbel winst gedraaid.
Legio heeft destijds opties gekocht tegen de hogere Koersen van 3 jaar geleden. Nu hebben ze het recht om bij afloop van de leaseplannen en dus bij verkoop van de opties, dezelfde aandelen te verkopen tegen de prijs van toen! Een aandeel wat sterk is gedaald betekend dan vette winst voor hun. Ofwel tel uit je winst. En dan willen ze ook nog eens de schuld afgelost zien door ons.

Groeten Quattro

RP

Re: Dubbelle winst voor Dexia

Ongelezen bericht door RP »

Ik heb eens gebeld om ze hiermee te confronteren, ik zei dus dat Dexia in feite helemaal geen schuld heeft omdat ze destijds zowel call-als putopties op de pakketten aandelen hebben genomen. De persoon die ik aan de lijn had ontkende dit volledig en zei tegen mij dat hij niet wist waar ik dit had gehoord.

Dus mijn vraag Quattro, waar heb je deze informatie vandaan? Ik hoop overigens dat je gelijk hebt want dan is onze kans op een schikking wel een stuk groter. Groeten RP

quattro

Een collega wees mij hierop. Liijkt mij logisch dat ziij dit tpe optie ook hebben afgesloten. Het lijkt mij in ieder geval interresant om het hier aan te snijden aangezien bij Dexia dan het argument van wij kunnen niet uitkeren volledig komt te vervallen. Sterker nog, ze zouden ons kunnen laten meedelen in de winst van de opties.

Lijkt jullie het niet terrecht dat Dexia opheid van zage geeft welke soort opties zij hebben gebruikt, zodat er meer inzage komt in hun kosten/baten structuur?

Groeten Quattro

RP

Ongelezen bericht door RP »

Lijkt mij een goed idee, alleen denken die criminelen daar bij Dexia er denk ik anders over. Ze willen alleen geld zien ongeacht wie er geruineerd word, ik betaal echt geen cent. Ze mogen blij zijn dat ik alle termijnen tot het einde voldoe, een schuld kunnen ze in hun reet steken.

Die inzage kunnen we denk ik wel vergeten, misschien als ze bij DSI of AFM eens wakker worden.....

John

Ongelezen bericht door John »

DSI en AFM weg ermee.

John

quatttro

Ongelezen bericht door quatttro »

Hoi,

Bij een rechtzaak zal men gedwongen worden om inzage te geven in dit soort zaken. De rechter zal waarschijnlijk de onderste steen boven willen hebben en beoordelen in hoeverre de consument misleid/misbruikt is. Het is toch wat. Mensen een dure lening geven en dan gaat Dexia ook nog zelf speculeren met het geld, voor eigen winstbejag.

Ik heb trouwens de aandelen overgenomen, ABN/ING/Ahold zullen zeker in de toekomst op hun oude niveau''s terugkeren. Dit was echter wel een gedwongen overname maar nav alle informatie van het afgelopen jaar leek mij dat de beste keus. Ik kan mij voorstellen dat dit nioet voor een ieder de beste weg is, gezien de hoogte van de aandelenbedrag en de persoonlijke financiele armslag

Groeten quattro

John

Wel ja moet je wel een jaartje of 20 wachten. Had je nooit moeten doen. Aankoop Ahold mei 3000 € 31,10 waarde nu iets van € 7,30. Nog erger als Ahold failliet gaat. Dus nooit aandelen overnemen. Nooit het kan niet vaak genoeg gezegd worden.

John

quattro

Niet mee eens John. Het is een gespreide portefeuille waar Ahold voor 25% in zit. Je kunt per definitie niet zeggen dat je ze nooit moet overnemen., Dat hangt van je persoonlijke situatie af: aandelenpakket van aankoop, financiele mogelijkheden, etc. Beleggen is ook kijken naart de lange termijn, maar de 20 jaar van jou is wel erg lang.

Voorbeeld, sinds een week heb ik op mijn pakket weer 600 euro verdient (op 11000 euro oorspronkelijk aankoopbedrag). Ofwel als je hard valt stijg je vaak ook weer snel. Mijn Aholdjes waren iets van 23 euro bij aankoop en ABN 21 (ABN zit nu alweer op 17).

Les: eenieder moet voor zichzelf bekijken wat voor hem/haar het gunstigst uitvalt. En wat is er mis mee om 10 jaar te wachten. Echt beleggen is iets voor de lange termijn, en het is niet het eventjes snel winst maken en je vooraf rijk rekenen. Hier hebben de meeste mensen zich hier (inclusief mijzelf en Legio) zich op verkeken. Dan vind ik ook dat Dexia hier ook voor moet bloeden!!

Groeten quattro

John

Als je de financiële middelen hebt en je kunt een jaartje of tig wachten ja wat let je dan. Maar winst maken ???? Bovendien je wilt je inleg terug kun je nu ook wel vergeten plus drie jaar lang 12% rente betaald met een recessie die weleens heel erg lang kan gaan duren. Dan denk ik dat het maar weinigen is weggelegd om de aandelen over te nemen.

Ik hoop voor jou dat je over 20 jaar winst maakt. Hangt ook een beetje van je leeftijd af. Mijn advies blijft NOOIT het aandelenpakket overnemen.

Als je toch wilt beleggen nooit meer via een lening. Als Dexia mocht winnen zijn er straks duizenden mensen de pineut.

John

quattro

Pessimisme is geen goede raadgever, John. realisme is dat wel. Niemand weet hoelang de recessie zal voortduren, dus ook niet heel lang zoals jij verwacht. Wat zeker is dat de beurs weer een keer boven de 450-500 punten gaat komen en dat is nioet pas over 20 jaar, dan overdrijf je John. Maar dan moeten wiij wel lekker consumeren en hard werken met zijn allen, iets waar de consumptie maatschappij op is gebaseerd. Overname is voor degene die het kunnen de beste optie in plaats van 3 jaar wachten met onzekerheid over de afloop van een rechtzaak.

John

Goed blijf maar bij je mening dan blijf ik bij de mijne.

Succes verder.

John.

helma

Ongelezen bericht door helma »

Hoi,

Quattro ik ben het met je eens. Overnemen lijkt de beste manier. Het is tochh ondenkbaar dat Dexia dubbele winst maakt? Over de ruggen van ons!

Bertus

Ongelezen bericht door Bertus »

Helma wil ook wat zeggen.

Marianne

Ongelezen bericht door Marianne »

Ook ik ga de aandelen kopen en wachten op betere tijden, want als ik het niet doe dan doen zij het wel. Want ik gun Dexia deze voor hun goedkope aandelen niet. (Goedkoop als ik de rest schuld heb betaald). Ik heb gebeld (alle gesprekken worden opgenomen) over eventuele opties, welke worden omschreven op het keuzeformulier onder keuze 2: Deze luidt alsvolgt: Daarnaast verzoek ik Dexia Bank Nederland om op afloopdatum eventuele opties te verkopen en de opbrengst binnen vijf werkdagen na afloopdatum over te maken op mijn bank- of girorekening. Hun antwoord was, dit geld niet voor mij contract (winstverdriedubbelaar). Dus niets!
Marianne

quattro

Ofwel Dexia maakt nu groffe winsten met hun put-opties: het recht om een aandel te verkopen tegen een bepaalde koers: de hoge koersen van een paar jaar geleden. Globaal Rekenvoorbeeld

Contract met 300 stukken KPN uit 2000, 66 euro koers:
waarde in 2000: 300 * 66 = 19800 euro
betaalde rente (zeg 9%, looptijd 3 jaar): 5346
waarde in 2003, afloop contract: 300 * 6 = 1800 euro
Schuld klant: 19800-1800 = 18000 euro

Put optie:
Vanwege de putoptie hebben ze recht om de aandelen te kopen voor 19800 aandelen te kopen terwijl ze nog maar 1800 waard (= voor de klant, 18000 is voor Dexia!, 19800-1800)

Winst Dexia:
Klant lost verlies op lening volledig af (=restschuld), risico klant, geen kosten Dexia.
Zij houden over met de putopties: 18000 euro + 5346 euro - gemaakte kosten. Ofwel, er wordt dik op ons verdient!

Mensen wordt aub wakker het mes snijdt bij Dexia aan drie kanten, eerst de betaalde torenhoge rente, bij verkoop van het aandelenpakket nu gigantische optie-winsten en daarna een restschuld die door ons betaald dient te worden!!

Ik beleg nog wel en doe dat nu in eigen beheer maar nooit meer via dergelijke constructies

Anita

Ongelezen bericht door Anita »

Wie zegt dat Dexia de aandelen uberhaupt verkoopt in slechte tijden?? Ze zullen wel gek zijn zeg, die laten ze staan totdat de beurs weer stijgt. Dus NOG meer winst op onze schulden!!! Geld hebben ze wel, dus ze kunnen ze gewoon laten staan en wachten op betere tijden.

Dubio

Ongelezen bericht door Dubio »

He quattro,

Volgens mij is dat onzin. Volgens mij heeft Dexia alleen call-opties. Ze hadden de plicht om na het 1e en 2e jaar hetzelfde aandelenpakket te kopen. Daarvoor hebben zij toentertijd premie betaald. Die opties worden meer waard als de beurs daalt, maar niet voor Dexia c.q. gedupeerden die hebben namelijk de plicht om de optie voor de oude prijs te lichten. Wie er wel aan verdient weet ik zo net nog niet, maar volgens mij eigenlijk niemand.

Gesloten