Pagina 1 van 2

Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 23 aug 2010 11:04
door exWanadoo klant
Sinds dit weekend zijn ALLE oude @wanadoo.nl email adressen van Ziggo (ex-Casema) klanten afgesloten. Dit zonder dat er goed en tijdig is gecommuniceerd door Ziggo dat dit zou gaan gebeuren. Volgens de heldesk van Ziggo zou er een email in april zijn verstuurd naar ex-Wanadoo klanten. Helaas heb ik (en een kennis van mij) deze email nooit mogen ontvangen.

Ik vermoet dat er vele honderden en waarschijnlijk duizenden ex-Wanadoo\ ex-Casema gebruikers door deze actie van Ziggo zijn gedupeerd.

Daarnaast is de foutmelding die men krijgt als men naar een Wanadoo adres mailt niet erg behulpzaam er had op zijn minst een verwijzing in kunnen staan naar het nieuwe Ziggo adres.

Wat mij betreft krijgt Ziggo de koude douche voor deze zeer klant onvriendelijke actie! :(

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 23 aug 2010 11:12
door Peetor
Ik neem toch aan dat jij al je contacten een bericht hebt gestuurd met je gewijzigde mail-adres.
Dat is nl. gewoon de consequentie van overstappen naar een andere provider.
Dat de nieuwe provider het oude adres nog een tijd actief houdt, en evt. mail doorlinkt is in mijn ogen coulance.

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 23 aug 2010 11:33
door henk51
Ik ben het helemaal met Peetor eens.
Ik heb een aantal jaren de tijd gehad om mijn wanadoo en orange adressen te laten veranderen in ziggo. Als ik overgestapt was naar bv. KPN had ik meteen geen gebruik meer kunnen maken van mijn oude adressen.Ik moet zeggen dat ik daarover geen mail gezien heb had wel zo netjes geweest. Misschien komt dit nog dezer dagen. Ik ben blij dat die oude adressen weg zijn er kwam alleen maar spam op binnen.

gr Henk

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 23 aug 2010 12:03
door frenkievee
Dankzij al die wijzigingen van providers (Wanadoo naar Online naar Orange en blijkbaar ook van Wanadoo naar Ziggo) heb ik zelf een eigen domein aangevraagd. Alle email gaat nu via die domeinnaam en niet meer via mijn provider. Het enige wat daar binnenkomt zijn de facturen.......
Kost me 29 Euro per jaar en ben dus op dat gebied niet afhankelijk van wijzigingen enzo.

Bij de wijzigen van de diverse providers die wij gehad hebben in het verleden, hebben we trouwens altijd voldoende tijd en voldoende informatie gehad om dit duidelijk kenbaar te maken. Dus hier komt het spreekwoord 'hand in eigen boezem' ook wel een beetje om de hoek kijken.

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 23 aug 2010 13:35
door Gizmo©
Beetje onzin verhaal van de topic-starter. Toen Ziggo alle aktiviteiten van Wanadoo/Orange/Online overnam en we ook een Ziggo mailadres kregen, hebben wij een brief gehad, dat de oude Wanadoo/Orange/Online mailadressen nog ongeveer 1,5 jaar zouden werken. Daarna zou alles Ziggo worden en waren de oude mailadressen niet meer te gebruiken.
Dit is toendertijd duidelijk door Ziggo naar de klant toe gecommuniceerd.
Dus de topic-starter was hier al heel lang van op de hoogte.

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 23 aug 2010 14:00
door FiscaalJurist
in 1998 kreeg ik een email adres met @icu.nl dat werd later @wanadoo.nl, weer later @home.nl en dat werkt nog steeds. Ik ben altijd goed geinformeerd

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 23 aug 2010 15:28
door Gizmo©
Wat ik al eerder aangaf is, dat Ziggo alle kabelactiviteiten van de laatste provider (Online), deze heeft eerder door Wanadoo en Orange overgenomen. Ziggo heeft toen iedereen een brief gestuurd, dat het doorsturen van de mail door de mailservers van Online naar Ziggo, maar 1,5 jaar door zou gaan. Iedereen werd toen al geadviseerd om als email-adres het adres van Ziggo te gaan gebruiken.
Eigenlijk in mei 2010 hadden er al geen mailtjes met @wanadoo.nl, @orange.nl en @online.nl doorgestuurd moeten worden. Dit is nu 3 maanden later geworden.
Mensen die nu mailtjes kwijt zijn, dat is hun eigen schuld. Ze hadden het advies van Ziggo moeten opvolgen en alle mailjes nog moeten laten lopen via @ziggo.nl.

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 25 aug 2010 13:13
door Ziggo WebTeam Sony
Peetor heeft het inderdaad juist.

Volgende email is op 1 juni 2010 verstuurd:
-----------------------------------------------
Nieuw e-mailadres

Geachte abonnee,

Twee jaar geleden is uw Orange e-mailadres veranderd in een e-mailadres van Ziggo.
Om deze overstap eenvoudiger te maken hebben wij tot nu toe berichten die nog op uw oude e-mailadres binnenkwamen aan u doorgestuurd. Met ingang van 18 juni stopt deze doorschakeling. Vertel het uw relaties.

Het kan zijn dat u af en toe nog berichten ontvangt op uw oude Orange
e-mailadres. Als u deze e-mails wilt blijven ontvangen, adviseren wij u om voor
18 juni uw Ziggo e-mailadres aan uw relaties door te geven. Na 18 juni zal het Orange e-mailadres niet meer werkzaam zijn.


Vragen?
Heeft u nog vragen? Bel gratis 1200 (vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 – 1884 (€ 0,10 per minuut). We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:00 - 22:00 uur en op zaterdag en zondag van 09:00 - 22:00 uur.


Met vriendelijke groet,

Marcel Nijhoff
Commercieel Directeur

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 25 aug 2010 23:19
door mcat
Dank je wel ziggo! Ik heb geen mailing gehad, terwijl jullie echt mijn email-adressen wel hebben.
Met name bedrijven willen nog weleens mijn wanadoo-adres gebruiken, hoewel ik tig keren mijn ziggo adres heb doorgegeven.
Gelukkig hebben we dit forum.

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 27 aug 2010 17:28
door Frank444
Ziggo stuurt al veel (commerciele) berichten naar klanten, waardoor zo'n servicemededeling gemakkelijk ondersneeuwt. Daarnaast is het onmogelijk om iedereen te bereiken.

Ben blij met dit topic, want nu kan ik toch echt mijn Ziggo-kennis overtuigen dat zijn Casema-adres niet meer bestaat.

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 28 aug 2010 11:15
door Frank444
Ze kunnen wel bestaan, alleen komt de mail niet aan en krijg ik een bouncer. Nu al op drie casema-adressen. Anderen hebben dit probleem ook.

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 28 aug 2010 11:54
door Frank444
Ik ken de providerhistorie niet van al die kennissen. Ik weet alleen dat er momenteel problemen zijn met @casema-adressen sinds @wanadoo-adressen zijn afgesloten.

Kennelijk is het niet algemeen en deels het geval. Maar dat is aan de Ziggo-specialisten om uit te zoeken.

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 29 aug 2010 16:02
door Ziggo WebTeam Sony
Beste Frank444,

Je geeft aan dat er nu ook problemen zijn met @casema adressen zou je mij in een privé bericht (PB) voorbeelden van @casema adressen sturen die niet bereikbaar zouden zijn?

Zodat ik kan kijken waar het misschien mis gaat.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam Sony

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 30 aug 2010 09:12
door Frank444
Ja bedankt voor het testen. Ene adres lijkt weer te werken, anders was fout van mij. Was wanadoo-adres.

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 30 aug 2010 09:25
door tennis
vogels schreef: Gebruik @casema nog steeds zonder problemen, zo ook anderen. Of heb je het over @wanadoo, die gebruikte Casema n.l. vroeger ook.
Had Vogels toch gelijk!

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 30 aug 2010 09:30
door Frank444
Klopt. Helemaal gelijk.
Als ik niet gelijk heb zal ik dat ook toegeven. Dat is niet zo moeilijk.

Ik zat op een dwaalspoor omdat ik mail van een casema-adres (tijdelijke storing) terugkreeg en van een wanadoo-adres (opgeheven).

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 02 sep 2010 09:59
door W.S. Varenkamp
.... Ik accepteer niet dat Ziggo (met hun arrogante gedrag) zo maar mijn email adres van wanadoo stopt zet. Ziggo had mij beloofd mijn wanadoo email over te nemen.

Ziggo kan wel zeggen dat zij in April 2010 een mail had gestuurd. Zeker naar een mailadres die niet werkt.
Ik had gisteren (1sep2010) een mail gekregen van Ziggo met " de mail van maand April" helaas daar staat niet mijn email adres vermeld en ook niet een datum.???

Waarom krijg ik nog steeds alle overzichten van Ziggo met mijn @wanadoo mail opgestuurd??

Waarom staat in het overzicht van "Mjn Ziggo" (opstuurt dd. 14aug2010) mijn @wandoo email vermeld?

Waarom mogen de medewerker van Ziggo niet hun namen zeggen??

Een ding is zeker, ik heb (nog steeds) ontzettend spijt dat ik een email gebruikt van een provider.
Om alles te veranderen naar @ziggo (Daar hebben wij niet om gevraagd), kost mij een gigantisch veel geld. Wie gaat dit vergoeden??

Men moet schriftelijk (aangetekend) de klachten aan Ziggo kenbaar maken. Doet Ziggo niets of een antwoord geven met een gigantisch goede smoes. Dan maak je kenbaar aan de Geschillencommissie zie
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ecd
Of de ex klanten kunnen gewoon in deze forum de frustratie plaatsen en niets doen....

Ziggo verdient zeker geen koude douche. Dit moet veel erger zijn. Radar moet dit een punt maken en de monopolie van Ziggo ter discussie stellen bij de kamer.

Ik wens allemaal veel succes met ZIGGO (ook ik)

Willem

ps. wanneer wordt Ziggo overgenomen door bv UPC of door een NOG groter bedrijf uit buitenland?? dan kan ik hiermee rekening houden!!

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 04 sep 2010 01:05
door killRdevil
ps. wanneer wordt Ziggo overgenomen door bv UPC of door een NOG groter bedrijf uit buitenland?? dan kan ik hiermee rekening houden!!

Troost je, Ziggo is allang overgenomen door Fransen!!
Je kent de geschiedenis dus duidelijk niet, je meet met 2 maten...

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 23 okt 2010 12:29
door hia
"Ziggo overgenomen doorde fransen"

Aha, dus het wordt weer wanadoo ;-)

Re: Afsluiten Wanadoo emails door Ziggo

Geplaatst: 23 okt 2010 13:22
door foxx
Ziggo is eigendom van twee aandeelhouders: de private equity bedrijven Warburg
New York Office 466 Lexington Ave, New York, NY 10017, United States, Phone: +1 (212) 878-0600
en Cinven Ltd
Warwick Court, Paternoster Square, London EC4M 7AG
Tel: +44 (0)20 7661 3333