Pagina 1 van 1

klachten over ANWB

Geplaatst: 26 aug 2010 17:16
door neguindo
Op internet lees ik veel mensen met behoorlijke klachten over de ANWB. Ook hier kom ik een aantal tegen. Ik wil de ANWB aanklagen weegsn wanprestatie. Alleen samen sta ik sterker dan in mijn eentje. Wie doet mee? Ik heb al een jurist in de armen genomen dus vallen de kosten mee. Mail naar [email protected]. Doen want van watik gezien heb, gaat het om veel geld van mensen die onbehoorlijk zijn behandeld.

Re: klachten over ANWB

Geplaatst: 26 aug 2010 18:27
door witte angora
Ik heb geen klachten. Integendeel. Vorige week had ik pech met de auto, er is keurig en vlot een noodreparatie verricht (even leek het er op dat er een collega met een lepelwagen bij zou moeten komen om de reparatie te kunnen verrichten, maar dat was toch niet nodig). Met die noodreparatie kon ik prima naar huis, en achtereenvolgens naar de garage.

Verzekeringen, alles gaat naar behoren. Dus geen idee waar die 'wanprestatie' om draait?

Re: klachten over ANWB

Geplaatst: 26 aug 2010 18:36
door tennis
neguindo schreef:Op internet lees ik veel mensen met behoorlijke klachten over de ANWB. Ook hier kom ik een aantal tegen. Ik wil de ANWB aanklagen weegsn wanprestatie. Alleen samen sta ik sterker dan in mijn eentje. Wie doet mee? Ik heb al een jurist in de armen genomen dus vallen de kosten mee. Mail naar [email protected]. Doen want van watik gezien heb, gaat het om veel geld van mensen die onbehoorlijk zijn behandeld.

Heb je ook een verhaal, waar het over gaat?
Over welke wanprestatie gaat het?
Anders doet niemand mee, als het niet duidelijk is, wat er gebeurd was/is!
Ik heb al een jurist in de armen genomen dus vallen de kosten mee.
Zullen wij nu al betalen, of kan het ook later? :twisted:

Re: klachten over ANWB

Geplaatst: 26 aug 2010 19:43
door neguindo
Deze oproep is NIET bedoeld voor mensen die goede ervaringen met de ANWB hebben. Dat mag wel duidelijk zijn. Mensen die dingen hebben meegemakat tijdens hun vakantie met hun pechauto weten heus wel waar ik het over heb als ik over wanprestatie praat. Mijn eigen verhaal is dat mijn auto naar een garage is gestuurd waar verkeerde diagnose is gesteld, een goed onderdeel vervangen is tegen zo'n 750 euro aan kosten en het probleem is er nog steeds (de auto staat sinds 2 weken bij mijn eigen garage die het gaat maken tegen een bedrag wat ik nog niet weet). In Nederland zijn ze misschien goed, maar zodra je in het buitenland bent begint de ellende als je de ANWB inschakelt. De ANWB heeft vanaf het begin mij niet goed geinformeerd zodat ik de juiste keuzes kon maken (dat wordt wel verteld dat jij zelf de beslissingen moet nemen maar als je geen volledige info krijgt dan kun je niet goede beslissingen nemen). Een van hun grote fouten was: de auto niet naar een peugeot-dealer brengen voor reparatie. Ze hebben de auto gebracht naar een garage 1,5 uur rijden van ons hotel. Niet bepaald 'de dichtsbijzijnde garage' zoals ze dat hebben gemeld. In de buurt van het hotel waren 5 garages. En ga zo door. Dus nogmaals; als je tevreden bent, prima! Blijf dat vooral, zou ik zeggen.

Re: klachten over ANWB

Geplaatst: 26 aug 2010 19:58
door tennis
Mijn eigen verhaal is dat mijn auto naar een garage is gestuurd waar verkeerde diagnose is gesteld
Als een auto naar een garage wordt gebracht, en deze heeft een verkeerde diagnose gesteld, en het verkeerde gerepareerd, is het dan de fout van de ANWB ?

Als mijn auto een mankement vertoont in het buitenland, dan ben ik nog steeds baas over, waar, en wat er mee gaat gebeuren.
Ik moet het tenslotte ook betalen.
Je moet niet de ANWB aanklagen, maar de garage, welke het verkeerde heeft gerepareerd.
In welk land is dit gebeurd?

Re: klachten over ANWB

Geplaatst: 26 aug 2010 20:21
door witte angora
de auto niet naar een peugeot-dealer brengen voor reparatie.
In de buurt van het hotel waren 5 garages.
De 5 garages in de buurt van het hotel waren zeker allemaal van peugeot?

Mag ik het eerlijk zeggen? Ik denk dat je boos bent, maar dat je gewoon niet weet op wie je boos moet zijn. Immers, een reparatie van 750 euro is al een hoop geld, en als het probleem dan nog niet opgelost is, en er nog meer geld bij moet, dan kan ik me heel goed voorstellen dat het iets met je doet.

Boosheid ventileren mag, emoties moet je zeker niet opkroppen. Maar het heeft -denk ik- weinig nut een actie tegen de ANWB op te starten als de ANWB niet de feitelijke boosdoener is. Vergeet ook niet dat de ANWB in het buitenland meestal samenwerkt met zusterorganisaties, die soms met heel andere omstandigheden en regelgeving te maken hebben dan de ANWB in Nederland. Feitelijk zou je dan die zusterorganisatie aan moeten klagen. Maar ook die kan er niks aan doen dat de betreffende garage een dure reparatie verricht heeft zonder dat het enig nut had.

Sterkte.