LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
stormpje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2010 17:57

Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door stormpje »

2 weken geleden hebben wij een vakantie geboekt voor 8 dagen naar Fuerteventura.We konden 105 euro bijbetalen zodat we s avonds weer terug konden vliegen en dat hebben we gedaan. toen ik een paar dagen later de tickets ging halen was die tijd veranderd in de oorspronkelijke tijd, 11.05 terug vliegen. Ik zei dat ik er extra voor had betaald om om 22.15 terug te vliegen maar ze vertelden mij dat dat pech was en ik het geld niet terug kreeg. Zo n 2 dagen later kreeg ik een telefoontje dat ook de heenvlucht was verlaat van 5.45 naar 17.00. Ik baalde als een stekker en eiste zoiezo het extra betaalde geld terug en een vergoeding want het is wel 25% van de vakantie. Ze beloofde (van D reizen) het te regelen en zou mij dezelfde dag nog terug bellen. Dus niet, weer zelf moeten bellen. Ze vond het allemaal vrij normaal en na er wat druk achter te zetten zou ze die 105 euro vergoeden en 75 euro tegemoetkoming maar dat accepteerde ik niet. Ik had ook all inclusive geboekt voor drie personen. Ik vind dat je die kosten zoiezo terug moet krijgen. Ook vertelde ze dat ik die 105 euro toch had moeten betalen al hadden wij geen andere vlucht geboekt!!! Dat was ons niet verteld anders had ik die vakantie van over de 2000 euro helemaal niet geboekt. Ik heb de reisleidster van Holland international gevraagd of hun zomaar een toeslag mogen vragen en die vond het een vreemde zaak. Ik wil dit helemaal uitlaten zoeken maar door wie?? waar moet ik zijn? Ik boek al 7 jaar bij D reizen maar ik waarschuw iedereen, BOEK NOOIT BIJ D REIZEN WANT ZE DOEN DAAR AAN MAFFIA PRAKTIJKEN!!!!!!!!!!!!!

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Een goede leer voor de volgende keer zou ik zeggen. Absurd inderdaad!
Reclameren!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door tennis »

stormpje schreef:2 weken geleden hebben wij een vakantie geboekt voor 8 dagen naar Fuerteventura.We konden 105 euro bijbetalen zodat we s avonds weer terug konden vliegen en dat hebben we gedaan.
toen ik een paar dagen later de tickets ging halen was die tijd veranderd in de oorspronkelijke tijd, 11.05 terug vliegen. Ik zei dat ik er extra voor had betaald om om 22.15 terug te vliegen maar ze vertelden mij dat dat pech was en ik het geld niet terug kreeg. Zo n 2 dagen later kreeg ik een telefoontje dat ook de heenvlucht was verlaat van 5.45 naar 17.00. Ik baalde als een stekker en eiste zoiezo het extra betaalde geld terug en een vergoeding want het is wel 25% van de vakantie. Ze beloofde (van D reizen) het te regelen en zou mij dezelfde dag nog terug bellen. Dus niet, weer zelf moeten bellen. Ze vond het allemaal vrij normaal en na er wat druk achter te zetten zou ze die 105 euro vergoeden en 75 euro tegemoetkoming maar dat accepteerde ik niet. Ik had ook all inclusive geboekt voor drie personen. Ik vind dat je die kosten zoiezo terug moet krijgen. Ook vertelde ze dat ik die 105 euro toch had moeten betalen al hadden wij geen andere vlucht geboekt!!! Dat was ons niet verteld anders had ik die vakantie van over de 2000 euro helemaal niet geboekt. Ik heb de reisleidster van Holland international gevraagd of hun zomaar een toeslag mogen vragen en die vond het een vreemde zaak. Ik wil dit helemaal uitlaten zoeken maar door wie?? waar moet ik zijn? Ik boek al 7 jaar bij D reizen maar ik waarschuw iedereen, BOEK NOOIT BIJ D REIZEN WANT ZE DOEN DAAR AAN MAFFIA PRAKTIJKEN!!!!!!!!!!!!!

Even serieus!
Waarom hebben jullie € 105,00 moeten/kunnen betalen, om s àvonds te kunnen vliegen.
Dus het was een duurdere vlucht, of niet?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door crazyme »

stormpje schreef:2 weken geleden hebben wij een vakantie geboekt voor 8 dagen naar Fuerteventura.We konden 105 euro bijbetalen zodat we s avonds weer terug konden vliegen en dat hebben we gedaan. toen ik een paar dagen later de tickets ging halen was die tijd veranderd in de oorspronkelijke tijd, 11.05 terug vliegen. Ik zei dat ik er extra voor had betaald om om 22.15 terug te vliegen maar ze vertelden mij dat dat pech was en ik het geld niet terug kreeg.

Zo n 2 dagen later kreeg ik een telefoontje dat ook de heenvlucht was verlaat van 5.45 naar 17.00. Ik baalde als een stekker en eiste zoiezo het extra betaalde geld terug en een vergoeding want het is wel 25% van de vakantie.

Ze beloofde (van D reizen) het te regelen en zou mij dezelfde dag nog terug bellen. Dus niet, weer zelf moeten bellen.

Ze vond het allemaal vrij normaal en na er wat druk achter te zetten zou ze die 105 euro vergoeden en 75 euro tegemoetkoming maar dat accepteerde ik niet. Ik had ook all inclusive geboekt voor drie personen. Ik vind dat je die kosten zoiezo terug moet krijgen. Ook vertelde ze dat ik die 105 euro toch had moeten betalen al hadden wij geen andere vlucht geboekt!!!
Is die meerprijs van 105 euro apart gespecificeerd op de bevestiging ?

Ik begrijp niet goed waarom u de vergoeding (105 + 75 euro) niet accepteert.

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door tiepmiep »

ik snap eigenlijk ook niet waarom u die vergoeding niet accepteert ik vind het een nette oplossing. En hoe heeft u geboekt met andere reistijden..
Ik heb daar nog nooit van gehoord?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dat u € 105,- terugkrijgt, lijkt mij logisch, het door u geboekte is niet leverbaar.
Dat u daar bovenop nog kosten wilt verhalen is leuk, maar als u een vakantie boekt, heeft u twee reisdagen.
Voor die dagen betaalt u wel, maar dat zijn geen vakantiedagen.
Daarvoor kosten terugvragen is niet mogelijk en niet redelijk.
Vliegtijden kunnen altijd veranderen, ook als u de tickets al heeft met daarop de vliegtijden.
Daar kan D Reizen echt geen bal aan doen, dus uw reactie is een beetje overtrokken.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Violet, vertel jij het de verzekeringsmaatschappijen, dat de reisdagen niet beschouwd worden als vakantiedagen? Je betaalt er wel premie voor.

Wanneer je voor iets EXTRA's extra moet betalen, dan mag dat wel. Maar dan moet het duidelijk zijn dat het een optie is dat je ook later kunt vliegen. De kosten innen, en je later op die vroegere vlucht zetten zonder de toeslag te retourneren, DAT mag niet. Je betaalt immers voor een optie, en dan hoort men de tegenprestatie (latere vlucht) simpelweg na te komen.

Wanneer je pas NA de boeking te horen zou krijgen dat je moet bijbetalen voor een latere vlucht, dan mag je dat weigeren. Alle kosten moeten namelijk gespecificeerd zij, en die moeten inclusief zijn. Men mag je boeking op grond daarvan ook beslist niet annuleren.

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door tiepmiep »

ja en uiteindelijk hebben ze niet kunnen leveren en krijgt mevrouw het geld terug van ze plus 75 euro.. netjes toch.

stormpje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2010 17:57

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door stormpje »

Die 105 euro hebben we terug gehad hoor. Maar die 75 euro heb ik niet geaccepteerd omdat er gewoon 2 dagen all inclusive vanaf zijn, deze hebben wij extra betaald omdat je er ook half pension of logies kon zitten. Ik snap dat er 1 reistijd kan veranderen maar op 8 dagen 2 reistijden... dat is wel heel veel. Ook is het vreemd dat ze bij D reizen mij vertelde dat de reistijden in zo n korte tijd eigenlijk niet konden veranderen maar eer 2 dagen later was er al 1 veranderd en ik was nog niet thuis en de 2e was ook al veranderd. D reizen vertelde dat er geen avondvluchten meer gingen vanaf Fueteventura maar ook dat is niet waar want op het bord met vluchtgegevens in het hotel stonden wel degelijk avondvluchten. ook hebben wij mensen leren kennen op Fuerteventura die onze veranderde vluchttijden al van af het begin hadden doorgekregen, dus dat moet bij d reizen ook al bekend zijn geweest. Ik snap ook niet waarom ik 75 euro terug zou krijgen als zij vinden dat hun in hun recht staan. Ik denk dat dat toch betekent dat er iets niet klopt.Wij zijn gevlogen met Arke en daar kan je ook beter boeken, onze touroperator was Holland International. Mensen die bij Arke zelf hadden geboekt kregen wel een schadevergoeding voor de dagen die ze misten!! D reizen heeft gewoon een slechte service, ze bellen niet terug zoals afgesproken en verschuilen zich achter de touroperators, lekker makkelijk!!!

manus-1

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door manus-1 »

Stuur tennis eens een PB hierover dan neemt hij wel contact op om dit te regelen.
Dit klopt natuurlijk van geen kant.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door tennis »

De gebruiker is inactief
Reden: Profieldetails gewijzigd

manus-1

stormpje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2010 17:57

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door stormpje »

Hoi Tennis, ik krijg het niet voor elkaar om je een PB te sturen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door tennis »

stormpje schreef:Hoi Tennis, ik krijg het niet voor elkaar om je een PB te sturen.

De gebruiker is inactief
Reden: Profieldetails gewijzigd

manus-1
[ Toevoegen als vriend | Toevoegen als vijand ]

Geregistreerd: 23 aug 2010 02:18
Laatst bezocht: 29 aug 2010 02:00

puppie57
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2010 15:13

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door puppie57 »

chartervluchten hebben tijden die altijd gewijzigd kunnen worden zelfs vlak voor vertrek nog. Garantie op de tijden kan je niet krijgen. Je kan vragen om een latere vlucht en vaak daar een soort van wijzigingskosten voor betalen (zeker als de tickets al uitgedraaid zouden zijn) maar dan moet er bij gezegd worden dat t nog niet gegarandeerd is (tenzij u een lijnvlucht heeft geboekt die hebben nl vaste tijden).

D-Reizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2010 12:15

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door D-Reizen »

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw bericht willen wij u graag onze reactie geven.

Voor uw vakantie naar Fuerteventura vloog u met een chartermaatschappij. Dit betekent dat de vluchttijden altijd onder voorbehoud zijn. Het kan zijn dat de touroperator diverse vluchten aanbiedt op dezelfde dag. De prijzen van deze vluchten kunnen varieren omdat er op verschillende tijden met verschillende maatschappijen wordt gevlogen of omdat de voordeligste vluchten op de vlucht volgeboekt zijn waardoor u in een hogere klasse terechtkomt. Ondanks dat u, in dit geval, een hogere prijs heeft betaald voor een avondvlucht blijven de vluchttijden altijd onder voorbehoud. De luchtvaartmaatschappij mag te allen tijde de vluchttijden wijzigen.

De touroperator heeft u de meerprijs vergoed die u meer betaald heeft voor de avondvlucht, namelijk 105,- euro. Omdat wij uw teleurstelling begrijpen hebben wij, uit klantvriendelijke overwegingen, u een extra bedrag aangeboden van 75,- euro.

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Mocht u vragen hebben kunt u altijd contact met onze afdeling Klantenservice opnemen.

D-Reizen
Afdeling Klantenservice
Laatst gewijzigd door D-Reizen op 31 aug 2010 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door VioletPrue »

bodejosm43 schreef:Violet, vertel jij het de verzekeringsmaatschappijen, dat de reisdagen niet beschouwd worden als vakantiedagen? Je betaalt er wel premie voor.
Logisch, want je moet tijdens die reisdagen toch ook verzekerd zijn?
Want als je koffer zoek raakt, heb je toch echt een reisverzekering nodig.

Jan Dedomsteniet
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 aug 2010 20:16
Locatie: Rijsel (F)

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door Jan Dedomsteniet »

stormpje schreef: BOEK NOOIT BIJ D REIZEN WANT ZE DOEN DAAR AAN MAFFIA PRAKTIJKEN!!!!!!!!!!!!!
U heeft gelijk. En een tegemoetkoming van 75 euro is gewoon een lachtertje.
Het moet trouwens eens afgelopen zijn met die mogelijke wijzigingen van die vluchttijden. Valt vrijwel altijd in het nadeel van klanten uit.

Eerst lokken met een gunstige vertrektijd heen en de mogelijkheid geven tegen bijbetaling ook een gunstige vertrektijd terug te boeken en als het geld binnen is dan.......

Inderdaad Mafia praktijken

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door tiepmiep »

Jan Dedomsteniet schreef: Eerst lokken met een gunstige vertrektijd heen en de mogelijkheid geven tegen bijbetaling ook een gunstige vertrektijd terug te boeken en als het geld binnen is dan....... Geven ze het ook weer terug... Hartstikke netjes toch

Inderdaad dit keer geen Mafia praktijken
:wink:

Jan Dedomsteniet
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 aug 2010 20:16
Locatie: Rijsel (F)

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door Jan Dedomsteniet »

Ja, je moet er wel zelf achteraan gaan en je moet genoegen nemen met een l*llige 75 piek. Veel te weinig voor al dat vakantieleed.

Velen zullen het trouwnes niet doen, das dus eerste winst voor schurken als D reizen.

Tineke59
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2009 19:38

Re: Onder valse voorwendselen een vakantie geboekt bij D reizen

Ongelezen bericht door Tineke59 »

Weer terug van vakantie JD? :mrgreen:

Gesloten