LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slechte ervaring anwb buitenland
slechte ervaring anwb buitenland
Maandagavond 9 aug 2010 pech in noorwegen, naar de ford garage gesleept.
Dinsdag, brandstofpomp kapot moet voor 14.00 uur besteld worden in Zweden is ie woensdag in de garage kunnen we woensdagavond verder. Alleen.......... kosten €3200 in Nederland bij mijn garage kost dat €1900. anwb wil mijn Ford transit alleen op eigen kosten terugbrengen naar Nederland omdat mijn busje een camper zou zijn, belachelijk want het is gewoon mijn werkbusje met een tent en bagage. Volgens de eigen voorwaarden van de anwb voldoet mijn busje ook niet aan de kwalifikatie":Kampeerauto". Mijn vraag dinsdagmorgen was dan ook aan de anwb hoeveel gaat de repatriëring kosten en hoelang duurt het voordat de bus in Nederland is, er bij gezegd dat ik voor twee uur een antwoord moest hebben om een beslissing te kunnen nemen. Ik heb die dag nog 3x gebeld kreeg iedere keer de belofte dat ik teruggebeld werd maar niks. Daardoor heeft alles 4 dagen geduurd voordat de bus gemaakt werd. 4 dagen op een industrieterrein zonder elektriciteit, wc, douche, water. en een te dure reparatie. De norm bij de anwb is, als de auto niet binnen 48 uur gemaakt kan worden wordt het voertuig terug naar Nederland gebracht. Ik wil hiervoor schadeloosstelling hebben, voor de €1300 te dure reparatie en het ongemak.Dubbel hieraan is dat ik wel 3 dagen vervangend vervoer heb gekregen
terwijl ik volgens de anwb niet verzekerd was voor een "kampeerauto" Ben benieuwd naar reactie's
Dinsdag, brandstofpomp kapot moet voor 14.00 uur besteld worden in Zweden is ie woensdag in de garage kunnen we woensdagavond verder. Alleen.......... kosten €3200 in Nederland bij mijn garage kost dat €1900. anwb wil mijn Ford transit alleen op eigen kosten terugbrengen naar Nederland omdat mijn busje een camper zou zijn, belachelijk want het is gewoon mijn werkbusje met een tent en bagage. Volgens de eigen voorwaarden van de anwb voldoet mijn busje ook niet aan de kwalifikatie":Kampeerauto". Mijn vraag dinsdagmorgen was dan ook aan de anwb hoeveel gaat de repatriëring kosten en hoelang duurt het voordat de bus in Nederland is, er bij gezegd dat ik voor twee uur een antwoord moest hebben om een beslissing te kunnen nemen. Ik heb die dag nog 3x gebeld kreeg iedere keer de belofte dat ik teruggebeld werd maar niks. Daardoor heeft alles 4 dagen geduurd voordat de bus gemaakt werd. 4 dagen op een industrieterrein zonder elektriciteit, wc, douche, water. en een te dure reparatie. De norm bij de anwb is, als de auto niet binnen 48 uur gemaakt kan worden wordt het voertuig terug naar Nederland gebracht. Ik wil hiervoor schadeloosstelling hebben, voor de €1300 te dure reparatie en het ongemak.Dubbel hieraan is dat ik wel 3 dagen vervangend vervoer heb gekregen
terwijl ik volgens de anwb niet verzekerd was voor een "kampeerauto" Ben benieuwd naar reactie's
-
- Berichten: 32506
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: slechte ervaring anwb buitenland
Ik weet niet wat voor reacties je verwacht? Eerst maar wat vragen.
Je stelt dat je de bus voor je werk gebruikt. Maar een bus die voor zakelijk vervoer gebruikt wordt, is toch niet verzekerd voor pechhulp? Of is het voor jou anders?
De ANWB stelt dat het een kampeerwagen is. Wat zeggen de autopapieren daarover? Hoe staat de auto bij de RDW bekend?
Is een kampeerwagen/bestelbus wel verzekerd voor pechhulp? Wat zeggen de voorwaarden?
Als de auto naar Nederland gerepatrieerd zou worden, zou de reparatie voor jou 1300 euro goedkoper uit zijn. Echter, wat kost de repatriëring, en wat kost het om de resterende vakantie met een huurauto voort te zetten? Het kan best zijn dat reparatie ter plekke namelijk per saldo al goedkoper is.
Verder denk ik dat je de ANWB niet kunt verplichten jouw auto te repatriëren om jou 1300 euro uit te sparen. De ANWB verleent noodhulp, ook in het buitenland. Meer niet. Als de auto met die noodhulp niet voldoende verder kan, zal hij gerepareerd moeten worden, en dat gebeurd inderdaad ter plaatse. Op kosten van de eigenaar, inderdaad, de auto is geen eigendom van de ANWB, en de ANWB is uiteraard niet verantwoordelijk voor de kosten van het onderhoud.
Je stelt dat je de bus voor je werk gebruikt. Maar een bus die voor zakelijk vervoer gebruikt wordt, is toch niet verzekerd voor pechhulp? Of is het voor jou anders?
De ANWB stelt dat het een kampeerwagen is. Wat zeggen de autopapieren daarover? Hoe staat de auto bij de RDW bekend?
Is een kampeerwagen/bestelbus wel verzekerd voor pechhulp? Wat zeggen de voorwaarden?
Als de auto naar Nederland gerepatrieerd zou worden, zou de reparatie voor jou 1300 euro goedkoper uit zijn. Echter, wat kost de repatriëring, en wat kost het om de resterende vakantie met een huurauto voort te zetten? Het kan best zijn dat reparatie ter plekke namelijk per saldo al goedkoper is.
Verder denk ik dat je de ANWB niet kunt verplichten jouw auto te repatriëren om jou 1300 euro uit te sparen. De ANWB verleent noodhulp, ook in het buitenland. Meer niet. Als de auto met die noodhulp niet voldoende verder kan, zal hij gerepareerd moeten worden, en dat gebeurd inderdaad ter plaatse. Op kosten van de eigenaar, inderdaad, de auto is geen eigendom van de ANWB, en de ANWB is uiteraard niet verantwoordelijk voor de kosten van het onderhoud.
Re: slechte ervaring anwb buitenland
Mijn bus is verzekerd bij de anwb ook als zakelijk gebruik, verder is door hun nalatigheid ipv 48 uur 96 uur verstreken voordat de bus gerepareerd was, ook staat mijn bus gewoon als bus geregistreerd en niet als kampeerwagen, volgens de normen die de anwb zelf hanteerd komt mijn bus niet in aanmerking om als kampeerauto gekenmerkt te worden. en verder....ieder vervoermiddel kan gerepareerd worden, simpel door de verzekerde te dwingen om alles te laten vervangen al kost dit net zo veel dan een nieuw vervoermiddel te kopen maar dit gaat voorbij aan het doel van deze verzekering.
Re: slechte ervaring anwb buitenland
Als je in de voorwaarden van de ANWB leest, dan kom je dit tegen:
Er is recht op hulp bij een tijdelijk verblijf in
het buitenland met een strikt privékarakter,
binnen het dekkingsgebied en niet langer
dan totaal 120 dagen per kalenderjaar.
Bij een reis met een gemengd privé- en/of
zakelijke karakter is er géén recht op hulp. • De kosten voor wegenhulp en sleephulp
worden volledig vergoed tegen overlegging
van de originele nota’s. • Als de rechthebbende tijdens de reis ziek
wordt of een ongeval krijgt, regelt de
ANWB Alarmcentrale een vervangende
chauffeur.
Omdat het jou werk busje is, heeft het een zakelijk karakter, dus geen vergoeding!
Er is recht op hulp bij een tijdelijk verblijf in
het buitenland met een strikt privékarakter,
binnen het dekkingsgebied en niet langer
dan totaal 120 dagen per kalenderjaar.
Bij een reis met een gemengd privé- en/of
zakelijke karakter is er géén recht op hulp. • De kosten voor wegenhulp en sleephulp
worden volledig vergoed tegen overlegging
van de originele nota’s. • Als de rechthebbende tijdens de reis ziek
wordt of een ongeval krijgt, regelt de
ANWB Alarmcentrale een vervangende
chauffeur.
Omdat het jou werk busje is, heeft het een zakelijk karakter, dus geen vergoeding!
Re: slechte ervaring anwb buitenland
@tennis
Jij werkt vast voor de ANWB en de Tros als jurist
Of je bent "Koning in het land der blinden" Of "Stand-up Comedian" Je geeft altijd recht toe , recht aan, commentaar maar je hebt altijd gelijk
Jij werkt vast voor de ANWB en de Tros als jurist
Of je bent "Koning in het land der blinden" Of "Stand-up Comedian" Je geeft altijd recht toe , recht aan, commentaar maar je hebt altijd gelijk
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: slechte ervaring anwb buitenland
alleen is het dit keer weer volstrekte onzin... als het gewoon om een privevakantie gaat slaat die bepaling nergens op. Dat het busje ook voor werk gebruikt wordt staat hier helemaal los van.. Anders zou je met je leasebak op vakantie niet geholpen worden
Re: slechte ervaring anwb buitenland
Weet tennis veel die lult maar wat toch in elk topic.
Ik gaan pleiten van dit circus...auf weder sehen
Ik gaan pleiten van dit circus...auf weder sehen
Re: slechte ervaring anwb buitenland
De gebruiker is inactief
Reden: Profieldetails gewijzigd
manus-1
Reden: Profieldetails gewijzigd
manus-1
Re: slechte ervaring anwb buitenland
Buiten al het voorgaande wil ik er nog aan toevoegen dat ik strikt prive in het buitenland was en dat de reparatie bijna net zo veel kost als mijn bus waard is.
Re: slechte ervaring anwb buitenland
Pindakaaspotje schreef:alleen is het dit keer weer volstrekte onzin... als het gewoon om een privevakantie gaat slaat die bepaling nergens op. Dat het busje ook voor werk gebruikt wordt staat hier helemaal los van.. Anders zou je met je leasebak op vakantie niet geholpen worden
Wat is er weer volstrekte onzin?
Dan verklaar en onderbouw het, waaroom TS het niet vergoed krijgt!