Beltegoed constructie Hi = misleiding / diefstal
Geplaatst: 28 aug 2010 17:53
In juni ben ik overgestapt van een sim-only abonnement van hi naar een hi 25 abonnement omdat mijn telefoon kapot was gegaan. Superblij met mijn nieuwe toestel ontvang ik een maand later mijn rekening en ben zeer verbaasd.
Mijn oude beltegoed van mijn sim-only abonnement is verdwenen en niet meegenomen naar mijn nieuwe abonnement, ondanks ik nog steeds klant van Hi ben. Daarnaast zijn de bedragen van mijn oude beltegoed dat wordt meegenomen niet duidelijk.
Ik Hi bellen en gemaild voor opheldering. Wat blijkt nu!
Bij een contractverlenging kun je geen aanspraak meer maken op je openstaande beltegoed (in mijn geval € 40,-) omdat het contract ontbonden wordt. Hi steekt zomaar even 40 euro in zijn zak. Hoeveel zouden ze op deze manier al verdient hebben? Het maakt niet uit of ik als klant bij Hi blijf. In mijn ogen is dit een vorm van diefstal. Je loyaliteit als klant wordt in plaats van beloond, bestraft.
Mijn grootste verbazing kwam daarna, je beltegoed wordt in mijn geval 2 maanden meegenomen. Mooi denk je dan. Dan bouw je lekker wat op als je niet je volledige abonnement gebruikt. Dit is niet het geval!
Na wat doorzeuren vertelde de helpdesk medewerker dat Hi eerst je nieuwe tegoed opmaakt, zodoende kom je bijna nooit toe aan je oude tegoed en neem je ook niets meer mee omdat je huidige tegoed al op is.
Stel je hebt een maandelijks tegoed van € 30,-
De eerste maand bel je maar voor € 20,-, je nieuwe tegoed wordt dan in de 2e maand € 40,-, ook dan bel je maar voor € 20,-. In de 3e maand heb je dan een tegoed van €30,- + € 10,- + € 10,-.
Wanneer ik in de 3e maand mijn tegoed overschrijdt en bel voor €35,- Wordt eerste de € 30,- verbruikt dan € 5,- euro van de vorige maand en blijft er van deze maand nog € 5,- over.
In de 4e maand heb ik een tegoed van €35,- de overige € 15,- zijn dan verdwenen. Wanneer Hi eerst je oude tegoed zou opmaken zou je deze € 15,- nog wel kunnen meenemen naar een volgende maand. Dit wordt vooraf NIET gecommuniceerd en is zeer misleidend
Natuurlijk is het slim van Hi, maar dit is toch een vorm van misleiding. Je verwacht dat Hi eerst het oude tegoed zou opmaken.
Een koelkast vergelijking, je eet toch eerste hetgeen op waarvan de datum bijna verloopt en daarna pas eten met een langere houdbaarheidsdatum?
Mijn oude beltegoed van mijn sim-only abonnement is verdwenen en niet meegenomen naar mijn nieuwe abonnement, ondanks ik nog steeds klant van Hi ben. Daarnaast zijn de bedragen van mijn oude beltegoed dat wordt meegenomen niet duidelijk.
Ik Hi bellen en gemaild voor opheldering. Wat blijkt nu!
Bij een contractverlenging kun je geen aanspraak meer maken op je openstaande beltegoed (in mijn geval € 40,-) omdat het contract ontbonden wordt. Hi steekt zomaar even 40 euro in zijn zak. Hoeveel zouden ze op deze manier al verdient hebben? Het maakt niet uit of ik als klant bij Hi blijf. In mijn ogen is dit een vorm van diefstal. Je loyaliteit als klant wordt in plaats van beloond, bestraft.
Mijn grootste verbazing kwam daarna, je beltegoed wordt in mijn geval 2 maanden meegenomen. Mooi denk je dan. Dan bouw je lekker wat op als je niet je volledige abonnement gebruikt. Dit is niet het geval!
Na wat doorzeuren vertelde de helpdesk medewerker dat Hi eerst je nieuwe tegoed opmaakt, zodoende kom je bijna nooit toe aan je oude tegoed en neem je ook niets meer mee omdat je huidige tegoed al op is.
Stel je hebt een maandelijks tegoed van € 30,-
De eerste maand bel je maar voor € 20,-, je nieuwe tegoed wordt dan in de 2e maand € 40,-, ook dan bel je maar voor € 20,-. In de 3e maand heb je dan een tegoed van €30,- + € 10,- + € 10,-.
Wanneer ik in de 3e maand mijn tegoed overschrijdt en bel voor €35,- Wordt eerste de € 30,- verbruikt dan € 5,- euro van de vorige maand en blijft er van deze maand nog € 5,- over.
In de 4e maand heb ik een tegoed van €35,- de overige € 15,- zijn dan verdwenen. Wanneer Hi eerst je oude tegoed zou opmaken zou je deze € 15,- nog wel kunnen meenemen naar een volgende maand. Dit wordt vooraf NIET gecommuniceerd en is zeer misleidend
Natuurlijk is het slim van Hi, maar dit is toch een vorm van misleiding. Je verwacht dat Hi eerst het oude tegoed zou opmaken.
Een koelkast vergelijking, je eet toch eerste hetgeen op waarvan de datum bijna verloopt en daarna pas eten met een langere houdbaarheidsdatum?