LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eastborn matras is "made by eastborn" te zijn; misleiding?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
spridget
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2006 23:09

eastborn matras is "made by eastborn" te zijn; misleiding?

Ongelezen bericht door spridget »

Vorige week hebben we na wat zoeken twee nieuwe matrassen gekocht.
De keuze was goedkoop of wat meer geld uitgeven. Het werden twee eastborn matrassen , 2 stuks pocketspring voor 1000euro.

Toen ik thuiskwam kon ik nergens een label met eastborn vinden , en het label wat er wel op zat sprak van matras model lazio. Nergens staat vermeld Eastborn.

Meteen opgebeld want ik vond het vreemd dat er nergens eastborn op het matras stond. De verkoper vermelde me dat het zéker een eastborn matras is en dat ze al ruim 17jaar hun winkel hebben en nooit de boel zouden bedonderen o.i.d. Ik mocht Eastborn wel bellen en navraag doen.

Vandaag heb ik eastborn gebeld en nu blijkt het te gaan om een witte label matras wat door eastborn word gemaakt.

Toen we het matras hebben opgehaald zei de verkoper ; jullie gaan dus voor het eastborn matras. Tevens heb ik nog duidelijk telefonisch om duidelijkheid gevraagd en heeft men niet gesproken dat het onder een ander label word verkocht.

De matrassen waren afgeprijst van 795,- voor 495,- maar daar heb ik ernstig mijn twijfels over.

Ik voel me misleid en de reden dat we voor deze matrassen hebben gekozen is dat we met 100procent zekerheid goede matrassen wilden.
Als we dit hadden geweten dan hadden we de koop niet gedaan.
Voor dit bedrag zijn er meer merkmatrassen te koop.

De bedden liggen verder goed maar het voelt niet goed

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: eastborn matras is "made by eastborn" te zijn; misleiding?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je komt wel over als een merksnob.
Heel veel merkartikelen waren eerst merkloos. Komen uit een grote fabriek. Elke verkooporganisatie of agent plaatst er dan zijn eigen merkje op. Een reclamecampagne en mensen reageren zoals U doet. Idolaat van het fictieve beeld door reclame geschapen. U bent een kuddedier.

Kijk naar de kwaliteit en niet naar het merk.

spridget
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2006 23:09

Re: eastborn matras is "made by eastborn" te zijn; misleiding?

Ongelezen bericht door spridget »

wat een oordelen zeg ! en dat terwijl je me niet eens kent

We willen goed slapen en er zijn erg veel goedkope merken op de markt.
Als ik dan veel geld uitgeef en het blijkt anders te zijn dan verteld mag ik me dan misleid voelen.
Als men me nou had verteld "made by eastborn" ...

Wie zegt mij dat de kwaliteit eender is

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: eastborn matras is "made by eastborn" te zijn; misleiding?

Ongelezen bericht door poespas »

Ik geef je groot gelijk, als je een Eastborn koopt wil je ook een Eastborn (met label). Je gaat voor dit merk omdat dat staat voor een bepaalde kwaliteit. Ik zou er ook geen genoegen mee nemen.

Probleem is alleen, staat er Eastborn op de bon. Maw heb je een bewijs dat je Eastborn gekocht hebt, anders is het jouw woord tegen dat van de winkel.

Het bericht van Sjoegel slaat werkelijk nergens op :roll:

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: eastborn matras is "made by eastborn" te zijn; misleiding?

Ongelezen bericht door gerland »

Het matras voldoet uitstekend en slaapt prima, maar u bent ontevreden omdat er niet het juiste etiket op zit?

De analyse van sjoegel is zo gek nog niet.

Bovendien waarom er van misleiding sprake zou zijn geweest, maakt u op geen enkele manier duidelijk. Als het u écht om het etiketje ging, had u dat bij de koop zelf kunnen aangeven of kunnen controleren. Dat is kennelijk niet gebeurd.

PKRussel
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jul 2010 11:59

Re: eastborn matras is "made by eastborn" te zijn; misleiding?

Ongelezen bericht door PKRussel »

Ik zou inderdaad de bon nakijken. Als er Eastborn op het bonnetje staat dan mag je ook Eastborn verwachten.
Voet bij stuk houden.
En niks geen merken freak. Bij een wit label moet je maar hopen dat ie na een jaar nog steeds lekker slaapt. Als er een Eastborn stikkertje op zit, dan heb je mijn insziens meer garantie op kwaliteit. Eastborn is eerder geneigd om een slechte badge merkloos te verkopen dan onder eigen label.

Mr.Buurman
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 aug 2010 13:10

Re: eastborn matras is "made by eastborn" te zijn; misleiding?

Ongelezen bericht door Mr.Buurman »

gerland schreef:Het matras voldoet uitstekend en slaapt prima, maar u bent ontevreden omdat er niet het juiste etiket op zit?

De analyse van sjoegel is zo gek nog niet.

Bovendien waarom er van misleiding sprake zou zijn geweest, maakt u op geen enkele manier duidelijk. Als het u écht om het etiketje ging, had u dat bij de koop zelf kunnen aangeven of kunnen controleren. Dat is kennelijk niet gebeurd.
lijkt mij vanzelfsprekend misleiding, ze hebben voor Eastborn betaald hebben (volle pot) en wit merk hebben gekregen.....prijs zou dus vele malen lager moeten liggen.

ik zou de fabrikant contacteren voor de richt prijzen van beide matrassen zowel de volwaardige eastborns en het witte merk ervan, is dit veel verschil met wat u betaald hebt een aangetekend schrijven sturen met deze bevindingen en het verschil terug eisen....maarja wie ben ik :wink:

skilltone

Re: eastborn matras is "made by eastborn" te zijn; misleiding?

Ongelezen bericht door skilltone »

wat Sjoegel, in niet al te perfecte verwoording probeert te zeggen, dat witte labels van een bekend fabrikant niet per definitie slechter hoeft te zijn.

Ik kan in je verhaal opmaken, dat de verkoper heeft aangegeven dat het een Eastborn matras is. Eastborn geeft aan dat ze het gemaakt hebben. Dus dit betreffend half verhaal. Hierin heeft de verkoper de klant iets voorgehouden wat niet helemaal waar is. De prijs 495 euro is best goedkoop, als voor een matras op goedkope site aangeboden worden tussen de 600 en 1900 euro voor een eastborn matras. Maar het blijft een halve waarheid

Met deze halve waarheid is de verkoper verplicht een echte eastborn matras leveren, of het geld retouneren aan jou.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: eastborn matras is "made by eastborn" te zijn; misleiding?

Ongelezen bericht door crazyme »

spridget schreef: Ik voel me misleid en de reden dat we voor deze matrassen hebben gekozen is dat we met 100procent zekerheid goede matrassen wilden.
Als we dit hadden geweten dan hadden we de koop niet gedaan.
Voor dit bedrag zijn er meer merkmatrassen te koop.

De bedden liggen verder goed maar het voelt niet goed
Ik neem maar even aan dat je de matrassen hebt geprobeerd tijdens de aankoop. Je wist dus dat het - voor jullie heeeel belangrijke - stickertje ontbrak.

Ik deel de mening van Sjoegel. Je hebt de matras ontvangen welke je hebt gekocht. Dat er in jullie brein allerlei waarden en verwachtingen rondstruinen kan de verkoper toch niet weten ?

juster
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2010 17:24

Re: eastborn matras is "made by eastborn" te zijn; misleiding?

Ongelezen bericht door juster »

De matrassen waren afgeprijst van 795,- voor 495,- maar daar heb ik ernstig mijn twijfels over.
Als je lekker wilt slapen op een goed matras koop dan nooit een afgeprijsd matras,
daar is vaak iets mis mee :!:

spridget
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2006 23:09

Re: eastborn matras is "made by eastborn" te zijn; misleiding?

Ongelezen bericht door spridget »

we zijn inmiddels teruggegaan naar de winkel spacom in roden,
ik heb aangegeven dat we een eastborn matras hadden gekocht en dat dit volgens de fabrikant er ook op moet staan.
Het is dús geen eastbornmatras maar gemaakt door..

De verkoper verteld dat zij een grote partijen opkopen en deze onder het label lazio verkopen.
Ze geven aan dat de kwaliteit eender is en het wél een eastborn is ...

Het komt er op neer dat als het een eastborn was dat deze dan 795 kost en nu zonder label 495

Ik heb verteld dat men dit duidelijk had moeten vertellen hetgeen niet is gebeurd.
Men had deze vraag ook nooit eerder gehad...

We hebben besloten de matrassen te houden maar er blijft toch een smaakje in mijn mond achter. Als we de oude nog hadden gehad dan had ik ze teruggebracht.

spridget
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2006 23:09

Re: eastborn matras is "made by eastborn" te zijn; misleiding?

Ongelezen bericht door spridget »

[/quote]

Ik neem maar even aan dat je de matrassen hebt geprobeerd tijdens de aankoop. Je wist dus dat het - voor jullie heeeel belangrijke - stickertje ontbrak.

nee ik neem aan als ik een expert vraag deze de waarheid verteld en niet de halve

Ik deel de mening van Sjoegel. Je hebt de matras ontvangen welke je hebt gekocht. Dat er in jullie brein allerlei waarden en verwachtingen rondstruinen kan de verkoper toch niet weten ?[/quote]

even beter lezen voordat je gaat oordelen !

een produkt met witte merk label verkopen als het orginele kan ik niet anders als misleiding noemen!

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: eastborn matras is "made by eastborn" te zijn; misleiding?

Ongelezen bericht door poespas »

Ik geef je gelijk.
Je kan een Fiat ook niet voor een Mercedes verkopen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: eastborn matras is "made by eastborn" te zijn; misleiding?

Ongelezen bericht door crazyme »

poespas schreef:Ik geef je gelijk.
Je kan een Fiat ook niet voor een Mercedes verkopen.
Een Eastborn matras is verkocht als een matras van Eastborn. Heb je wel gelezen waar het over gaat ?

spridget
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2006 23:09

Re: eastborn matras is "made by eastborn" te zijn; misleiding?

Ongelezen bericht door spridget »

@crazyme ; volgens mij ben jij degene die niet goed gelezen heeft ...

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: eastborn matras is "made by eastborn" te zijn; misleiding?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Klopt, afgeprijsde matrassen zijn eerder gebruikt soms als (winkel)proefmatras maar vaak ook als een inruilertje. Nieuw plastic hoesje eromheen en... gaan met die banaan.
Heel soms ook worden ze teruggebracht omdat er een labeltje ontbrak.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: eastborn matras is "made by eastborn" te zijn; misleiding?

Ongelezen bericht door poespas »

crazyme schreef:
poespas schreef:Ik geef je gelijk.
Je kan een Fiat ook niet voor een Mercedes verkopen.
Een Eastborn matras is verkocht als een matras van Eastborn. Heb je wel gelezen waar het over gaat ?

Vertel........ :mrgreen:

Gesloten