LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandia Tours Bladel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ria Buuts
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2010 14:34

Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door ria Buuts »

Hallo,

Mijn moeder heeft een vakantie geboekt bij Hollandia tours in Bladel op 8-10-2010
Bestemming rondreis Spanje.

Ze heeft voor 5-6-2010 35% van de reissom overgemaakt, nu had ze wat vragen over de reis, ze belde vorige week en kreeg geen gehoor bij het bedrijf in Bladel.
Ik heb via de kamer van koophandel een ander telefoonnummer gekregen waarbij ook geen gehoor.
Tot mijn grote verbazing is het nummer van Hollandia tours in de plaats Best al ander half jaar veranderd wat niet op de site vermeld is. VREEMD !!

Mijn moeder is huiverig geld over te maken wat geheel begrijpelijk is.
Ze heeft zelfs een brief geschreven, en vraagt daarin contact met haar op te nemen, waar ze niets op gehoord heeft.
Bij de kamer van koophandel is nog niets bekend.

Zijn er meer ervaringen ??

rakhorst
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2010 15:28

Re: Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door rakhorst »

Beste Ria,

Ik heb een kennis met hetzelfde probleem. ik zou wachten met overmaken avn geld. Misschien kunnen we ervaringen delen. Ik ben te bereiken via [email protected]

Groet, Anne

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door tennis »

Nog is het bedrijf ingeschreven bij KvK:

Geselecteerde inschrijving Help
Naam: Hollandia Tours
Vestigingsadres: Ambachtsweg 5 j
Vestigingsplaats: 5531AC Bladel
Internetadres: www.hollandiatours.nl
KvK-nummer: 01054226 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

0497-389060

Misschien zijn ze zelf op vakantie!

KarinDesiree
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2010 21:47

Re: Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door KarinDesiree »

Ik zou zeker NIET betalen! Een tante van mij heeft niets meer gehoord nadat zij ruim 900 euro heeft betaald. Geen reispapieren gekregen en het ' reisburo' is onbereikbaar. Kan op de site ook niets vinden van een garantiefonds of zo. Dus ik zou het niet gokken!

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door Juist ja »

Geen SGR, geen ANVR......................dat is vragen om problemen. Maar het verbaast mij dat er nog mensen zijn die toch boeken bij een organisatie die niet bij deze verenigingen is aangesloten. Echt ongelofelijk. Dan moet je ook niet piepen als je de centen een keer kwijt raakt.

mk57
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2010 09:17

Re: Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door mk57 »

Allen,

Ik ben voor een buurman van mij dit aan het uitzoeken want ook hij hoort niets meer van het bedrijf. Het is voor mij nu vrijwel zeker dat de eigenaar met de zuiderzon vertrokken is en iedereen naar zn centen kan fluiten. Maak zeker GEEN geld meer over naar ze, en controleer je rechtsbijstandverzekering...

De regionale kamer van koophandel had trouwens informatie en nummers van de eigenaar van de holding... Ik kreeg m op het door de kvk verstrekte nummer niet te pakken, wel kreeg ik een zenuwachtige zoon aan de lijn die van niets wist maar waar wel het zweet uitbrak...

Sterkte allemaal

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door Juist ja »

mk57 schreef:Allen,

Ik ben voor een buurman van mij dit aan het uitzoeken want ook hij hoort niets meer van het bedrijf. Het is voor mij nu vrijwel zeker dat de eigenaar met de zuiderzon vertrokken is en iedereen naar zn centen kan fluiten.
Iets met eigen schuld.....

KarinDesiree
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2010 21:47

Re: Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door KarinDesiree »

Eigen schuld lees ik. Dat is deels ook wel zo maar ik vind het nogal gemakkelijk geconcludeerd.
Mijn tante is ver in de 70 en alleenstaand. Zij is ingegaan op een zogenaamde 'verkoopreis'. Een dagje uit voor een habbekrats met een verkoop van het een of ander. Ter plekke heeft zij getekend voor deze reis.
Oudere mensen zijn een gemakkelijke prooi voor dit soort praktijken. Zij beschikken vaak niet over internet en dergelijke en weten de wegen niet om te checken of het allemaal wel betrouwbaar is. Rest: aangifte doen bij de politie en er het beste van hopen.

Woud
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2010 14:44

Re: Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door Woud »

Mijn moeder ( 80 ) en haar vriend hadden nu aan het Gardameer in Italie moeten zitten. Zouden zaterdag 4 september vertrokken zijn maar de realiteit is dat ze thuis zitten. Ik ben het eens met KarinDesiree dat ouderen niet altijd zo geinformeerd zijn als de jongere generatie die via internet en / of andere nieuwe media meer op de hoogte kunnen zijn. De ellende is dat je van het probleem hoort wanneer het al te laat is. Er is al betaald en wanneer er geen papieren toegestuurd worden is het van ' we gaan niet op vakantie want ..... '. Ik weet niet of er iets tegen te doen is maar er worden zo mensen voor honderden of duizenden euro's opgelicht.

pat01
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:03

Re: Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door pat01 »

Ook mijn moeder is via pro-actief-plus in contact gekomen met hollandia-tours.
Samen met 2 vriendinnen reis geboekt naar het gardameer. Helaas gaven ze niet thuis.
In eerste instantie hebben ze vertrouwen gewonnen bij deze (bejaarde) mensen.
Een pasje van 5 euro laten kopen, allerlei dagtrips aangeboden. Die dagtrips verliepen prima en toen kwam de grote klapper. De reis naar het Gardameer.
Helaas is al het vertrouwen voor deze mensen beschadigd. Heb via kvk een man aan de lijn gehad die mededeelde dat hij er niks mee te maken had.
Ja,ja.

Hoop dat er veel mensen gewaarschuwd worden voor deze praktijken.

tineke.slotboom
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2010 08:54

Re: Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door tineke.slotboom »

Ja, ook mijn moeder (86) heeft met haar vriendin een reis naar het Gardameer geboekt en betaald, zou zaterdag moeten vertrekken maar heeft, ja dus... ook nog niets gehoord en ook geen contact kunnen maken met Hollandia Tours. Ik denk dat het enige wat we kunnen, is aangifte doen van oplichting! En hopen dat deze kwetsbare oudjes er geen gezondheidsproblemen van over houden. Sterkte!

colani
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2010 12:23
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

Re: Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door colani »

Ook mijn moeder is hier de dupe van ben ik bang, heeft er al iemand aangifte gedaan?
Dat is wel zo handig om de aangiften samen te voegen en zo een sterkere zaak op te bouwen.
Is er verder al iemand achter de persoonsgegevens van de kvk inschrijving gekomen?
Tot nu toe bezit ik de volgende informatie:
Onderneming:
Handelsna(a)m(en) :Hollandia Tours
Adres: Ambachtsweg 5 j, 5531AC Bladel
Correspondentieadres: Postbus 112, 5530AC Bladel
Telefoonnummer: 0497389060
Faxnummer: 0497389065
Domeinnaam: http://www.hollandiatours.nl
E-mailadres: [email protected]
Datum vestiging: 23-10-1986
Bedrijfsomschrijving: Organiseren en realiseren van reizen in binnen-en buitenland, exploitatie
touringcaronderneming en reisbureau. Taxivervoer.
Werkzame personen: 28

Enig aandeelhouder:
Handelsnaam: Melroy Holding B.V.
Adres: van Haestrechtstraat 11, 5171RB Kaatsheuvel
Telefoonnummer: 0416276499
Datum vestiging: 16-06-2010
Bedrijfsomschrijving: Beheer- en beleggingsmaatschappij
Werkzame personen :0

De eigenaar:
Naam: Horuz, Sedat
Email: [email protected]
Geboortedatum en -plaats: 15-05-1961, Eyüp, Turkije
Infunctietreding: 16-06-2010
Titel: Algemeen directeur
Bevoegdheid: Alleen/zelfstandig bevoegd


Het telefoonnummer van Hollandia Tours gaat 1 keer over dan ingesprektoon, het nummer in Belgie is niet meer in gebruik, de website is wel in belgie geregistreerd bij: COMBELL GROUP NV, Skaldenstraat 121, 9042, GENT, Belgium.
Het nummer van Melroy Holding B.V. is bestaand maar wordt niet opgenomen.
Verder weinig info gevonden.
Ik ga vandaag aangifte doen.
Bijlagen
En hier de enig aandeelhouder.
En hier de enig aandeelhouder.
Melroy-holding.png (70.75 KiB) 3305 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Deze net maar even van de KvK gehaald, zal de rest zo spoedig mogelijk posten.
Deze net maar even van de KvK gehaald, zal de rest zo spoedig mogelijk posten.
hollandiatours.png (69.36 KiB) 3932 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Petit Pol
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2010 17:48

Re: Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door Petit Pol »

Vandaag blijkt dat er nog veel meer gedupeerden zijn waarvoor ik het een en ander heb opgezocht.

Ik heb vandaag de politie gesproken om te vragen of er inderdaad aangifte kan worden gedaan. Dat kan vanaf het moment dat de bus zou moeten vertrekken omdat Hollandia dan pas in gebreke blijft. Maar ik wil vragen om dat in ieder geval wel te doen!

Daarnaast kan men contact opnemen met de Stichting Ombudsman, tel. 0900 - 6722722 (€ 0,30/minuut) tussen 10.00 uur en 13.30 uur. Hoe meer meldingen hoe beter.

Hoewel de telefoon in Nederland en België niet meer wordt opgenomen en zowel het bedrijfspand in Bladel als de woning van de eigenaar in Arendonk (B) is verlaten is er tot nu toe geen surceance van betaling aangevraagd of een faillissement. Het bedrijf is ook niet aangesloten bij enig garantiefonds. Men is het geld of de aanbetaling dus inderdaad kwijt.

Ik heb heel erg te doen met deze ouderen die hard gespaard hebben voor een busreisje naar het Gardameer. Ik vind het ook niet terecht om te zeggen 'eigen schuld'. Pro-Actief Plus (koppelverkoop met Hollandia) is eerder dit jaar failliet gegaan maar die hebben hun klanten hiervan netjes bericht. Wel werd erbij gezegd dat de reis bij Hollandia Tours niet in gevaar kwam en daar hebben deze mensen op vertrouwd. Ik probeer liever na te gaan of we ze nog ergens mee kunnen helpen dan om eigen schuld, dikke bult te zeggen! Dus als iemand nog een suggestie heeft...

colani
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2010 12:23
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

Re: Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door colani »

Een update, gaan dus door omstandigheden maandag pas aangifte doen. Ze zijn al in gebreke gebleven en alles wijst erop dat dit niet voor a.s. zaterdag wordt opgelost, helaas werkt justitie hier dus niet aan mee.
Een aantal telefoontjes aan bedrijven in dezelfde straat in Bladel, wat blijkt, niemand kent dit bedrijf, ook de VVV Bladel geeft te kennen dat ze met de noorderzon zijn vertrokken.
Beste oplossing is deze mijnheer Sedat Horuz in Kaatsheuvel met een bezoekje vereren lijkt me.

hvanstraaten
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2010 17:09

Re: Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door hvanstraaten »

Voor eenieder die nog een gehele of gedeeltelijke reis moeten betalen: NIET DOEN! Omdat mijn schoonouders (beiden in de 80) afgelopen zaterdag naar Italie hadden moeten vertrekken en er in de dagen daarvoor geen enkel bericht over de opstapplaatsen, opstaptijden en andere reisgegevens kwam, heb ik contact gezocht met Hollandia Tours.
Het telefoonnummer in Bladel wordt niet beantwoord, dat van de eigenaar zelf ook niet, emails blijven onbeantwoord en het Belgische telefoonnummer bestaat niet. Navraag door de politie in Bladel op mijn verzoek bij de buren leert dat er in het bedrijfspand al lange tijd geen activiteit meer is.
En, zoals we eind vorige week al vermoedden: mijn schoonouders zijn dus zaterdag niet opgehaald maar zitten vandaag in de Hollandse regen in plaats van aan het Gardameer.
Vermoedelijk is de Turkse eigenaar met de noorderzon vertrokken en kunnen mijn schoonouders en de tientallen mensen die hieronder staan, naar hun centen fluiten.
Ik heb mijn schoonouders vandaag aangifte van oplichting laten doen en zal -na een ingebrekestelling- via een pocedure proberen (nog wat van) hun geld terug te krijgen.
Wellicht is het verstandig om de krachten te bundelen.
Mocht iemand advies willen hebben (ik ben jurist) dan mag hij/zij mij benaderen. Ik help U graag.
Henny van Straaten ([email protected])

hvanstraaten
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2010 17:09

Re: Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door hvanstraaten »

Ik ben inmiddels benanderd door zowel de redactie van Tros Radar als Omroep Max. De eerste denkt nog na over uitzending de tweede gaat half oktober uitzenden. Omroep Max wil graag zoveel mogelijk gedupeerden in de studio. Ik heb beloofd hen daarbij te helpen. Daarom verzoek ik bij deze alle gedupeerden zich bij mij te melden ([email protected] of 0683174517). Kent U gedupeerden? Vraag hen aub contact met mij op te nemen.
Sinds eind vorige week is het Eindhovens Dagblad ook in de pot aan het roeren. Zij gaan waarschijnlijk zaterdag publiceren.
Mochten wij er langs deze weg met z'n allen niet in slagen (iets van) de betaalde reissommen terug te krijgen, dan kunnen we in ieder geval anderen waarschuwen om niet (meer) in dergelijke praktijken te stappen.

hvanstraaten
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2010 17:09

Re: Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door hvanstraaten »

Triest nieuws (bron: Eindhovens Dagblad):

Hollandia Tours dupeert tientallen mensen
door Tim de Zeeuw. woensdag 08 september 2010 | 16:50 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 08 september 2010 | 16:51

Tekstgrootte
BLADEL - Tientallen vakantiegangers zijn gedupeerd door het faillissement van vakantiebureau Hollandia Tours.

De eigenaar Sedat Horuz is onbereikbaar voor commentaar. Ook de, tot voor kort, vorige eigenaar Arno van Gerwen heeft geen gehoor gegeven. Het bedrijf is niet aangesloten bij de ANVR of het garantiefonds reisgelden.

Het kantoor van Hollandia Tours in Bladel is al maanden verlaten. Het telefoonnummer is niet meer in werking, de website doet het nog wel.

Er zijn tientallen klachten binnen gekomen op het forum van de website van consumentenprogramma Tros Radar. Een groep gedupeerden zou zaterdag eigenlijk naar het Gardameer in Italië vertrokken zijn.

Er zijn aangiftes gedaan tegen het bedrijf wegens oplichting, de politie weet nog niet om hoeveel aangiften het gaat. Wel zijn er volgens een woordvoerster bij verschillende politiekorpsen gedupeerden langs geweest.

De curator van het faillissement is mr. W. Berendsen. Hij was gisteren niet bereikbaar om commentaar te geven op de zaak

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Uit betrouwbare bron vernomen. De bussen al minstens een maand staan bij vdl. hollandia tours is dus al langer failliet en dit is al de tweede keer dat ze failliet gaan.

beekhoven2
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2010 19:59

Re: Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door beekhoven2 »

Hallo,

Ik heb ook een tante en oom die a.s.zaterdag naar het Gardameer zouden vertrekken, ze gaan al 8 jaar met deze organisatie mee op vakantie, ik had ook het en ander uitgezocht maar kom ook niet verder, telefoonnummer klopt niet meer - e-mail gestuurd ook geen antwoord. Mijn tante en oom gaan ook a.s. zaterdag aangifte doen bij de politie.

Ze zijn erg overstuur, hadden zich er enorm op verheugd.

Vooral voor de oudere mensen vind ik dit schandalig ze verheugen zich er zo op lekker een weekje weg.

Succes allemaal hiermee.

Erica

Petit Pol
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2010 17:48

Re: Hollandia Tours Bladel

Ongelezen bericht door Petit Pol »

Sinds 7 september is Hollandia Tours terug te vinden op http://www.faillissementen.com onder de naam H.T.B. Tours B.V., status 'faillissement'.

Gesloten