LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BCC ervaring?
BCC ervaring?
Wie heeft ook slechte ervaringen met BCC. Zou hier graag meer over willen weten.
Vorige week kocht ik daar een Toshiba notebook. Prijs 800 Euro. Mijn vriend zet er alles voor me in (was/is niet weinig, want ik ben een jazzliefhebber en heb veel directe links naar alles wat daar mee te maken heeft). Toen hij het app. voor me neerzette (inc. niet goedkope antivirusscanner, want er zat een waardeloos iets op) moest ik van hem naar muziek luisteren. Allereerst kreeg ik een blikken geluid. dat verwacht je niet, dus ik heb vele site's afgezocht en iemand omschreef het geluid als van een transistor radio uit de jaren 60. toen werd me aangeraden dan maar een hoofdtelefoon te gebruiken. wat schetst mijn verbazing, hoofdtelefoon past niet in het daarvoor aanwezige 'gat'! Bellen naar Toshiba, die begrijpen het niet. terug naar bCC (25 km hier vandaan), geloven het ook niet maar toen ik met allerlei soorten koptelefoons op de proppen kwam konden ze niet anders.
Er werd voorgesteld dt ik die Toshiba binnen 2 dagen om mocht ruilen voor 2 andere merken. Mooi, ik had dus keus uit 2 waar ik normaal nooit voor zou kiezen.
Goed, vandaag dus omruilen. Wat schetst mijn verbazing, het ene app. is 100 Euro goedkoper, maar ze willen me meer 50 Euro teruggeven. Opeens zijn ze veranderd van wat ze eergisteren nog hadden beloofd. Hoop uitleg waar geen hond iets van snapt.
Kortom, BCC levert me geen goed product, beloofd me iets (keuze uit 2 slechten), als ik met mijn notebook aankom hebben ze opeens heel wat anders. dan blijkt het gekochte (foute) product opeens 750 Euro te kosten, terwijl er een groot bord met 799 Euro bovenhangt en ik dat ook heb betaald....
Opeens kan ik maar 50 Euro (???) terugkrijgen. Ze zouden me van alles en nog wat cadeau moeten geven, want de fout ligt bij hen. Nee, ik moet teveel betalen...
Vorige week kocht ik daar een Toshiba notebook. Prijs 800 Euro. Mijn vriend zet er alles voor me in (was/is niet weinig, want ik ben een jazzliefhebber en heb veel directe links naar alles wat daar mee te maken heeft). Toen hij het app. voor me neerzette (inc. niet goedkope antivirusscanner, want er zat een waardeloos iets op) moest ik van hem naar muziek luisteren. Allereerst kreeg ik een blikken geluid. dat verwacht je niet, dus ik heb vele site's afgezocht en iemand omschreef het geluid als van een transistor radio uit de jaren 60. toen werd me aangeraden dan maar een hoofdtelefoon te gebruiken. wat schetst mijn verbazing, hoofdtelefoon past niet in het daarvoor aanwezige 'gat'! Bellen naar Toshiba, die begrijpen het niet. terug naar bCC (25 km hier vandaan), geloven het ook niet maar toen ik met allerlei soorten koptelefoons op de proppen kwam konden ze niet anders.
Er werd voorgesteld dt ik die Toshiba binnen 2 dagen om mocht ruilen voor 2 andere merken. Mooi, ik had dus keus uit 2 waar ik normaal nooit voor zou kiezen.
Goed, vandaag dus omruilen. Wat schetst mijn verbazing, het ene app. is 100 Euro goedkoper, maar ze willen me meer 50 Euro teruggeven. Opeens zijn ze veranderd van wat ze eergisteren nog hadden beloofd. Hoop uitleg waar geen hond iets van snapt.
Kortom, BCC levert me geen goed product, beloofd me iets (keuze uit 2 slechten), als ik met mijn notebook aankom hebben ze opeens heel wat anders. dan blijkt het gekochte (foute) product opeens 750 Euro te kosten, terwijl er een groot bord met 799 Euro bovenhangt en ik dat ook heb betaald....
Opeens kan ik maar 50 Euro (???) terugkrijgen. Ze zouden me van alles en nog wat cadeau moeten geven, want de fout ligt bij hen. Nee, ik moet teveel betalen...
-
Re: BCC ervaring?
Als je de bon nog hebt heb je volgensmij gewoon recht op geld-terug garantie ivm niet goed werkend product.
Maak misschien ook even een foto van het prijsbord bij de laptop. Beter teveel bewijs als te weinig.
Maak misschien ook even een foto van het prijsbord bij de laptop. Beter teveel bewijs als te weinig.
Is een idee, maar ze hebben iets anders vaags...Heb al vaak genoeg naar het betreffende bord gewezen, want het hangt er in volle glorie.
-
Nouja je hebt in ieder geval recht op geld terug. Ik zou gewoon lekker een andere winkel pakken.
Nee, geen geld terug. Was dat maar waar...
Kiezen uit 2 andere die ik zelf NOOIT uitgekozen zou hebben...
Kiezen uit 2 andere die ik zelf NOOIT uitgekozen zou hebben...
-
BCC heeft een geld terug garantie binnen 14 werkdagen.
-
U kunt alleen uw geld terug eisen als:
U de verkoper de gelegenheid hebt geboden het product te repareren of te vervangen
De verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een redelijke termijn
Het product na herhaalde reparaties nog steeds niet werkt
Het een klacht van ‘niet geringe’ betekenis is
bron:
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=1456
U de verkoper de gelegenheid hebt geboden het product te repareren of te vervangen
De verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een redelijke termijn
Het product na herhaalde reparaties nog steeds niet werkt
Het een klacht van ‘niet geringe’ betekenis is
bron:
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=1456
Dank voor de link. Het was bij aankoop al niet goed, alleen ga je niet direct hoofdtelefoonaansluitingen testen...
-
Zoiets noemen ze in winkels een DOA. Dat staat voor death on arrival.
Betekent dus dat het al kapot was voordat het in de winkel aankwam. In zulke gevallen moet de winkel jouw product innemen en voor hetzelfde (werkende) product vervangen.
Misschien helpt het als je bij bcc komt met de doos, alles netjes ingepakt, bonnetje erbij en zegt dat je volgens kennissen een DOA apparaat hebt gekocht en dat ze het moeten inruilen tegen hetzelfde product of geld-terug.
Succes in ieder geval.
Betekent dus dat het al kapot was voordat het in de winkel aankwam. In zulke gevallen moet de winkel jouw product innemen en voor hetzelfde (werkende) product vervangen.
Misschien helpt het als je bij bcc komt met de doos, alles netjes ingepakt, bonnetje erbij en zegt dat je volgens kennissen een DOA apparaat hebt gekocht en dat ze het moeten inruilen tegen hetzelfde product of geld-terug.
Succes in ieder geval.
Had alles netjes in de doos gepakt, bonnetjes, etc. BCC wil niets, alleen ruilen voor 2 van mindere kwaliteit en Toshiba Nederland wil het (nieuwe) product alleen 'repareren'. Bij BCC hebben ze geen vervangend exemplaar meer (althans dat zeggen ze). Er blijft dus bar weinig over! Dit was de eerste keer dat ik iets kocht bij BCC maar tevens ook de laatste keer.JeffreyVtn schreef:Zoiets noemen ze in winkels een DOA. Dat staat voor death on arrival.
Succes in ieder geval.
Wat is er tegenwoordig toch aan de hand met die zaken. Service schijnt niet meer te bestaan. Je moet alles maar pikken en dan verwachten ze ook nog dat je tevreden bent.
-
wat ik niet begrijp... hij is toch niet kapot??? waarom komen mensen met termen als doa enzo terwijl het product gewoon ok werkt... ja je vind het geluid blikkerig maar is dat een productiefout of gewoon een kwestie van slechte boxen, wat wel vaker het geval is bij notebooks.dolphy schreef:Had alles netjes in de doos gepakt, bonnetjes, etc. BCC wil niets, alleen ruilen voor 2 van mindere kwaliteit en Toshiba Nederland wil het (nieuwe) product alleen 'repareren'. Bij BCC hebben ze geen vervangend exemplaar meer (althans dat zeggen ze). Er blijft dus bar weinig over! Dit was de eerste keer dat ik iets kocht bij BCC maar tevens ook de laatste keer.JeffreyVtn schreef:Zoiets noemen ze in winkels een DOA. Dat staat voor death on arrival.
Succes in ieder geval.
Wat is er tegenwoordig toch aan de hand met die zaken. Service schijnt niet meer te bestaan. Je moet alles maar pikken en dan verwachten ze ook nog dat je tevreden bent.
Voor de rest.. tja koop is dan koop.. van tevoren reviews lezen etc.. dat een hoofdtelefoon niet aan kan sluiten is vreemd, maar zal vast wel emt verloopstuk kunnen
-
Weet jij wel waarover je praat? Als verschillende headsets niet aan te sluiten zijn en speakers geven raar geluid aan dan is er toch echt iets mis met het apparaat.Pindakaaspotje schreef:wat ik niet begrijp... hij is toch niet kapot??? waarom komen mensen met termen als doa enzo terwijl het product gewoon ok werkt... ja je vind het geluid blikkerig maar is dat een productiefout of gewoon een kwestie van slechte boxen, wat wel vaker het geval is bij notebooks.dolphy schreef:Had alles netjes in de doos gepakt, bonnetjes, etc. BCC wil niets, alleen ruilen voor 2 van mindere kwaliteit en Toshiba Nederland wil het (nieuwe) product alleen 'repareren'. Bij BCC hebben ze geen vervangend exemplaar meer (althans dat zeggen ze). Er blijft dus bar weinig over! Dit was de eerste keer dat ik iets kocht bij BCC maar tevens ook de laatste keer.JeffreyVtn schreef:Zoiets noemen ze in winkels een DOA. Dat staat voor death on arrival.
Succes in ieder geval.
Voor de rest.. tja koop is dan koop.. van tevoren reviews lezen etc.. dat een hoofdtelefoon niet aan kan sluiten is vreemd, maar zal vast wel emt verloopstuk kunnen
Als de storingen niet zijn veroorzaakt door de eindgebruiker en dus in de winkel al waren praat men over een DOA.
Of dat nou softwarematig is of dat er iets mis is met de audiopoort.
In dit geval is het onmogelijk fout van de koptelefoons en/of speakers.
Om een lang verhaal kort te maken. Geen enkele koptelefoon past in de daarvoor betreffende audiopoort. Ze hadden een paar dagen geleden nog één toestel daar staan (kapot, enkele toetsen ontbraken) en daarop hebben we ALLE headsets die we maar konden vinden op uitgeprobeerd, dat ging wel, net zoals op enkele andere toestellen. Alleen NIET op diegene ik net gekocht had.
Ik weet het, het klinkt raar, maar het is wel waar! Er zal zo'n verkeerde partij tussen hebben gezeten en één daarvan heb ik toevallig gekocht.
Na veel heen en weer bellen zegt Toshiba NL dat ze dit app. willen repareren.
Dus 'prutsen'aan een nieuw toestel. Zie ik niet zo zitten. BCC heeft NIET dezelfde in voorraad en geeft me de keus omruilen tussen 2 die ik normaal nooit zou willen hebben. Eén tegen forse bijbetaling...
Nu heb ik daar een toestel gezien (die ik normaal ook nooit zou kopen) dat 100 Euro goedkoper is. Maar ze willen me maar 50 Euro teruggeven...(bij ruilen van dat notebook), omdat ze geen vervangend exemplaar hebben.
De verkoper schijnt aansprakelijk te zijn en die gaat opeens anders kletsen toen ik met mijn doos aankwam.
Weet niet hoe ik het nog anders/beter moet uitleggen...
Ik weet het, het klinkt raar, maar het is wel waar! Er zal zo'n verkeerde partij tussen hebben gezeten en één daarvan heb ik toevallig gekocht.
Na veel heen en weer bellen zegt Toshiba NL dat ze dit app. willen repareren.
Dus 'prutsen'aan een nieuw toestel. Zie ik niet zo zitten. BCC heeft NIET dezelfde in voorraad en geeft me de keus omruilen tussen 2 die ik normaal nooit zou willen hebben. Eén tegen forse bijbetaling...
Nu heb ik daar een toestel gezien (die ik normaal ook nooit zou kopen) dat 100 Euro goedkoper is. Maar ze willen me maar 50 Euro teruggeven...(bij ruilen van dat notebook), omdat ze geen vervangend exemplaar hebben.
De verkoper schijnt aansprakelijk te zijn en die gaat opeens anders kletsen toen ik met mijn doos aankwam.
Weet niet hoe ik het nog anders/beter moet uitleggen...
-
dat is dus onzin... hij zei dat het nogal blikkerig klonk, dat is bij notebooks wel vaker, die zijn niet gemaakt voor goed geluid.. Of er echt iets mis was kan jij kennelijk vanuit je stoel wel beoordelen. En die aansluiting, pas in zijn laatste post vermeld hij dat het bij het showmodel wel kon, dan zit er idd een ander type aansluiting dan je mag verwachten en moeten ze het oplossen.. maar anders had je het gewoon mooeten accepteren.. vermoedelijk is het gewoon een ander soort uitgang die we hier in ned niet gebruiken, wat meestal makkelijk te verhelpen is met een verloopstukje.JeffreyVtn schreef:
Weet jij wel waarover je praat? Als verschillende headsets niet aan te sluiten zijn en speakers geven raar geluid aan dan is er toch echt iets mis met het apparaat.
Zou het misschien zo simpel zijn, dat de producten of voor BCC danwel andere landen geproduceerd worden en door BCC geïmporteerd en daardoor afwijkende accessoires kunnen hebben. Let maar eens op BCC heeft heel vaak afwijkende type nummers in de aanbieding, bemoeilijkt ook vergelijken.
Niets mis mee en tot er problemen opduiken.
Of dat hier het geval is, kunnen alleen BCC en producent beoordelen denk ik.
Toshiba zou toch eigenlijk wel een verloop plug voor de headset moeten kunnen vinden, mits de aansluitplug verder niets mankeert.
Dus houd ik het er maar op, de klant met een kluitje in het riet sturen en afhouden.
En wanneer het apparaat niet wezenlijk defect is en slechts niet aan jouw verwachtingen voldoet, dan ben je waarschijnlijk van hun klantenservice afhankelijk.
Niets mis mee en tot er problemen opduiken.
Of dat hier het geval is, kunnen alleen BCC en producent beoordelen denk ik.
Toshiba zou toch eigenlijk wel een verloop plug voor de headset moeten kunnen vinden, mits de aansluitplug verder niets mankeert.
Dus houd ik het er maar op, de klant met een kluitje in het riet sturen en afhouden.
En wanneer het apparaat niet wezenlijk defect is en slechts niet aan jouw verwachtingen voldoet, dan ben je waarschijnlijk van hun klantenservice afhankelijk.
Als er een dergelijke piepkleine verloop plug zou bestaan waren er GEEN problemen. Ik heb het over een normale laptop, niet één voor kabouters.Eres schreef: Toshiba zou toch eigenlijk wel een verloop plug voor de headset moeten kunnen vinden, mits de aansluitplug verder niets mankeert.
Dit is mijn 4e notebook, dus ik weet hoe het geluid van notebooks klinkt!Pindakaaspotje schreef: dat is dus onzin... hij zei dat het nogal blikkerig klonk, dat is bij notebooks wel vaker, die zijn niet gemaakt voor goed geluid
Voor het verloop stuk zie andere posting. Zo'n klein iets bestaat niet. daar zit n.l. de fout. Het gat is piepklein en er past GEEN ENKELE headset in!vermoedelijk is het gewoon een ander soort uitgang die we hier in ned niet gebruiken, wat meestal makkelijk te verhelpen is met een verloopstukje.
ZELFS de verkoper zag het....en MOEST het toegeven!
-
Alle laptops INTERNATIONAAL hebben de standaard mini-jack uitgang. En ja ik kon aan de probleemomschrijving van TS zien dat het om een defect ging waarin BCC verantwoordelijk is vanuit mijn luie stoel.Pindakaaspotje schreef:dat is dus onzin... hij zei dat het nogal blikkerig klonk, dat is bij notebooks wel vaker, die zijn niet gemaakt voor goed geluid.. Of er echt iets mis was kan jij kennelijk vanuit je stoel wel beoordelen. En die aansluiting, pas in zijn laatste post vermeld hij dat het bij het showmodel wel kon, dan zit er idd een ander type aansluiting dan je mag verwachten en moeten ze het oplossen.. maar anders had je het gewoon mooeten accepteren.. vermoedelijk is het gewoon een ander soort uitgang die we hier in ned niet gebruiken, wat meestal makkelijk te verhelpen is met een verloopstukje.JeffreyVtn schreef:
Weet jij wel waarover je praat? Als verschillende headsets niet aan te sluiten zijn en speakers geven raar geluid aan dan is er toch echt iets mis met het apparaat.
Blikkerig geluid kan best dat dat uit de standaard speakers komt van een laptop. Die zijn meestal zo klein mogelijk ingebouwd. Maar de ingebouwde geluidskaart hoort goede kwaliteit geluid te geven richting een extern speakersetje of headset.
TS - Lees dit even door. En als je er niet uitkomt moet je eventjes bellen met dat telefoonnummer rechtsbovenin.
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... er_aankoop
Ik heb net met veel gepraat het ding teruggebracht. En maar een ander (die ik dus NOOIT gekozen zou hebben) genomen. Dat ding was 100 Euro goedkoper, maar kreeg maar 50 Euro terug.
Wat wil het geval.
In de folder van BCC staat: Gratis trendy headphones naar keuze.
Dit is bij het kopen van een product. Dus, ik had die headphones, maar op de (onduidelijke!) kassabon staan die dingen voor 49,99 erbij vermeld.
Zou, bij die ik NU heb ook (via diezelfde folder) die gratis headphones krijgen (die ik dus bij me had), maar dat ging me dan weer Euro 49,99 kosten....
M.a.w. ze zetten in de folder: GRATIS, maar op de bon vermelden ze voor een paar 'oordopjes' WEL 49,99.
Stel dat ik die krengen toen niet had aangepakt, dan was ik 50 Euro kwijt geweest.
Ik wilde die rotsooi eigenlijk toen niet erbij, maar ach, het was gratis....(NIET DUS)
Kan me zo kwaad maken, want dat noem ik PURE OPLICHTING!!!)
In een folder staat de foto van een notebook: PRIJS 799 Euro (met gratis trendy headphones naar keuze)! Dat betaalde ik.
Maar op die vrijwel onzichtbare kassabon stond:
Prijs 759 Euro.
Headphones 49,99 Euro
Als ik die GRATIS 'trendy' headphones had laten liggen had ik WEL (zoals in de folder) 799 Euro voor dat notebook betaald.
Net zoals ik NU (zonder headphones, die er WEL bij horen, volgens folder) met veel moeite 699 Euro 'mocht' betalen (was een gunst)!!!!
Wat wil het geval.
In de folder van BCC staat: Gratis trendy headphones naar keuze.
Dit is bij het kopen van een product. Dus, ik had die headphones, maar op de (onduidelijke!) kassabon staan die dingen voor 49,99 erbij vermeld.
Zou, bij die ik NU heb ook (via diezelfde folder) die gratis headphones krijgen (die ik dus bij me had), maar dat ging me dan weer Euro 49,99 kosten....
M.a.w. ze zetten in de folder: GRATIS, maar op de bon vermelden ze voor een paar 'oordopjes' WEL 49,99.
Stel dat ik die krengen toen niet had aangepakt, dan was ik 50 Euro kwijt geweest.
Ik wilde die rotsooi eigenlijk toen niet erbij, maar ach, het was gratis....(NIET DUS)
Kan me zo kwaad maken, want dat noem ik PURE OPLICHTING!!!)
In een folder staat de foto van een notebook: PRIJS 799 Euro (met gratis trendy headphones naar keuze)! Dat betaalde ik.
Maar op die vrijwel onzichtbare kassabon stond:
Prijs 759 Euro.
Headphones 49,99 Euro
Als ik die GRATIS 'trendy' headphones had laten liggen had ik WEL (zoals in de folder) 799 Euro voor dat notebook betaald.
Net zoals ik NU (zonder headphones, die er WEL bij horen, volgens folder) met veel moeite 699 Euro 'mocht' betalen (was een gunst)!!!!
mijn zoon koopt een dvd speler thuisgekomen pakt hij alles uit de afstandsbediening was plakkerig te vies om aan te pakken.
de dvd speler daaraan kon je zien dat het een gebruikte was.
terug naar de winkel van verontschuldigingen nooit van gehoord bij BCC
mochten blij zijn dat we konden omruilen
de dvd speler daaraan kon je zien dat het een gebruikte was.
terug naar de winkel van verontschuldigingen nooit van gehoord bij BCC
mochten blij zijn dat we konden omruilen