Dat er zoveel tegen IKEA is heeft niets met kwaliteit te maken, die is best goed! Het negatieve imago heeft te maken met het feit dat deze grootsuper de markt en handel kapot maakt door massa inkoop. Dat is helemaal waar helaas.
Wat een vreselijke onzin.
IKEA is wel een van de grootste keukenverkopers, uit een onlangs (augustus 2010) gepubliceerd onderzoek blijkt het volgende:
In welke mate ziet een keukenspeciaalzaak IKEA als concurrent:
15% Totaal niet
31% Vrijwel niet
33% In enige mate
15% In grote mate
5% In zeer grote mate
Ik val in de 15% groep alleen omdat ik de verschillen naar een klant duidelijk kan maken. Ook daar in ben ik eenvoudig ingesteld, als iemand enorm handig is, geen hoge kwaliteitseisen stelt, een hoop tijd heeft en een beperkt budget heeft zal ik deze ook rustig vertellen dat hij waarschijnlijk bij IKEA beter kan slagen.
De grote verschillen zijn:
Bij een keukenspeciaalzaak is meer keuze en meubelen in 1 keer geteld, bij de IKEA is een beperkt gamma (vooral apparatuur) en de meubelen worden geteld en daar komen de scharnieren en lades nog eens bij !
IKEA houdt zijn eigen maatvoering aan waardoor andere apparaten of werkbladen alleen geplaatst kunnen worden als het meubel aangepast wordt. Bij een speciaalzaak worden o.a. de nismaten pre-fab gemaakt.
Een keukenspeciaalzaak levert de kasten voorgemonteerd en met ventilatie- en leidingwerk- voorzieningen aangebracht. Een IKEA dient u volledig in elkaar te zetten en alle voorzieningen hier aan aan te passen.
Een keukenspeciaalzaak levert (in de regel) maatvastere producten
Montage van een speciaalzaak-keuken neemt beduidend minder tijd in beslag (en is vaak voordeliger als de vaste IKEA-monteurs).
Dus nogmaals; een IKEA keuken is geen slecht product, alleen een ANDER product !!!!
Nu is de kans op een 2e hands ikeaatje ook al verkeken.....
http://www.telegraaf.nl/dft/7602028/__I ... and__.html ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)