LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN Glasvezel
KPN Glasvezel
Supersnel internet, haarscherp televisiebeeld en eindeloos telefoneren: het kan tegenwoordig allemaal via glasvezel. KPN biedt in ruim 40 gemeenten haar glasvezelpakketten aan om iedereen ‘klaar voor de toekomst’ te maken.
De dagelijkse praktijk is anders: sommige mensen zitten maanden zonder internet of telefoon of kijken naar een televisie met stilstaand beeld. Is het glasvezel-ideaal toch nog toekomstmuziek?
Maandag 6 september om 20.30 uur in Radar
De dagelijkse praktijk is anders: sommige mensen zitten maanden zonder internet of telefoon of kijken naar een televisie met stilstaand beeld. Is het glasvezel-ideaal toch nog toekomstmuziek?
Maandag 6 september om 20.30 uur in Radar
-
- Berichten: 32328
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: KPN Glasvezel
Ik heb glasvezel van Lijbrandt, gaat uitstekend. Installatie ging goed, administratie, alles. Eén keer een storing gehad, was bijzonder snel verholpen was een foutje van Ziggo, die de boel per abuis afgesloten had.
Een modem die het niet deed, mocht bij het kantoor langs komen, en na een snelle test kreeg ik zonder kosten een nieuwe.
Een modem die het niet deed, mocht bij het kantoor langs komen, en na een snelle test kreeg ik zonder kosten een nieuwe.
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 31 mei 2005 19:30
Re: KPN Glasvezel
Ik gebruik een triple Glashart (KPN dochter) / Solcon 50/50 Mb glasvezelverbinding. Tot nu toe een perfect resultaat, snel Internet, goede heldere telefoonlijn en een mooi digitaal beeld op mijn analoge TV, alles storingsvrij en zonder uitval. Iets duurder dan mijn oude losse abonnementen maar niet echt vergelijkbaar, oud was Telfort 12/1 Mb Internet+ telefoon en CanalDigitaal satelliet TV, beide regelmatig storingen. Bij de oplevering door Solcon wel een nieuw glasvezelmodem en router geplaatst, beide met een fabricagefout, verder probleemloos verlopen. Rest zelf geinstalleerd. Kortom een tevreden gebruiker.
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: 03 sep 2010 18:16
Re: KPN Glasvezel
We hebben KPN Glasvezel hier in Etten-Leur, we zijn nu net weer in de lucht (03-Sep-2010, 16:15) na vier dagen ellende. De storing was ontstaan in de nacht van 30 op 31 augustus, we hebben op 31 augustus de helpdesk gebelt, a EUR 0,10 per minuut, let wel dat de vaste lijn ook niet beschikbaar was dus moest er gebeld worden met een mobiele telefoon waar nog eens extra kosten aan verbonden zijn. Positief, er kwam na aandringen 's-avonds een monteur om de hardware te vervangen in huis, dit gaf geen positief resultaat, deze kundige monteur viel op na het zien van de andere nog te behandelen (3) storingen dat het heel toevallig was dat ze in hetzelfde postcode gebied lagen, en concludeerde dat het probleem (een kaart met 50 aansluitingen, waarvan 47 in gebruik) in de verdeelkast lag, iets verderop gelegen, hij heeft dit onmiddelijk gemeld aan de planning, en melde ons dat we weer verbinding zouden hebben uiterlijk 01-Sep-2010 rond het middag uur. Dit bleek niet het geval. Wederom bellen met een mobieltje (EUR 0,10 per minuut en extra kosten, te vinden op de internet pagina van je provider (geen internet dus)). De lijdensweg begon, van het kastje naar de muur, dagenlang voor EUR 0,10 + extra kosten. Diverse tegenstrijdige berichten. We hebben KPN gemeld "wat als er een urgent telefoongesprek komt, laat maar, je leest weleens in de krant dat mensen pas naar een paar maanden gevonden worden". Ik kan zo door gaan, dag op dag minimaal 4 keer ongeveer een 15 tot 30 minuten (in de wacht sta je ook wel eens) a EUR 0,10 +. Wat is vandaag (03-Sep-2010) de oplossing geweest; monteur naar de verdeelkast, reset knop indrukken en klaar. EEN of TWEE seconden werk. Hoe kan dit voor alle klanten van KPN Glasvezel worden opgelost, KPN is een bedrijf wat gespecialiseert is in communicatie, toch naar aanleiding van de ervaringen van deze week moet ik zeggen dat KPN gewoonwecht slecht is in interne communicatie tussen afdelingen en derde partij (hiermee bedoel ik de bedrijfen anders dan KPN die ze gebruiken om storingen op te lossen). We hebben van KPN Glasvezel wel de toezegging gehad dat de abonnements kosten verrekend zal worden, en dat de kosten van het mobiele telefoon verkeer (EUR 0,10 + extra) terug gevorderd kan worden, we zijn benieuwd hoeveel tijd wij hiermee kwijt zijn om dit voor KPN uit te zoeken, mij lijkt dit voor KPN een eenvoudige klus, maar ja we zijn in iedergeval op de toekomst voorbereid. P.S. het is nu 19:12 en de vaste telefoon doet het nog steeds niet.
Re: KPN Glasvezel
Ik heb een glasvezelpakket van kpn,en het bevalt me uitstekend.In het begin wat kleine probleempjes,ik ben een van de eerste in almere haven.De hd kanalen als er in hd uitgezonden wordt is subliem vlijm scherp.Ik heb alleen geen vertrouwen in de adapters voor tv en internet te verbinden via het stopkontakt ik heb af en toe geen verbinding met internet toen sloot ik hem aan met een vaste utp kabel en ik had gelijk weer verbinding,ik heb dus alles weer rechtstreeks verbonden met een utp kabel.Ik heb een brief gekregen van kpn dat er deze week monteurs langs komen om alles door te meten in almere haven en ook langs de deur gaan om vragen te beantwoorden of eventueel problemen op te lossen.Alles betrouw maken zal niemand lukken tegen woordig werkt alles met software en die is niet altijd betrouwbaar dus probleempjes zul je altijd houden of het nou een computer of auto of internet enz is je moet er mee leren leven.
Re: KPN Glasvezel
Ik heb sinds kort interactieve tv en een "upgrade" van mijn internet verbinding bij KPN. Ik heb hierbij een draadloos systeem aangeschaft voor mijn tv met harddisc recorder. En ook deze werkt storingsvrij
Ik ben over zowel mijn internet als tv ontvanger met harddisc recorder erg tevreden. Ik heb het zelf aangesloten en nooit storing gehad.
Ook mijn eerste rekening was zoals afgesproken.
Ik kreeg er een brief bij dat er nu wel huur voor de tv ontvanger wordt ingenomen wat ik volgende of over 2 maanden in één keer terug zal ontvangen.
Ik houd dit natuurlijk wel in de gaten maar heb er vertrouwen in dat dit ook gaat gebeuren.
Ik heb overigens wel glasvezel in mijn huis liggen.
Maar dit is niet aangesloten op mijn internet/tv omdat ik de prijzen van een glasvezel abonnement nog veel te hoog vind.
En ik verwacht ook geen meerwaarde met wat ik nu heb.
Kortom; ik ben een tevreden KPN klant.
Ik ben over zowel mijn internet als tv ontvanger met harddisc recorder erg tevreden. Ik heb het zelf aangesloten en nooit storing gehad.
Ook mijn eerste rekening was zoals afgesproken.
Ik kreeg er een brief bij dat er nu wel huur voor de tv ontvanger wordt ingenomen wat ik volgende of over 2 maanden in één keer terug zal ontvangen.
Ik houd dit natuurlijk wel in de gaten maar heb er vertrouwen in dat dit ook gaat gebeuren.
Ik heb overigens wel glasvezel in mijn huis liggen.
Maar dit is niet aangesloten op mijn internet/tv omdat ik de prijzen van een glasvezel abonnement nog veel te hoog vind.
En ik verwacht ook geen meerwaarde met wat ik nu heb.
Kortom; ik ben een tevreden KPN klant.
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: 06 sep 2010 21:09
Re: KPN Glasvezel
Sinds december 2009 lid van de KPN Glasvezel club, opzich geen klachten over de kwaliteit. Alles netjes en volgens afspraak verlopen en alles werkt prima sinds dag 1. Nooit problemen gehad. Een keer mijn wachtwoord van mijn KPN vergeten dus gebeld met de helpdesk. Er werd meteen opgepakt en was meteen geholpen, vond het ook leuk dat ik dat gesprek terug kon zien op mijn KPN.
Absoluut geen klachten over de kwaliteit en de dienstverlening. Ik heb wel klachten over de infrastructuur. Wat ze hebben gedaan is het verhaal van ADSL (relatief weinig bandbreedte) door getrokken naar glasvezel (relatief veel bandbreedte). Je zit met zo'n vervelend PPPoE tunnel met een MTU setting van 3x niks. Tevens is het modem (de experia doos) een bijzonder onhandig rot ding. Ze adverteren met "Supersnel gamen, nooit meer lag" maar game is bijna onmogelijk met dat modem omdat de firewall zo hard dicht getimmerd is, wat ervoor zorgt dat je of lagspikes krijgt of helemaal niet kan verbinden. Ik heb een paar brieven geschreven met het dreigement dat ze mijn abo maar moesten opzeggen want hier kon ik niks mee, daar is verder niks van terecht gekomen. Die lagspikes zijn een doorn in mijn oog en speel hierdoor sommige spellen gewoon niet meer.
Nee, niet zitten rotzooien met al die onzin, kijk maar eens naar Onsnet of Reggefiber. Geen accesspoint, direct een IP verbinding op de Genexis end node en de klant mag zelf verder weten wat hij.zij ermee doet.
TV ben ik niet over te spreken. Kwaliteit is waardeloos voor HD. Ze recoden de originele stream om naar een lagere bitrate wat natuurlijk iets is wat je doet als je met een 4mbit ADSL lijntje zit maar als je met een glasvezel lijntje aan de slag gaat dan hoeft dat allemaal niet. Die settopbox is veeeeeeeel te traaaaaaaaag en die "designer afstandbediening" is maar een vierkant blokken rot ding. Je moet steeds andere knopjes gebruiken om in het menu te bladeren. De ene keer moet je dit knopje gebruiken om menu te sluiten andere keer dat knopje, ik ben er nog steeds niet uit. Zorg er AUB voor dat je zsm DVB-C diensten biedt en het assortiment aan decoders vergroot want dit is 100% waardeloos.
Verder vindt ik dat er in de uitzending wel een zeer negatief beeld geschetst. Als je op het forums van tweakers.net kijkt dan kon je alleen maar mensen tegen die tevreden zijn, afgezien van een enkeling die problemen heeft natuurlijk en daar moet KPN aan werken.
Het diepte punt in de uitzending zijn de opmerkingen die worden gemaakt over de powerline modems (ofwel de Devolo's, wat een merknaam is en ik vraag me af of RADAR het wel zomaar mag noemen http://www.devolo.nl/). Dat je draadloos een HD signaal niet draadloos kan verzenden is voor mij logische, voor andere mensen misschien niet. Het ding is ook dat er op de KPN Glasvezel site duidelijk is gemeld dat er kabels getrokken moeten worden voor de TV's en als je dat niet wil dan kan je powerline modems kopen alleen moet het elektriciteit netwerk in je huis wel geschikt zijn, dat is je eigen verantwoording.
Absoluut geen klachten over de kwaliteit en de dienstverlening. Ik heb wel klachten over de infrastructuur. Wat ze hebben gedaan is het verhaal van ADSL (relatief weinig bandbreedte) door getrokken naar glasvezel (relatief veel bandbreedte). Je zit met zo'n vervelend PPPoE tunnel met een MTU setting van 3x niks. Tevens is het modem (de experia doos) een bijzonder onhandig rot ding. Ze adverteren met "Supersnel gamen, nooit meer lag" maar game is bijna onmogelijk met dat modem omdat de firewall zo hard dicht getimmerd is, wat ervoor zorgt dat je of lagspikes krijgt of helemaal niet kan verbinden. Ik heb een paar brieven geschreven met het dreigement dat ze mijn abo maar moesten opzeggen want hier kon ik niks mee, daar is verder niks van terecht gekomen. Die lagspikes zijn een doorn in mijn oog en speel hierdoor sommige spellen gewoon niet meer.
Nee, niet zitten rotzooien met al die onzin, kijk maar eens naar Onsnet of Reggefiber. Geen accesspoint, direct een IP verbinding op de Genexis end node en de klant mag zelf verder weten wat hij.zij ermee doet.
TV ben ik niet over te spreken. Kwaliteit is waardeloos voor HD. Ze recoden de originele stream om naar een lagere bitrate wat natuurlijk iets is wat je doet als je met een 4mbit ADSL lijntje zit maar als je met een glasvezel lijntje aan de slag gaat dan hoeft dat allemaal niet. Die settopbox is veeeeeeeel te traaaaaaaaag en die "designer afstandbediening" is maar een vierkant blokken rot ding. Je moet steeds andere knopjes gebruiken om in het menu te bladeren. De ene keer moet je dit knopje gebruiken om menu te sluiten andere keer dat knopje, ik ben er nog steeds niet uit. Zorg er AUB voor dat je zsm DVB-C diensten biedt en het assortiment aan decoders vergroot want dit is 100% waardeloos.
Verder vindt ik dat er in de uitzending wel een zeer negatief beeld geschetst. Als je op het forums van tweakers.net kijkt dan kon je alleen maar mensen tegen die tevreden zijn, afgezien van een enkeling die problemen heeft natuurlijk en daar moet KPN aan werken.
Het diepte punt in de uitzending zijn de opmerkingen die worden gemaakt over de powerline modems (ofwel de Devolo's, wat een merknaam is en ik vraag me af of RADAR het wel zomaar mag noemen http://www.devolo.nl/). Dat je draadloos een HD signaal niet draadloos kan verzenden is voor mij logische, voor andere mensen misschien niet. Het ding is ook dat er op de KPN Glasvezel site duidelijk is gemeld dat er kabels getrokken moeten worden voor de TV's en als je dat niet wil dan kan je powerline modems kopen alleen moet het elektriciteit netwerk in je huis wel geschikt zijn, dat is je eigen verantwoording.
Laatst gewijzigd door flappiedekrokodil op 06 sep 2010 22:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: KPN Glasvezel
Helaas durfde KPN niet te reageren in de uitzending. Hier is eigenlijk geen excuus voor te bedenken. Buiten de uitzending reageren durven ze wel. Zie bijvoorbeeld de Twitter-berichten van Armand Rouw (Business Consultant Corporate Communications bij KPN, aldus LinkedIn) die schrijft:
"Zit werkgerelateerd naar de zuurpruimen van #trosradar te kijken."
Zie: http://twitter.com/armandrouw
Zie: http://nl.linkedin.com/in/armandrouw
Als dat de manier is waarop KPN tegen deze zaak aankijkt belooft dat nog wat. Ik vind dit werkelijk alles slaan, dus heb me maar even aangemeld voor dit forum om dit met jullie te kunnen delen...
"Zit werkgerelateerd naar de zuurpruimen van #trosradar te kijken."
Zie: http://twitter.com/armandrouw
Zie: http://nl.linkedin.com/in/armandrouw
Als dat de manier is waarop KPN tegen deze zaak aankijkt belooft dat nog wat. Ik vind dit werkelijk alles slaan, dus heb me maar even aangemeld voor dit forum om dit met jullie te kunnen delen...
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: 06 sep 2010 21:27
Re: KPN Glasvezel
Sinds enkele maanden wordt het glasvezel pakket in Roosendaal (noord-brabant) aangeboden, waarbij er toezeggingen gedaan worden dat je binnen 6 weken wordt aangesloten.
Nu enkele maanden later heb ik nog steeds geen glasvezel en die zal er voorlopig ook niet komen. KPN geeft aan dat het wijkgebouw,dat niet onder hun beheer valt, nog niet gereed is voor glasvezel.
In Tros Radar werd bovendien nog eens heel duidelijk dat je niet echt glasvezel in huis krijgt en er ook niet de gegarandeerde internet snelheden worden bereikt.
Ik wil Radar bedanken voor de informatie tijdens de uitzending,die bespaard mij een hoop ellende.
Nu enkele maanden later heb ik nog steeds geen glasvezel en die zal er voorlopig ook niet komen. KPN geeft aan dat het wijkgebouw,dat niet onder hun beheer valt, nog niet gereed is voor glasvezel.
In Tros Radar werd bovendien nog eens heel duidelijk dat je niet echt glasvezel in huis krijgt en er ook niet de gegarandeerde internet snelheden worden bereikt.
Ik wil Radar bedanken voor de informatie tijdens de uitzending,die bespaard mij een hoop ellende.
Re: KPN Glasvezel
Ik vind dat er in de uitzending van Radar erg negatief werd gedaan over de KPN. Natuurlijk is het niet goed dat er bepaalde afspraken niet worden nagekomen, maar om ze zo naar beneden te halen is ook niet echt nodig. Ik heb na ERG SLECHTE ervaring met Ziggo vorig jaar van kpn internet en telefonie genomen en er vervolgens dit jaar interactieve Tv aan toegevoegd. De service was erg snel, de apparatuur werkt zoals hij moet. Het enige nadeel vind ik wel dat ik moet betalen om naar hun klantenservice te bellen, en dat notabene terwijl al mijn andere telefoongesprekken Gratis zijn. Verder vind ik het een mooi systeem wat uitstekend werkt....!!
Re: KPN Glasvezel
Niet meer als terecht, wordt tijd dat deze monopolist eens aangepakt wordt!
Want niet alleen met Glasvezel komen ze hun afspraken niet na, ook met internet plus interactieve tv komt men de toegezegde afspraken totaal niet na!!!
Want niet alleen met Glasvezel komen ze hun afspraken niet na, ook met internet plus interactieve tv komt men de toegezegde afspraken totaal niet na!!!
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: 06 sep 2010 21:09
Re: KPN Glasvezel
Nou kan ik het niet laten. Kijk dat jou persoonlijke ervaringen slecht zijn dat even terzijde maar hoe kom je er op dat KPN een monopolist is? Het stikt tegenwoordig van service providers qua internet, telefonie of televisie dan kan je niet echt meer spreken over een monopolie.mich24 schreef:Niet meer als terecht, wordt tijd dat deze monopolist eens aangepakt wordt!
Want niet alleen met Glasvezel komen ze hun afspraken niet na, ook met internet plus interactieve tv komt men de toegezegde afspraken totaal niet na!!!
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 sep 2010 21:48
Re: KPN Glasvezel
Beste Redactie,
Met enige verbazing heb ik naar uw uitzending over KPN Glasvezel gekeken. Wat u roept over KPNGlasvezel is allemaal waar, Echter:
Zie ook eens de volgende link:
http://www.glasvezel.nu/nieuws/002430-2 ... -bij-radar
Als consumentenprogramma zou u blij moeten zijn dat er op breedband-gebied eindelijk grootschalige concurrentie komt voor de kabelmonopolisten UPC en Ziggo. Nu, echter, is KPN bezig het imago van het fenomeen "Glasvezel" te besmeuren en u doet daar aan mee door niet te relativeren.
Er zijn ook genoeg andere providers zoals XMS, Lijbrandt, Concepts ICT die WEL een goede service bieden en glasvezel-waardige diensten. De 3 die ik noem bieden OOK gewoon het analoge ouderwetse signaal voor de 2e, 3e en 4e TV.
Het is allang bekend dat KPN de glasvezel infra alleen maar als een dure uitbreiding van haar ADSL infra ziet en er dubieuze verkooppraktijken op na houdt.
Overigens ken ik ook genoeg mensen die toch wel degelijk tevreden zijn met KPN Glasvezel. Het TV beeld is nog altijd beter dan dat van UPC Digital en ik ken ook meerdere mensen die wel storingsvrij beeld hebben via de Devolo kastjes. En dat over die snelheden: Dat geldt alleen maar bij het 100 mbit abonnement. Die zal nooit gehaald worden. De 30 en 50 mbit worden echter altijd gehaald. Alleen gaat er iets van af door een verouderde connectie techniek die KPN gebruikt.
Ik hoop in ieder geval dat Tros Radar ook nog eens overweegt om in het kader van eerlijke journalistiek wat zaken recht te zetten, o.a. over het feit dat er op de glasvezel ook best goede aanbieders zitten. Want het zou jammer zijn als, door deze uitzending, iedere consument die straks voor de keuze staat voor een glasvezel kastje van Glashart, weigert omdat ze bang zijn dat ze dan alleen maar voor KPN kunnen kiezen.
Dan komt de concurrentie voor de kabel-graaiers NOOIT van de grond.
Met enige verbazing heb ik naar uw uitzending over KPN Glasvezel gekeken. Wat u roept over KPNGlasvezel is allemaal waar, Echter:
Zie ook eens de volgende link:
http://www.glasvezel.nu/nieuws/002430-2 ... -bij-radar
Als consumentenprogramma zou u blij moeten zijn dat er op breedband-gebied eindelijk grootschalige concurrentie komt voor de kabelmonopolisten UPC en Ziggo. Nu, echter, is KPN bezig het imago van het fenomeen "Glasvezel" te besmeuren en u doet daar aan mee door niet te relativeren.
Er zijn ook genoeg andere providers zoals XMS, Lijbrandt, Concepts ICT die WEL een goede service bieden en glasvezel-waardige diensten. De 3 die ik noem bieden OOK gewoon het analoge ouderwetse signaal voor de 2e, 3e en 4e TV.
Het is allang bekend dat KPN de glasvezel infra alleen maar als een dure uitbreiding van haar ADSL infra ziet en er dubieuze verkooppraktijken op na houdt.
Overigens ken ik ook genoeg mensen die toch wel degelijk tevreden zijn met KPN Glasvezel. Het TV beeld is nog altijd beter dan dat van UPC Digital en ik ken ook meerdere mensen die wel storingsvrij beeld hebben via de Devolo kastjes. En dat over die snelheden: Dat geldt alleen maar bij het 100 mbit abonnement. Die zal nooit gehaald worden. De 30 en 50 mbit worden echter altijd gehaald. Alleen gaat er iets van af door een verouderde connectie techniek die KPN gebruikt.
Ik hoop in ieder geval dat Tros Radar ook nog eens overweegt om in het kader van eerlijke journalistiek wat zaken recht te zetten, o.a. over het feit dat er op de glasvezel ook best goede aanbieders zitten. Want het zou jammer zijn als, door deze uitzending, iedere consument die straks voor de keuze staat voor een glasvezel kastje van Glashart, weigert omdat ze bang zijn dat ze dan alleen maar voor KPN kunnen kiezen.
Dan komt de concurrentie voor de kabel-graaiers NOOIT van de grond.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 sep 2010 21:48
Re: KPN Glasvezel
3x raden waarop de TV via de Glasvezel is gebaseerd: JUIST, hun "Interactieve TV" product dat ze ook via ADSL bieden ;). Via de ADSL is dat nog best een knappe dienst: Voor een tientje per maand heb je beeld dat beter is dan de kabel.mich24 schreef:Niet meer als terecht, wordt tijd dat deze monopolist eens aangepakt wordt!
Want niet alleen met Glasvezel komen ze hun afspraken niet na, ook met internet plus interactieve tv komt men de toegezegde afspraken totaal niet na!!!
Het probleem bij KPNGlasvezel is echter dat je nu ineens de HOOFDprijs betaalt. Terwijl in glasvezel-termen het beeld van KPN helemaal niet zo best is. En ook de Experiabox die ze voor glasvezel gebruiken (ook bekend van Internetplusbellen) is voor glasvezelgebruikers die wat meer met hun verbinding willen doen (zoals ik) een klein drama.... aan een gevangenis cel kan je nog meer instellen! ;)
Blijft wel staan dat KPN gelukkig op de glasvezel steeds minder een monopolist wordt!
In de plaatsen waar glasvezel tot in huis ligt worden ook steeds meer andere providers zoals Lijbrandt actief. Die bieden televisie van een andere bron aan, namelijk Glashart Media. En die weten wél wat haarscherp beeld is.
Ook Tweak biedt glasvezel abonnementen aan: In KPN gebieden (helaas) op basis van het KPN pakket maar dan wel stukken goedkoper en met een helpdesk die beter bereikbaar is en deskundiger dan een gemiddelde callcenter medewerker van KPN.
Re: KPN Glasvezel
KPN gaf bij mij eerst ook problemen en ik heb ook de draadloze versie geprobeerd. KPN heeft mij wel aangeraden als de draadloze niet goed werkt een vaste aansluiting te maken. Trouwens dit zou de IT meneer uit de uitzending vanuit zijn beroep wel moeten weten. Bij installatie is dit ook gebleken en KPN heeft dit kostenloos in orde gemaakt. Nu is het FANTASTISCH! VEEL BETER DAN UPC. IK HEB NOOIT EEN STORING GEHAD! De uitzending vond ik erg eenzijdig. Een WCD in de meterkast heb je wel nodig anders kan je de router niet aansluiten!
Re: KPN Glasvezel
wat een slechte uitzending. Hier werd bewust de techniek van de toekomst onderuit gehaald.Ik vond dit niets te maken hebben met consumenten zaken maar meer een uitzending om KPN onderuit te halen.
en dan die advocaat die niet weet hoe de techniek werkt (hij had het over het laatste stukje is gewoon coaxkabel ????? is toch gewoon 2 draads koper).
Om ook eens te laten zien dat het ook goed kan gaan bij KPN mijn reactie
Ik ben nu al een tijdje aangesloten op glas van KPN met het laatste stukje via koper en ondervind geen problemen.Afspraken zijn netjes nagekomen en geen verrassingen achteraf.
Vooraf goed ingelicht en er werd zelfs gekeken hoever ik van de wijkcentrale afzit , dit had te maken met dat de KPN de volledige snelheid maar tot een bepaalde afstand garandeert.boven deze afstand nam de snelheid af.
Ik denk ook dat veel mensen die een 20 Mbit aansluiting nemen verwachten dat ze een snelheid halen van 20 MB. Hier zit wel een groot verschil in. Om de MB snelheid te bepalen moet je de 20 Mbit delen door 8 en dan kom je uit op een downloadsnelheid van 2,5 MB/sec. Ik ben benieuwd van hoeveel klanten die klagen over de snelheid dit weten.
Ik haal gemakkelijk de beloofde snelheid en heb geen problemen met telefonie.
Mijn experia box is uitgerust met draadloos netwerk dus kan met laptop draadloos inloggen op modem.Ook mijn gewone pc heb ik nu uitgerust met draadloos netwerkkaart dus geen bekabeling meer.
Het enige min puntje is de traagheid van de digitale ontvanger.Maar als je rustig eventjes wacht dan doet ie ook wat je van hem verwacht.Ga niet als een gek op alle knopjes drukken want dan duurt het alleen maar langer.
Al met al ben ik heel erg tevreden over KPN
en dan die advocaat die niet weet hoe de techniek werkt (hij had het over het laatste stukje is gewoon coaxkabel ????? is toch gewoon 2 draads koper).
Om ook eens te laten zien dat het ook goed kan gaan bij KPN mijn reactie
Ik ben nu al een tijdje aangesloten op glas van KPN met het laatste stukje via koper en ondervind geen problemen.Afspraken zijn netjes nagekomen en geen verrassingen achteraf.
Vooraf goed ingelicht en er werd zelfs gekeken hoever ik van de wijkcentrale afzit , dit had te maken met dat de KPN de volledige snelheid maar tot een bepaalde afstand garandeert.boven deze afstand nam de snelheid af.
Ik denk ook dat veel mensen die een 20 Mbit aansluiting nemen verwachten dat ze een snelheid halen van 20 MB. Hier zit wel een groot verschil in. Om de MB snelheid te bepalen moet je de 20 Mbit delen door 8 en dan kom je uit op een downloadsnelheid van 2,5 MB/sec. Ik ben benieuwd van hoeveel klanten die klagen over de snelheid dit weten.
Ik haal gemakkelijk de beloofde snelheid en heb geen problemen met telefonie.
Mijn experia box is uitgerust met draadloos netwerk dus kan met laptop draadloos inloggen op modem.Ook mijn gewone pc heb ik nu uitgerust met draadloos netwerkkaart dus geen bekabeling meer.
Het enige min puntje is de traagheid van de digitale ontvanger.Maar als je rustig eventjes wacht dan doet ie ook wat je van hem verwacht.Ga niet als een gek op alle knopjes drukken want dan duurt het alleen maar langer.
Al met al ben ik heel erg tevreden over KPN
Re: KPN Glasvezel
120 Mbit/s - 10 Mbit/s GRATIS € 66,50 Ziggo
Ik ben blij met Ziggo draadloos constant 114/9mbit/s voor mij geen KPN glasvezel. Maar moet erbij vermelden dat je ook een beetje geluk nodig hebt.
Als ik dan de prijs van goud van KPN zie 100/100 Mbit/s € 100,00 ja dan blijf ik bij Ziggo.
TV en telefonie is ook prima in orde.
Ik ben blij met Ziggo draadloos constant 114/9mbit/s voor mij geen KPN glasvezel. Maar moet erbij vermelden dat je ook een beetje geluk nodig hebt.
Als ik dan de prijs van goud van KPN zie 100/100 Mbit/s € 100,00 ja dan blijf ik bij Ziggo.
TV en telefonie is ook prima in orde.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 sep 2010 21:48
Re: KPN Glasvezel
Is die €66,50 bij ziggo inclusief ALLES wat de KPN ook aanbiedt? Dus ook incl. alle vormen van TV e.d.? Verder is en blijft het natuurlijk nog steeds appels met peren vergelijken he.Zandink schreef:120 Mbit/s - 10 Mbit/s GRATIS € 66,50 Ziggo
Ik ben blij met Ziggo draadloos constant 114/9mbit/s voor mij geen KPN glasvezel. Maar moet erbij vermelden dat je ook een beetje geluk nodig hebt.
Als ik dan de prijs van goud van KPN zie 100/100 Mbit/s € 100,00 ja dan blijf ik bij Ziggo.
TV en telefonie is ook prima in orde.
Je hebt het over 10 mbps up bij Ziggo, maar nog steeds 100 bij KPN! Granted, niet iedereen heeft behoefte aan een hogere uploadsnelheid maar ik persoonlijk bv. wel! Ik betaal liever 65 euro p/mnd voor 30/30, dan €66,50 p/mnd voor 120/10 !!! Die hogere downloadsnelheid boeit me namelijk nou net weer NIET.
Oftewel: Het is maar net waar je voor kiest.
Ik zit zelf in UPC verzorgingsgebied (Almere) en maak al een half jaar gebruik van Glasvezel van TWEAK. Ik betaal zelfs slechts!!! €47,50 voor IPTV, Telefonie EN 30/30 !!!! Helaas alleen wel via de KPN apparatuur.
En ik wil NOOOOIT meer terug naar UPC! Alleen al om het feit dat je 17,50 p/mnd kwijt bent voor slechts analoog en daar bovenop dan nog eens je diensten. Als je al een beetje digitale tv met een DVR wil, dan ben je bij UPC al €27 p/mnd kwijt!!!!
Nee, waar je ook voor kiest: Concurrentie tegenover de kabelaars in de vorm van Glasvezel is een zegen!!! Ik hoop dat ze bij KPN erg geschrokken zijn van deze RADAR uitzending en dat ze direct stoppen met de oneerlijke manier van verkoop en hun product echt glasvezel-waardig maken. En dat er op de glasvezel overal meer partijen zoals Glashart Media ook TV diensten komen aanbieden!
En NEE, ADSL is géén concurrentie voor UPC. Want ADSL is in vergelijking met de snelheden van UPC en Glasvezel geen "breedband internet" meer te noemen.
-
- Berichten: 32328
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: KPN Glasvezel
Hoe kom je aan deze informatie?Om de MB snelheid te bepalen moet je de 20 Mbit delen door 8 en dan kom je uit op een downloadsnelheid van 2,5 MB/sec. Ik ben benieuwd van hoeveel klanten die klagen over de snelheid dit weten.
Re: KPN Glasvezel
Megabit (Mb) gedeeld door 8 = Megabyte (MB), dat is gewoon een rekenkundig gegeven.witte angora schreef:Hoe kom je aan deze informatie?
Een verbinding van 100 Mbit/s zou dus in theorie een snelheid van 12,5 MB/s (Megabyte per seconde) moeten opleveren. Vooruit, er kan nog wat overhead van af gaan, dus iets lager zal het sowieso wel zijn. Wordt dat niet gehaald, dan is er ergens een kink in de kabel.
Dit kan overigens ook bij de consument thuis zijn. Veel routers die bij mensen thuis staan hebben weliswaar ondersteuning voor 100Mbit/s-ethernet (soms wel 1000Mbit/s-ethernet, ook wel 'gigabit-ethernet' genoemd), maar dat betekent niet dat die routers ook een throughput van 100Mbit/s van de WAN- naar de LAN-kant kunnen waarmaken. In lekentaal: veel routers die beschikken over 100Mbit/s-aansluitingen zijn simpelweg niet snel genoeg om ook met die snelheid internettoegang te verzorgen.