In maart boekte en betaalde ik een retour ticket bij TAP voor augustus naar Portugal.
De heenvlucht was geen probleem, maar toen ik op de terugreis wilde inchecken werd mij verteld dat er geen plaats meer was in het vliegtuig. Men zou mij waarschuwen als er misschien nog een plaats vrij zou zijn, maar de kans was klein.
Ik had het wel even benauwd toen ik daar stond, want waar moest ik naar toe en wanneer zou ik dan wel kunnen vliegen?
Uiteindelijk werd ik opgeroepen, men had nog een plek in het vliegtuig, ik mocht van geluk spreken dat ik alleen vloog.
Mijn vraag is: kan dit zo maar, bestaat de kans werkelijk dat als je alle papieren hebt, bewijs van betaling en de bevestiging voor je vlucht je niet met de gereserveerde vlucht mee kan?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Retour ticket geboekt bij TAP
Re: Retour ticket geboekt bij TAP
Heet 'overboeken', en de meeste maatschappijen zijn er langzamerhand in geslaagd dat tot het minimum te beperken. Maar het komt dus nog steeds voor. Grote bek aan de balie wil wel eens helpen, zoals dat je voor een groot bedrijf werkt en je het aan je reisafdeling zult vertellen.
Als het ooit gebeurt: de maatschappij moet je ter plekke op je rechten wijzen volgens EU-verordening, inzake ondersteuning (als je vertraagd wordt maar wel op een volgende vlucht meekunt) en/of compensatie (in geval het op annulering uitkomt). Daarover kun je alles vinden op Internet.
Als het ooit gebeurt: de maatschappij moet je ter plekke op je rechten wijzen volgens EU-verordening, inzake ondersteuning (als je vertraagd wordt maar wel op een volgende vlucht meekunt) en/of compensatie (in geval het op annulering uitkomt). Daarover kun je alles vinden op Internet.