Leen Bakker / TNT Cargo bezorging
Geplaatst: 04 sep 2010 17:59
Begin augustus hebben we bij de Leen Bakker nieuwe meubels gekocht. Er zat een maandje levertijd op en 2 september zouden we ze gaan halen. Uiteindelijk konden we geen vervoer regelen en ben ik vorige week terug gegaan om te vragen of ze ook konden bezorgen. Dit was geen probleem, 2 september werd het bezorgd.
Kreeg de avond ervoor een sms dat ze tussen half 9 en half 1 zouden komen, en de ochtend zelf een sms om 10 voor 10 dat we de volgende op de lijst waren en ze om 10 uur ongeveer bij ons zouden zijn. Dit heb ik doorgestuurd naar mijn vriend, die was namelijk thuis. Ik was aan het werk. Om 10 over 10 ben ik gebeld, maar ik kon niet opnemen, want ik stond voor de klas.
Om half 11 had mijn vriend nog steeds geen bezorgers gezien (hij heeft al die tijd in de deuropening gestaan waar hij de hele straat door kan kijken), dus is hij eens gaan kijken op internet. Staat er ineens: 'De bezorger trof niemand thuis aan, klant gebeld om 10.10' Dit is ook het tijdstip dat ik gebeld ben. Ik had inderdaad op moeten nemen, dit is niet gebeurd. Had ik opgenomen had ik ze op de verkeerde deur kunnen wijzen.
Toen ik de TNT belde werd het verhaal echter nog mooier. De chauffeur bleef beweren dat hij bij ons aan de deur is geweest en dat er echt niemand thuis was. Hij had zelfs een briefje in de brievenbus gedaan. Na een telefoontje met Leen Bakker bleek ook nog dat ze ons 2 maal op willen laten draaien voor de bezorgkosten. Hier ben ik het echter niet mee eens. Ja ik heb de fout gemaakt om mijn telefoon niet op te nemen. Had ik dit gedaan had ik ze er op kunnen wijzen dat ze aan de verkeerde deur stonden.
Later heb ik nogmaals gebeld met TNT Cargo zelf. Ik kreeg een zeer onvriendelijke meneer aan de telefoon. Ook hij bleef volhouden dat de bezorger aan mijn deur was geweest. Om hem te citeren 'Mijn chauffeurs rijden deze route al jaren lang, vooral in Rotterdam, ze weten precies de weg'. Toen ik hem vervolgens zei dat hij dus suggereerde dat ik loog, werd hij boos en vond hij dat ik hem woorden in de mond legde. Ook zei hij dat de chauffeurs niet voor de lol zo'n grote bestelling weer mee terug nemen, dit komen ze bij elke volgende bestelling tegen. Dit begrijp ik, maar ik zit ook niet voor de lol nog een week extra zonder meubels.
Ik heb de meneer gevraagd of hij dan aan de chauffeur kon vragen hoe mijn voordeur/straat er uit zag, aangezien hij ook een briefje in de bus had gedaan. Dit vond hij onzin, want als de chauffeur zei dat de deur blauw is en hij blijkt rood te zijn, kon ik zeggen dat ze niet bij mij geweest waren (wat ze dus ook echt niet zijn).
De meneer wenste verder niet met mij in discussie te gaan en verbrak zo de verbinding. Ik moest het maar met Leen Bakker afhandelen, terwijl ZIJ in mijn ogen de gene zijn die fout zijn.. Niet thuis = 2 x bezorgkosten betalen is logisch. Maar wij hebben aan alle voorwaarden voldaan, dus ik vind het niet fair dat wij nu voor de kosten moeten opdraaien. A.s. donderdag komen ze opnieuw, ik ben benieuwd of ze dan weer aan diezelfde deur staan als afgelopen donderdag. Ditmaal hebben ze het telefoonnummer van mijn vriend..
Wat kan ik hier nu aan doen??? Hebben we gewoon pech of?
Kreeg de avond ervoor een sms dat ze tussen half 9 en half 1 zouden komen, en de ochtend zelf een sms om 10 voor 10 dat we de volgende op de lijst waren en ze om 10 uur ongeveer bij ons zouden zijn. Dit heb ik doorgestuurd naar mijn vriend, die was namelijk thuis. Ik was aan het werk. Om 10 over 10 ben ik gebeld, maar ik kon niet opnemen, want ik stond voor de klas.
Om half 11 had mijn vriend nog steeds geen bezorgers gezien (hij heeft al die tijd in de deuropening gestaan waar hij de hele straat door kan kijken), dus is hij eens gaan kijken op internet. Staat er ineens: 'De bezorger trof niemand thuis aan, klant gebeld om 10.10' Dit is ook het tijdstip dat ik gebeld ben. Ik had inderdaad op moeten nemen, dit is niet gebeurd. Had ik opgenomen had ik ze op de verkeerde deur kunnen wijzen.
Toen ik de TNT belde werd het verhaal echter nog mooier. De chauffeur bleef beweren dat hij bij ons aan de deur is geweest en dat er echt niemand thuis was. Hij had zelfs een briefje in de brievenbus gedaan. Na een telefoontje met Leen Bakker bleek ook nog dat ze ons 2 maal op willen laten draaien voor de bezorgkosten. Hier ben ik het echter niet mee eens. Ja ik heb de fout gemaakt om mijn telefoon niet op te nemen. Had ik dit gedaan had ik ze er op kunnen wijzen dat ze aan de verkeerde deur stonden.
Later heb ik nogmaals gebeld met TNT Cargo zelf. Ik kreeg een zeer onvriendelijke meneer aan de telefoon. Ook hij bleef volhouden dat de bezorger aan mijn deur was geweest. Om hem te citeren 'Mijn chauffeurs rijden deze route al jaren lang, vooral in Rotterdam, ze weten precies de weg'. Toen ik hem vervolgens zei dat hij dus suggereerde dat ik loog, werd hij boos en vond hij dat ik hem woorden in de mond legde. Ook zei hij dat de chauffeurs niet voor de lol zo'n grote bestelling weer mee terug nemen, dit komen ze bij elke volgende bestelling tegen. Dit begrijp ik, maar ik zit ook niet voor de lol nog een week extra zonder meubels.
Ik heb de meneer gevraagd of hij dan aan de chauffeur kon vragen hoe mijn voordeur/straat er uit zag, aangezien hij ook een briefje in de bus had gedaan. Dit vond hij onzin, want als de chauffeur zei dat de deur blauw is en hij blijkt rood te zijn, kon ik zeggen dat ze niet bij mij geweest waren (wat ze dus ook echt niet zijn).
De meneer wenste verder niet met mij in discussie te gaan en verbrak zo de verbinding. Ik moest het maar met Leen Bakker afhandelen, terwijl ZIJ in mijn ogen de gene zijn die fout zijn.. Niet thuis = 2 x bezorgkosten betalen is logisch. Maar wij hebben aan alle voorwaarden voldaan, dus ik vind het niet fair dat wij nu voor de kosten moeten opdraaien. A.s. donderdag komen ze opnieuw, ik ben benieuwd of ze dan weer aan diezelfde deur staan als afgelopen donderdag. Ditmaal hebben ze het telefoonnummer van mijn vriend..
Wat kan ik hier nu aan doen??? Hebben we gewoon pech of?