LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overlijdensrisicoverzekering, bij welke maatschappij ?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
help me
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2010 20:29

overlijdensrisicoverzekering, bij welke maatschappij ?

Ongelezen bericht door help me »

Hallo,

Voor onze hypotheek moeten wij een overlijdensrisicoverzekering gaan afsluiten.

Als ik bij Independer gaan kijken zie ik nog al verschillen in de premie per maand bij verschillende maatschappijen.

Waar moet ik nu gaan opletten bij het uitzoeken, kiezen, etc. ? Voor het eerst gaan wij dit afsluiten. Wat houdt een medische keuring in?

Alle tips, reacties zijn welkom.

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: overlijdensrisicoverzekering, bij welke maatschappij ?

Ongelezen bericht door Sann »

Beste 'help me',

Je hebt overlijdensrisicoverzekeringen die gedurende de looptijd hetzelfde uitkeren, je sluit een verzekering af voor €100.000 en als dit bedrag wordt nu, maar ook over 20 jaar uitgekeerd.
Er zijn ook annuïtair dalende verzekeringen. Die lopen vaak gelijk met de aflossing op de hypotheek. Deze verzekeringen keren na een jaar €100.000 uit, maar na 20 jaar bijvoorbeeld €20.000 ( is een voorbeeld, is afhankelijk van onder andere de aflossing op je hypotheek). Een dergelijke verzekering is vaak goedkoper, maar keert minder uit.

Je moet een medische verklaring invullen bij het afsluiten van een overlijdensrisicoverzekering. Een medische keuring hoeft niet standaard uitgevoerd te worden, dit kan verzocht worden als dit noodzakelijk geacht wordt na het invullen van de medische verklaring.


Laatst omhoog gehaald door help me op 02 okt 2010 22:19.

Gesloten