150E aan onbekende internetkosten in rook opgegaan bij HI
Geplaatst: 06 sep 2010 12:52
Hallo,
Hierbij de uiteindelijke oplossing van het probleem.
Ik ben uiteindelijk gebeld door KPN en kreeg het bericht dat het probleem dus wel bij mij zelf ligt en dat is er dus zelf verantwoordelijk voor was. Hier was is echter al bang voor en vroeg om een verklaring voor die hoge kosten. Ik wou graag specificaties, maar dat mochten ze mij niet geven en zij mochten niet in mijn persoonlijke dingen omneuzen om het zo maar even te stellen. Ik baalde hier wel van, want wou graag weten wat de oorzaak was. Ze hebben mij echter wel de mogelijkheid gegeven om een mobiel internet abonnement af te sluiten op hun kosten of om een om 100 euro exl. btw te ontvangen. Aangezien ik dus geen belang heb bij mobiel internet heb ik dus gekozen voor het laatste en krijg ik binnenkort 119 euro op mijn bankrekening gestort. Natuurlijk wou ik de volle pond terug, maar dat was niet mogelijk. Ik moest dit meer zien als een tegemoetkoming van mijn altijd nette gedrag tegenover hun en dat ik altijd netjes mijn nota's betaalde. Ik ben in zekere zin blij dat ik dit geld terug heb gekregen en een proffesional op het gebied van telefoons heeft dus mijn telefoon zo ingesteld dat automatisch op internet gaan niet mogelijk is. Mijn oproep naar mensen die dit ook hebben meegemaakt is om hier letterlijk niet de hoop aan op te geven, maar door te zetten. Wij zijn namelijk als consumenten niet de enige die hiervan leren, dat zijn namelijk ook de bedrijven die onder andere je probleem minder serieus nemen.
Daarom KPN bedankt en voor The Phonehouse geldt dat ik nog steeds geen reactie van hun heb gekregen en dat ik nog steeds niet te spreken ben over hun service. Ik raad niemand meer aan om hier iets af te sluiten.
Ik heb laatst mijn abbonement bij HI verlengt. Ik heb dit enkele jaren geleden bij de phonehouse gedaan, dus nu weer. Bij dit verlengen van mijn abbonement mocht ik dus ook weer een nieuwe telefoon uitzoeken. Ik koos voor de NOKIA E52. Een bussines telefoon met internet opties. Ik koos echter niet voor een internetabbonement, maar hield gewoon mijn sms bundel en mijn lopende abbonement. Achteraf heeft de telefoon teveel opties voor datgene waar ik hem gebruik en is de telefoon ook min of meer overbodig voor mijn gebruik. MAar daar gaat het in dit geval niet om.
De eerste afschrijving van telefoon kosten was inmens hoog. Dit was rond de 190 euro waarvan 130 euro aan internetkosten. Dit is dus raar, want ik gebruik geen internet en als ik dat wel zou doen dan had ik het internet via de thuis modem wel gebruikt. Toch is er 130 zo van mijn rekening afgeschreven. Ik heb toen de phone house gebeld, zij stuurden mij naar HI, zij stuurden mij weer naar the Phonehouse. Al met al ben ik er niks beter van geworden en heb toen een klachtenbrief gestuurd naar beide instanties. Ik kreeg van HI de reactie dat het mijn eigen schuld was en van de phonehouse had ik nog geen reactie gekregen. Dit gebeurde allemaal in de tijd dat ik ook op vakantie ging en heb toen een maand er niks aan gedaan en op de phonehouse gewacht. Die maand werden er ook geen kosten qua internet afgeschreven. Maar die maand daarna weer 17 euro. Ik heb weer alles op alles gezet om erachter te komen waar die kosten heen gingen, maar HI kon me niet vertellen wat die "zoveel KB" was. Toch raar want alle digitale dingen die je doet worden uiteindelijk ergens opgeslagen. Kortom om dit lange verhaal maar af te ronden ben ik nog geen stap verder en ook in de winkel zeggen ze dat het mijn schuld is omdat ik dus dingen op mijn telefoon had ingesteld. Maar nog steeds weet ik niet waar mijn geld naar toe is gegaan. Dit is hetzelfde idee alsof ik 150 euro bij iemand van zijn rekening af haal en niet vertel waar het heen gaan of waar het voor wordt gebruikt.
Mijn vraag is of iemand hier ook eens mee te maken heeft gehad en wat kan ik hier aan doen. Ik kon namelijk voor die 150 euro een jaar lang internetten en heb er nu niks mee kunnen doen.
alvast bedankt.
Dit is inmiddels opgelopen tot ca. 400 euro
Ik heb reactie gekregen van de Phonehouse, maar verder niks meer gehoord. Erg jammer vind ik dit, want ten eerste wil ik hier gewoon fatsoenlijk antwoord op krijgen (hopende daarnaast het geld terug te krijgen van HI of Phonehouse), maar als tweede laten Hi en the Phonehouse op deze manier een slechte naam achter.
Ik had dus een tijdje geleden vermeld dat ik inmiddels 400 euro kwijt was, inmiddels ben ik weer van hot naar her gestuurd en heb ik bij KPN laten nachecken of er ook iets in mijn telefoon zoekt naar verbinding met internet. Ik heb hier een bewijs voor gekregen dat dit niet het geval is en dat ik tevens een betere uitleg had moeten krijgen van the Phonehouse over mijn mobiele telefoon. Ik heb van de KPN business center een formulier meegekregen met dit bewijs erop en dit heb ik inmiddels weer naar Hi gestuurd. Oftewel ik ben nog geen streep verder en alle processen duren helaas verschrikkelijk lang en ik moet dus weer afwachten tot ik weer reactie krijg.
Hierbij de uiteindelijke oplossing van het probleem.
Ik ben uiteindelijk gebeld door KPN en kreeg het bericht dat het probleem dus wel bij mij zelf ligt en dat is er dus zelf verantwoordelijk voor was. Hier was is echter al bang voor en vroeg om een verklaring voor die hoge kosten. Ik wou graag specificaties, maar dat mochten ze mij niet geven en zij mochten niet in mijn persoonlijke dingen omneuzen om het zo maar even te stellen. Ik baalde hier wel van, want wou graag weten wat de oorzaak was. Ze hebben mij echter wel de mogelijkheid gegeven om een mobiel internet abonnement af te sluiten op hun kosten of om een om 100 euro exl. btw te ontvangen. Aangezien ik dus geen belang heb bij mobiel internet heb ik dus gekozen voor het laatste en krijg ik binnenkort 119 euro op mijn bankrekening gestort. Natuurlijk wou ik de volle pond terug, maar dat was niet mogelijk. Ik moest dit meer zien als een tegemoetkoming van mijn altijd nette gedrag tegenover hun en dat ik altijd netjes mijn nota's betaalde. Ik ben in zekere zin blij dat ik dit geld terug heb gekregen en een proffesional op het gebied van telefoons heeft dus mijn telefoon zo ingesteld dat automatisch op internet gaan niet mogelijk is. Mijn oproep naar mensen die dit ook hebben meegemaakt is om hier letterlijk niet de hoop aan op te geven, maar door te zetten. Wij zijn namelijk als consumenten niet de enige die hiervan leren, dat zijn namelijk ook de bedrijven die onder andere je probleem minder serieus nemen.
Daarom KPN bedankt en voor The Phonehouse geldt dat ik nog steeds geen reactie van hun heb gekregen en dat ik nog steeds niet te spreken ben over hun service. Ik raad niemand meer aan om hier iets af te sluiten.
Ik heb laatst mijn abbonement bij HI verlengt. Ik heb dit enkele jaren geleden bij de phonehouse gedaan, dus nu weer. Bij dit verlengen van mijn abbonement mocht ik dus ook weer een nieuwe telefoon uitzoeken. Ik koos voor de NOKIA E52. Een bussines telefoon met internet opties. Ik koos echter niet voor een internetabbonement, maar hield gewoon mijn sms bundel en mijn lopende abbonement. Achteraf heeft de telefoon teveel opties voor datgene waar ik hem gebruik en is de telefoon ook min of meer overbodig voor mijn gebruik. MAar daar gaat het in dit geval niet om.
De eerste afschrijving van telefoon kosten was inmens hoog. Dit was rond de 190 euro waarvan 130 euro aan internetkosten. Dit is dus raar, want ik gebruik geen internet en als ik dat wel zou doen dan had ik het internet via de thuis modem wel gebruikt. Toch is er 130 zo van mijn rekening afgeschreven. Ik heb toen de phone house gebeld, zij stuurden mij naar HI, zij stuurden mij weer naar the Phonehouse. Al met al ben ik er niks beter van geworden en heb toen een klachtenbrief gestuurd naar beide instanties. Ik kreeg van HI de reactie dat het mijn eigen schuld was en van de phonehouse had ik nog geen reactie gekregen. Dit gebeurde allemaal in de tijd dat ik ook op vakantie ging en heb toen een maand er niks aan gedaan en op de phonehouse gewacht. Die maand werden er ook geen kosten qua internet afgeschreven. Maar die maand daarna weer 17 euro. Ik heb weer alles op alles gezet om erachter te komen waar die kosten heen gingen, maar HI kon me niet vertellen wat die "zoveel KB" was. Toch raar want alle digitale dingen die je doet worden uiteindelijk ergens opgeslagen. Kortom om dit lange verhaal maar af te ronden ben ik nog geen stap verder en ook in de winkel zeggen ze dat het mijn schuld is omdat ik dus dingen op mijn telefoon had ingesteld. Maar nog steeds weet ik niet waar mijn geld naar toe is gegaan. Dit is hetzelfde idee alsof ik 150 euro bij iemand van zijn rekening af haal en niet vertel waar het heen gaan of waar het voor wordt gebruikt.
Mijn vraag is of iemand hier ook eens mee te maken heeft gehad en wat kan ik hier aan doen. Ik kon namelijk voor die 150 euro een jaar lang internetten en heb er nu niks mee kunnen doen.
alvast bedankt.
Dit is inmiddels opgelopen tot ca. 400 euro
Ik heb reactie gekregen van de Phonehouse, maar verder niks meer gehoord. Erg jammer vind ik dit, want ten eerste wil ik hier gewoon fatsoenlijk antwoord op krijgen (hopende daarnaast het geld terug te krijgen van HI of Phonehouse), maar als tweede laten Hi en the Phonehouse op deze manier een slechte naam achter.
Ik had dus een tijdje geleden vermeld dat ik inmiddels 400 euro kwijt was, inmiddels ben ik weer van hot naar her gestuurd en heb ik bij KPN laten nachecken of er ook iets in mijn telefoon zoekt naar verbinding met internet. Ik heb hier een bewijs voor gekregen dat dit niet het geval is en dat ik tevens een betere uitleg had moeten krijgen van the Phonehouse over mijn mobiele telefoon. Ik heb van de KPN business center een formulier meegekregen met dit bewijs erop en dit heb ik inmiddels weer naar Hi gestuurd. Oftewel ik ben nog geen streep verder en alle processen duren helaas verschrikkelijk lang en ik moet dus weer afwachten tot ik weer reactie krijg.