Pagina 1 van 1
Gesprekken afronden naar hele minuten
Geplaatst: 06 sep 2010 17:21
door Willem_1984
Hallo,
Ik lees dat verschillende aanbieders binnenkort de gespreksduur van telefoontjes omhoog willen gaan afronden naar hele minuten.
bron:
http://www.nu.nl/internet/2327389/mobie ... conde.html
Blijkbaar kan dit leiden tot 60% extra kosten. Heeft iemand al uitgezocht of het mogelijk is om op grond van deze verandering een abonnement vroegtijdig te beeindigen?
Thanks,
Willem
Re: Gesprekken afronden naar hele minuten
Geplaatst: 06 sep 2010 17:42
door mich24
Beste Willem,
Dit is al een tijdje aan de gang.
KPN/Hi/Telfort en T-Mobile Online deden dit al.
Vodafone is er vanaf vandaag mee gekomen.
Re: Gesprekken afronden naar hele minuten
Geplaatst: 06 sep 2010 17:44
door mich24
De Vodafone wijziging:
Vanaf 6 september zal Vodafone 2 zaken wijzigen:
- Fair use op internet op je mobiel
- verrekening per minuut
Fair use op internet op je mobiel
Vanaf 6 september zal Vodafone werken met vaste datavolumes bij Internet op je mobiel.
Waarom?
- De Fair Use was voor veel klanten onduidelijk en wijzigde maandelijks
- Door deze wijziging blijft de kwaliteit van het Netwerk hoog
- Deze datavolumes liggen veel hoger dan de fair Use policy die gehanteerd werd, dus de meeste klanten hebben meer ruimte om te internetten
Impact voor de klant
- De datavolumes zullen voor ruim 95% van de klanten geen enkele impact hebben
- Klanten zullen,voordat de bundel op is, een waarschuwings SMS ontvangen, dus weten waar ze aan toe zijn
- Voor de grootgebruikers zal er een mogelijkheid zijn om bij overschrijding per GB 10,- te betalen
- De wijziging geldt alleen bij verlengingen en nieuwe abonnementen vanaf 6 september
Datavolumes per abonnement:
1 GB Data:
Alle consumenten abonnementen behalve onderstaande;
250 MB datavolume:
Bel + SMS + Web 100
Bel + SMS + Web SO 80 + 135
Bel + SMS icm Blackberry Basis
Overschrijding van de bundel kost 30 cent per 10 MB
Wat kun je met 1 GB op telefoon?
- 10.000 e‐mails versturen
- 6800 internet/mobiele pagina’s bezoeken
- 100.000 ping‐berichten
- 300 muziek downloads of Youtube filmpjes
Met 3,6 Mb/s heeft Vodafone nog steeds het snelste internet op je mobiel!
Verrekening per minuut
Vanaf 6 september, wordt ook bij Vodafone per minuut verrekent.
De competitie (alle abonnementen van alle KPN merken en T‐Mobile online) rekent al sinds 25 januari op basis van “60/60”, oftewel verrekening per hele minuut
De wijziging geldt alleen bij verlengingen en nieuwe abonnementen vanaf 6 september
Re: Gesprekken afronden naar hele minuten
Geplaatst: 06 sep 2010 17:57
door dimba
Bij T-Mobile word ook de voordeelsim al in 60/60 gerekend.
Ik heb 2 contracten waarvan een Flex uit 2006, hiermee betaal ik 0,06 cent starttarief en de rest van het gesprek betaal ik per seconden.
Deze vernieuw ik bewust al jaren niet omdat ik dan mijn goedkope minuut prijs niet meer terugkrijg.
Gr Dimba.
Re: Gesprekken afronden naar hele minuten
Geplaatst: 06 sep 2010 21:33
door Ik zeg T-Mobile op
@ Dimba
Misschien krijg je wel een voordeeltje met je flex, maar dan stellen ze gewoon in de software van de telefooncentrales in dat je automatisch vaker onderweg ineens wordt verbroken. Zogenaamd door netwerkproblemen. Elke keer als je na verbreken weer opnieuw gaat bellen, betaal je startkosten en eerste minuut, ondanks je goedkope flex-abonnement.
Re: Gesprekken afronden naar hele minuten
Geplaatst: 06 sep 2010 21:43
door mich24
Ik zeg T-Mobile op schreef:@ Dimba
Misschien krijg je wel een voordeeltje met je flex, maar dan stellen ze gewoon in de software van de telefooncentrales in dat je automatisch vaker onderweg ineens wordt verbroken. Zogenaamd door netwerkproblemen. Elke keer als je na verbreken weer opnieuw gaat bellen, betaal je startkosten en eerste minuut, ondanks je goedkope flex-abonnement.
Hoe weet je dat?
Re: Gesprekken afronden naar hele minuten
Geplaatst: 06 sep 2010 21:50
door atesli
@ ik zeg t-mobile op
T-mobile komt er na BEN ( ook t-mobile) nog steeds als gunstigste uit.
Enne gespreken die zomaar worden afgebroken zodat je opnieuw gaat bellen?
Wat een onzin en een valse beschuldiging, heb je daar bewijzen van?
Ik maak dat 1 op de 500 keer mee dat verbinding wordt verbroken wegens netwerk fout.
Bij T-mobile relax, flex, iphone, relax simonly en het oude relax wordt helemaal niet alles per minuut berekend.
Wel bij de standaard sim only.
Dat je een hekel hebt aan t-mobile weten we nu wel.
Maar zomaar onzin kramen slaat ook nergens op.
Hoop dat je inmiddels opgezegd hebt, ga lekker naar die blauwe...dan kan je pas lachen.
ATESLI
Re: Gesprekken afronden naar hele minuten
Geplaatst: 07 sep 2010 12:02
door dimba
Hoi ik zeg T-Mobile op.
Aan jou info hebben ik en de TS helemaal niets in tegenstelling tot Mich24 die ten minste wel altijd informatie geeft waar de mensen en ik iets aan hebben. Ik geef daarop gewoon een toevoeging met informatie die ik ook terugvind op de website van een van de providers die de 60/60 regeling al ingevoerd hebben en dat word (geloof ik) gewoon gewaardeerd.
Graag geef ik je wel een antwoord : Mijn startarief is 0,06 cent dan heb ik een flex bundel waarmee ik 0,07 cent per minuut betaal. ( per seconde mag jij zelf uitrekenen )
Dus al valt die verbinding elke minuut een keer weg ben ik nog goedkoper per minuut uit dan wat de mensen nu betalen als zij kiezen voor een bundel die per minuut met 0,25 cent word afgerekend en 0,30 cent uit de bundel met een 60/60 regeling.
Ik betaalt altijd 0,07 cent binnen en buiten de bundel dus jou info klopt niet.
Toevoeging : ik word met Flex afgerekend per seconde dus niet de 1e minuut standaard en dan per seconden of de 60/60 regeling
Terugkomend op het 1e bericht van TS.
Ik zou dan ook iedereen adviseren als zij een goedkope bundel hebben deze niet te vernieuwen en de goedkope minuut prijs die ze nu hebben aan te houden en zelf een los prepaid toestel aan te kopen. Want wat zullen we over 10 jaar hebben aan bundels ??
Wat ik eruit trek is dat jij een ontzettend ontevreden klant van T-Mobile bent te zien in je naam en je eerder neergezette berichten. Ik hoop dat je snel over kunt stappen naar een andere provider en dan maar is kijken hoe het daar weer afloopt voor jou.
Vriendelijke groeten Dimba
Re: Gesprekken afronden naar hele minuten
Geplaatst: 07 sep 2010 12:43
door Ik zeg T-Mobile op
@ dimba en mich24
wacht ff vrienden. mag ik ook ff slapen? ik zit niet dag en nacht achter dit forum.
Ik heb zelf ontdekt dat ik vaker dan vroeger verbroken wordt, en niet alleen als ik in de trein van Groningen naar Hilversum zit. Toen ik Orange had, had ik een verbreek-garantie, want als tijdens gesprek de verbinding verbroken werd, hoefde je bij Orange geen nieuwe startkosten te betalen. Ik ben niet verhuisd, heb geen ander mobiel gedrag, alleen is Orange overgenomen door t-mobile, en sinds dien is het duurder. Nu had ik al een paar maanden lang op mijn t-mobile overzicht allemaal op-eenvolgende losse gesprekken naar hetzelfde nummer (van mijn vrienden of vriendin), terwijl ik toch eigenlijk lang met ze aan het kletsen was, had willen zijn.
Re: Gesprekken afronden naar hele minuten
Geplaatst: 07 sep 2010 15:01
door mich24
Beste, Ik zeg T-Mobile op ( wat een nickname
),
Ik heb jou niet aangesproken op iets negatiefs hoor, ik vroeg alleen waar je die info vandaan haalde
Re: Gesprekken afronden naar hele minuten
Geplaatst: 07 sep 2010 15:02
door mich24
Maar het zal denk ik niet een bewuste actie zijn, dit zal te maken hebben met het schakelen naar de andere mast,kan bijvoorbeeld ook aan je simkaart liggen, als je bijvoorbeeld een oude sim hebt.
Re: Gesprekken afronden naar hele minuten
Geplaatst: 07 sep 2010 18:19
door Ik zeg T-Mobile op
@mich24
...niet bewust? denk je? vraag ik me af, omdat het oude-Orange-klanten zijn, die de niet-verbreek-garantie hadden, en dus gewoontegetrouw na verbreken weer opnieuw elkaar gaan bellen. In ieder geval zullen ze er bij t-mobile zeker niets aan doen, omdat het verbreken en opnieuw-bellen best wel veel geld oplevert.
Net als ergens anders op dit forum die zaak van vodafone die ineens de gebruikersinstellingen "internet-UIT" na een update in de centrale bij iedereen "internet-AAN" zette.... komt ze goed uit, zolang de klanten (what's in a name?0 niet klagen!
Re: Gesprekken afronden naar hele minuten
Geplaatst: 07 sep 2010 22:02
door mich24
Niets alles wat T-Mobile doet is slecht hoor
Re: Gesprekken afronden naar hele minuten
Geplaatst: 10 nov 2011 15:24
door wessel1961
ik ben al jaren een tevreden klant bij t-mobile.
helaas is t-mobile overgegaan op afrekenen per minuut en ze hebben dat niet aan ons kenbaar gemaakt.
ik ben in het ziekenhuis terecht gekomen en na thuis komst ben ik erg van de rekening geschrokken. ik moest meer dan 5x zoveel betalen dan normaal door die aanpasing in betaling in hele minuten.
ik zette mijn timers altijd op 0 en hield altijd veel minuten en smsjes over.
helaas zit ik nu nog 1,5 jaar vast aan mijn abbo.