Pagina 1 van 1

sanoma uitgevers

Geplaatst: 07 sep 2010 13:38
door erik1409
Hallo,
Ik ben de laatste dagen in een flinke discussie met Sanoma uitgevers beland.
Het gaat om het volgende..
Naar mijn weten hebben wij in april 2008 via de site zester.nl een aanbieding van 4 bladen voor 10 euro afgesloten.
Dit was volgens ons 4 bladen zonder wederopzegging. (dat stond er althans)
Nu zag ik dat er vorige week 55,60 van mijn rekening was gehaald, en naar wat terug kijken vorig jaar een bedrag van 48,00 euro.
Ik heb ook wel eens het blad Flow in de bus zien liggen, maar dacht dat dit reclame was ...(dit is het dus echt niet)
Ik heb gebeld met de uitgever Sanoma, en heb gevraagd om een bewijs dat ik toen in 2008 een abonnement had afgesloten, en dat hun gemachtigd zijn om dit geld van mijn rekening te halen.
Dit kunnen ze mij dus niet toezenden.
Ik heb gezegd dat ik dan het bedrag wel terugboek, maar toen werd er gedreigd met incasso's.
Ook heb ik gevraagd hoe het mogelijk is om zonder bericht het bedrag met meer dan 15% te verhogen. (dit mag toch niet)
Mijn bank gaat nu wat dingen uitzoeken..., maar misschien ook een onderwerp voor op tv.?
Sanoma, een bedrijf om nooit meer mee in zee te gaan.


mvg. Erik

Re: sanoma uitgevers

Geplaatst: 08 sep 2010 11:43
door Sanna Sanoma
Het spijt mij te horen dat u een klacht heeft over uw abonnement op Flow. Wilt u zo vriendelijk zijn contact op te nemen via [email protected].

Met vriendelijke groet,

Sanna
Sanoma Uitgevers B.V.

Re: sanoma uitgevers

Geplaatst: 15 sep 2010 17:03
door erik1409
Ik had tot op heden het bedrag dat van mijn rekening was gehaald nog niet teruggeboekt.
Omdat mijn bank momenteel het een en ander aan het uitzoeken is.
En wat schetst mijn verbazing .......
Ik kreeg vandaag onderstaande mail!


Uit onze administratie is gebleken dat wij het abonnementsgeld voor Flow nog niet ontvangen hebben. Dit heeft tot gevolg dat wij de verzending tijdelijk hebben stopgezet.
Deze zal weer hervat worden zodra u het abonnementsgeld heeft voldaan. U kunt hiervoor gebruik maken van de acceptgirokaart die u van ons ontvangen heeft.
Wij wijzen u er op dat wij, bij het uitblijven van de betaling van het abonnementgeld, herinneringskosten in rekening zullen brengen.
Mocht het zo zijn dat u uw abonnementsgeld onlangs heeft voldaan dan verzoeken wij u vriendelijk deze mail als niet verzonden te beschouwen.

Mocht u hier nog vragen over hebben, dan kunt u bellen naar 0900-5562222

Met vriendelijke groet,

Afdeling Klantenservice
Sanoma Uitgevers


Het mooie is dat wij gisteren de flow hebben ontvangen, maar gisteren ook retour hebben gestuurd.


Wat een verschrikkelijke organisatie !!!!!!!!!!!!!

Wordt vervolgt.

Re: sanoma uitgevers

Geplaatst: 24 sep 2010 16:03
door Bladenlezer
Ik heb ook problemen ervaren met een cadeau abonnement bij SANOMA (via ZESTER). Na een cadeau abonnement afgesloten te hebben voor 4 nummers met automatische abonnement stop, werdt het blad ten eerste niet geleverd en na tientallen emails eindelijk maanden later verstuurd. De betaling werd gedaan via IDEAL, maar vervolgens werd er daarna via automatische incasso geld afgeschreven van mijn rekening! Al zou het cadeau abonnement automatisch stoppen, het is waarschijnlijk automatisch verlengd. Gezien dit niet de eerste keer is dat er klachten over Sanoma/Zester zijn, roep ik bij deze iedereen op zijn/haar abonnement bij Sanoma/Zester op te zeggen voordat het te laat is!

Re: sanoma uitgevers

Geplaatst: 24 sep 2010 16:15
door Miss Tascha
erik1409 schreef:Ik heb gebeld met de uitgever Sanoma, en heb gevraagd om een bewijs dat ik toen in 2008 een abonnement had afgesloten, en dat hun gemachtigd zijn om dit geld van mijn rekening te halen.
Dit kunnen ze mij dus niet toezenden.
Heel simpel: wie eist die bewijst. Aangezien zij geld van jou eisen, moeten ze ook kunnen bewijzen dat je abonnee bent. Als zij dit niet kunnen/willen bewijzen verwerp je de vordering.
Mijn advies is dus dat je een aangetekende brief (met handtekening retour) stuurt waarin je de vordering verwerpt, omdat je naar jouw mening geen abonnement hebt. Zijn zij van een andere mening gediend, zijn zij verplicht dit te bewijzen.

Re: sanoma uitgevers

Geplaatst: 27 sep 2010 16:39
door erik1409
Hierbij post ik de laatste mail die ik van hun heb ontvangen...


Naar aanleiding van uw bericht, delen wij u het volgende mede.
Wij hebben verder uitgezocht welke abonnementen u via www.zester.nl heeft aangevraagd en komen tot de volgende conclusie.

U heeft in eerste instantie een abonnement genomen van Get In Shape met ordernummer 4601857. Dit abonnement heeft u op 16 april 2008 aangevraagd via www.zester.nl en de levering is gestart vanaf editie 3-2008 tot en met 2-2009. Het betrof een abonnement 4 nummers voor €10, welke inderdaad aflopend was. Het abonnement is automatisch beëindigd. Vervolgens heeft u opnieuw een abonnement afgesloten met ordernummer 5369151, 4 nummers voor €15 + kans op een boek. Dit abonnement was echter tot werderopzegging. U heeft het abonnement via internet aangevraagd en bent akkoord gegaan met de automatische afschrijving. Omdat u het abonnement niet schriftelijk heeft aangevraagd, hebben wij ook geen schriftelijke bevestiging van uw automatische machtiging.

Van het abonnement met ordernummer 5369151 heeft u 1 nummer ontvangen, namelijk editie 2-2009 omdat Get In Shape niet meer werd uitgegeven. Hierbij hebben wij een proefnummer Flow verstuurd met een brief omtrent de omzetting Flow(zie bijlage)U had de mogelijkheid te reageren tot 6 april 2009.

Tevens betreft het geen verhoging van het abonnementsgeld, u wordt gefactureerd voor 8 nummers en daarvoor echter voor 7 nummers. Prijs en frequentiewijzigingen zijn altijd onder voorbehoud en worden tijdig in het blad vermeld.

Zoals eerder aangegeven, zijn wij bereid een uitzondering te maken door uw abonnement alsnog per direct te beëindigen.

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,

E. Dubovci

Customer Care Tweede Lijn




Op bovenstaande heb ik gereageerd.....
1. Ten eerste heb ik nooit een vervolg abonnement van 15,00 euro afgesloten.
2. Er zat een standaard brief bij de mail, maar deze heb ik nooit ontvangen.
3. Hij geeft aan dat ze mijn abonnement zoals eerder gezegd per direct willen stoppen, maar dit is nooit eerder tegen mij gezegd. Het enige aanbod dat ik heb gekregen was om er een abonnement voor 3 maanden van te maken. Ik heb hierop geantwoord dat ik ook geen drie maanden wil, maar gewoon mijn geld terug.
4. Vandaag contact met de bank gehad, ze zijn er nog mee bezig, maar ik hoop volgende week uitsluitsel te krijgen of hun wel of niet gemachtigd zijn.
5. Ik zal naar aanleiding van de uitkomst het bedrag alsnog terugboeken.
6. Als blijkt dat hun geen machtiging hebben, zal ik ook het bedrag van 2009 terugvorderen.

Wordt vervolgt.............

Erik

Re: sanoma uitgevers

Geplaatst: 04 okt 2010 22:47
door ariemaan
Ik heb eenzelfde ervaring met Sanoma.
Via Zester in april 2010 een actie van 6 nummers voor €20 besteld. Op de site stond overduidelijk dat het abonnement automatisch stopt. Gelukkig heb ik alle pagina's die van belang konden zijn destijds bewaard als pdf files.
Betaling gedaan via iDeal.
Blijkt in september ineens dat er €21,90 voor de periode september-februari 2011 is afgeschreven via incasso - ze hebben dus zomaar geld van mijn rekening gehaald!
Klantenservice gebeld, kreeg een slecht verstaanbare dame - typisch geval van een call center (waar ter wereld?) - aan de lijn die niets voor mij wilde doen dan het abonnement per 02-2011 opzeggen.

Geld terug laten storten door mijn bank en mijn bankrekening voor Sanoma laten blokkeren - zij kunnen er de komende 2 jaar niet meer aankomen.
Daarna netjes aan Sanoma gemeld dat zij een fout had gemaakt.
Sanoma heeft kennelijk niet de bewijsstukken gelezen die ik meegestuurd had, en meldden mij dat ik een abonnement had tot wederopzegging.
In totaal 5 keer heen en weer gemail waarbij zij niets anders doen dan hun standpunt herhalen zonder op mijn vragen in te gaan. Nu heb ik er genoeg van dus ik ga een klacht indienen bij de thuiswinkelwaarborg (http://www.thuiswinkel.org) en nog andere stappen ondernemen.

Overigens, de mails aan Sanoma komen terecht bij "Customer Care"...

Wordt hopelijk vervolgd met een positief resultaat

Re: sanoma uitgevers

Geplaatst: 04 okt 2010 22:59
door jlthkoch
Sanoma gaat inderdaad altijd heel moeilijk en kinderachtig doen als je op wilt zeggen.......

Re: sanoma uitgevers

Geplaatst: 04 okt 2010 23:41
door MAXIEM
ariemaan

Bij problemen kun je contact opnemen met ondergetekende via email:

[email protected]

telefoon: 023-5566259.

Met vriendelijke groet,
Danny Hooijberg, manager klantenservice
-----------------------------------------------------------------------------------
Maxiem.

Re: sanoma uitgevers

Geplaatst: 04 okt 2010 23:42
door MAXIEM
ariemaan

Bij problemen kun je contact opnemen met ondergetekende via email:

[email protected]

telefoon: 023-5566259.

Met vriendelijke groet,
Danny Hooijberg, manager klantenservice
-----------------------------------------------------------------------------------
Maxiem.

Re: sanoma uitgevers

Geplaatst: 05 okt 2010 20:11
door Erwin uit Oosterhout
Ga nooit in zee met Sanoma !!

Mijn vrouw heeft een aantal jaren geleden telefonisch ingestemd met een proefpakket voor kinderboeken. Geen verplichtingen en geen kosten.

Na het proefpakket kregen we maandelijks kinderboeken en uiteraard rekeningen. Wij hebben nooit betaald, maar kregen diverse aanmaningen en dreiging met deurwaarder. Bellen en e-mailen is amper tot niet mogelijk en ze blijven maar doorgaan. Uiteindelijk na ontzettend veel e-mails (stuk of 100) zijn ze gestopt.

Onbegrijpelijk dat een bedrijf zo zaken wil doen.

Re: sanoma uitgevers

Geplaatst: 07 okt 2010 21:02
door ariemaan
Nou, ik ben van mijn abonnement op Kijk af - zie 4 berichtjes eerder.
Nadat ik de manager klantenservice, 2 berichtjes terug, had gemaild kreeg ik vandaag een telefoontje van Sanoma dat ik voor deze keer dan van mijn abonnement af kon (coulance regeling dacht ik).
Omdat ik nog steeds niet wist waar het fout was gegaan heb ik er op aangedrongen dat dat uitgezocht zou worden. Alle relevante correspondentie en afdrukjes (pdf) van de bewuste web pagina opgestuurd. Binnen een uur antwoord!
Wat bleek: op de pagina waar stond dat het abonnement automatisch afliep stond een link naar het bestelformulier
waar je nog eens apart moest aangeven dat je ofwel een abonnement met wederopzegging wilde, artikelnummer 230943 of een abonnement dat automatisch stopt, artikelnummer 230945. Beide abonnementen voor 6 nummers a €20,-
Dat had ik niet verwacht en heb kennelijk (!?) het verkeerde hokje aangekruist.

Ik heb de dame die dit zo netjes voor mij had uitgezocht netjes bedankt, mijn excuses aangeboden dat ik in de war was geraakt en kennelijk het verkeerde hokje had aangekruist maar haar wel het advies gegeven om nog eens goed na te denken over de human interface van de webpagina's.

Re: sanoma uitgevers

Geplaatst: 26 okt 2010 11:27
door vivoperle
Ik woon sinds 1,5 jaar niet meer in Nederland en ben dus ook uitgeschreven. Toch krijg ik van Sanoma sinds een aantal weken betalingsherinneringen voor abonnementen die ik nooit heb afgesloten! Na de eerste herinnering gebeld naar de klantenservice & er werd mij verzekerd dat de zaak opgelost zou worden (in dit geval ging het om een Libelle abonnement). Gister vond ik weer een betalingsherinnering in mijn inbox, ditmaal voor een Story abonnement. Wederom heb ik telefonisch contact met ze opgenomen, maar dit keer kon de dame van de klantenservice mijn vragen niet beantwoorden.
Ik weiger dit te betalen maar heb ook geen behoefte om hiervan nog gevolgen te gaan merken mocht ik mij weer in Nederland vestigen.
Hoe ga ik dit verhaal oplossen?

Mvg,

Vivian Vaessen