Geen Ditzo maar Datzo!
Geplaatst: 07 sep 2010 22:07
Beste J,
Vorig jaar spraken wij elkaar telefonisch toen jij de aanvraag voor mijn autoverzekering behandelde omdat jouw collega’s die dat normaal doen een bedrijfsuitje hadden. Naar aanleiding van het plezierige gesprek en het feit dat de boodschap in jullie commercials mij aansprak heb ik toen al mijn verzekeringen naar Ditzo over gezet.
Wegens onfortuinlijke omstandigheden moest ik dit jaar onze vakantie annuleren en heb ik een beroep gedaan op mijn doorlopende annuleringsverzekering bij Ditzo maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik inmiddels toch een behoorlijk Datzo gevoel heb.
In eerste instantie stuurde ik de informatie die een medewerker van de schadeafdeling mij had gevraagd per email toe en ik kreeg een automatisch gegenereerd mailtje van Ronald van Lier dat mijn mail in goede orde ontvangen was en dat er binnen 24 uur contact met me zou worden opgenomen. Nadat ik na een week nog geen reactie had gehad heb ik maar gebeld. Ik kreeg te horen dat de mail niet te vinden was, of ik het nog een keer wilde versturen. Na enkele dagen weer geen reactie, nog maar eens een mailtje sturen. Uiteindelijk na twee weken belde er iemand. Mijn e-mails waren wel aangekomen maar ik had tijdens mijn vakantie e-mails verstuurd vanaf mijn privé e-mailde in plaats van af mijn zakelijke e-mailadres die aan mijn account bij Ditzo gekoppeld was. Dat was natuurlijk dom van mij liet de aardige juffrouw mij weten. Kennelijk was het vermelden van mijn naam, adres en polisnummer niet voldoende. Maar goed het werd opgepakt en ik werd dezelfde dag nog gebeld door een andere juffrouw die het dossier behandelde. Telefonisch waslijstje vragen doorgenomen, goh erg voor u mijnheer sterkte ermee. Vervolgens de dan nog benodigde aanvullende bescheiden toegestuurd. Weer zo’n leuk mailtje van Van Lier dat er binnen 24 uur gereageerd wordt. Na een week nog steeds niets gehoord. Maar weer eens bellen. Weer een andere juffrouw die mij haarfijn uitlegde dat ik niet de enige klant van Datzo eh… ik bedoel Ditzo was die schade had. Zij zou wel even in de agenda kijken hieruit bleek dat mijn dossier gepland stond om volgende week weer verder behandeld te worden. Toen ik daarop vroeg wat dan de status was, in de zin van heeft u mijn email met de gevraagde bescheiden ontvangen en is nu alles compleet zodat volgende week tot uitkering over zal worden gegaan? De juffrouw antwoordde dat mijn email in goede orde was ontvangen en had op het overige geen antwoord. Degene die het dossier behandelt, mevrouw P . was niet aanwezig, nee die werkt nooit op donderdag zij is er morgen pas weer. Zij zou doorgeven dat mijn dossier met spoed behandeld moest worden omdat ik kennelijk niet tevreden was. De volgende dag kreeg ik een email van mevrouw P. Weer een waslijstje vragen die dezelfde waren als ik telefonisch al had doorgenomen met de collega die mij enkele weken geleden gebeld had nadat eerst mijn e-mails twee weken niet aan mijn dossier konden worden gekoppeld. Bovendien vroeg ze om een document die ik een week eerder had gemaild en waarvan die mevrouw gisteren toch echt had bevestigd dat deze ontvangen was. Toch maar de vragen direct beantwoorden ik wil immers wel mijn schade vergoed hebben. En ik dacht maar zo die mevrouw is er nu mee bezig kan ze het gelijk afmaken. Na een week nog steeds geen reactie. Even kijken op "mijn Ditzo" misschien is er een statusverandering bij mijn schadedossier, nog steeds in behandeling. Nog maar even een mailtje naar mevrouw P. om te vragen wat de status is. Oh ja stom van me donderdag werkt ze niet, nou ja dan zal ze morgen wel antwoorden…… Zes dagen later krijg ik melding van mevrouw S. dat zij de medische adviseur van Ditzo heeft verzocht om contact op te nemen met de medisch specialist die mijn schoonvader geopereerd heeft, hetgeen de reden was dat we onze vakantie moesten annuleren. Nu begon ik toch langzamerhand wel een beetje boos te worden. een maand nadat de gegevens zijn verstrekt wordt er pas iets mee gedaan? Op dit ongenoegen besluit mevrouw S. maar niet te reageren. De maat is vol, nu dien ik een klacht in via de site van Ditzo bij de daartoe bedoelde optie. Ik krijg direct antwoord van mijnheer P. dat mijn klacht behandeld wordt en dat ik uiterlijk na twee weken een reactie mag verwachten. Precies twee weken later volgt de reactie. Inderdaad je hebt gelijk de communicatie vanuit Ditzo naar jou was gebrekkig waarvoor mijn excuses, mijnheer P. rept geen woord over mijn klacht dat de doorlooptijd ook wel erg lang is. Dat je en jij toontje begint mij ook steeds meer te irriteren. Ook nog even inhoudelijk over het dossier schrijft P., er dient nog een medische verificatie plaats te vinden en daarvoor is een machtiging nodig. Deze zal zo snel mogelijk toegestuurd worden maar dan zal het nog geruime tijd duren voordat alle informatie binnen en beoordeeld is. Mevrouw S. zei twee weken geleden ook al dat het verzoek lag op de medische afdeling om tot verificatie over te gaan. Terwijl de gegevens van de arts inmiddels al anderhalve maand bij Ditzo binnen zijn. Bovendien heeft de arts van mijn schoonvader mij verzekerd dat verzekeraar hem te allen tijde mag bellen en e-mailen, waarna hij op de door de verzekeraar gewenste wijze zal bevestigen dat hij inderdaad een levensbedreigende tumor bij mijn schoonvader heeft verwijderd. P. meldt verder dat dit soort dossiers nu eenmaal een lange behandelingstijd vergen. Waarom vraag ik me af? Inmiddels nog steeds niets gehoord maar ik kijk voor de zekerheid nog een keer op mijn bankrekening, misschien is het schadebedrag inmiddels wel overgemaakt. Maar wederom ben ik teleurgesteld. Waarover?
Over mijn eigen naïviteit. Ditzo en Datzo, één pot nat!
Vorig jaar spraken wij elkaar telefonisch toen jij de aanvraag voor mijn autoverzekering behandelde omdat jouw collega’s die dat normaal doen een bedrijfsuitje hadden. Naar aanleiding van het plezierige gesprek en het feit dat de boodschap in jullie commercials mij aansprak heb ik toen al mijn verzekeringen naar Ditzo over gezet.
Wegens onfortuinlijke omstandigheden moest ik dit jaar onze vakantie annuleren en heb ik een beroep gedaan op mijn doorlopende annuleringsverzekering bij Ditzo maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik inmiddels toch een behoorlijk Datzo gevoel heb.
In eerste instantie stuurde ik de informatie die een medewerker van de schadeafdeling mij had gevraagd per email toe en ik kreeg een automatisch gegenereerd mailtje van Ronald van Lier dat mijn mail in goede orde ontvangen was en dat er binnen 24 uur contact met me zou worden opgenomen. Nadat ik na een week nog geen reactie had gehad heb ik maar gebeld. Ik kreeg te horen dat de mail niet te vinden was, of ik het nog een keer wilde versturen. Na enkele dagen weer geen reactie, nog maar eens een mailtje sturen. Uiteindelijk na twee weken belde er iemand. Mijn e-mails waren wel aangekomen maar ik had tijdens mijn vakantie e-mails verstuurd vanaf mijn privé e-mailde in plaats van af mijn zakelijke e-mailadres die aan mijn account bij Ditzo gekoppeld was. Dat was natuurlijk dom van mij liet de aardige juffrouw mij weten. Kennelijk was het vermelden van mijn naam, adres en polisnummer niet voldoende. Maar goed het werd opgepakt en ik werd dezelfde dag nog gebeld door een andere juffrouw die het dossier behandelde. Telefonisch waslijstje vragen doorgenomen, goh erg voor u mijnheer sterkte ermee. Vervolgens de dan nog benodigde aanvullende bescheiden toegestuurd. Weer zo’n leuk mailtje van Van Lier dat er binnen 24 uur gereageerd wordt. Na een week nog steeds niets gehoord. Maar weer eens bellen. Weer een andere juffrouw die mij haarfijn uitlegde dat ik niet de enige klant van Datzo eh… ik bedoel Ditzo was die schade had. Zij zou wel even in de agenda kijken hieruit bleek dat mijn dossier gepland stond om volgende week weer verder behandeld te worden. Toen ik daarop vroeg wat dan de status was, in de zin van heeft u mijn email met de gevraagde bescheiden ontvangen en is nu alles compleet zodat volgende week tot uitkering over zal worden gegaan? De juffrouw antwoordde dat mijn email in goede orde was ontvangen en had op het overige geen antwoord. Degene die het dossier behandelt, mevrouw P . was niet aanwezig, nee die werkt nooit op donderdag zij is er morgen pas weer. Zij zou doorgeven dat mijn dossier met spoed behandeld moest worden omdat ik kennelijk niet tevreden was. De volgende dag kreeg ik een email van mevrouw P. Weer een waslijstje vragen die dezelfde waren als ik telefonisch al had doorgenomen met de collega die mij enkele weken geleden gebeld had nadat eerst mijn e-mails twee weken niet aan mijn dossier konden worden gekoppeld. Bovendien vroeg ze om een document die ik een week eerder had gemaild en waarvan die mevrouw gisteren toch echt had bevestigd dat deze ontvangen was. Toch maar de vragen direct beantwoorden ik wil immers wel mijn schade vergoed hebben. En ik dacht maar zo die mevrouw is er nu mee bezig kan ze het gelijk afmaken. Na een week nog steeds geen reactie. Even kijken op "mijn Ditzo" misschien is er een statusverandering bij mijn schadedossier, nog steeds in behandeling. Nog maar even een mailtje naar mevrouw P. om te vragen wat de status is. Oh ja stom van me donderdag werkt ze niet, nou ja dan zal ze morgen wel antwoorden…… Zes dagen later krijg ik melding van mevrouw S. dat zij de medische adviseur van Ditzo heeft verzocht om contact op te nemen met de medisch specialist die mijn schoonvader geopereerd heeft, hetgeen de reden was dat we onze vakantie moesten annuleren. Nu begon ik toch langzamerhand wel een beetje boos te worden. een maand nadat de gegevens zijn verstrekt wordt er pas iets mee gedaan? Op dit ongenoegen besluit mevrouw S. maar niet te reageren. De maat is vol, nu dien ik een klacht in via de site van Ditzo bij de daartoe bedoelde optie. Ik krijg direct antwoord van mijnheer P. dat mijn klacht behandeld wordt en dat ik uiterlijk na twee weken een reactie mag verwachten. Precies twee weken later volgt de reactie. Inderdaad je hebt gelijk de communicatie vanuit Ditzo naar jou was gebrekkig waarvoor mijn excuses, mijnheer P. rept geen woord over mijn klacht dat de doorlooptijd ook wel erg lang is. Dat je en jij toontje begint mij ook steeds meer te irriteren. Ook nog even inhoudelijk over het dossier schrijft P., er dient nog een medische verificatie plaats te vinden en daarvoor is een machtiging nodig. Deze zal zo snel mogelijk toegestuurd worden maar dan zal het nog geruime tijd duren voordat alle informatie binnen en beoordeeld is. Mevrouw S. zei twee weken geleden ook al dat het verzoek lag op de medische afdeling om tot verificatie over te gaan. Terwijl de gegevens van de arts inmiddels al anderhalve maand bij Ditzo binnen zijn. Bovendien heeft de arts van mijn schoonvader mij verzekerd dat verzekeraar hem te allen tijde mag bellen en e-mailen, waarna hij op de door de verzekeraar gewenste wijze zal bevestigen dat hij inderdaad een levensbedreigende tumor bij mijn schoonvader heeft verwijderd. P. meldt verder dat dit soort dossiers nu eenmaal een lange behandelingstijd vergen. Waarom vraag ik me af? Inmiddels nog steeds niets gehoord maar ik kijk voor de zekerheid nog een keer op mijn bankrekening, misschien is het schadebedrag inmiddels wel overgemaakt. Maar wederom ben ik teleurgesteld. Waarover?
Over mijn eigen naïviteit. Ditzo en Datzo, één pot nat!