Apple Macbook Pro: Defect 1 maand buiten garantie
Geplaatst: 10 sep 2010 12:37
Hallo!
Ik heb een probleem en ik hoop dat de mensen hier mij verder kunnen helpen. Mijn situatie is als volgt:
Iets meer dan een jaar geleden heb ik een Macbook Pro gekocht voor ongeveer 2100 euro. Twee maanden geleden kwam ik erachter dat ik geen DVD's meer kon branden met een vage foutmelding als 'lukt niet, probeer een ander merk dvd'. Toen dacht ik nog:"Het zal wel". Nu heb ik deze week met andere merken geprobeerd DVD's te branden en kreeg steeds weer dezelfde melding, en nu houd het onderdeel er zelfs helemaal mee op. Nu zit ik helaas wel net een maand buiten de garantie, maar voor 2100 euro mag je toch verwachten dat het onderdeel wel wat langer blijft werken?
Hiermee ben ik langs de lokale Apple Premium Reseller gegaan maar die wouden het niet onder garantie repareren en verwezen me door naar de Apple helpdesk, aangezien ik de laptop online bij hun gekocht had. Nu heb ik net gebeld en kreeg (ongeveer) te horen:"Jammer voor je, maar dan had je destijds maar Apple Care moeten kopen ter waarde van 349 euro".
Ben ik nou zo dom of is dit te belachelijk voor woorden? Ik betaal geen 2100 euro voor een product dat binnen een jaar gebreken vertoond (twee maanden geleden is de harde schijf ook al vervangen).
Nu is dus mijn vraag: Zijn er touwtjes waar ik aan kan trekken om dit toch nog binnen garantie te laten doen? Dat lijkt me namelijk niet meer dan redelijk.
Alvast bedankt!
Ik heb een probleem en ik hoop dat de mensen hier mij verder kunnen helpen. Mijn situatie is als volgt:
Iets meer dan een jaar geleden heb ik een Macbook Pro gekocht voor ongeveer 2100 euro. Twee maanden geleden kwam ik erachter dat ik geen DVD's meer kon branden met een vage foutmelding als 'lukt niet, probeer een ander merk dvd'. Toen dacht ik nog:"Het zal wel". Nu heb ik deze week met andere merken geprobeerd DVD's te branden en kreeg steeds weer dezelfde melding, en nu houd het onderdeel er zelfs helemaal mee op. Nu zit ik helaas wel net een maand buiten de garantie, maar voor 2100 euro mag je toch verwachten dat het onderdeel wel wat langer blijft werken?
Hiermee ben ik langs de lokale Apple Premium Reseller gegaan maar die wouden het niet onder garantie repareren en verwezen me door naar de Apple helpdesk, aangezien ik de laptop online bij hun gekocht had. Nu heb ik net gebeld en kreeg (ongeveer) te horen:"Jammer voor je, maar dan had je destijds maar Apple Care moeten kopen ter waarde van 349 euro".
Ben ik nou zo dom of is dit te belachelijk voor woorden? Ik betaal geen 2100 euro voor een product dat binnen een jaar gebreken vertoond (twee maanden geleden is de harde schijf ook al vervangen).
Nu is dus mijn vraag: Zijn er touwtjes waar ik aan kan trekken om dit toch nog binnen garantie te laten doen? Dat lijkt me namelijk niet meer dan redelijk.
Alvast bedankt!