Slechte ervaringen met de service van Oad reizen
Geplaatst: 11 sep 2010 11:38
Afgelopen zomer zijn wij 16 dagen op vakantie geweest in Sosua, Dominicaanse republiek en hadden geboekt bij Oad reizen.
Helaas is de service van Oad ter plaatse ons erg tegen gevallen. Deze service is in een woord samen te vatten; 'geen'. Wij zijn op het vliegveld opgehaald door een Dominicaan die geen Engels sprak en die heeft ons bij het hotel afgezet. Daar aangekomen stonden we in eerste instantie niet in het systeem. Omdat onze papieren wel klopte hebben we wel gewoon een kamer gekregen. Van de reisleiding van Oad kregen we echter niks te horen, geen welkomstbijeenkomst niets. Volgens de receptie zouden deze nog wel contact met ons opnemen. Dit gebeurde echter niet, nog diverse malen aan de receptie gevraagd of zij iets gehoord hadden maar helaas, ook niets. Dan maar een keer het noodnummer gebeld maar hier werd ook niet opgenomen. De receptie kon ons later wel melden dat wij onder 'Hotelplan' in het systeem stonden en op onze voucher stond iets van 'Hola Tours' maar van beide hebben we niks te horen gekregen. Ook lag er bij de tourdesk (waar alle mappen van de reisorganisaties liggen) geen informatie van Oad, Hotelplan of Hola tours. Pas drie dagen voor vertrek kregen we 's avonds eindelijk bericht van Hola tours middels een briefje op de hotelkamer dat er de volgende dag om 11:00u iemand van Hola tours zou zijn, verder stond hier geen informatie (naam, telefoonnummer etc.) op. Wij hadden die dag al een excursie geboekt dus maar aan de receptie gevraagd of zij dit door wilde geven en een eventueel bericht aan wilde nemen maar je raad het al; niks hiervan gehoord. De avond voor vertrek nog maar een keer het noodnummer gebeld, hier werd in eerste instantie weer niet opgenomen. De tweede keer om half twaalf 's avonds eindelijk iemand te pakken gekregen die ons vertelde dat de informatie nog gecheckt moest worden en dat deze ons 's ochtends gegeven zou worden. De volgende ochtend om 10u, wij stonden net op het punt om naar het zwembad te gaan, werd er gebeld naar de hotelkamer en kregen we iemand van Hola Tours aan de lijn. Deze persoon begon meteen met ons te beschuldigen dat hij ons maar niet te pakken kon krijgen gedurende de vakantie (hoe dan???) en dat het allemaal onze schuld was. Let wel, wij hadden tot dan nog niets van Hola Tours vernomen en ook nog geen klacht ingediend. Uiteindelijk de vertrektijden gekregen en de volgende dag terug naar Nederland gevlogen.
Wij vonden dit zeer jammer. De Dominicaanse Republiek is een land waar je buiten het resort om toch voorzichtig moet zijn en goede en betrouwbare informatie is daarvoor essentieel. Waar moet je op letten als je op straat loopt? Welke buurten kan je beter vermijden? Wat te doen in geval van nood? Is het veilig om een auto te huren en zo ja waar? Waar kan ik veilige en goede excursies boeken? etc. etc. Dit zijn vragen die je normaal gesproken aan je reisleiding kunt stellen en daarom boeken wij ook een pakketreis. Het is namelijk veel voordeliger om zelf een losse vlucht en hotel te boeken.
Dit verhaal bij Oad neergelegd en na een aantal weken reactie op gehad. Hierin verteld Oad de ene onwaarheid naar de ander; wij zouden bij aankomst een enveloppe van Oad gehad hebben met informatie en een uitnodiging voor een welkomstbijeenkomst, zou de reisleiding diverse malen contact met ons hebben proberen op te nemen en zou er informatie van Oad en Hola tours liggen bij de tourdesk. Dit is dus allemaal niet waar, kennelijk heeft Oad er geen enkele moeite mee om onwaarheden te vertellen en worden klachten niet serieus genomen.
Volgende keer boeken wij weer gewoon bij een touroperator waar ze wel weten wat service is, onze ervaringen met Neckermann, Sudtours, Sunweb en D-reizen zijn gelukkig wel positief. Oad is niets meer dan een serviceloze low-budget maatschappij! Conclusie: verwacht je service tijdens je vakantie? Boek dan NIET bij Oad reizen!
Helaas is de service van Oad ter plaatse ons erg tegen gevallen. Deze service is in een woord samen te vatten; 'geen'. Wij zijn op het vliegveld opgehaald door een Dominicaan die geen Engels sprak en die heeft ons bij het hotel afgezet. Daar aangekomen stonden we in eerste instantie niet in het systeem. Omdat onze papieren wel klopte hebben we wel gewoon een kamer gekregen. Van de reisleiding van Oad kregen we echter niks te horen, geen welkomstbijeenkomst niets. Volgens de receptie zouden deze nog wel contact met ons opnemen. Dit gebeurde echter niet, nog diverse malen aan de receptie gevraagd of zij iets gehoord hadden maar helaas, ook niets. Dan maar een keer het noodnummer gebeld maar hier werd ook niet opgenomen. De receptie kon ons later wel melden dat wij onder 'Hotelplan' in het systeem stonden en op onze voucher stond iets van 'Hola Tours' maar van beide hebben we niks te horen gekregen. Ook lag er bij de tourdesk (waar alle mappen van de reisorganisaties liggen) geen informatie van Oad, Hotelplan of Hola tours. Pas drie dagen voor vertrek kregen we 's avonds eindelijk bericht van Hola tours middels een briefje op de hotelkamer dat er de volgende dag om 11:00u iemand van Hola tours zou zijn, verder stond hier geen informatie (naam, telefoonnummer etc.) op. Wij hadden die dag al een excursie geboekt dus maar aan de receptie gevraagd of zij dit door wilde geven en een eventueel bericht aan wilde nemen maar je raad het al; niks hiervan gehoord. De avond voor vertrek nog maar een keer het noodnummer gebeld, hier werd in eerste instantie weer niet opgenomen. De tweede keer om half twaalf 's avonds eindelijk iemand te pakken gekregen die ons vertelde dat de informatie nog gecheckt moest worden en dat deze ons 's ochtends gegeven zou worden. De volgende ochtend om 10u, wij stonden net op het punt om naar het zwembad te gaan, werd er gebeld naar de hotelkamer en kregen we iemand van Hola Tours aan de lijn. Deze persoon begon meteen met ons te beschuldigen dat hij ons maar niet te pakken kon krijgen gedurende de vakantie (hoe dan???) en dat het allemaal onze schuld was. Let wel, wij hadden tot dan nog niets van Hola Tours vernomen en ook nog geen klacht ingediend. Uiteindelijk de vertrektijden gekregen en de volgende dag terug naar Nederland gevlogen.
Wij vonden dit zeer jammer. De Dominicaanse Republiek is een land waar je buiten het resort om toch voorzichtig moet zijn en goede en betrouwbare informatie is daarvoor essentieel. Waar moet je op letten als je op straat loopt? Welke buurten kan je beter vermijden? Wat te doen in geval van nood? Is het veilig om een auto te huren en zo ja waar? Waar kan ik veilige en goede excursies boeken? etc. etc. Dit zijn vragen die je normaal gesproken aan je reisleiding kunt stellen en daarom boeken wij ook een pakketreis. Het is namelijk veel voordeliger om zelf een losse vlucht en hotel te boeken.
Dit verhaal bij Oad neergelegd en na een aantal weken reactie op gehad. Hierin verteld Oad de ene onwaarheid naar de ander; wij zouden bij aankomst een enveloppe van Oad gehad hebben met informatie en een uitnodiging voor een welkomstbijeenkomst, zou de reisleiding diverse malen contact met ons hebben proberen op te nemen en zou er informatie van Oad en Hola tours liggen bij de tourdesk. Dit is dus allemaal niet waar, kennelijk heeft Oad er geen enkele moeite mee om onwaarheden te vertellen en worden klachten niet serieus genomen.
Volgende keer boeken wij weer gewoon bij een touroperator waar ze wel weten wat service is, onze ervaringen met Neckermann, Sudtours, Sunweb en D-reizen zijn gelukkig wel positief. Oad is niets meer dan een serviceloze low-budget maatschappij! Conclusie: verwacht je service tijdens je vakantie? Boek dan NIET bij Oad reizen!