LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wasdroger maakt erg veel lawaai net of ie aan het centrifuge

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
solleila

wasdroger maakt erg veel lawaai net of ie aan het centrifuge

Ongelezen bericht door solleila »

Wasdroger maakt zoveel lawaai dat het lijkt of ie aan het centrifugeren is. De moter loopt sneller dan de trommel. In het begin lijkt het goed te gaan. na een minuut of 5 hoor je echt een lawaai net of ie aan het centrifiguren is.
Dit gebeurt alleen bij als ie op strijkdroog staat. Als de machine erg warm wordt.

We hebben de droger 2.5 jaar dus net een half jaar uit de garantie en het is een Bosch maxxx6 sensitive

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen. Heeft iemand ook zulke gelijke problemen gehad.
En wat was er toen aan de hand.

solleila

Re: wasdroger maakt erg veel lawaai net of ie aan het centrifuge

Ongelezen bericht door solleila »

het blijkt dat de ventilatorschoep aan de achterkant gebroken was. Hoe dit is gekomen,geen idee. In ieder geval zit er een nieuwe in. Hopelijk is het dit mankement. Het koste bij elkaar inclusief voorrijden 145 euro. Je betaalt bij Bosch 47.70 aan voorrijdkosten exclusief btw.

Ik hoop in ieder geval andere mensen mee te helpen die hetzelfde probleem hebben ondervonden.

juster

Ongelezen bericht door juster »

Hartelijk dank voor dit bericht :lol:

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ik heb ook een wasdroger die dit geluid maakt,

De boel al open gehad, zeer waarschijnlijk zijn het de lagers van de aandrijfmotor,

Aandrijfriem en spanrollen zijn in orde, Het betreft hier een Bauknecht machine, het apparaat is 3 jaar oud,

Ik laat hem mooi door rammelen, gaat die kapot en ik kan hem niet maken dan gaat die zo de bult op, en zet wel weer het droogrekje voor de kachel, :wink:

Wat een rotzooi die machine!, bah! :(

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

FF de riem van de motor afhalen en aanzetten
dan weet je het zeker.Anders WD-40 of kruipolie
in het lager van de trommel spuiten (ietsiepietsie).
Is een glijlager of een kogel.Kan eventueel ook aan de
voorkant en achterkant van de motor gedaan worden.
Tussen het huisdeel en de as.
Elke bouwmarkt heeft het.
Overigen is Bauknecht nou niet een faforiet merk.
Slechte service.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

plumber schreef:FF de riem van de motor afhalen en aanzetten
dan weet je het zeker.Anders WD-40 of kruipolie
in het lager van de trommel spuiten (ietsiepietsie).
Is een glijlager of een kogel.Kan eventueel ook aan de
voorkant en achterkant van de motor gedaan worden.
Tussen het huisdeel en de as.
Elke bouwmarkt heeft het.
Overigen is Bauknecht nou niet een faforiet merk.
Slechte service.

Je was mij voor!
Jou advies werkt gegarandeerd, had het ook zo gedaan ! :D

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Tennis en Plumber,

Als ik eens tijd heb zal ik het advies eens even uitproberen,

In ieder geval vriendelijk bedankt voor het advies,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

olivierbbommel

Ongelezen bericht door olivierbbommel »

solleila schreef:het blijkt dat de ventilatorschoep aan de achterkant gebroken was. Hoe dit is gekomen,geen idee. In ieder geval zit er een nieuwe in. Hopelijk is het dit mankement. Het koste bij elkaar inclusief voorrijden 145 euro. Je betaalt bij Bosch 47.70 aan voorrijdkosten exclusief btw.

Ik hoop in ieder geval andere mensen mee te helpen die hetzelfde probleem hebben ondervonden.
Dit moet je aanvechten, het is een hele jonge vaatwasser en bosch/siemens claimt 'TOPKLASSE APPARATUUR' te leveren in hun folders.

Je kunt je rechtsbijstand bellen, of contact opnemen met een juridisch meldpunt.

Men hoort dit gewoon onder garantie te maken. Met of zonder verlengde garantie. Het is een duurzaam apparaat, van een zogeheten en zelfbenoemd a merkt.

Siemens/bosch is een merk, waar ik zelf nooit iets van koop. Om dit soort redenen.

(iets teveel ervaring in de witgoedwereld) ...

Siemens / Bosch: ga jullie schamen!

olivierbbommel

tip : volgende keer zeggen , wanneer de monteur klaar is, dat je het overschrijft per bank. Vervolgens aanvechten, en ze naar hun geld laten fluiten.

Dat doen zij immers ook: je portefeuille leegtrekken, en als het er op aankomt een NIET deugdelijk apparaat verkopen. Een ventilator moet gemaakt zijn van robuust materiaal dat in principe onslijtbaar zou moeten zijn. ( mijn miele t 350 draait al 20 jaar zonder problemen íedere dag!!!!) ..... en die heb ik toen voor 150 gulden als showroommodel met een klein krasje gekocht....... gelijk bijgewerkt met emailleverf... onzichtbaar..... maar goed.

Mensen moeten echt mondiger worden. Zeker tegen zo'n 'monteur'.... bij mij kwam die de deur niet uit, voor ie het gemaakt had, en ik zou direct de rechtsbijstand inschakelen!
solleila schreef:Wasdroger maakt zoveel lawaai dat het lijkt of ie aan het centrifugeren is. De moter loopt sneller dan de trommel. In het begin lijkt het goed te gaan. na een minuut of 5 hoor je echt een lawaai net of ie aan het centrifiguren is.
Dit gebeurt alleen bij als ie op strijkdroog staat. Als de machine erg warm wordt.

We hebben de droger 2.5 jaar dus net een half jaar uit de garantie en het is een Bosch maxxx6 sensitive

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen. Heeft iemand ook zulke gelijke problemen gehad.
En wat was er toen aan de hand.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Ulbe schreef:Beste Tennis en Plumber,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.
Ik vermoed het komt door het stof.
Heb ook een Bosch, maar een ander typ, 7 jaar oud, heeft dit ook eens gehad, en met het advies van Plumber en mij sinds dien geen problemen meer.
Proberen, kan ook iets anders zijn!

olivierbbommel

Dan is er dus sprake van een constructie fout. Zoiets MAG NIET voorkomen... in een droger... te weinig, of geen goede filters... En zeker geen goede kwaliteit ventilator. Want al zou er 10 kilo stof in liggen, zou deze nog niet mogen afbreken.... (bij wijze van spreken).. het is dus gewoon een product uit china of spanje, van inferieur materiaal gemaakt. Dat betekent dat de ingenieurs, van bosch/siemens geen goed product hebben afgeleverd en ontworpen. c.q. een constructiefout. Daarvoor is de fabrikant aansprakelijk. Zij dienen deugdelijke producten te maken.

aanvechten dus.

Er zou ook een collectief van mensen moeten komen die dit soort fabrikanten achter hun kladden aan gaan zitten.

mensen moeten zich sowieso niet laten afschepen.

Hard tegen hard. Die jongens in dat management zijn ook keiharde zakenlui.. het wordt tijd dat de consument ook eens keihard wordt en kwaliteit eist ipv prullaria accepteert van deze 'a-merken' ... want die gingen toch niet stuk? ... zeiden ze hier... want 'duurder was immers beter" niet dus !

tennis schreef:
Ulbe schreef:Beste Tennis en Plumber,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.
Ik vermoed het komt door het stof.
Heb ook een Bosch, maar een ander typ, 7 jaar oud, heeft dit ook eens gehad, en met het advies van Plumber en mij sinds dien geen problemen meer.
Proberen, kan ook iets anders zijn!

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

olivierbbommel schreef: Er zou ook een collectief van mensen moeten komen die dit soort fabrikanten achter hun kladden aan gaan zitten.

mensen moeten zich sowieso niet laten afschepen.

Hard tegen hard. Die jongens in dat management zijn ook keiharde zakenlui.. het wordt tijd dat de consument ook eens keihard wordt en kwaliteit eist ipv prullaria accepteert van deze 'a-merken' ... want die gingen toch niet stuk? ... zeiden ze hier... want 'duurder was immers beter" niet dus !
Geachte heer olivierbbommel,

U vergeet even dat wij niet in een reparatiemaatschappij zitten en ook niet in een kwaliteitsmaatschappij.
Wij zitten in een wegwerpmaatschappij waarbij de producten zo goedkoop mogelijk moeten zijn en als die kapot gaan, gooi je het product weg en koop je een nieuwe.

U blaast nogal hoog van de toren dat de fabrikanten en winkelieren de boel belazeren, maar de consument krijgt precies waar hij om vraagt.
Vergeet dat niet.

Als de consumenten massaal kwaliteitsproducten vragen en kopen, dan heeft u recht van spreken, maar zolang dat de consumenten massaal goedkope wegwerpproducten koopt, is het beter dat u zwijgt.

De aanschafprijs is het belangrijkste en de kwaliteit is van ondergeschikt belang.

De fabrikanten en winkelieren die voornamelijk duurzame kwaliteitsproducten leveren hebben in de huidige maatschappij totaal geen bestaansrecht, omdat die producten veel te duur zijn.

Dat zijn de keiharde feiten.

BBCS
Contacteer:

De kopers bepalen wat er gekocht wordt.

Dus de consument bepaald wat zij kopen.
Moet je maar geen inferieure troep aanbieden...

miele doet dat ook niet....
Onder welke steen heb jij de afgelopen 10 jaar gelegen?

Miele doet dat wel, omdat ze anders te duur zijn en de deuren kunnen sluiten.

Jij zit teveel in je eigen theoretische wereld, en heb daardoor een totaal andere kijk op de wereld dan welke die nu is.

Ik heb zelf ook veel wit en bruingoed gerepareerd.
En de afgelopen 10 jaar is er ontzettend veel veranderd.

Je vertelde in een andere topic dat je veel witgoed gerepareerd hebt en dat je in die handel zat.

Laat ik je dit vertellen: die tijd van toen bestaat niet meer.
De tijd dat de onderdelen nog van goede kwaliteit was en dat producten gemakkelijk te repareren waren. Dat is voorbij.

In die tijd vonden de mensen kwaliteit zeer belangrijk en was de verkoopprijs van ondergeschikt belang.

Tegenwoordig is de verkoopprijs (en dan de laagte ervan) het belangrijkst en de duurzaamheid en kwaliteit van ondergeschikt belang.
Blijkt ook wel uit het koopgedrag van de mensen.

Een winkel die zeer goede service geeft en voornamelijk alleen maar duurzame kwaliteitsproducten levert heeft nu totaal geen bestaansrecht, omdat hij veel te duur is.

Tegenwoordig betrekken de meeste winkelieren de producten uit de parallelle inkoop of grijze inkoop.
Als er problemen zijn, sturen ze de klant of het product gelijk door naar de fabrikant, omdat zelf repareren te duur is.
Ook hebben de meeste winkelieren de medewerkers met kennis ontslagen, omdat zij veel te duur zijn.
Een winkel die een eigen technische dienst heeft, sluit die technische dienst, omdat die veel te duur is.

Dat zijn de keiharde feiten.

De rasechte dozenschuiver kan net zijn hoofd boven water houden en de niet dozenschuiver sluiten nu massaal de deuren: failliet omdat ze te duur zijn.

Moet ik nog duidelijker zijn?

olivierbbommel

Tegen de eigenar(es) van de droger zou ik willen zeggen: uw droger heeft , klaarblijkelijk (want het is bekend) een constructieve fout. Een constructiefout ontstaat door een slecht, verkeerd (wellicht opzettelijk) ontwerp van de ingenieur.

De ingenieur heeft indeze, gekozen voor een verkeerde materiaalsoort/keuze. Dit betekent, dat
a: ontwerp door een niet bekwaam iemand is ontworpen, of vermoedelijk door iemand met donkere bedoelingen in samenwerking met het management.
b: opzettelijk een goedkoop product is gebruikt, en zodoende mogelijk opzettelijk een zwak punt is ingebouwd in het ontwerp. Het is namelijk zo dat kunststof jarenlang moet kunnen meegaan. Dat bewijzen andere merken immers.

Er zijn creda drogers die al 40-50 jaar élke dag draaien. Die hebben alleen maar een druppel olie nodig zo nu en dan. En een vervaging van de snaar eens in de 25 jaar. bij elke dag gebruik. Ik heb dit in de praktijk meegemaakt: en dit waren toendertijd al de goedkoopste drogers die je kon kopen en werden toen al gezien als 'zeer goedkoop'..

Zolang consumenten het nog pikken dat apparaten zo kort meegaan, en van constructieve fouten (in dit geval het kunststof) niet geleerd wordt, zal de fabrikant dit zo laten.

In dit geval kon de fabrikant dit van te voren weten. Als men een degelijkheidstest had gedaan, door middel van massameting, krachtmeting, en drukmeting, uva meting, temperatuurmeting, en belastingmeting, had men dit kunnen weten.

Voor elk onderdeel van een apparaat geldt: dat hier een duidelijke meten=weten lijst voor moet zijn. Klaarblijkelijk is dit niet het geval geweest, bij uw dure apparaat.

Een droger is een duurzaam apparaat. een droger koop je minimaal om 10 jaar mee te gaan. Zo staat dit ook beschreven in de folder van het merk. "lange levensduur, duurzame materialen". letterlijk. Hier kunt u het merk op aanspreken.

Er is een wettelijke garantieplicht. Dit kunt u terugvinden op de consuwijzer, een juridische handleiding van de OVERHEID.

Gegroet.

BBCS
Contacteer:

Er is een wettelijke garantieplicht. Dit kunt u terugvinden op de consuwijzer, een juridische handleiding van de OVERHEID.
Met de teksten van consuwijzer heb ik niks te maken, die zijn niet rechtsgeldig.
En aan de teksten van consuwijzer mogen geen rechten aan ontleent worden.

De enige juiste bron is de wetboek, en wel te vinden op:

http://www.wetboek-online.nl/wet/Burger ... k%207.html

BBCS
Contacteer:

De verkopende partij is totaal niet verplicht om garantie te verstrekken, en al helemaal geen 2 jaar.

Garantie is geen recht, maar een extra wat door de fabrikant of winkelier gegeven wordt.
De fabrikant en winkelier zijn zelf helemaal vrij om garantie te geven, hoelang en tegen welke condities. (artikel 6a van wetboek 7)

Wat wel wettelijk geregeld is, is dat het product aan de overeenkomst moet voldoen en de eigenschappen bezitten die welke volgens de overeenkomst had moeten bezitten. (artikel 17 en 18 van wetboek 7)
Ook zijn de uitspraken van de fabrikant en winkelier in de media ook bindend.
Als het product niet die eigenschappen bezit die het product op grond van de overeenkomst had moeten bezitten of welke volgens de uitspraken van de fabrikant of winkelier in de media gedaan zijn, is de winkelier verplicht om kosteloos het product alsnog volgens de overeenkomst te brengen. Ook na de garantieperiode.

Dat is punt 1.

Punt 2: als het product na de garantieperiode defect gaat en de consument kan bewijzen dat het product tijdens de koop wel defect is, dan is de winkelier ook verplicht om het probleem kosteloos op te lossen, ook na de garantieperiode.

Dat is heel in het kort wat wettelijk bepaald is.

Dus dat een product een x tijd mee moet gaan is in de wetgeving NIET geregeld.

De term wettelijke garantie bestaat niet.
Nergens in de wetgeving is bepaald dat een product een x tijd probleemloos mee moet gaan.
Ook de term ondeugelijk product bestaat niet.
Als een product binnen de 6 maanden kapot gaat, gaat de wetgever er vanuit dat het product al tijdens de koop niet in orde was, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet. (artikel 18 lid 2 van wetboek 7) De bewijslast ligt dan bij de verkopende partij.
Na die 6 maanden ligt ten aller tijden de bewijslast bij de consument.
Bij zakelijke overeenkomsten is deze regel niet van toepassing en ligt de bewijslast altijd bij de kopende partij.

olivierbbommel

De overheid weet precies wat waarheid is.

Er is een wettelijke europese garantieplicht. Ons wetboek is nog maar een aantal jaren geldig, dan is er nog maar 1 recht.
Europees recht.

Daar kunt u zich als consument nu al op beroepen. Het apparaat is immers niet in ons land gemaakt. Volgens het europees recht heeft u meerdere mogelijkheden.

Beroept u zich dus op UW europees recht.
www.consuwijzer.nl

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _in_Europa

De wetgeving houdt niet op bij de landsgrenzen.
Er is dus wel degelijk een wet en een recht op garantie. En die is WETTELIJK vastgesteld, zoals u hier kunt zien.

BBCS
Contacteer:

olivierbbommel schreef:De overheid weet precies wat waarheid is.

Er is een wettelijke europese garantieplicht. Ons wetboek is nog maar een aantal jaren geldig, dan is er nog maar 1 recht.
Europees recht.

Daar kunt u zich als consument nu al op beroepen. Het apparaat is immers niet in ons land gemaakt. Volgens het europees recht heeft u meerdere mogelijkheden.

Beroept u zich dus op UW europees recht.
http://www.consuwijzer.nl

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _in_Europa

De wetgeving houdt niet op bij de landsgrenzen.
Er is dus wel degelijk een wet en een recht op garantie. En die is WETTELIJK vastgesteld, zoals u hier kunt zien.

Lees ook eens de disclaimer van consuwijzer:
Disclaimer

We doen ons best om de website van ConsuWijzer zo goed mogelijk te maken. We proberen de teksten ook zo begrijpelijk mogelijk op te schrijven. Vaak hebben we juridische teksten makkelijker gemaakt. Bijvoorbeeld delen van teksten uit de wet. Het is daarom verstandig om ook de originele teksten te lezen van het publieke en private recht. Deze teksten kunt u vinden op http://www.wetten.nl/.
De teksten van ConsuWijzer geven u geen rechten.

bron: http://www.consuwijzer.nl/Disclaimer
En op wetten.nl staat precies hetzelfde als op mijn bron: http://www.wetboek-online.nl/

En de overheid dient op consuwijzer precies hetzelfde te vermelden als op http://www.wetten.nl en http://www.wetboek-online.nl

Voor mij is http://www.wetboek-online.nl de bron en aan de teksten op consuwijzer heb ik geen boodschap aan.

olivierbbommel

Er is een europese wetgeving. Die staat in dit geval boven de Nederlandse wetgeving, omdat het een internationaal product betreft.

Mijnheer is hier op een zeer , naar mijn vermoeden, psychotische manier aan het spammen, om zijn gelijk te willen halen. Deze compulsiviteit leidt tot niets, omdat het niet klopt. er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Er is meer dan onze wetgeving. Deze mijnheer denkt tussen lijntjes. Dit noem je een zogenaamde tunnelvisie. Het gelijk willen halen omwille van zijn visie.

Er is een wetgeving omtrent garantie. Die is europees geldig, en daar kunt u zich internationaal op beroepen.

Europese wettelijke garantietermijn
Voor Europa is bepaald dat iedereen volgens de wet twee jaar garantie heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de garantieperiode langer is.

In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar garantie u hebt. Maar in Nederland hebt u vaak langer dan twee jaar garantie. Hoe lang u garantie hebt, hangt af van het product dat u koopt. Voor een paar schoenen voor uw kind hebt u bijvoorbeeld korter garantie dan voor een wasmachine. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds garantie. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.

(bron consuwijzer)

BBCS
Contacteer:

olivierbbommel schreef:Er is een europese wetgeving. Die staat in dit geval boven de Nederlandse wetgeving, omdat het een internationaal product betreft.

Mijnheer is hier op een zeer , naar mijn vermoeden, psychotische manier aan het spammen, om zijn gelijk te willen halen. Deze compulsiviteit leidt tot niets, omdat het niet klopt. er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Er is meer dan onze wetgeving. Deze mijnheer denkt tussen lijntjes. Dit noem je een zogenaamde tunnelvisie. Het gelijk willen halen omwille van zijn visie.

Er is een wetgeving omtrent garantie. Die is europees geldig, en daar kunt u zich internationaal op beroepen.

Europese wettelijke garantietermijn
Voor Europa is bepaald dat iedereen volgens de wet twee jaar garantie heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de garantieperiode langer is.

In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar garantie u hebt. Maar in Nederland hebt u vaak langer dan twee jaar garantie. Hoe lang u garantie hebt, hangt af van het product dat u koopt. Voor een paar schoenen voor uw kind hebt u bijvoorbeeld korter garantie dan voor een wasmachine. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds garantie. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.

(bron consuwijzer)
En weer gebruik je de verkeerde bron!!!!

En je hebt het weer mis.

Volgens de Europese
Volgens de Europese richtlijn is de verjaringstermijn van de aansprakelijkheid van de verkoper 2 jaar (dus niet minimaal 2 jaar GARANTIE!!!). (artikel 5, lid 1, Europese richtlijn.)

De Nederlandse wetgever heeft die termijn niet overgenomen.

Dus als de consument na 3 jaar kan bewijzen dat het product tijdens de koop niet goed was en dat het defect toen niet kenbaar was of redelijkerwijs kenbaar had kunnen zijn, dient de verkopende partij dit kosteloos te verhelpen. (heeft niets met garantie te maken.)

Lees ook eens:
Artikel 3
Rechten van de consument
1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de aflevering van de goederen.

2. In geval van gebrek aan overeenstemming, heeft de consument het recht dat de goederen kosteloos door herstelling of vervanging in overeenstemming worden gebracht, overeenkomstig lid 3, of dat de prijs op passende wijze wordt verminderd of dat de koopovereenkomst met betrekking tot deze goederen wordt ontbonden, overeenkomstig de leden 5 en 6.

3. In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze vervanging van de goederen te verlangen behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn.
Een vorm van genoegdoening wordt geacht buiten verhouding te zijn indien zij voor de verkoper kosten meebrengt die, vergeleken met de alternatieve vorm van genoegdoening onredelijk zijn, gelet op:
- de waarde die de goederen zonder het gebrek aan overeenstemming zouden hebben;
- de ernst van het gebrek aan overeenstemming en
- de vraag, of de alternatieve vorm van genoegdoening concreet mogelijk is zonder ernstig overlast voor de consument.
Herstelling of vervanging moet, rekening houdend met de aard van de goederen en het gebruik van de goederen dat de consument wenste, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument plaatsvinden.

4. De term "kosteloos" in de leden 2 en 3 heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal.

5. De consument kan een passende prijsvermindering of de ontbinding van de koopovereenkomst verlangen:
- indien hij geen aanspraak kan maken op herstelling of vervanging, of
- indien de verkoper niet binnen een redelijke termijn tot genoegdoening is overgegaan, of
- indien de verkoper niet zonder ernstige overlast voor de consument tot genoegdoening is overgegaan.

6. Ontbinding van de overeenkomst kan niet worden verlangd indien het gebrek aan overeenstemming van geringe betekenis is.
bron: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 44:NL:HTML
Ook de Europese richtlijn kent geen minimale garantietermijn en dat een product probleemloos een x tijd mee moet gaan, of dat een product probleemloos gedurende de gemiddelde levensduur mee moet gaan.

Gesloten