Essent stopt incasso niet na betaling
Geplaatst: 13 sep 2010 12:50
Doordat mijn uitkering onterecht door de uitkeringsinstantie en de belastingdienst in juni was ingehouden heb ik de voorschotbetaling juni over het hoofd gezien.
Nadat ik op 13 aug (gedateerd 10 aug) de aanmaningsbrief van essent heb ontvangen heb ik meteen met essent gebeld en telefoniste zei dat ik het bedrag voor eind augustus moet betalen.
Ik heb met de telefoniste afgesproken de achterstand+adm kosten op 26 augustus te betalen om te voorkomen dat er nog meer kosten bij zou komen.
De telefoniste zei een aantekening hier over te maken en ik heb mij ook aan die afspraak gehouden.
Op zaterdag 4 september ontvang ik weer een brief van essent (gedateerd op 1 september) met als onderwerp: laatste betaalmogelijkheid/verzoek telefonisch contact.
Maandag 6 september bel ik met essent om door te geven dat ik de achterstand van juni al op 26 augustus hebt overgemaakt en de telefoniste heeft dat ook bevistigd.
Afgelopen zaterdag (11 september) krijg ik nog een brief/acceptegiro van essent (gedateerd 10 september) met betrekking tot het nieuwe maandelijkse voorschotbedrag en in deze brief wordt mij meegedeeld dat het elektriciteit/gas overeenkomst zal worden ontbonden en de incassokosten aan mij zal worden doorberekend!
Vanmorgen bel ik weer met essent en die mevrouw aan de andere kant van de lijn kon mij vertellen dat ik nog eens ongeveer 70€ (boven die 25€ adm kosten) aan essent schuldig bent die te maken heeft met de achterstand van juni jl.
Ik zeg; dat klopt niet en ik ben ook niet van plan die 70€ te betalen, omdat ik de achterstand van juni al op 26 augustus hebt betaald!
Deze mevouw kon ook bevestigen dat essent het achterstandsbedrag van juni heeft ontvangen, maar ze gaat het allemaal voor mij uitzoeken om achter te komen wat er precies aan de hand is omdat zij vanwegen een storing op dit moment niet verder in het systeem kon.
Ik betaal altijd netjes mijn rekeningen, maar zoals ik al heb aangegeven, door een onterechte inhouding van mijn uitkering in juni heb ik een betaling helemaal over het hoofd gezien en het heeft twee maanden geduurd voordat dat werd rechtgetrokken door die uitkeringsinstantie en de belastingdienst.
Door dit gedoe loop ik nu wel achter met mijn betalingen bij essent want ik moet nog de voorschot van augustus betalen, maar daarvoor heb ik nog geen herinnering van essent ontvangen.
Ik wordt hier echt niet goed van!
Update: Ik ben vanmiddag gebelt door de mevrouw van essent en volgens haar heb ik het achterstand van juni met vermelding van het betalingskenmerk die bij de betaling van augustus hoort betaald en dat kan niet veranderd worden:?
Dat houdt voor mij in; dat als ik niet heel snel die 70€ +nog eens 25€ adm kosten betaald, ik nog meer kosten tegemoet kan zien
Nadat ik op 13 aug (gedateerd 10 aug) de aanmaningsbrief van essent heb ontvangen heb ik meteen met essent gebeld en telefoniste zei dat ik het bedrag voor eind augustus moet betalen.
Ik heb met de telefoniste afgesproken de achterstand+adm kosten op 26 augustus te betalen om te voorkomen dat er nog meer kosten bij zou komen.
De telefoniste zei een aantekening hier over te maken en ik heb mij ook aan die afspraak gehouden.
Op zaterdag 4 september ontvang ik weer een brief van essent (gedateerd op 1 september) met als onderwerp: laatste betaalmogelijkheid/verzoek telefonisch contact.
Maandag 6 september bel ik met essent om door te geven dat ik de achterstand van juni al op 26 augustus hebt overgemaakt en de telefoniste heeft dat ook bevistigd.
Afgelopen zaterdag (11 september) krijg ik nog een brief/acceptegiro van essent (gedateerd 10 september) met betrekking tot het nieuwe maandelijkse voorschotbedrag en in deze brief wordt mij meegedeeld dat het elektriciteit/gas overeenkomst zal worden ontbonden en de incassokosten aan mij zal worden doorberekend!
Vanmorgen bel ik weer met essent en die mevrouw aan de andere kant van de lijn kon mij vertellen dat ik nog eens ongeveer 70€ (boven die 25€ adm kosten) aan essent schuldig bent die te maken heeft met de achterstand van juni jl.
Ik zeg; dat klopt niet en ik ben ook niet van plan die 70€ te betalen, omdat ik de achterstand van juni al op 26 augustus hebt betaald!
Deze mevouw kon ook bevestigen dat essent het achterstandsbedrag van juni heeft ontvangen, maar ze gaat het allemaal voor mij uitzoeken om achter te komen wat er precies aan de hand is omdat zij vanwegen een storing op dit moment niet verder in het systeem kon.
Ik betaal altijd netjes mijn rekeningen, maar zoals ik al heb aangegeven, door een onterechte inhouding van mijn uitkering in juni heb ik een betaling helemaal over het hoofd gezien en het heeft twee maanden geduurd voordat dat werd rechtgetrokken door die uitkeringsinstantie en de belastingdienst.
Door dit gedoe loop ik nu wel achter met mijn betalingen bij essent want ik moet nog de voorschot van augustus betalen, maar daarvoor heb ik nog geen herinnering van essent ontvangen.
Ik wordt hier echt niet goed van!
Update: Ik ben vanmiddag gebelt door de mevrouw van essent en volgens haar heb ik het achterstand van juni met vermelding van het betalingskenmerk die bij de betaling van augustus hoort betaald en dat kan niet veranderd worden:?
Dat houdt voor mij in; dat als ik niet heel snel die 70€ +nog eens 25€ adm kosten betaald, ik nog meer kosten tegemoet kan zien