LG 32LD320 & zeer slechte behandeling door Klantenservice LG
Geplaatst: 14 sep 2010 11:26
01/08/2010 heb ik bij een niet nader te noemen website een bestelling gedaan. Na onderzoek (zo goedkoop mogelijke televisie aangezien deze alleen op de slaapkamer gebruikt wordt) heb ik besloten te kiezen voor de LG 32LD320. In principe een prima televisie schijnt het op diverse fora, niet te duur en volgens de site van LG geschikt voor het gebruik met Ziggo:
Na installatie vorige week (het was een cadeau en de muurbeugel moest nog gekocht worden) blijkt nu dat de televisie toch niet geschikt is voor de CI+ module van Ziggo, ondanks dat dit wel op de site van LG vermeld staat. Volgens de medewerkster van de klantenservice van LG is dit 'een fout op de website' en is dit 'uw eigen probleem mevrouw, dit is geen probleem van LG' en had ik 'dit beter na moeten kijken op internet'. Beter nakijken dan op de site van de fabrikant leek mij niet te kunnen, maar volgens deze mevrouw moest ik niet vertrouwen op de site, maar moest ik eerst de site van Ziggo bekijken...
Na de site van Ziggo te hebben bekeken blijkt dat deze televisie inderdaad niet Ziggo gecertificeerd te zijn. De dame van de LG klantenservice doet dit af met een lach en zegt 'tsja, dat had u dan beter eerst even na kunnen kijken he?'... Hiermee het bloed onder mijn nagels vandaan halende! Ik vraag haar of zij dan niet met een oplossing kunnen komen, als er fouten op de site gaan, maar LG heeft zich natuurlijk goed ingedekt door dit in de disclaimer te vermelden en mevrouw herhaalt nogmaals dat dit 'toch echt uw probleem is hoor'. Bah. Ik had volgens haar ook naar stickers met 'ziggo gecertificeerd' moeten kijken aangezien dit op de doos hoort te staan, alsof ik dagelijks een televisie koop en dit zogenaamd hoor te weten?!
Met dit verhaal ben ik naar de verkopende webshop gegaan, welke mij graag verder wil helpen maar natuurlijk ook niet veel voor mij kan doen. De televisie is tenslotte al uitgepakt en al enkele weken oud, waardoor zij deze ook niet meer als zijnde 'nieuw' kunnen verkopen. De webshop gaat nu in overleg en laat mij later vandaag weten wat zij voor mij kunnen doen.
Wat ik niet begrijp is dat een klantenservice 1. zo bot kan reageren naar hun klanten en 2. foutieve informatie op de website kunnen zetten zonder dat hier iets aan gedaan kan worden. Waar kan een mens tegenwoordig nog vanuit gaan of op vertrouwen?
Hopelijk wordt er een oplossing gevonden voor dit probleem, anders had ik net zo goed mijn 400eu aan de zwerver op de hoek kunnen geven, die had er nog meer aan gehad.....
DVB CI+ Ziggo gecertificeerd: Ja
Na installatie vorige week (het was een cadeau en de muurbeugel moest nog gekocht worden) blijkt nu dat de televisie toch niet geschikt is voor de CI+ module van Ziggo, ondanks dat dit wel op de site van LG vermeld staat. Volgens de medewerkster van de klantenservice van LG is dit 'een fout op de website' en is dit 'uw eigen probleem mevrouw, dit is geen probleem van LG' en had ik 'dit beter na moeten kijken op internet'. Beter nakijken dan op de site van de fabrikant leek mij niet te kunnen, maar volgens deze mevrouw moest ik niet vertrouwen op de site, maar moest ik eerst de site van Ziggo bekijken...
Na de site van Ziggo te hebben bekeken blijkt dat deze televisie inderdaad niet Ziggo gecertificeerd te zijn. De dame van de LG klantenservice doet dit af met een lach en zegt 'tsja, dat had u dan beter eerst even na kunnen kijken he?'... Hiermee het bloed onder mijn nagels vandaan halende! Ik vraag haar of zij dan niet met een oplossing kunnen komen, als er fouten op de site gaan, maar LG heeft zich natuurlijk goed ingedekt door dit in de disclaimer te vermelden en mevrouw herhaalt nogmaals dat dit 'toch echt uw probleem is hoor'. Bah. Ik had volgens haar ook naar stickers met 'ziggo gecertificeerd' moeten kijken aangezien dit op de doos hoort te staan, alsof ik dagelijks een televisie koop en dit zogenaamd hoor te weten?!
Met dit verhaal ben ik naar de verkopende webshop gegaan, welke mij graag verder wil helpen maar natuurlijk ook niet veel voor mij kan doen. De televisie is tenslotte al uitgepakt en al enkele weken oud, waardoor zij deze ook niet meer als zijnde 'nieuw' kunnen verkopen. De webshop gaat nu in overleg en laat mij later vandaag weten wat zij voor mij kunnen doen.
Wat ik niet begrijp is dat een klantenservice 1. zo bot kan reageren naar hun klanten en 2. foutieve informatie op de website kunnen zetten zonder dat hier iets aan gedaan kan worden. Waar kan een mens tegenwoordig nog vanuit gaan of op vertrouwen?
Hopelijk wordt er een oplossing gevonden voor dit probleem, anders had ik net zo goed mijn 400eu aan de zwerver op de hoek kunnen geven, die had er nog meer aan gehad.....