KPN Vangpagina code 2000
Geplaatst: 16 sep 2010 11:38
Eind juli heb ik telefonisch aan KPN mijn verhuizing doorgegeven die op 27 augustus 2010 plaats zou vinden. Begin augustus heb ik een brief van KPN ontvangen waarin bevestigd werd dat per 27 augustus mijn oude adres in Tiel afgesloten zou zijn en per diezelfde datum internet op het nieuwe adres in Lelystad zou werken.
Op 28 augustus werkte mijn telefoon, en ben ik begonnen met bellen met de KPN helpdesk omdat het internet op de vangpagina van KPN bleef hangen. Op 31 augustus, na heel veel telefoontjes met de KPN helpdesk en nog veel meer resets van de Experia box met steeds een uur wachten na de reset, wist de helpdesk me te vertellen dat de oorzaak van de vangpagina was dat "de Centrale" van KPN mijn verhuizing verzet had naar 14 september. Waarom en door wie dat gedaan was kon mij niet verteld worden, net als waarom ik daarover niet geïnformeerd was. Geboden oplossing was dat ik een KPN Dongel zou nemen, maar wel voor eigen kosten à 60 euro. Vanwege de verhuizing zat ik dermate in geldnood dat dit geen oplossing was voor mij. Ik heb gewacht tot 14 september, en op 15 september weer gebeld met de KPN Helpdesk om te vragen waarom ik nog steeds op de KPN Vangpagina kwam, nog steeds met foutcode 2000 wat inhoudt dat alles correct is alleen dat mijn gegevens niet bekend zijn in het KPN systeem. Antwoord was dat mijn verhuizing technisch heeft plaatsgevonden op 14 september, maar in een enkel geval kan het voorkomen dat de administratieve verhuizing een dag later plaatsvindt. Op mijn vraag of het dan in diezelfde avond zou werken, kwam het antwoord dat het soms ook twee dagen kan duren, hoewel ze dat eigenlijk nooit meemaken. Mijn nieuwe vraag of ik ze dan 16 september mocht bellen als ik dan nog op de vangpagina kom werd beantwoord dat ik pas na acht dagen terug mag bellen, dus donderdag 23 september. Eerder bellen mag wel maar zou alleen mijn telefoonrekening ophogen. Mijn vraag of die acht dagen niet al op 27 augustus in zijn gegaan werd ontkennend beantwoord; de officiële verhuisdatum bij KPN is immers 14 september en niet 27 augustus.
Het is vandaag 16 september en ik kom nog steeds op de KPN vangpagina. Ik moet nog een week wachten voordat ik ze kan bellen en ze ook echt iets kunnen doen. Ik vrees dat er iets anders aan de hand is dan dat de administratieve verhuizing nog plaats moet vinden (volgens de technische dienst houdt dit niet meer in dan dat iemand handmatig mijn adres intypt), en dat ik volgende week donderdag te horen krijg dat iemand in de Centrale van KPN mijn verhuizing verzet heeft, maar dat ze me niet kunnen zeggen waarom of door wie dat gedaan is. En dat er geen andere oplossing is dan wachten, of op eigen kosten een Dongel nemen. En dat ik moet wachten met terugbellen met een hulproep tot acht dagen na de nieuwe verhuisdatum.
Internet thuis is voor mij enorm belangrijk om veel redenen. De huidige situatie kost mij erg veel tijd, geld en moeite. Daarnaast is het bijzonder frustrerend om steeds de boodschap te krijgen dat ik moet wachten omdat er bij KPN fouten worden gemaakt, waar de helpdesk van KPN me niet verder mee kan helpen (noch doorverbinden naar iemand die het wel kan).
Andere aanbieders, die niet via het kopernetwerk van KPN gaan, zijn niet mogelijk op mijn nieuwe adres (1 kilometer van het Centraal Station van Lelystad).
Ik zou ontzettend graag gebruik willen maken van het internet thuis, zoals afgesproken en bevestigd met en door KPN (27 augustus heb ik op papier, 14 september in een mail). Ik vraag me af waarom het niet werkt, waarom mijn verhuizing verzet is van 27 augustus naar 14 september (en nu weer, vrees ik), waarom ik daarover niet geïnformeerd word, waarom KPN niet kan zorgen dat ik voorbij de KPN vangpagina kom, hoe lang het nog gaat duren, en wat ik zelf kan doen om te zorgen dat mijn nieuwe adres bekend wordt in het systeem van KPN (aangezien dat de enige reden van alle problemen is volgens de helpdesk).
Belangrijkste oplossing op dit moment is dat ik het internet op kan. Vergoedingen voor de gemaakte extra kosten door dit probleem handel ik zelf wel af nadat het probleem verholpen is.
Op 28 augustus werkte mijn telefoon, en ben ik begonnen met bellen met de KPN helpdesk omdat het internet op de vangpagina van KPN bleef hangen. Op 31 augustus, na heel veel telefoontjes met de KPN helpdesk en nog veel meer resets van de Experia box met steeds een uur wachten na de reset, wist de helpdesk me te vertellen dat de oorzaak van de vangpagina was dat "de Centrale" van KPN mijn verhuizing verzet had naar 14 september. Waarom en door wie dat gedaan was kon mij niet verteld worden, net als waarom ik daarover niet geïnformeerd was. Geboden oplossing was dat ik een KPN Dongel zou nemen, maar wel voor eigen kosten à 60 euro. Vanwege de verhuizing zat ik dermate in geldnood dat dit geen oplossing was voor mij. Ik heb gewacht tot 14 september, en op 15 september weer gebeld met de KPN Helpdesk om te vragen waarom ik nog steeds op de KPN Vangpagina kwam, nog steeds met foutcode 2000 wat inhoudt dat alles correct is alleen dat mijn gegevens niet bekend zijn in het KPN systeem. Antwoord was dat mijn verhuizing technisch heeft plaatsgevonden op 14 september, maar in een enkel geval kan het voorkomen dat de administratieve verhuizing een dag later plaatsvindt. Op mijn vraag of het dan in diezelfde avond zou werken, kwam het antwoord dat het soms ook twee dagen kan duren, hoewel ze dat eigenlijk nooit meemaken. Mijn nieuwe vraag of ik ze dan 16 september mocht bellen als ik dan nog op de vangpagina kom werd beantwoord dat ik pas na acht dagen terug mag bellen, dus donderdag 23 september. Eerder bellen mag wel maar zou alleen mijn telefoonrekening ophogen. Mijn vraag of die acht dagen niet al op 27 augustus in zijn gegaan werd ontkennend beantwoord; de officiële verhuisdatum bij KPN is immers 14 september en niet 27 augustus.
Het is vandaag 16 september en ik kom nog steeds op de KPN vangpagina. Ik moet nog een week wachten voordat ik ze kan bellen en ze ook echt iets kunnen doen. Ik vrees dat er iets anders aan de hand is dan dat de administratieve verhuizing nog plaats moet vinden (volgens de technische dienst houdt dit niet meer in dan dat iemand handmatig mijn adres intypt), en dat ik volgende week donderdag te horen krijg dat iemand in de Centrale van KPN mijn verhuizing verzet heeft, maar dat ze me niet kunnen zeggen waarom of door wie dat gedaan is. En dat er geen andere oplossing is dan wachten, of op eigen kosten een Dongel nemen. En dat ik moet wachten met terugbellen met een hulproep tot acht dagen na de nieuwe verhuisdatum.
Internet thuis is voor mij enorm belangrijk om veel redenen. De huidige situatie kost mij erg veel tijd, geld en moeite. Daarnaast is het bijzonder frustrerend om steeds de boodschap te krijgen dat ik moet wachten omdat er bij KPN fouten worden gemaakt, waar de helpdesk van KPN me niet verder mee kan helpen (noch doorverbinden naar iemand die het wel kan).
Andere aanbieders, die niet via het kopernetwerk van KPN gaan, zijn niet mogelijk op mijn nieuwe adres (1 kilometer van het Centraal Station van Lelystad).
Ik zou ontzettend graag gebruik willen maken van het internet thuis, zoals afgesproken en bevestigd met en door KPN (27 augustus heb ik op papier, 14 september in een mail). Ik vraag me af waarom het niet werkt, waarom mijn verhuizing verzet is van 27 augustus naar 14 september (en nu weer, vrees ik), waarom ik daarover niet geïnformeerd word, waarom KPN niet kan zorgen dat ik voorbij de KPN vangpagina kom, hoe lang het nog gaat duren, en wat ik zelf kan doen om te zorgen dat mijn nieuwe adres bekend wordt in het systeem van KPN (aangezien dat de enige reden van alle problemen is volgens de helpdesk).
Belangrijkste oplossing op dit moment is dat ik het internet op kan. Vergoedingen voor de gemaakte extra kosten door dit probleem handel ik zelf wel af nadat het probleem verholpen is.