LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] definitieve berekening huurtoeslag 2009

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
agram52
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2010 19:24

definitieve berekening huurtoeslag 2009

Ongelezen bericht door agram52 »

Heb gisteren de definitieve berekening gekregen van de huurtoeslag. Ik moest
€ 410 euro terugbetalen. Ik heb een WAO uitkering en is bijna onmogelijk om dit in ieder geval ineens terug te betalen. Nu kun je wel een betalingsregeling treffen maar daar gaat het niet om. Ik vul ieder jaar een belastingformulier in en altijd wanneer er zich een wijziging voordoet geef ik deze ook direct door. Hoe kan het dan dat ik opeens nu € 410 terug moet betalen. Ik snap dat het komt omdat ik een pensoensuitkering heb gekregen van mijn overleden Ex maar had dit allemaal keurig op tijd doorgegeven. Doordat ze bij de belasting achterstanden hebben met de adminmistratie komen er dit jaar weer heel veel mensen in de problemen. Overigens heeft mijn moeder die een AOW uitkering heeft en een klein pensioen dezelfde ervaring. Zij laat altijd haar belastingformulier invullen door een belastingconsulent en ook zij moet € 560,- terugbetalen. Is er ons soms iets ontgaan in deze? Wie weet hier meer van. Heb al van veel meer mensen gehoord die veel moeten terugbetalen.
Vast bedankt
Marga

bramid
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2010 20:36

Re: definitieve berekening huurtoeslag 2009

Ongelezen bericht door bramid »

Ook ik heb vandaag de definitieve aanslag binnengekregen over 2009. Moet met mijn AOW en klein pensioentje 1227,00 euro terugbetalen. Heb in februari 2009 huurtoeslag aangevraagd ivm. 65 jarige leeftijd. Heb opgegeven te ontvangen in 2009 over de 11 maanden 61000.00 euro per jaar. Toegewezen werd ongeveer 187,00 t/m 191,00 euro per maand voor de huurtoeslag. Gebeld hierover hoe het mogelijk is dat zij aan die 20.000.00 euro komen. Antwoord: het wordt berekend over het hele jaar en in de maand januari en februari heeft uw nog een normaal inkomen gehad. Juist dit klopt, maar hierover heb ik geen toeslag aangevraagd en ook niet gekregen. Dan komt straks 2010. Mijn juiste bedrag is dan die 16000,00 dus krijg ik waarschijnlijk weer zo'n 1000.00 euro terug. Ik snap er nog weinig van. Zou niet weten waar ik het geld vandaan moet halen, plus dat mijn nieuwe toeslag zal worden verminderd met 120,00 euro per maand. Geweldig, je hele leven hard gewerkt, je wordt 65 en wordt tot de armoede verheven. Zal maar een bezwaardschrift in gaan dienen, niet dat dit helpt maar heb je in ieder geval het gevoel er iets aan gedaan te hebben. Waarschijnlijk zijn er veel mensen die met het zelfde probleem zitten opgezadeld. RADAR kunnen jullie hier iets aan doen, zodat niet elk jaar weer zoveel problemen ontstaan.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: definitieve berekening huurtoeslag 2009

Ongelezen bericht door troubleshooter »

@agram52, de belastingdienst is niet meer de belastingdienst met een staat van diens zoals twintig jaren geleden. Wanneer u een opgave doet wordet deze automatisch verwerkt, daar komt geen mens aan te pas. U zult moeten terug betalen en dat kunt doen in 12 termijnen. Zie op onderstaande link wat u moet doen.

Succes!

http://www.toeslagen.nl/veelgesteldevra ... en-08.html

agram52
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2010 19:24

Re: definitieve berekening huurtoeslag 2009

Ongelezen bericht door agram52 »

Alle wijzigingen zijn op tijd doorgegeven!! Daarom het vermoeden dat er te langzaam gereageerd wordt??

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: definitieve berekening huurtoeslag 2009

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

agram52 schreef:Alle wijzigingen zijn op tijd doorgegeven!! Daarom het vermoeden dat er te langzaam gereageerd wordt??
Waarom een vermoeden? U weet toch wanneer u voor het laatst een wijziging huurtoeslag heeft doorgegeven en of en wanneer u daarna een nieuwe beschikking hebt ontvangen? En of de gegevens op die beschikking overeenkwamen met de wijziging?

xnez
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 dec 2009 09:08

Re: definitieve berekening huurtoeslag 2009

Ongelezen bericht door xnez »

@ Vogels...je mag in 12 termijnen betalen.

Ik heb namelijk hetzelfde momenteel.
Ook 600euro trug betalen.

Heb de Belastingdienst gevraagd voor termijnen,en dit mag in 12 termijnen.

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: definitieve berekening huurtoeslag 2009

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Ook voor de belastingdienst geldt het motto: "Eens gegeven blijft gegeven"
Dus waarom terugbetalen ? :lol:

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: definitieve berekening huurtoeslag 2009

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Hij solliciteert naar nieuwe vriendjes. De deurwaarder :(

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: definitieve berekening huurtoeslag 2009

Ongelezen bericht door rollertje »

Een betalingsregeling voor de inkomsten belasting is 12 maanden. Voor de toeslagen 24 maanden maximaal.
Ook al wil je maar een deel van het jaar een toeslag, er wordt over die periode dan wel gerekend met je gehele jaarinkomen.
Op dit moment is de gemiddelde verwerkingstijd van wijzigingen voor de toeslagen 4 a 5 weken. Er is dus geen achterstand en die is er het afgelopen jaar ook niet geweest. Er mag 8 weken over gedaan worden en gemiddeld gaat het sneller.
Na een wijziging ontvang je een nieuwe beschikking met de nieuwe gegevens. Je moet altijd controleren of hij klopt.

Nicki86
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2010 22:19

Re: definitieve berekening huurtoeslag 2009

Ongelezen bericht door Nicki86 »

He snap best wel dat mensen fouten kunnen maken.
Maar dan heb ik ook een leuke!
Ben vandaag bij me schoonouder geweest die ook zon leuke brief van de belasting hebben gekregen. Dat ze dan ook de huurtoeslag van 2009 moeten terug betalen. Owke kan, iedereen maakt wel eens een fout. Snap allen dan niet waarom ze dan 10 euro per maand meer moet terug betalen als dat ze ontvangen heeft :?:

Als iemand het me kan uitlegen, dan heel graag

Groetjes Nicki

xnez
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 dec 2009 09:08

Re: definitieve berekening huurtoeslag 2009

Ongelezen bericht door xnez »

Enne mensen...verander je verzamel inkomen snel,anders kirjg je komend jaar ook nog een teurgvordering van 2010!!

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: definitieve berekening huurtoeslag 2009

Ongelezen bericht door rollertje »

Nicki86 schreef:He snap best wel dat mensen fouten kunnen maken.
Maar dan heb ik ook een leuke!
Ben vandaag bij me schoonouder geweest die ook zon leuke brief van de belasting hebben gekregen. Dat ze dan ook de huurtoeslag van 2009 moeten terug betalen. Owke kan, iedereen maakt wel eens een fout. Snap allen dan niet waarom ze dan 10 euro per maand meer moet terug betalen als dat ze ontvangen heeft :?:

Als iemand het me kan uitlegen, dan heel graag

Groetjes Nicki
Het zou kunnen dat ze over eerdere jaren ook wat hebben moeten terugbetalen. Dan is misschien een deel verrekend. Dat beschouwt de BD wel als betaalt. De schuld is immers kleiner geworden. Dit kun je alleen niet zien op je bankafschriften. Wanneer je denkt dat er iets niet klopt, kun je bezwaar indienen. Je kunt ook lang het regiokantoor gaan en vragen of zij het je kunnen uitleggen.

Gesloten