Energie Direct en "Besparen Kan"
Geplaatst: 16 sep 2010 19:43
Op 15 september heb ik een mail ontvangen van een, voor mij onbekend bedrijf, "[email protected]".
In deze mail staat de volgende tekst: "Allereerst willen wij u nogmaals bedanken voor de getoonde interesse in Besparen-kan en hopen dat u tevreden bent met het advies dat u gekregen hebt van uw bespaaradviseur. (Geen flauw benul wie of wat dit geweest is)
De overstap werkt als volgt:
U ontvangt een bevestigingsmail van EnergieDirect.
U ontvangt binnen drie dagen een mail met de inloggegevens van MijnEnergie waar u uw aanmelding (??? ik heb me nooit hiervoor aangemeld) kunt volgen en contractgegevens en tarieven kunt inzien of downloaden.
Wanneer u kiest voor Prijszeker Garantie voorkomt u verdere prijsstijgingen in 2010, 2011 en 2012. Dit kunt u eenvoudig doorgeven via MijnEnergie (uw persoonlijke pagina) .
Vanaf de ingangsdatum heeft u de laagste prijsgarantie voor uw stroom=stroom Garantie pakket, op dezelfde vertrouwde manier.
Na ontvangst van de welkomstbrief heeft u nog zeven werkdagen bedenktijd.
Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn met betrekking tot de overstap neem dan contact op met onze klantenservice: 0900-3366699 (lokaal tarief). Onze klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.30 uur tot 20.30 uur".
Vervolgens heb ik vandaag inderdaad 2 mails van EnergieDirect ontvangen met als kop: "bevestiging aanmeldingen" en "aanmelding". In deze mail wordt mij gevraagd in te loggen en oa een password aan te maken.
Ik heb niets met de mail gedaan, mijn huidige energiebedrijf gebeld, die hebben aangegeven dat ik nog bij hun geregistreerd sta en dat eea niet kan gewijzigd worden zonder een getekend contract.
Wie herkent deze manier van opereren? Zijn dit soort mails toegestaan?
In deze mail staat de volgende tekst: "Allereerst willen wij u nogmaals bedanken voor de getoonde interesse in Besparen-kan en hopen dat u tevreden bent met het advies dat u gekregen hebt van uw bespaaradviseur. (Geen flauw benul wie of wat dit geweest is)
De overstap werkt als volgt:
U ontvangt een bevestigingsmail van EnergieDirect.
U ontvangt binnen drie dagen een mail met de inloggegevens van MijnEnergie waar u uw aanmelding (??? ik heb me nooit hiervoor aangemeld) kunt volgen en contractgegevens en tarieven kunt inzien of downloaden.
Wanneer u kiest voor Prijszeker Garantie voorkomt u verdere prijsstijgingen in 2010, 2011 en 2012. Dit kunt u eenvoudig doorgeven via MijnEnergie (uw persoonlijke pagina) .
Vanaf de ingangsdatum heeft u de laagste prijsgarantie voor uw stroom=stroom Garantie pakket, op dezelfde vertrouwde manier.
Na ontvangst van de welkomstbrief heeft u nog zeven werkdagen bedenktijd.
Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn met betrekking tot de overstap neem dan contact op met onze klantenservice: 0900-3366699 (lokaal tarief). Onze klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.30 uur tot 20.30 uur".
Vervolgens heb ik vandaag inderdaad 2 mails van EnergieDirect ontvangen met als kop: "bevestiging aanmeldingen" en "aanmelding". In deze mail wordt mij gevraagd in te loggen en oa een password aan te maken.
Ik heb niets met de mail gedaan, mijn huidige energiebedrijf gebeld, die hebben aangegeven dat ik nog bij hun geregistreerd sta en dat eea niet kan gewijzigd worden zonder een getekend contract.
Wie herkent deze manier van opereren? Zijn dit soort mails toegestaan?