Phonehouse 14 dagen omruilservice - misleiding?
Geplaatst: 16 sep 2010 23:22
Ik heb een iphone 4 besteld bij de Phonehouse, en wil deze graag omruilen omdat hij mij niet bevalt (verbinding valt weg / itunes etc.)
Omdat ik slechts enkele dagen in het bezit ben van de telefoon, dacht ik het recht te hebben gebruik te kunnen maken van de ''binnen 14 dagen omruilservice", waarmee men alom met grote plakaten reclame maakt met teksten als:
Ruilen binnen 14 dagen "zonder gezeur",
Je nieuwe telefoon 14 dagen op proef "zonder kleine lettertjes",
"Zo weet je zeker dat je altijd 100% tevreden bent!"
etc, etc.
zie:
http://www.phonehouse.nl/14dagenopproef/
http://www.letsgodigital.org/nl/21134/t ... uil-actie/
Echter men vertelde mij doodleuk dat deze regeling voor de iphone niet geldt.
Hier was ik het niet mee eens, en nadat ik verschillende malen met het hoofdkantoor(0900) en de de winkel gebeld heb (bij elkaar minimaal een uur, waarvan het grootste deel wachtmuziek) kwamen we toch overeen dat het toestel geruild kon worden.
Maar dan nu de kleine lettertjes.
Ik wilde graag een goedkoper toestel (Dat kan ook niet anders, want de iphone is het duurste toestel dat er is) en zou graag het bedrag dat ik teveel heb betaald willen terugkrijgen. Dit mocht niet.
Dan zou ik toch wel minimaal het bedrag dat ik teveel heb betaald in de winkel willen besteden (enkele honderden euro's). Ook dit mocht niet.
Je iphone ruilen bij de phonehouse betekend dus sowieso een kostenpost van minimaal ca 100 euro, want de iphone is nu eenmaal de duurste.
Ik heb er momenteel even vanaf gezien, en heb nog ca een week om van de regeling gebruik te maken.
Heel graag zou ik willen weten of een winkel die op een dergelijke manier reclame maakt zich niet schuldig maakt aan misleiding.
En heeft iemand tips wat ik kan doen?
Graag reactie
Omdat ik slechts enkele dagen in het bezit ben van de telefoon, dacht ik het recht te hebben gebruik te kunnen maken van de ''binnen 14 dagen omruilservice", waarmee men alom met grote plakaten reclame maakt met teksten als:
Ruilen binnen 14 dagen "zonder gezeur",
Je nieuwe telefoon 14 dagen op proef "zonder kleine lettertjes",
"Zo weet je zeker dat je altijd 100% tevreden bent!"
etc, etc.
zie:
http://www.phonehouse.nl/14dagenopproef/
http://www.letsgodigital.org/nl/21134/t ... uil-actie/
Echter men vertelde mij doodleuk dat deze regeling voor de iphone niet geldt.
Hier was ik het niet mee eens, en nadat ik verschillende malen met het hoofdkantoor(0900) en de de winkel gebeld heb (bij elkaar minimaal een uur, waarvan het grootste deel wachtmuziek) kwamen we toch overeen dat het toestel geruild kon worden.
Maar dan nu de kleine lettertjes.
Ik wilde graag een goedkoper toestel (Dat kan ook niet anders, want de iphone is het duurste toestel dat er is) en zou graag het bedrag dat ik teveel heb betaald willen terugkrijgen. Dit mocht niet.
Dan zou ik toch wel minimaal het bedrag dat ik teveel heb betaald in de winkel willen besteden (enkele honderden euro's). Ook dit mocht niet.
Je iphone ruilen bij de phonehouse betekend dus sowieso een kostenpost van minimaal ca 100 euro, want de iphone is nu eenmaal de duurste.
Ik heb er momenteel even vanaf gezien, en heb nog ca een week om van de regeling gebruik te maken.
Heel graag zou ik willen weten of een winkel die op een dergelijke manier reclame maakt zich niet schuldig maakt aan misleiding.
En heeft iemand tips wat ik kan doen?
Graag reactie