Pagina 1 van 1

Kwijtgeraakte 40% saldo OVchipkaart vervangen zonder 40%.

Geplaatst: 17 sep 2010 20:36
door JohanKuiper
In juli van dit jaar raakte ik mijn OVkaartkwijt met Reizen op Saldo Reductie 40%. Ik heb deze dezelfde dag laten blokkeren en een nieuwe kaart aangevraagd.
De nieuw aangevraagde kaart ontving ik pas na ongeveer 6 weken.In deze periode heb ik dus ook niet gebruik kunnen maken van de 40% korting.Terwijl ik hier 4 dagen per week voor in aanmerking zou komen met de dalurenkaart. Dat heeft mij dus heel wat geld gekost ook omdat ik ook regelmatig in de weekenden NS reis.
In augustus heb ik dus mijn kaart gekregen.Echter, gisteren (15 september 2010) ging ik voor het eerst mijn saldo en reizen checken en tot mijn grote schrik is de "nieuwe"kaart een gewone OVchipkaart zonder 40% Saldo Reductie.Wederom weer een lange periode waarvoor ik veel geld heb betaald en waarvan ik had verwacht dat de vervangende kaart 40% korting zou hebben gegeven.Wat zijn mij rechten in deze vervelende zaak?

Re: Kwijtgeraakte 40% saldo OVchipkaart vervangen zonder 40%.

Geplaatst: 17 sep 2010 20:49
door dhc
Onderstaande reactie maar even gekopieerd van de Vara-Kassa site waar je dezelfde vraag hebt gesteld:

[quoteJe rechten?
Je snapt toch zeker wel dat je geen recht meer hebt op wat voor korting dan ook? Jij raakt je kaart kwijt en dan leg je de verantwoordelijkheid maar even bij de verstrekker?
Dacht dat ik alles al eens meegemaakt had maar dit slaat alles.....][/quote]

Ik sluit me daar graag bij aan.

Re: Kwijtgeraakte 40% saldo OVchipkaart vervangen zonder 40%.

Geplaatst: 17 sep 2010 21:18
door JohanKuiper
Voor alle duidelijkheid meneer DHC van de NS of OVchipkaart,wanneer je bij de OV meldt dat je je kaart(ja, door eigen schuld) bent kwijtgeraakt en deze laat blokkeren(OV heeft de kaartgegevens en kan zien dat dit een kortingskaart is)en je nieuwe kaart geen kortingskaart is, wie heeft hier dan de schuld?

Re: Kwijtgeraakte 40% saldo OVchipkaart vervangen zonder 40%.

Geplaatst: 17 sep 2010 21:31
door dhc
Ten eerste:typisch gedrag van gefrustreerde pubers om iemand meteen te beschuldigen van een link met voornoemd bedrijf....
Ten tweede: als je je posting iets duidelijker had geformuleerd dan had je een andere reactie gekregen!
Ten derde: voor de periode dat je de kaart kwijt bent geweest kun je geen korting claimen, de schuld ligt nog steeds bij jou. De periode daarna kun je wellicht wel een vergoeding vragen.
Ten vierde: Heb je al contact gezocht met de verstrekker? Daarover lees ik niets!

prettig weekend verder, ga mijn energie elders verspillen.

Re: Kwijtgeraakte 40% saldo OVchipkaart vervangen zonder 40%.

Geplaatst: 22 okt 2010 09:04
door Guardian72
JohanKuiper schreef:Voor alle duidelijkheid meneer DHC van de NS of OVchipkaart,wanneer je bij de OV meldt dat je je kaart(ja, door eigen schuld) bent kwijtgeraakt en deze laat blokkeren(OV heeft de kaartgegevens en kan zien dat dit een kortingskaart is)en je nieuwe kaart geen kortingskaart is, wie heeft hier dan de schuld?
Technischs gezien - uzelf.

Want - ook bij een vervangend product moet u van te voren eerst zelf controleren of het ook correct is.
Gewoon gaan reizen zonder dit te (laten) controleren is nogal onhandig, omdat je dan in principe stilzwijgend bevestigd dat het in orde is, en je de oplossing (vervangende kaart) accepteerd zoals die is.

Iemand die een antwoord geeft direct aanvallen en melden dat hij/zij bij de NS o.i.d werkt is m.i. een zwaktebod. Omdat zijn antwoord , of zijn quote, niet bevalt?

Sorry, maar deze NIET NS/OVCHIPKAART medewerker is het met hem eens.
De fout ligt bij de gebruiker, ten eerste omdat de originele kaart is kwijtgeraakt, en ten tweede omdat er geen controle is gedaan op de vervangende kaart.

Als je bijgekomen bent van je aanval van frustratie over mijn antwoord - zou ik een brief schrijven naar de NS klantenservice, doe er een uitdraai bij van de reizen die gemaakt zijn zonder de korting, en vraag of zij alsnog de korting kunnen toepassen (door bijvoorbeeld dat bedrag op je chipkaart te storten).
Wees beschaafd in de brief, en geef vooral aan dat je er automatisch van uit bent gegaan dat een vervangende kaart gelijk aan de vermiste kaart was.

De toon tegen DHC zou ik vooral niet gebruiken.