Pagina 1 van 2

Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 18 sep 2010 16:37
door dewendt
Na jaren klant te zijn geweest bij de Nuon werd onze energie rekening ondanks al onze bezuinigen toch wel erg hoog. Dus je kijkt wat anderen te bieden hebben. Na veel gereken leek Oxxio de beste keus. Ook de maandkosten leken aanzienlijk lager. Ze beloofden ons na 1 jaar 1000 kWh gratis stroom te krijgen en je zit niet aan ze vast want je hebt maar een contract van 18 maanden. Na het eerste jaar kregen wij de jaarafrekening (bijbetalen natuurlijk) maar de 1000 kWh stroom was niet verrekend. Telefonisch contact leerde ons de truck van deze leverancier. Je kreeg die 1000 kWh pas na 1 jaar klant te zijn. Wij waren in juli 2009 klant van Oxxio geworden en kregen de jaarafrekening in juni 2010. Dus lieve mensen.... wij waren nog pas 11,4 maanden klant en krijgen pas in 2011 bij de volgernde jaarafrekening (aldus de diverse medewerkers van Oxxio) de 1000 kWk gecrediteerd op onze rekening :shock: Lachen met die gasten. Want blijf ik nu klant bij ze (wat ik nu al helemaal niet meer wil) om mijn 1000 kWh te krijgen hebben ze ons bij ons kladden, want dan is ons contract van 18 maanden stilzwijgend verlengd en zitten wij dus aan Oxxio vast voor minimaal nog eens zo'n perioden. Ook een verrekening na 12 maanden (bijvoorbeeld met je maandtarief) valt niet onder de mogelijkheden aldus de brave medewerkers van Oxxio. Je wordt dus met heel veel mooie beloften er door Oxxio gewoon ingeluisd. Energiegebruikend Nederland............. wees dus gewaarschuwd :!:

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 18 sep 2010 17:44
door mihoen
waarom verbaasd mij dit nu niets? dankzij o.... zit er een anti-colportage sticker op de deur...

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 18 sep 2010 19:20
door snepke
zo'n sticker helpt niet.

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 18 sep 2010 20:22
door dewendt
Sorry maar ik heb toch niet gezegd dat wij via een colporteur bij Oxxio zijn gekomen? Wij hebben via het internet zelf die keuze gemaakt (hoe stom kun je wezen) :oops: Maar ondanks diverse telefoontjes en beloften om terug gebeld te worden vangen wij nog steeds bot bij Oxxio!! Maar iedereen die ik spreek vertel ik uitgebreid wat ze bij Oxxio kunnen verwachten. Dat je opgelicht wordt dus! :x

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 18 sep 2010 21:26
door snepke
Oxxio doet niets anders als loze beloften,die ze niet nakomen.

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 18 sep 2010 22:01
door vorobeva
Je kan toch gewoon het contract opzeggen bij die 18 maanden. Wel eerder doen vanwege opzeg termijnen. Die 1000 kWh moet je dan op je eindafrekening terug krijgen. Dus ergens in januari moet dat verrekend worden.

Ik kan alleen half uit ervaring spreken met 750 kWh. Die weigeren ze uit te betalen omdat ik volgens Oxxio te kort klant ben geweest.

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 18 sep 2010 22:43
door Shine
Ze beloofden ons na 1 jaar 1000 kWh gratis stroom te krijgen en je zit niet aan ze vast want je hebt maar een contract van 18 maanden. Na het eerste jaar kregen wij de jaarafrekening (bijbetalen natuurlijk) maar de 1000 kWh stroom was niet verrekend. Telefonisch contact leerde ons de truck van deze leverancier. Je kreeg die 1000 kWh pas na 1 jaar klant te zijn. Wij waren in juli 2009 klant van Oxxio geworden en kregen de jaarafrekening in juni 2010. Dus lieve mensen.... wij waren nog pas 11,4 maanden klant en krijgen pas in 2011 bij de volgernde jaarafrekening (aldus de diverse medewerkers van Oxxio) de 1000 kWk gecrediteerd op onze rekening Lachen met die gasten.
Tsja, wat moet ik zeggen........
Had u de voorwaarde goed gelezen dan had u het geweten. Daar staat het namelijk duidelijk in.
12 maanden onafgebroken levering!
De 1.000 en/of 750 kWh gratis groene stroom wordt in mindering gebracht op de jaarafrekening die u ontvangt naar aanleiding van de meterstandopname die plaatsvindt nadat u twaalf maanden energie van Oxxio heeft ontvangen. In de meeste gevallen is dit niet de eerste maar de tweede jaarafrekening die u ontvangt, nadat u klant bij Oxxio bent geworden.

Zie de tijdsblak voorbeeld in die voorwaarde!!
https://www.oxxio.nl/Brochures/Actievoo ... 00_kWh.pdf

Sneu voor u, maar wellicht een -harde- les voor de volgende keer om de voorwaarden eerst beter te lezen.

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 19 sep 2010 02:38
door dewendt
Shine schreef:
Zie de tijdsblak voorbeeld in die voorwaarde!!
https://www.oxxio.nl/Brochures/Actievoo ... 00_kWh.pdf[/i]
Sneu voor u, maar wellicht een -harde- les voor de volgende keer om de voorwaarden eerst beter te lezen.
De link werkt niet en de brochures staan niet op de Oxxio site. Tja... wat zal ik zeggen. U hebt zeker aandelen in Oxxio meneer Shine. U kunt Oxxio wel verdedigen maar het blijven luizenstreken wat ze uithalen.

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 19 sep 2010 09:50
door Shine
dewendt schreef:
Shine schreef:
Zie de tijdsblak voorbeeld in die voorwaarde!!
https://www.oxxio.nl/Brochures/Actievoo ... 00_kWh.pdf[/i]
Sneu voor u, maar wellicht een -harde- les voor de volgende keer om de voorwaarden eerst beter te lezen.
De link werkt niet en de brochures staan niet op de Oxxio site. Tja... wat zal ik zeggen. U hebt zeker aandelen in Oxxio meneer Shine. U kunt Oxxio wel verdedigen maar het blijven luizenstreken wat ze uithalen.
Werkende link:
https://www.oxxio.nl/Brochures/Actievoo ... 00_kWh.pdf

Deze voorwaarden zult u trouwens ook hebben moeten ontvangen toen u het contract opgestuurd kreeg. En zoals bekend en van toepassing, hebt u dan 7 werkdagen de tijd om alsnog van het contract af te zien.
De waarheid kan en zal zeker hard zijn. Maar als u die voorwaarden onvoldoende (of helemaal niet) leest, moet u zich dat zelf aanrekenen in plaats met de vinger te wijzen naar anderen.
Overigens zijn die voorwaarden héél duidelijk en in begrijpenlijk nederlands geschreven.
De brochures, beter gezegd de voorwaarden (!) staan wel degelijk op de Oxxio website.
Zie: https://www.oxxio.nl/Voorwaarden

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 19 sep 2010 10:03
door troubleshooter
Beste mensen, als je gezien het bovenstaande na gaat wat of de leveranciers op jou verdienen! Oxxio geeft echt niets weg als dat bedrag er niet als winst geboekt kan worden. Inhoudelijk betekend dit dat, indien u anderhalf jaar energie betrekt via Oxxio dat ze meer winst op u maken dan de prijs van 1000 Kw. Ik vindt dit ronduit schandalig!

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 19 sep 2010 10:46
door dewendt
Shine schreef:
Deze voorwaarden zult u trouwens ook hebben moeten ontvangen toen u het contract opgestuurd kreeg. En zoals bekend en van toepassing, hebt u dan 7 werkdagen de tijd om alsnog van het contract af te zien.
De waarheid kan en zal zeker hard zijn. Maar als u die voorwaarden onvoldoende (of helemaal niet) leest, moet u zich dat zelf aanrekenen in plaats met de vinger te wijzen naar anderen.
Overigens zijn die voorwaarden héél duidelijk en in begrijpenlijk nederlands geschreven.
De brochures, beter gezegd de voorwaarden (!) staan wel degelijk op de Oxxio website.
U hebt uw bonus weer verdiend meneer shine. Uw werkgever Oxxio zal heel tevreden met u zijn. Laat ik u wel vertellen, het zijn luizenstreken die ze uithalen en de Oxxio medewerkers kennen de voorwaarden zelf niet eens. Want één telefoontje wijst uit dat de medewerkers zelf zeggen dat je na 12 maanden (bij de eerste jaarafrekening) je 1000 kWh verrekend krijgt. Ze sturen je alleen een jaarafrekening als je 11 1/2 maand klant bent in plaats van 2 weken later. DAT IS EEN LUIZENSTREEK! Klaar. Ze zouden bijvoorbeeld ook eerlijk en transparant zaken kunnen doen. Oxxio krijgt van mij een ijskoude douche! Ik kan niet snel genoeg naar een andere leverancier gaan. Wel of niet mijn 1000 kWh retour. Ik kijk nu reeds naar een goede aanbieder want Oxxio is mij als klant kwijt.

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 19 sep 2010 11:28
door AGGB
dewendt schreef:
U hebt uw bonus weer verdiend meneer shine. Uw werkgever Oxxio zal heel tevreden met u zijn
Lees toch eens de eerdere oxxio-gerelateerde topics en ook andere energie-gerelateerde topics voor u, dewendt, die klinkklare onzin over Shine spuit.
Indien iemand, kennelijk als een soort van hobby, een grote kennis heeft opgebouwd over de praktijken van energieleveranciers, betekent dat niet, dat die persoon bij een van die maatschappijen werkt, of er belangen heeft.
U krijgt een antwoord, dat u niet bevalt en u begint boos te worden op de aanbrenger van de slechte boodschap, heel kinderachtig.

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 19 sep 2010 15:08
door troubleshooter
Wat zijn we weer lekker bezig mensen!

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 19 sep 2010 15:41
door Shine
dewendt schreef:
Shine schreef:
Deze voorwaarden zult u trouwens ook hebben moeten ontvangen toen u het contract opgestuurd kreeg. En zoals bekend en van toepassing, hebt u dan 7 werkdagen de tijd om alsnog van het contract af te zien.
De waarheid kan en zal zeker hard zijn. Maar als u die voorwaarden onvoldoende (of helemaal niet) leest, moet u zich dat zelf aanrekenen in plaats met de vinger te wijzen naar anderen.
Overigens zijn die voorwaarden héél duidelijk en in begrijpenlijk nederlands geschreven.
De brochures, beter gezegd de voorwaarden (!) staan wel degelijk op de Oxxio website.
U hebt uw bonus weer verdiend meneer shine. Uw werkgever Oxxio zal heel tevreden met u zijn.
*Zucht*
Vermoeiend dit soort gasten.

Case closed.

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 20 sep 2010 10:25
door deoxxiomedewerker
Beste dewendt,

Bij het opmaken van jaarafrekeningen zijn wij afhankelijk van uw meetmoment. Dit is een door uw netbeheerder vastgesteld tijdstip waarop uw meterstanden worden opgevraagd/opgenomen. Op het moment dat uw meterstanden zijn opgenomen krijgen wij ze door van uw netbeheerder. Met deze meterstanden dienen wij uw afrekeningen op te maken. Als in uw geval uw meetmoment net voor het moment ligt dat wij u een jaar leverden, is dat een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Shine heeft gelijk, in de voorwaarden staat dat wij de 1000 kWh korting na een jaar verrekenen. Wij zullen daarom op uw eerst volgende jaar- of eindafrekening uw 1000 kWh korting verrekenen. Indien u nog vragen heeft wil ik u vriendelijk verzoeken uw klantnummer door te geven via [email protected]. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 20 sep 2010 10:38
door vorobeva
deoxxiomedewerker schreef:Beste dewendt,

...
Op het moment dat uw meterstanden zijn opgenomen krijgen wij ze door van uw netbeheerder. Met deze meterstanden dienen wij uw afrekeningen op te maken.
....

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker
Fabienne / Oxxiomedewerker,
Jullie krijgen van de netbeheerder ook het geschatte verbruik van de netbeheerder door, die jullie ook dienen te gebruiken. Maar dat doen jullie toch ook niet.
Pas na navraag bij netbeheerder welke waarden zij door hebben gegeven en jullie hierop aanspreken zijn jullie bereid dit aan te passen.

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 20 sep 2010 10:56
door deoxxiomedewerker
@vorobeva U heeft vanaf mijn persoonlijke e-mailadres een reactie op uw klacht ontvangen. Indien u hier nog vragen over heeft wil ik u vriendelijk verzoeken mij een e-mail te sturen zodat ik sneller op uw vragen kan reageren.
Om op uw vraag in te gaan. Indien wij geschatte meterstanden aangeleverd krijgen van de netbeheerder dienen wij deze te hanteren.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 20 sep 2010 11:18
door vorobeva
deoxxiomedewerker schreef:@vorobeva U heeft vanaf mijn persoonlijke e-mailadres een reactie op uw klacht ontvangen. Indien u hier nog vragen over heeft wil ik u vriendelijk verzoeken mij een e-mail te sturen zodat ik sneller op uw vragen kan reageren.
Om op uw vraag in te gaan. Indien wij geschatte meterstanden aangeleverd krijgen van de netbeheerder dienen wij deze te hanteren.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker
Dat weet ik ook wel dat jullie aan de geschatte meterstanden moeten houden, maar dat hebben jullie niet gedaan. Brieven voor verlaging hielpen niet. Pas nadat ik deze informatie van de netbeheerder heb gekregen en jullie met deze waarden had geconfronteerd zijn jullie overgegaan om deze waarden bijna te halveren.

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 21 sep 2010 15:09
door FiscaalJurist
Het wordt steeds meer usance. Contracten sluiten via internet en dan niet de kleine lettertjes lezen. Uiteraard wordt dan onmiddelijk het bedrijf van oplichterij, luizenstreken ed beticht.

De hand in eigen boezem steken is er nooit bij. Helaas :(

En nee ik werk niet voor Oxxio, Essent, de Nederlandse energie maatschappij, nuonetc

Re: Oxxio luist je er gewoon in

Geplaatst: 21 sep 2010 21:55
door mihoen
FiscaalJurist schreef:Het wordt steeds meer usance. Contracten sluiten via internet en dan niet de kleine lettertjes lezen. Uiteraard wordt dan onmiddelijk het bedrijf van oplichterij, luizenstreken ed beticht.

De hand in eigen boezem steken is er nooit bij. Helaas :(

En nee ik werk niet voor Oxxio, Essent, de Nederlandse energie maatschappij, nuonetc
moraal: lees dus eerst de kleine lettertjes voor je je handtekening zet. goed idee, dan ga je dus nooit meer in zee met een energieleverancier wiens naam ik ooit nog in mijn leven weiger te noemen vanwege de neanderthalerachtige colportagepraktijken.
en het grappige is, de bedrijven weten dat mensen de kleine lettertjes niet lezen. en dan wel gaan roepen ''het staat in de kleine lettertjes/gebruiksvoorwaarden''.

mijn reactie?! vlieg heen! waar blijft eerlijke voorlichting?