Pagina 1 van 1

Telfort

Geplaatst: 21 sep 2010 19:50
door j.kiburg
Beste lezers, Telfort,

In mei heb ik gevraagd om mijn abonnement van Telfort om te zetten naar prepaid. Van deze aanvraag heb ik een bevestiging gekregen, maar hier is vanuit Telfort niks mee gedaan en heb ik zelf mijn abonnement om moeten zetten naar Prepaid. Omdat het abonnenment bleef doorlopen heb ik mijn machtiging in laten trekken in augustus (de 15e) en heb ik vervolgens de afgeschreven rekening van 28 augustus door de bank laten terugstorten. Ik ben mijzelf er terdege van bewust dat er in het contract staat dat de machtiging pas vervalt als alles is betaald, maar dan lijkt mij dat het een rekening moet zijn die terecht is. Ik zal hieronder het een en het ander toelichten met mailtjes ontvangen van Telfort.

Op 28 juli heb ik een mail ontvangen dat Telfort niet in haar systeem kan terug vinden dat ik om opzegging van mijn abonnement heb gevraagd:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Wij kunnen niet terugzien in het systeem dat er een opzegging is aangevraagd, daarom loopt uw abonnement stilzwijgend door met een opzegtermijn van één maand. Wij adviseren u uw abonnement op te zeggen als de kosten u te hoog is.

Het is per e-mail niet mogelijk om uw abonnement op te zeggen. Opzeggen is alleen telefonisch of schriftelijk mogelijk.


U kunt bellen naar 0900-9596 of een brief sturen naar:
Klantenservice Telfort
Postbus 512
2400AM Alphen a/d Rijn


Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.


Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Afdeling Klantenservice Mobiel

Aangezien de klantenservice van Telfort maar een antwoord kan verwerken van 500 tekens, heb ik op 15 augustus een brief gestuurd naar Telfort (waar ik geen antwoord op heb ontvangen tot op heden). Hierin heb ik vermeld dat ik mijn gegevens wel goed bewaar en dat ik ze kan voorzien van de benodigde informatie. Deze gegevens zijn als volgt:

Op 7 mei heb ik van telfort o.v.v. admin: migratie [Incident: 100507-000195] de volgende mail ontvangen:
Onze klantenservice heeft uw vraag ontvangen en streeft er naar deze
binnen 5 werkdagen te beantwoorden.

Samenvatting Vraag
---------------------------------------------------------------
Klant (J Kiburg) - 07/05/2010 01:09 NM
Beste collega van de Backoffice,Op 07-05-2010 heb ik telefonisch contact gehad met mevrouw Kiburg. Naar aanleiding van dit gesprek stuur ik deze e-mail.Mevrouw Kiburg belde over het volgende probleem: Klant wilt abonnement per einde van het contract opzeggen en overstappen op prepaid. Gelieve dit voor de klant in orde te maken.Graag bovenstaand(e) klacht/verzoek in behandeling nemen en mevrouw Kiburg hiervan op de hoogte brengen.Met vriendelijke groet, Telfort Contact center


[---001:000626:59848---]

Op 10 mei heb ik vervolgens de volgende mail van Telfort ontvangen (betreft hetzelfde admin: migratie [Incident: 100507-000195]:

Onderwerp
---------------------------------------------------------------
admin: migratie


Samenvatting Vraag
---------------------------------------------------------------
Reactie - 10/05/2010 03:35 NM
Geachte mevrouw Kiburg,

Uw abonnement wordt op 23-6-2010 overgezet naar prepaid. Dit gebeurt tussen 08.30 uur en 17.30 uur.

Prepaidnummer activeren
Wilt u gebruikmaken van uw prepaidnummer of wilt u dit meenemen naar een andere telecomprovider? Dan moet u uw prepaidnummer activeren. Koop beltegoed en bel nadat uw abonnement is omgezet naar prepaid, met uw eigen toestel naar 1244 en waardeer het beltegoed op. Uw simkaart is daarna geactiveerd als prepaid.

Opwaardeermogelijkheden
U kunt heel gemakkelijk online beltegoed kopen. Zo kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week opwaarderen. Ook kunt u opwaarderen via Mijn Telfort of Mobiel Opwaarderen. Kijk voor alle mogelijkheden op telfort.nl/opwaarderen.

Eindfactuur
U ontvangt een eindfactuur, nadat uw abonnement is beëindigd. Wij verrekenen op deze factuur vooruitbetaalde kosten. Wij maken eventuele tegoeden binnen 4 weken over naar uw rekening. Uw machtiging tot automatische incasso, vervalt nadat eventuele openstaande bedragen op uw eindfactuur geïncasseerd zijn.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,


Telfort Klantenservice mobiel


[---001:001298:59794---]
Ik heb daarna op 6 juli telefonisch contact gehad met telfort. Tijdens dit gesprek kon niet duidelijk gemaakt worden waar het probleem lag en zou er door Telfort gekeken worden hoe het kwam dat mijn aanvraag voor stopzetten abonnement en omzetten naar prepaid nog niet gelukt was.

Vervolgens heb ik op 16 en op 21 juli een bericht ontvangen dat er vertraging was met het uitzoeken van mijn vraag. Op 26 juli heb ik opnieuw een mail gestuurd, aangezien ik er ondertussen wel een beetje klaar mee was, met de vraag waarom er wel geld van mijn rekening af gehaald kan worden, maar mijn verzoek niet behandeld kan worden. Ik ben toen meteen gebeld door een collega van Telfort, die mij niet op een vriendelijke manier te woord heeft gestaan. Zij melde mij dat er op 24 juni een prepaidpakket/kaart naar mijn adres in de rudolf dieselstraat te Amsterdam is gestuurd. Deze is echter nooit aangekomen. Deze collega melde mij vervolgens dat telfort slechts eenmalig de kaart op stuurt en ik nu zelf maar moest zorgen dat ik naar de dichtsbijzijnde telfort winkel zou gaan voor het aanschaffen van een prepaidkaart, waarbij de kosten op mij aankomen. Er werd mij hier vriendelijke bij vermeld dat 'Als ik het allemaal niet begreep, dan werd het me in de Telfortwinkel wel verder uitgelegd'. Helaas was de Telfortwinkel voor mij 1,5 rijden met de auto, dus dit uitstapje heb ik mijzelf bespaard en ben naar de phonehouse gereden in de buurt.

Mij is nooit verteld aan de telefoon dat ik een prepaidpakket/kaart zou ontvangen, dit staat ook niet in de mail die ik van telfort heb ontvangen, zoals u hierboven kunt teruglezen. Op 23 juni zou het automatisch omgezet worden en dat is niet gebeurd.

Ik ben daarna op 27 juli in Terneuzen bij The Phonehouse geweest (rond 12.30). Van daaruit heeft men contact opgenomen met Telfort voor het navragen van de situatie. Zij hebben mij uiteindelijk een prepaidkaart verkocht op advies van de klantenservice. Ik heb daarna een aanvraag gedaan voor nummerbehoud van het oude telefoonnummer op het kaartje van het nieuwe prepaidnummer en hoopte dat mijn abonnement dan ook op korte termijn beëindigd zou worden.

Dit is uiteindelijk dus in augustus gebeurd, 3,5 maand nadat ik heb gevraagd om mijn abonnement om te zetten naar prepaid. Telfort wil nu de 38 euro van de laatste afrekening op 28 augustus betaald hebben. Wat kan ik hier nu het beste mee doen is mijn vraag? Ik ben niet van plan om de 38 euro te betalen, integendeel, ik zou eerder van Telfort restitutie willen van de abonnementskosten vanaf 23 juni tot op heden, 7,50 euro van de prepaidkaart (Phonehouse Terneuzen), een vergoeding voor de gemaakte kosten van o.a. het bellen naar Telfort (op 27 juli nogmaals contact gehad met Telfort, na het 'onbedoelde' afsluiten van het abonnement van mijn vader - met keuzemenu's en wachttijden a 30 cent per minuut) en kilometers gereden naar de dichtstbijzijnde Phonehouse.

Advies zou welkom zijn, want vanmiddag hebben mijn ouders wederom enige tijd aan de telefoon gehangen met uiteindelijk geen antwoorden, want ze konden blijkbaar niet in mijn gegevens kijken.

Met vriendelijke groet,

J.Kiburg

Re: Telfort

Geplaatst: 22 sep 2010 10:55
door Telfort webcare
@j.kiburg

Hierbij zal ik u verder van dienst zijn. Uw gegevens zijn inmiddels bekend. Vriendelijk leg ik het verzoek bij u neer om de namen van de medewerkers te verwijderen uit uw online bericht.

Daphne

Re: Telfort

Geplaatst: 22 sep 2010 13:14
door Muki78
Wat is dit belachelijk. Blijkbaar kan je binnen een paar minuten een abonnement afsluiten en met een werkende telefoon de deur uit lopen, maar op het moment dat een klant van abonnement naar pre-paid wil wisselen; kan Telfort blijkbaar ineens niets meer. En ondertussen lekker blijven incasseren!

Goeie klantenservice! :evil:

Re: Telfort

Geplaatst: 22 sep 2010 13:54
door kooskoekedoos
Beste Daphne,

als jullie bij Telfort er nou eerst eens voor zouden zorgen dat de klantenservice per telefoon en per email het wel naar behoren doet, zou je een stuk minder tijd kwijt zijn met het "herstellen" van de naam van Telfort op diverse fora waar mensen hun beklag doen. Daarnaast zouden er ook geen emails met daarin de naam van een medewerker op internet circuleren. (Vind het ook apart dat de klant een intern verzoek toegestuurd krijgt..)

Re: Telfort

Geplaatst: 22 sep 2010 16:06
door Telfort webcare
@kooskoekedoos

Een intern verzoek is een klacht die telefonisch wordt aangemaakt door een medewerker.

Daphne

Re: Telfort

Geplaatst: 22 sep 2010 19:09
door j.kiburg
Beste Daphne,

Je hebt gelijk. Ik heb er helemaal niet meer aan gedacht dat deze namen er in stonden. Na 3 maanden klachten, mailen, bellen van zowel mijzelf als mijn ouders ga je wat makkelijker op de copy-paste toer. Ik zit in het buitenland voor studie en dan wordt deze zaak op den duur toch wel enigszins vervelend.
De personen die overigens in het bericht stonden, hebben naar mijn mening wel hun taak binnen de klantenservice volbracht.

Groet, J.Kiburg

Re: Telfort

Geplaatst: 23 sep 2010 11:05
door Muki78
Best leuk al dat gepraat over namen van medewerkers verwijderen van een forum, maar is het probleem van J.Kiburg nu al opgelost of niet? Want ik lees hier niet meer dan: uw gegevens zijn inmiddels (!) bekend en we werken eraan.

Gaat zeker nog een paar maanden duren.... :?

Re: Telfort

Geplaatst: 30 sep 2010 11:02
door MFVO
Ben ook benieuwd of je probleem is opgelost. Wat Telfort niet (wil) begrijpen is dat je niet voor de lol een kopie van een email op dit forum plaatst maar omdat je gewoon niet door die muur van onwilligheid van Telfort heen komt, DAT is waarom mensen dat doen.

Dus Telfort webcare,m handel de klachten gewoon netjes af.

Re: Telfort

Geplaatst: 30 sep 2010 11:19
door j.kiburg
Beste allemaal,

Het bericht hier heeft inderdaad geholpen en mijn klacht is in behandeling genomen. Ik heb inmiddels bericht gekregen: de prepaidkaart krijg ik gerestitueerd en een deel van het abonnementsgeld. Ik ben blij dat ik hier nu niet meer aan hoef te denken en dat de zaak nu afgesloten is!

Een fijne dag gewenst,

J.Kiburg

Re: Telfort

Geplaatst: 05 okt 2010 11:44
door kimberg
ik heb zeer grote problemen met het opzeggen van mijn abonnement bij telfort, heeft iemand een direct Emailadres voor mij van een medewerker bij telfort ?
mijn telefoonrekening ( jaja bij telfort ) loopt behoorlijk op door de veel te dure klantenservice.

Re: Telfort

Geplaatst: 05 okt 2010 12:38
door dusus
Emailadres(sen) ken ik niet. Kan je die niet googlen?

Telefonische klantenservice moet je mijden als de pest; die kost je alleen maar geld, levert niets op, en klant zul je er niet voelen. Beste is aangetekende opzegbrief en daarna je bankafboekingen storneren (terugdraaien).

Vervolgens met je papieren (contract, uitgeprinte facturen, uitgeprinte emails e.d.), boterham trommeltje, thermoskan koffie, leesboek, en campingklapstoeltje, op een drukke vrijdagmorgen 11 uur naar de Telfort shop gaan, en daar voor de balie blijven zitten wachten tot ze het met de "backoffice" hebben opgelost. :lol:

Re: Telfort

Geplaatst: 05 okt 2010 15:52
door j.kiburg
Als het kan, zou ik inderdaad alle bewijsttukken die je hebt uitprinten en naar de Telfortwinkel gaan. Het is jammer, maar vrolijk en wijzer word je niet echt van de telefonische klantenservice, wel armer.

Succes ermee!!!!