ING Sneltreinspaarrekening
Geplaatst: 21 sep 2010 21:28
Bij de geboorte van mijn zoontjes (2000 en 2001) hebben mijn ouders voor ieder een sneltreinspaarrekening geopend bij de ING. Wij woonden destijds zelf in het buitenland en mijn ouders onderhielden alle contacten met de ING, na het storten van een bedrag hebben zij de rekeningen een aantal jaren gelaten voor wat het was. Inmiddels zijn mijn ouders verhuisd, maar werden de rekeningafschriften nog steeds verstuurd naar het oude adres van mijn ouders, zo bleek enkele maanden geleden, toen de nieuwe bewoners mij hierop attenteerden.
Ik heb via de telefonische klantenservice van de ING verzocht om het adres te wijzigen en de bankafschriften voortaan naar mij te sturen. Dit bleek ingewikkeld. Het betreft een "oud" product dat buiten de reguliere procedures valt, bovendien moet ik me als wettelijk vertegenwoordiger nog legitimeren. Na twee telefoontjes werd duidelijk dat ik het beste naar een ING kantoor kon gaan. Op 27 juli ben ik naar het ING kantoor Doorn gegaan om het nieuwe adres door te geven en mijzelf te legitimeren. De loketmedewerker gaf aan dat zijn formulieren hiervoor niet gebruikt konden worden en raadde me aan naar huis te gaan en een briefje te schrijven met dit verzoek. Op mijn aandringen heeft hij ter plekke zelf een brief geschreven en verstuurd en hebben we bij gebrek aan beter toch maar de formulieren ingevuld die eigenlijk niet van toepassing waren. Ik was 2,5 uur verder, maar had goede hoop dat het nu dan toch geregeld zou zijn.
Sindsdien heb ik niets meer gehoord. Inmiddels twee telefoontjes verder, weet ik dat de adresgegevens nog steeds niet zijn aangepast en dat de rekeningen ook niet kunnen worden opgeheven, omdat mijn legitimatie niet is geregistreerd. De medewerkers van de klantenservice kunnen niet in de betreffende database kijken om te zien of de brief en formulieren zijn aangekomen en ook geen contact opnemen met medewerkers die dat wel kunnen, laat staan mij doorverbinden. Inmiddels heb ik een klacht ingediend, hierop zou binnen twee dagen gereageerd worden, maar ik heb nog altijd niets gehoord...
Ik baal ervan dat het onmogelijk blijkt om een schijnbaar eenvoudige adreswijziging door te geven. Mijn enige contact bij de ING is de klantenservice die aangeeft verder niets te kunnen doen en mij niet intern kan doorverwijzen. Bovendien vind ik het vreemd dat de ING niet zelf het initiatief neemt om verouderde producten om te zetten in iets wat wel courant is.
Ik heb via de telefonische klantenservice van de ING verzocht om het adres te wijzigen en de bankafschriften voortaan naar mij te sturen. Dit bleek ingewikkeld. Het betreft een "oud" product dat buiten de reguliere procedures valt, bovendien moet ik me als wettelijk vertegenwoordiger nog legitimeren. Na twee telefoontjes werd duidelijk dat ik het beste naar een ING kantoor kon gaan. Op 27 juli ben ik naar het ING kantoor Doorn gegaan om het nieuwe adres door te geven en mijzelf te legitimeren. De loketmedewerker gaf aan dat zijn formulieren hiervoor niet gebruikt konden worden en raadde me aan naar huis te gaan en een briefje te schrijven met dit verzoek. Op mijn aandringen heeft hij ter plekke zelf een brief geschreven en verstuurd en hebben we bij gebrek aan beter toch maar de formulieren ingevuld die eigenlijk niet van toepassing waren. Ik was 2,5 uur verder, maar had goede hoop dat het nu dan toch geregeld zou zijn.
Sindsdien heb ik niets meer gehoord. Inmiddels twee telefoontjes verder, weet ik dat de adresgegevens nog steeds niet zijn aangepast en dat de rekeningen ook niet kunnen worden opgeheven, omdat mijn legitimatie niet is geregistreerd. De medewerkers van de klantenservice kunnen niet in de betreffende database kijken om te zien of de brief en formulieren zijn aangekomen en ook geen contact opnemen met medewerkers die dat wel kunnen, laat staan mij doorverbinden. Inmiddels heb ik een klacht ingediend, hierop zou binnen twee dagen gereageerd worden, maar ik heb nog altijd niets gehoord...
Ik baal ervan dat het onmogelijk blijkt om een schijnbaar eenvoudige adreswijziging door te geven. Mijn enige contact bij de ING is de klantenservice die aangeeft verder niets te kunnen doen en mij niet intern kan doorverwijzen. Bovendien vind ik het vreemd dat de ING niet zelf het initiatief neemt om verouderde producten om te zetten in iets wat wel courant is.