LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegtermijn bij jaar contract

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
arolvo

opzegtermijn bij jaar contract

Ongelezen bericht door arolvo »

kan je een jaar contract tussentijds opzeggen?
heb je dan ook een opzegtermijn van 1 maand?

ik zit nog in mijn proeftijd van 1 maand maar heb wat twijfels.

ik kom net uit de ww maar heb ik nog recht op een ww uitkering als ik niet door de opzegtermijn heen kom

bedankt voor de antwoorden

Miss Tascha
Contacteer:

Re: opzegtermijn bij jaar contract

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Wat zijn de redenen dat je het opgeeft?

Als je nog in je proeftijd zit, kan je per direct stoppen. Maar of je nog een uitkering krijgt als je uit jezelf stopt, wordt heel lastig.

En eerlijk gezegd vind ik dat als je een baan kan krijgen en blijkbaar gewoon kan werken, dat je dan ook gewoon moet gaan werken. En als je er dan voor kiest om niet te willen werken, dan ook geen uitkering. Je kan ook werken en ondertussen op zoek gaan naar een andere baan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

ik kom net uit de ww maar heb ik nog recht op een ww uitkering als ik niet door de opzegtermijn heen kom
Ja en nee, denk ik. Je zult wel aannemelijk moeten maken waaróm het jou niet te verwijten is dat je niet door die proeftijd heen bent gekomen.

"Ik had er geen zin in" of "ik had wat twijfels" is tegenwoordig niet echt een geldige reden.

arolvo

Ongelezen bericht door arolvo »

IK wil zeker wel werken.
dat heb ik mijn hele leven al gedaan.
en gemiddeld 45 uur per werk dus ik ben zeker niet lui
ik wil na die maand ook doorgaan maar daarna dan kan je toch altijd een maand van te voren opzeggen?
Waar ik nu werk kunnen mijn collega's niet accepteren dat ik de leiding ga krijgen.
maar misschien is het ook wel wennen aan elkaar.

Gesloten